Moderators: Essie73, NadjaNadja, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird, Polly
mvdende schreef:En ja, 4 weken geleden waren de corona cijfers op het laagste punt sinds de start van de pandemie. NIEMAND had het zien aankomen dat binnen 4 weken het virus weer zo zou oplaaien...
Lielle schreef:we zijn vrijdag en zondag even in Belgie geweest (Turnhout en Voerstreek), en daarmee wel besloten dat we niet naar Belgie op vakantie willen dit jaar. Alle begrip voor de maatregelen, maar mijn vakantiegevoel wordt er wel een stuk minder van. We houden voorlopig Duitsland in de planning (Harz, Tsjechische grens) maar ik houd er serieus rekening mee dat we oa op de Rozenhof zitten, en dat is een prima optie!
Lielle schreef:we zijn vrijdag en zondag even in Belgie geweest (Turnhout en Voerstreek), en daarmee wel besloten dat we niet naar Belgie op vakantie willen dit jaar. Alle begrip voor de maatregelen, maar mijn vakantiegevoel wordt er wel een stuk minder van. We houden voorlopig Duitsland in de planning (Harz, Tsjechische grens) maar ik houd er serieus rekening mee dat we oa op de Rozenhof zitten, en dat is een prima optie!
Keet schreef:Lielle schreef:we zijn vrijdag en zondag even in Belgie geweest (Turnhout en Voerstreek), en daarmee wel besloten dat we niet naar Belgie op vakantie willen dit jaar. Alle begrip voor de maatregelen, maar mijn vakantiegevoel wordt er wel een stuk minder van. We houden voorlopig Duitsland in de planning (Harz, Tsjechische grens) maar ik houd er serieus rekening mee dat we oa op de Rozenhof zitten, en dat is een prima optie!
Weet niet of je in DSL dan veel vakantie gevoel gaat krijgen met mondkapjes in winkels/tankstations ect en verplichten informatie/reserveringen in restaurants.
Blijf je lekker in je huisje en wandel je in de bossen? Dan zal het prima gaan. De Harz is prachtig@
Destination schreef:lenaa_tje schreef:Ik vond het wel meevallen en ook niet gek op het terras.
Wel jonge Duitsers naast ons die tegen elkaar zeiden dat ze een nep naam/ telefoonnummer opgaven maar ik hoop dat ze gewoon een grapje maakten
Dat was waarschijnlijk geen grap, ik ken meer die dat doen ivm privacy.
lenaa_tje schreef:Effect ook weg dan ... nou goed als de meerderheid het wel doet.
Ik snap het trouwens wel maar maak dan de keuze niet er op uit te gaan.
Destination schreef:lenaa_tje schreef:Effect ook weg dan ... nou goed als de meerderheid het wel doet.
Ik snap het trouwens wel maar maak dan de keuze niet er op uit te gaan.
Tsja, privacy is en blijft hier gewoon een heel gevoelig ding. De Corona-app is ook maar 16,4 miljoen keer gedownload en er zijn redelijk wat mensen die hebben hebben gedownload en toen weer verwijderd. Volgens mij zitten die ook bij de 16,4 miljoen in.
Destination schreef:Lielle schreef:we zijn vrijdag en zondag even in Belgie geweest (Turnhout en Voerstreek), en daarmee wel besloten dat we niet naar Belgie op vakantie willen dit jaar. Alle begrip voor de maatregelen, maar mijn vakantiegevoel wordt er wel een stuk minder van. We houden voorlopig Duitsland in de planning (Harz, Tsjechische grens) maar ik houd er serieus rekening mee dat we oa op de Rozenhof zitten, en dat is een prima optie!
Ik weet niet of je in Duitsland dan wel vakantiegevoel gaat krijgen als ik heel eerlijk ben. Veel dingen moet je van tevoren reserveren (dus minder spontaniteit), je moet op redelijk veel plekken een mondkapje op en je moet bij restaurants e.d. je adresgegevens achterlaten.
Ik woon zelf in redelijk toeristisch gebied en ik merk dat het vooral de Nederlanders zijn die eigenlijk geen onderzoek doen van tevoren.
- Ik was laatst bij een kasteel en op de website stond duidelijk dat er alleen rondleidingen waren en dat het kon zijn dat je langer moest wachten, aangezien de groepen niet zo groot mogen zijn.
- Verder was ik ook bij een hangbrug met eenrichtingsverkeer en verplicht mondkapje op bepaalde plekken, stond ook gewoon op de website. Er waren dus Nederlanders met mondkapje en die werden weggestuurd en dat vonden ze toch echt belachelijk.
- En dan tot slot is de grootste koudwatergeiser hier in de buurt en daar kan je met een boot heen. Op de website staat duidelijk dat je alleen vooraf online tickets kan kopen en dat dit niet bij de boot zelf kan. Wij waren er zondag en er waren wederom Nederlanders die chagrijnig waren omdat ze geen kaartje konden kopen
- Sowieso klagende Nederlanders op terrassen omdat ze gegevens achter moeten laten, terwijl dit duidelijk in alle Coronaregels van de Bundesländer staat.
