[HK] Kindervrij & oh zo blij! #3

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

Luxorvalkje

Re: [HK] Kindervrij & oh zo blij! #3

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-08-20 14:31

Blij dat de scholen binnenkort weer beginnen. Hier hebben de kinderen maar vier standen: gillen, schreeuwen, krijsen of mouwen.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-08-20 15:00

Hier is iig nog niets eens echt duidelijk hoe de scholen weer gaan beginnen. Basisscholen denk ik wel weer gewoon alle dagen naar de les, maar middelbaar kan opnieuw deeltijds school en deeltijds thuis zijn.
Er viel ergens ook iets te horen dat kinderen op woensdag een volledige dag schoolvrij zouden krijgen. Nu is dat in België telkens een halve dag geweest (de namiddag), dus veel mensen hebben op woensdag een halve dag vrij. Nu dat een hele dag wordt gaan die allemaal waarschijnlijk de hele dag opvragen -O-

chamion
Huisheks

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-08-20 08:44

Sizzle schreef:
Zelfde voor mensen die met pensioen gaan. Als je dan durft te zeggen dat je er niet perse blij van wordt reageren ook een hoop mensen buitenproportionel lelijk. Je ‚moet‘ nu immers gaan genieten, toch?

Mijn ouders kregen dit nogal voor hun hoofd gegooid, maar niet omdat ze met pensioen waren, maar omdat ze leefde alsof ze al met pensioen waren. Elk vrij momentje met de camper op stap. Achteraf gezien maar goed ook. Beide hebben de pensioen leeftijd niet gehaald. Maar goed, dat was ook gelijk de reden dat ze dit zo deden want niemand van de familie heeft de pensioen leeftijd gehaald. Kanker zit nogal in mijn familie.

Is ook 1 van de redenen dat ik geen kinderen wil. Er zitten ontzettend veel (erfelijke) ziektes in mijn familielijn. Heb geen zin om dat allemaal door te geven. Heb dit 1x geprobeerd uit te leggen. Antwoord van mijn gesprekspartner? Ach, dan heb je iemand om voor je te zorgen, gratis en voor niks.... alsof kinderen gratis zijn :') Wat was het ook al weer 250.000 tot hun 18de levensjaar?

Mars

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-08-20 09:39

Oh mensen ik droomde dat ik zwanger was, wat een paniek := 11 weken en mijn man wilde het ineens houden ook...

Moet er ff van bijkomen :')

Magrathea

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-08-20 09:47

Mars schreef:
Oh mensen ik droomde dat ik zwanger was, wat een paniek := 11 weken en mijn man wilde het ineens houden ook...

:(:) dat lijkt me echt erg! je hebt het toch wel tegen hem verteld? :=

M_D_H

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-08-20 10:08

Hier ook :oo
Ik was in eens aan het bevallen en moest daarna zorgen voor het gedrocht.
Het was afschuwelijk, super duur, in eens al die verantwoordelijkheid, geen spontaniteit meer in het leven, en het kind leek nog op een gesmolten ET ook |( |( |( |(
En mijn vriend maar gelukkig zijn |( |(
Ik moest mijn bieb opgeven omdat dat de grootste kamer was, dus dat moest voor de gesmolten ET zijn, en ik was helemaal niet meer gelukkig. |(

Heb vanmorgen het huis eerst 3 keer gecheckt om zeker te weten dat er, behalve de puber die regelmatig bij ons in woont, er verder echt niemand bij ons in huis was. _O-

Mars

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-08-20 10:14

Magrathea schreef:
Mars schreef:

:(:) dat lijkt me echt erg! je hebt het toch wel tegen hem verteld? :=

Ja, ik werd in paniek wakker ‘schat ik was zwanger, ik was zwanger EN JIJ WILDE HET HOUDEN’ -:(-

Man: >;)
‘Okee.... ik ga maar even koffie voor je zetten’

Stinkmodder

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-08-20 11:21

Hahaha, stille meelezers hier maar jullie dromen over zwanger zijn komen me bekend voor. :')

We zouden nu eigenlijk een half jaar op reis zijn. Door de corona gaat dat helaas niet door. Ik heb toen eerst gedroomd dat m'n vriend zei: "Nou, nu we niet op reis gaan moeten we iets anders met ons leven. Dan wil ik toch een baby."

Volgende ochtend:
Ik: "Uhhh... Je wilt toch geen baby?"
Hij: "Nee, ben je gek!"

:')

Daarna nog gedroomd dat ik zwanger was, maar vanwege de corona de abortuskliniek dicht was en ik zat al tegen de grens qua aantal weken aan. Wat een paniek hahaha.

Urbanus

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-08-20 12:24

M_D_H schreef:
Het was afschuwelijk, super duur, in eens al die verantwoordelijkheid, geen spontaniteit meer in het leven, en het kind leek nog op een gesmolten ET ook |( |( |( |(
Ik moest mijn bieb opgeven omdat dat de grootste kamer was, dus dat moest voor de gesmolten ET zijn, en ik was helemaal niet meer gelukkig. |(

Heb vanmorgen het huis eerst 3 keer gecheckt om zeker te weten dat er, behalve de puber die regelmatig bij ons in woont, er verder echt niemand bij ons in huis was. _O-

Zo grappig dat ik dacht dat jij echt 4 kinderen had ofzo _O-

Britta31

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-08-20 12:36

O jee,een puber.Die zijn al geslachtsrijp.Weet je zeker dat het niet een kleinkind was?

