Ergernis in het verkeer

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

Rennie89

Re: Ergernis in het verkeer

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-12-22 22:31

Vandaag was het wederom weer een dag van middenbaan rijders bij 3 banen wat super hinderlijk is als jij gewoon netjes rechterbaan aanhoud (is rustig) en elke keer 2 banen moet opschuiven om om 1 drol heen te rijden |o

JPitty
Lid Nieuwsredactie

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-12-22 22:39

Hinderlijk inderdaad ja. Ga ff naar rechts zodra je dat kan. Kijk, als je blijft zigzaggen om vrachtwagens/sleurhutten/campers etc heen, dan blijf ik vaak wel even op de middelste baan. Maar zodra het kan, gelijk weer naar rechts.

Rennie89

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-12-22 00:36

In dit geval waren al die auto’s niet aan het inhalen en was ook niks in de buurt. Echt middenbaan plakkers dus. Was weinig verkeer. Als het drukker is zit ik ook veel op de middenbaan maar dat is omdat ik dus wel inhaal. Als er lang niks is ga ik ook gewoon naar rechts.

JPitty
Lid Nieuwsredactie

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-12-22 00:38

En zo hoort het ook ja.

elmiran

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-12-22 01:33

JPitty schreef:
Ik had vandaag wederom de neus van mijn auto korter kunnen hebben... Pipo met bedrijfswagen + aanhanger uit zijstraat negeert haaientanden volledig en drukt hem er zo even voor... Gelukkig heeft mijn auto degelijke remmen.

Bij de rotonde zo'n 100 meter verderop negeerde die gast weer haaientanden, waardoor hij nog bijna een fietser tegen de grond maaide. Reed helaas te snel om bedrijfsnaam, telefoonnummer en kenteken te lezen, maar als ik dat wel had kunnen doen, had dat bedrijf van mij een seintje gehad... Eikel...

Pff dat begrijp je toch niet dat mensen zo kunnen rijden?. Het gaat vanzelf een keer fout. Vaak zie je dat er met bedrijfsbusjes aso gereden wordt. Ze willen snel bij de klant zijn, zodat ze daarna snel naar de volgende kunnen, en op tijd naar huis. Op de snelweg zijn het vaak bedrijfsbusjes die even snel in komen halen.

JPitty
Lid Nieuwsredactie

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-12-22 16:29

Dit was de eerste keer dat ik te maken kreeg met iemand met bedrijfsbusje, dus heb daar verder geen ervaringen mee. Aso vind ik het wel. Sowieso begrijp ik niet dat mensen de verkeersregels tijdens het rijden aan hun laars lappen. Maar ach, die lui komen er vanzelf wel een keer achter...

Saranghea

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-12-22 20:34

De verkeerschaos die bij de vuurwerkgekte en de bijbehorende grensverschuiving hoort... 's ochtends om 7 uur al zoveel nederlandse auto's hier op de weg. Opzich dikke prima maar heb de hele weg niet harder als 80 gereden. In het dorp bleven de meeste overigens 70 rijden :? En ook in het dorp waar rechts voor links geldt en max 20 km/h werd door 4 auto's achter elkaar mijn voorrang genomen door auto's die ook zo ongeveer 40 reden en een tunnelblik hadden naar voor, pas de duitser in dat rijtje stopte en zat hoofdschuddend achter het stuur. Op de parkeerplaatsen te hard rijden, niet op mensen letten. Ohja en heb 3 keer flink op te rem moeten trappen aangezien mensen blijkbaar niet meer links en rechts kunnen kijken als ze van een parkeerplaats af rijden.
Ben blij dat ik morgen vrij ben :Y)

Bloemetje75

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-01-23 16:18

De flapdrol vanmorgen die eerst door rood reed en daarmee voor me kwam om bij het volgende stoplicht bij groen af te remmen/te gaan stilstaan en daarna moeite had tussen de lijntjes te rijden. Druk met andere dingen waarschijnlijk.

Exitium

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-01-23 16:33

luuntje

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-01-23 16:45

Ik moet morgen alleen naar het ziekenhuis.
Dat gaat wel lukken.

Kruis op de weg betekent vrijhouden.
Sommige mensen hebben die memo nooit ontvangen vrees ik.

verootjoo

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-01-23 16:54

Heb er nu al zin in :+
Thuis werken is geen optie en de optie alternatief vervoer begrijp ik niet zo, want de trein is vaak ook lastig met storm en ik moet daar ook heen fietsen. Dan zit ik liever droog in de auto te wachten tot ik ooit op m’n werk ben.

Exitium

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-01-23 16:58

luuntje schreef:
Ik moet morgen alleen naar het ziekenhuis.
Dat gaat wel lukken.

Kruis op de weg betekent vrijhouden.
Sommige mensen hebben die memo nooit ontvangen vrees ik.

