Ervaring met vinted

Moderators: Essie73, NadjaNadja, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird, Polly

Toevoegen aan eigen berichten

Esther_

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-06-22 16:32

leeslampje schreef:
Esther_ schreef:
Ik heb een artikel opgeslagen van een verkoper uit Luxemburg. Nu heb ik alleen een bericht knop en geen koop knop.
Vreemd… zou je niet kunnen kopen uit Luxemburg?

Is de verkoper niet met vakantie?

Dat dacht ik eerst ook, maar dat zie je er normaal dan bij staan. Heb haar een bericht gestuurd, ben benieuwd.

Danielleeee_

Re: Ervaring met vinted

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-06-22 17:40

Ik kreeg een mail dat mijn Vinted pakketje van DHL is afgeleverd op het afhaalpunt. Ik heb alleen niks besteld :+ Dus morgen maar even langs het pakketpunt om te kijken of er wat ligt.

Floko

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-06-22 17:44

Misschien iets verstuurd wat nu terug is gekomen?

pmarena

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-06-22 17:50

leeslampje schreef:
Mijn spijkerjasje is op het Homerr-afhaalpunt aangekomen, na 4 weken *\o/*

Maar... ik heb meerdere Homerr-punten in mijn buurt. En weet écht niet meer welke ik heb opgegeven.
Kun je ergens ook terugzien bij wélk Homerr-punt het ligt? Zou me een hoop tijd fietsen in deze warmte schelen :')

Gewoon even in de Vinted mail op de groene knop drukken van Volg je pakket of hoe heet dat?

Needje

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-06-22 17:53

Danielleeee_ schreef:
Ik kreeg een mail dat mijn Vinted pakketje van DHL is afgeleverd op het afhaalpunt. Ik heb alleen niks besteld :+ Dus morgen maar even langs het pakketpunt om te kijken of er wat ligt.

Die melding krijg ik ook als mijn verstuurde pakket daar is aangekomen.
Maar in de app staan wel de kopers gegevens.

FleurVP

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-06-22 20:15

Esther_ schreef:
Ik heb een artikel opgeslagen van een verkoper uit Luxemburg. Nu heb ik alleen een bericht knop en geen koop knop.
Vreemd… zou je niet kunnen kopen uit Luxemburg?

Heb ik ook al paar keer gehad. Vaak lukt dat inderdaad niet, keer ook echt contact op genomen met Vinted (via de verkoper) maar kwamen er niet uit. Best jammer want waren toen leuke items.

HorsePassion

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-06-22 22:21

Verkoop ik een broek, wordt er een verzendlabel van UPS aangemaakt. Maar deze heb ik uit staan. Baal daar enorm van. Moet er bijna 15 km voor rijden om mijn pakket af te kunnen geven.
Ik ga ervan uit dat wanneer je schuifje donkerblauw is dat dat de verzendopties zijn de je wilt en als het lichtblauw is zet je ze toch uit?

Danielleeee_

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-06-22 22:26

UPS kan niet uitgeschakeld worden voor zover ik weet.

Ik zie dat UPS en PostNL allebei lichtblauwe schuifjes hebben, die kunnen allebei niet uitgeschakeld worden.

tengeltje11

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-06-22 23:06

Idd, maar je kan wel zonder slechte review, annuleren met als reden de gekozen verzendoptie.

HorsePassion

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-06-22 23:25

tengeltje11 schreef:
Idd, maar je kan wel zonder slechte review, annuleren met als reden de gekozen verzendoptie.

Dat is ook zo sneu voor de verkoper.

Lisitano

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-06-22 23:46

HorsePassion schreef:
tengeltje11 schreef:

Dat is ook zo sneu voor de verkoper.

Koper bedoel je?

verootjoo

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-06-22 09:54

Waar woon je dan als 15km de dichtsbijzijnde is? Er zijn zoveel punten en komen er steeds meer bij. Heb je recent nog gekeken waar een punt is?

HorsePassion

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-06-22 11:26

Lisitano schreef:
Koper bedoel je?

Ja, koper bedoel ik ;)

HorsePassion

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-06-22 11:27

verootjoo schreef:
Waar woon je dan als 15km de dichtsbijzijnde is? Er zijn zoveel punten en komen er steeds meer bij. Heb je recent nog gekeken waar een punt is?

Ja, ik heb gisteren nog gekeken.
Ik woon in Drenthe in the middle of nowhere.

caro29

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-06-22 12:32

Hier kan ik momenteel beter naar het buitenland verzenden en kopen. Pakjes in nl doen er weer vreselijk lang over. Wacht zelf al sinds 30-5 op een pakje en steeds vertraging.
Mondial heeft ook problemen zag ik

Lisitano

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-06-22 12:51

Ik woon gewoon in de randstad maar alle dichtbijgelegen DHL punten zijn er mee opgehouden. Nu moet ik met de auto 2 dorpen verderop en middenin het centrum zijn, dus parkeren en een stuk lopen. Of de stad in maar dat is 25 minuten rijden en kan de auto nooit kwijt. Nu kan ik de pakjes dus niet zo snel meer weg brengen, balen. DHL is toch wel een veelgebruikte dienst zou je zeggen. We hebben wel twee UPS punten in ons mini-dorp :))

CastaMickey

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-06-22 14:50

ilsexxx schreef:
tengeltje11 schreef:
Klopt, maar als het zo gezien wordt , dan is de koper de klos, want dan wordt het verzekering en die dekt maar 20 euro voor de verkoper…. Dus ik hoop dat vinted het anders zal gaan zien….