Jojoju

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-08-20 14:28

Wellicht kan ik me hier ook melden. Ondanks dat ik 2 kinderen heb van 1 en 2 kan ik me groen en geel ergeren aan de jongen van een ander.

Zag laatst een meisje krijsen bij zo'n bewegend autootje wat voor de winkel stond. Ouders zeiden nee, kind nog harder blèren.. wie zat er toen in dat autootje? Juist, het meisje. Sorry hoor, dat vind ik dan echt bi-zar.

Ander voorbeeld; jongetje van 6-7 rijdt tegen mijn benen aan met zo'n klein winkelwagentje. Dus ik zeg 'goh jongeman, kijk je uit? :) ' zegt die moeder 'geeft niet hoor jantje, die mevrouw stond ook in de weg he' 8)7

Hilli

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-08-20 16:54

"Geeft niet hoor, rechtervoet, Jantje stond ook wel heel erg in de weg hè?" mag dan zeker niet hè?

Wij hebben ergens in de buurt een buurkrijsje in een lastige fase. De ouders vinden dat ook en sturen het kind dan maar naar buiten om daar verder te spelen/jammeren/zeurhuilen. Eigenlijk niet de oplossing voor het kind, maar ook nog eens superirritant.

Magrathea

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-08-20 16:56

Hilli schreef:
"Geeft niet hoor, rechtervoet, Jantje stond ook wel heel erg in de weg hè?" mag dan zeker niet hè?

_O- _O- :') :')

Femke_Tweety

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-08-20 17:06

Waaróm wordt boodschappen doen inmiddels weer gezien als gezinsuitje???

Pa, ma, 3 kinders waarvan 1 dreinend en kwijlend in het boodschappen karretje en 1 die -met echt ránzige vingers, dat was op afstand zichtbaar- alle toetjes in het koelvak op kindergrijphoogte vastgepakt en aangeraakt heeft.

Zout gewoon óp.

Jessica_K

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-08-20 22:48

Pfff... Even ventileren hoor. Ik (= emetofoob) zit met enorme hartkloppingen misselijk bij de wc en stilletjes bedank ik mezelf dat ik geen moeder wil worden. De hoeveelheid misselijkheid en kots waarmee je dan geconfronteerd wordt.. :')

M_D_H

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-08-20 00:25

Britta31 schreef:
O jee,een puber.Die zijn al geslachtsrijp.Weet je zeker dat het niet een kleinkind was?

Het is niet mijn puber :')

M_D_H

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-08-20 00:26

MarcoBorsato schreef:
M_D_H schreef:

Zo grappig dat ik dacht dat jij echt 4 kinderen had ofzo _O-

VIER!!!! :oo :oo :oo :oo
Hoe dan :') _O-
Nee, gelukkig niet :')

Laurora

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-08-20 00:52

Jessica_K schreef:
Pfff... Even ventileren hoor. Ik (= emetofoob) zit met enorme hartkloppingen misselijk bij de wc en stilletjes bedank ik mezelf dat ik geen moeder wil worden. De hoeveelheid misselijkheid en kots waarmee je dan geconfronteerd wordt.. :')

Dat is naar, sterkte voor nu. Hoop dat de misselijkheid snel afzakt zonder kots :(:)

Jessica_K

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-08-20 09:53

Laurora, dankjewel. Gelukkig is het na een tijdje weggeëbt.

Britta31

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-08-20 11:36

Nee,moeder worden is dan geen goed plan.

M_D_H

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-08-20 13:05

Ik moest even googlen wat het is, maar heftig zeg. Nee, dan is het fijn dat je geen kinderwens hebt :j

Jojoju

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-08-20 15:49

Goed, de oudste dochter van mijn man heeft ook een zoontje,nu 1,5. Die zijn nu hier, en dat is echt niet leuk.

Ten eerste heeft het kind een getto naam wat al tenenkrommend is. Is druk, gooit alles overhoop, is chronisch oververmoeid en daardoor nog drukker.

Ik irriteer me dood aan de omgang tussen ouders en kind, dutjes? Nee dat wil hij echt niet. Nageltjes knippen? Oh nee, dat wil hij niet dus ja, dan krabt hij zichzelf maar open. Gaat pas om 21.00 naar bed in de avond, draagt alleen maar merkkleding en krijgt vrijwel altijd zijn zin. Nee, dat wordt echt een toevoeging voor de maatschappij.

Captain

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-08-20 16:22

Jammer dat je niet meer op latere leeftijd kunt aborteren.

Jojoju

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-08-20 16:27

Zo,dat zou veel oplossen!

Femke_Tweety

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-08-20 16:36

Captain schreef:
Jammer dat je niet meer op latere leeftijd kunt aborteren.

ja, tot een jaar of 8 na de geboorte bijvoorbeeld... }>