Is kruis op de weg niet de route naar het ziekenhuis? :+

Hier moet ik morgen ook naar kantoor, fysieke afspraak met een nieuwe klant. Gelukkig in de ochtend, heb al aangegeven dat ik m'n lunchtijd gebruik om naar huis te rijden. Gok ergens rond 14:30 ofzo, even in de gaten houden wat er gebeurt op de weg.

JPitty
Lid Nieuwsredactie

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-01-23 17:00

Voordeel van in je eigen woonplaats werken, pas om 15:45 uur beginnen, om 19:30 uur klaar zijn en daarvoor niet de snelweg op hoeven! Maar ik hou er wel rekening mee dat het op de wegen in de stad, en dan met name de ring en aanpalende wegen, best druk kan zijn.

Ghostattack

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-01-23 17:03

Ik had vanmorgen een flappie die het nodig vond om hem er tussen te knallen op de afrit, waardoor we allemaal vol in de ankers moesten. Moest echt hard remmen, auto achter mij moest uitwijken naar de vluchtstrook.

En een flappie in een grote werkbus die me bijna platreed op de rotonde. Ik reed al op de rotonde en hij dacht hem er wel voor te gooien. Maar da pas nie! Dus hij mocht mooi stoppen :+

JPitty
Lid Nieuwsredactie

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-01-23 17:14

Jeetje Ghostattack, die flappies heb je toch liever niet in het verkeer zeg!

Ineke2

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 11-01-23 19:50

Mijn teamleider heeft de kantoordag afgelast voor morgen. Kortom ik werk lekker thuis gelukkig. Heel blij mee, want met harde wind heb ik veel moeite om overeind te blijven, letterlijk.

luuntje

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-01-23 20:00

O kruis is ziekenhuis.
Dat verklaart het een en ander.

Ghost wat gevaarlijk die flappies.
En ik vrees dat ze het niet eens door hebben gehad.

Ghostattack

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-01-23 22:07

luuntje schreef:
O kruis is ziekenhuis.
Dat verklaart het een en ander.

Ghost wat gevaarlijk die flappies.
En ik vrees dat ze het niet eens door hebben gehad.

Flappie 2 had het zeker wel door want die keek mij recht aan :D

elmiran

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-01-23 22:26

Ik snap echt niet dat mensen er gaan rijden als er een kruis is. Hoe sommige hun rijbewijs gehaald hebben is een raadsel.

:') vandaag had een collega iemand uit ons team met een hogere functie bijna van de weg gereden. Hij reed op de middelste baan en een vrachtwagen pakte de linkerbaan. Zonder richting aan te geven ging m'n collega ook naar links waar de ander collega al reed. Die moest boven op de rem omdat hij zo ineens er tussen dook. Gelukkig is het goed gegaan. Ik snap niet waarom mensen geen richting aan geven. Het is zo'n kleine moeite.

elmiran

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-01-23 22:29

Ghostattack die man zou vast vaker zo rijden. Het is toch maar een bedrijfsbus, en zulke lui hebben altijd haast om bij de volgende klant te komen.

Ghostattack

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-01-23 22:33

Ongetwijfeld, want hij was ook totaal niet onder de indruk dat hij vol in de ankers moest. Er kon niet eens een sorry handje vanaf :+

JPitty
Lid Nieuwsredactie

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-01-23 22:45

elmiran, dat wordt nog wel een gesprekje op de zaak denk ik tussen deze twee collega's?

xPabloBokt
Fotograaf

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-01-23 10:45

Ik had gister ook weer een irritante op de A58. Auto voor mij reed langzamer dan ik, dus ik wil gaan inhalen. Ik ga netjes naar links, geeft hij gas bij en gaat net zo hard rijden als ik. Dus ik ga er weer achter (ik heb cruise control), zakt hij weer terug. Dus ik ga weer inhalen, geeft die knurft weer gas bij! Hij kwam nu achter een vrachtwagen, en ik zou dus ook achter die vrachtwagen zitten als ik nu weer naar rechts ging. Dus ik geef een flinke poot gas bij om hem in te kunnen halen zodat hij achter mij die vrachtwagen voorbij kon. Kun je drie keer raden wat hij weer deed.. en vervolgens gooit hij doodleuk zijn knipperlicht aan en plempt hij zijn auto gewoon naar links waardoor ik vol op de rem moest.

Die heeft groot licht en een hoop gescheld gekregen. Wat een sukkel.

luuntje

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-01-23 11:01

Pablo zulke bestuurders mogen ze van de weg halen.
Dat is zo gevaarlijk.

Vandaag wel een Audi die geparkeerd stond voor slagbomen ( richting parkeerplaats) en met groot NP op het wegdek.

JPitty
Lid Nieuwsredactie

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-01-23 13:58

Inderdaad, mee eens hoor! Dat soort types horen volgens mij echt niet thuis in het verkeer. :n

Die audi, klinkt als iemand die maling heeft aan regels. Helaas hebben we die tegenwoordig ook veel te veel in Nederland, en veel te weinig handhavers...