Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird
Cookies schreef:Ik woon hier net een paar maanden en heb dus ook nog geen netwerk hier. Wel heb ik hele lieve buren. Maar ik zou niet zo gauw vragen of ze boodschappen voor me willen doen. Mijn familie woont ongeveer 12 km bij me vandaan, dus die zullen dan de klos zijn.
Ik heb vanmorgen wel wat lang houdbare dingen gehaald voor het geval dat en ook wat extra brood in de vriezer gegooid.
Zebrastreep schreef:In een verzorgingshuis waar iemand werkt die ik ken zijn in een week tijd 20 bewoners besmet en 3 overleden. In een week.. En dan lees ik die walgelijke reacties op Facebook dat corona 1 grote grap is en het een agenda is van de overheid. Zo de neiging om erop te reageren ook al kun je zeker niet discussiëren met die lui omdat de hersenen van die mensen nog ergens thuis onder bank liggen.
Bah doodmoe wordt ik ervan
Jessix schreef:Zebrastreep schreef:In een verzorgingshuis waar iemand werkt die ik ken zijn in een week tijd 20 bewoners besmet en 3 overleden. In een week.. En dan lees ik die walgelijke reacties op Facebook dat corona 1 grote grap is en het een agenda is van de overheid. Zo de neiging om erop te reageren ook al kun je zeker niet discussiëren met die lui omdat de hersenen van die mensen nog ergens thuis onder bank liggen.
Bah doodmoe wordt ik ervan
Probeer dat soort media te vermijden. Soms is dat gewoon net even te veel... En wat je schrijft, van reageren ga je je ook niet beter voelen. Sterkte voor jou en je kennis die daar werkt. Lijkt me zwaar om dat mee te maken.
Zebrastreep schreef:Gelukkig ken ik niemand die daar woont maar diegene is de moeder van mijn beste vriendin. Vindt het dus voor mijn beste vriendin ook wel spannend dat ze niet ziek gaat worden. Maar gewoon het idee dat je ergens werkt waar het gebeurd lijkt me verschrikkelijk! Is ook echt een van de grootste nachtmerries bij mij op mijn stage dat het virus binnen dringt en overlaat op de bewoners. Helemaal nu het weer op loopt.
Loretta schreef:Kijk ook eens of Jumbo bij jumbo bij jou in de buurt bezorgt
mvdende schreef:AH, jumbo en Coop bezorgen in Ossendrecht.
Maar niet direct dezelfde dag, als je mazzel hebt de dag erna of verderop in de week.
Daarnaast geld een minimum bedrag van €50 en bezorgkosten van €8.
In je eentje kom je niet echt heel snel aan die €50 voor een paar dagen.
Ik twijfel ook aan de "kwaliteit" van de verse producten die je krijgt. Weet niet hoe dat zit met de houdbaarheid?
Want in de supermarkt zelf kan je nog achterin het schap kijken of er versere producten liggen.
Straks bestel je voor zeg 7 dagen verse groenten, moet het allemaal binnen 2 dagen op, anders over datum!?
Nikass schreef:Hoeveel risico loop je, denken jullie, als je samen met iemand een paar uur gaat wandelen? Wel anderhalve meter afstand en wel buiten, maar ik hoorde laatst op tv dat een gesprek voeren mogelijk al kan zorgen voor besmetting, ook als je dat op voldoende afstand doet.
mvdende schreef:AH, jumbo en Coop bezorgen in Ossendrecht.
Maar niet direct dezelfde dag, als je mazzel hebt de dag erna of verderop in de week.
Daarnaast geld een minimum bedrag van €50 en bezorgkosten van €8.
In je eentje kom je niet echt heel snel aan die €50 voor een paar dagen.
Ik twijfel ook aan de "kwaliteit" van de verse producten die je krijgt. Weet niet hoe dat zit met de houdbaarheid?
Want in de supermarkt zelf kan je nog achterin het schap kijken of er versere producten liggen.
Straks bestel je voor zeg 7 dagen verse groenten, moet het allemaal binnen 2 dagen op, anders over datum!?