Misschien valt het me alleen maar op omdat ik zelf Nederlander ben, maar ik hoor Duitsers/Engelstaligen veel minder klagen
purny schreef:Ik zie het nut niet van die app. Niet iedereen gaat deze op hun telefoon zetten. En dan heeft het geen zin dat wanneer jouw medemens corona onder de leden heeft en dit niet kan laten melden omdat ze de app niet hebben
Destination schreef:Ik weet niet of je in Duitsland dan wel vakantiegevoel gaat krijgen als ik heel eerlijk ben. Veel dingen moet je van tevoren reserveren (dus minder spontaniteit), je moet op redelijk veel plekken een mondkapje op en je moet bij restaurants e.d. je adresgegevens achterlaten.
Ik woon zelf in redelijk toeristisch gebied en ik merk dat het vooral de Nederlanders zijn die eigenlijk geen onderzoek doen van tevoren.
- Ik was laatst bij een kasteel en op de website stond duidelijk dat er alleen rondleidingen waren en dat het kon zijn dat je langer moest wachten, aangezien de groepen niet zo groot mogen zijn.
- Verder was ik ook bij een hangbrug met eenrichtingsverkeer en verplicht mondkapje op bepaalde plekken, stond ook gewoon op de website. Er waren dus Nederlanders met mondkapje en die werden weggestuurd en dat vonden ze toch echt belachelijk.
- En dan tot slot is de grootste koudwatergeiser hier in de buurt en daar kan je met een boot heen. Op de website staat duidelijk dat je alleen vooraf online tickets kan kopen en dat dit niet bij de boot zelf kan. Wij waren er zondag en er waren wederom Nederlanders die chagrijnig waren omdat ze geen kaartje konden kopen
- Sowieso klagende Nederlanders op terrassen omdat ze gegevens achter moeten laten, terwijl dit duidelijk in alle Coronaregels van de Bundesländer staat.
Misschien valt het me alleen maar op omdat ik zelf Nederlander ben, maar ik hoor Duitsers/Engelstaligen veel minder klagen
Destination schreef:We hebben altijd wat te zeuren inderdaad, maar daar zijn wij niet alleen in, Duitsers kunnen dat ook![]()
Jammer dat Zuidfoor alsnog is afgelast, maar ik vind het wel een begrijpelijke keuze met de huidige cijfers.purny schreef:Ik zie het nut niet van die app. Niet iedereen gaat deze op hun telefoon zetten. En dan heeft het geen zin dat wanneer jouw medemens corona onder de leden heeft en dit niet kan laten melden omdat ze de app niet hebben
En toch zijn er 660 meldingen in de app gedaan, waardoor degenen die met die personen in contact zijn geweest zich ook hebben kunnen laten testen. Zonder app hadden ze geen idee gehad dat ze met iemand in contact zijn geweest. Je krijgt ook alleen maar een melding als je voor een bepaalde periode bij iemand in de buurt bent geweest, niet als je elkaar toevallig tegen bent gekomen op straat.
Overigens weet je ook niet door wie je de melding hebt gekregen, want het is allemaal geanonimiseerd. Naast de app is er ook nog steeds een gewoon contactonderzoek waarbij familie e.d. wordt gecontacteerd.
purny schreef:Maar als ik bij Harry in de buurt ben geweest en Harry heeft corona maar Harry heeft deze app niet op zijn telefoon staan.. wat voor zin heeft het dan om deze app op mijn telefoon te zetten?
Keet schreef:Lielle schreef:we zijn vrijdag en zondag even in Belgie geweest (Turnhout en Voerstreek), en daarmee wel besloten dat we niet naar Belgie op vakantie willen dit jaar. Alle begrip voor de maatregelen, maar mijn vakantiegevoel wordt er wel een stuk minder van. We houden voorlopig Duitsland in de planning (Harz, Tsjechische grens) maar ik houd er serieus rekening mee dat we oa op de Rozenhof zitten, en dat is een prima optie!
Weet niet of je in DSL dan veel vakantie gevoel gaat krijgen met mondkapjes in winkels/tankstations ect en verplichten informatie/reserveringen in restaurants.
Blijf je lekker in je huisje en wandel je in de bossen? Dan zal het prima gaan. De Harz is prachtig@
Keet schreef:Ik ken het gevoel![]()
Ben normaal dol op struinen door steden, winkeltje in, terrasje op, wat eten, kerkje in.
Maar heb mijn vriend na 2 winkels (hebben we niet in NL dus moest even in duitsland) de stad weer uit getrokken..... ga wel in NL een rondje stad doen/winkelen.
Maar ook in NL is er niets meer aan eigenlijk.