Hier een switch gekocht voor de kids, ding blijft al meer dan een week onaangeroerd in een mondial punt….. mijn afleverpunt had een kapot scanapparaat en in die dagen dat ze het normaal geleverd ging worden konden ze daardoor dus geen pakjes versturen of ontvangen, denk dat dat de oorzaak is, maar toch…. Gaat ook over een aanzienlijk bedrag, hoop dat het alsnog aankomt…

Dit inderdaad, dan krijg ik die vergoeding van 20 euro ipv de 200 euro + horloge weg. Ik heb contact gehad met DHL en die zei dat vinted dan een claim bij hun kan indienen. Maarja, denk niet dat DHL 200 euro aan mij gaat betalen. Ik hoop ook dat vinted het anders gaat zien, ik heb geen reactie gekregen op mijn bericht die ik heb gedaan, wel dat ze formaat verpakking en hoe de verpakking eruit ziet wilden weten.

AmyJamess schreef:
Misschien zeg ik iets heel stoms, maar heb je de foto al eens door google search gehaald? :o
Staan honderden can dat soort briefjes gewoon op internet.
Als je een track and trace hebt anders eventjes met DHL bellen, vragen wat precies de status is van het pakket.

heb ik vandaag gedaan! Slim. Kwam alleen helaas niks uit. Het lijkt wel typisch zo'n foto die van internet is gehaald maargoed, kan er natuurlijk naast zitten. De status van het pakket kan ik ook nakijken, die staat op 'geleverd door brievenbus'. DHL gaf aan dat vinted contact met hun op moet nemen (wat vandaag dus is gebeurd) en dat er dan onderzoek wordt gestart.

upendo schreef:
Als je als koper bij zo'n geschil in het gelijk wordt gesteld kan je niet meer beoordeeld worden door de verkoper. Dus dat ze alleen maar positieve reviews heeft hoeft niets te zeggen.

Wat een k*tsituatie. :(

ook dit nog inderdaad bah... Baal wel enorm, en mocht het zo zijn dat ik het geld en horloge kwijt ben dan heb ik in ieder geval een harde les geleerd :(.

Kan je niet reverse image search doen ofzo? Weet niet precies hoe maar er bestaat volgens mij een manier om te zoeken vanaf de foto of het van internet komt en zo ja waar die dan vandaan komt.

leeslampje schreef:
Mijn spijkerjasje is op het Homerr-afhaalpunt aangekomen, na 4 weken *\o/*

Maar... ik heb meerdere Homerr-punten in mijn buurt. En weet écht niet meer welke ik heb opgegeven.
Kun je ergens ook terugzien bij wélk Homerr-punt het ligt? Zou me een hoop tijd fietsen in deze warmte schelen :')

Nee kan niet, ik heb dit ook een keer gehad en ik had gewoon echt geen idee meer omdat het meer dan een maand had geduurd. Heb Vinted bericht op verschillende manieren en de koper, maar geen reactie gekregen en toen is het teruggestuurd naar de verkoper helaas.

Dancyy

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-06-22 16:25

Je krijgt toch gewoon een mail met dat je pakketje er is? Daar staat ook in op welk servicepunt het ligt

Danielleeee_

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-06-22 17:55

Danielleeee_ schreef:

Update: het was een broek die ik maaanden geleden (februari) had besteld! De verkoopster en ik hebben maanden geleden al ons geld terug gekregen van Vinted omdat de broek 'vermist' was, maar nu heb ik hem dus toch binnen. Wel heel fijn, want ik wilde die broek graag hebben en was wel teleurgesteld toen DHL hem kwijt was geraakt :D

Needje

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-06-22 18:08

Relaxed!

CastaMickey

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-06-22 22:29

Oehh geluk!!!

pmarena

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-06-22 09:00

Da's mazzel!

Zeg... hebben jullie ook sinds een week ofzo, dat als je iets een hartje geeft, het ineens een regenboogkleur wordt in plaats van rood...?

Alja

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-06-22 09:01

Ja heb ik ook

CastaMickey

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-06-22 09:16

Ja, het is pridemonth dus ik denk daarom *\o/*

pmarena

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-06-22 09:31

Ah er is een hele regenboogmaand? Ik vroeg het me al af of het iets actueels was of dat je hartje opgewaardeerd wordt als je een miljoen favorieten hebt ofzo :')