Rare mensen op marktplaats deel 8

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

DeniseES

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-07-20 14:24

Anoeska27 schreef:
Ik heb net een tikkie gekregen van een verkoper, maar kan de link niet aanklikken.

De link selecteren en in een browser plakken werkt ook vaak gewoon, ik heb daar ook nog wel eens problemen mee :j

Suzanne F.

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-07-20 14:29

Ann schreef:
Ik zou de betreffende mevrouw ook melden bij Marktplaats, Suzanne F. Zodat ze een aantekening bij haar MP account krijgt en hier niet mee weg blijft komen.

Hoe meld ik iemand? Is dat via de mail naar verdacht@marktplaats.nl ?

Maar ze kan mij ook melden toch?

Ann

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-07-20 14:32

Ja, dat kan via email of via de chat mogelijkheid aan de zijkant. Zij kan helaas jou ook melden, daarom zou ik jouw kant ook kenbaar maken bij MP. Ik heb het een keer via de chat gedaan en werd duidelijk en snel geholpen.

Suzanne F.

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-07-20 14:35

Ann schreef:
Ja, dat kan via email of via de chat mogelijkheid aan de zijkant. Zij kan helaas jou ook melden, daarom zou ik jouw kant ook kenbaar maken bij MP.

Ik kan het in de app niet vinden, waar kan ik dat doen? Of gebruik je de app niet?

Ann

Re: Rare mensen op marktplaats deel 8

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-07-20 14:37

Via het Help & Info menu krijg je ook de chat op de pc. Via mobiel weet ik zo niet, ik heb de app verwijderd omdat hij telkens vastliep op mijn oudere mobiel.

Ineke2

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-07-20 14:54

Suzanne F. schreef:
Ann schreef:
Ja, dat kan via email of via de chat mogelijkheid aan de zijkant. Zij kan helaas jou ook melden, daarom zou ik jouw kant ook kenbaar maken bij MP.

Ik kan het in de app niet vinden, waar kan ik dat doen? Of gebruik je de app niet?

Via https://help.marktplaats.nl/s/
Kan dat en dan zit rechts een beetje in het midden de chat ( staat ook chat)

Vealosz

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-07-20 16:14

Ik heb een auto in onderdelen te koop staan. Nou heeft iemand een asbakklep nodig van bepaald materiaal. Zit niet in de onderdelen auto, maar wel in onze eigen auto. Ben bereid om m eruit te halen en te wisselen voor de andere. Dus ik vertel diegene dat. Krijg ik alleen terug: Prijs!
Wou eigenlijk terug sturen: Bingo! Maar heb maar netjes gezegd dat hij een mooi bod mag doen. :')

Lieszje

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-07-20 17:33

Ik had gisteren ook een aparte met marketplace op facebook.

Ik verkoop hakken met studs erop voor 20 euro.
Gisteren kreeg ik dus een reactie via messenger.

Afbeelding

Dus :')

_Penotti

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-07-20 17:35

hahaah
Wat zei je , dat is goed maak maar over :P

Lieszje

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-07-20 17:39

Haha, heb maar niet meer gereageerd.
Heb er nog aangedacht om een tikkie te sturen :+

santie

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-07-20 19:50

[quote

Hoezo zou dat dan een oplichter zijn??? Ik vraag ook altijd zo veel mogelijk gegevens voordat ik geld overmaak. Als iemand daar moeilijk over doet, zou ik juist wantrouwend worden.[/quote]

Omdat je veel om je telefoonnummer wordt gevraagd en dan vervolgens een appje krijgt met een tikkie of je 1 cent wil overmaken ter verificatie. Of het wel echt jouw rekeningnummer is.[/quote]

Dat heb ik nog nooit gehad. Wel bij videoland, voor een proef abo, maar verder nog nooit.

Gelijk oversteken heb ik 2x gedaan en 2x werd het bedrag bijgeschreven zodra ik een T&T doorgaf. Verder alleen maar mensen die berichte dat het product stuk was, terwijl het nog getest was voor versturen. Nooit meer iets over gehoord. Oplichters?

janna

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-07-20 21:00

.
Laatst bijgewerkt door janna op 01-09-24 09:34, in het totaal 1 keer bewerkt

Jolien87

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-07-20 23:57

Ik heb eens een stereotoren verkocht via mp. Om te laten zien dat hij het echt deed, had ik een filmpje opgenomen met alle functies, waaronder het afspelen van een cd. In dit geval lag die van Adèle in de buurt.
Eenmaal verzonden kreeg ik een paar dagen later bericht dat de stereotoren goed was ontvangen én de vraag of ik mijn Adèle cd nog terug wilde. Die had ik er dus nog steeds in zitten vam het filmpje. :')

Ineke2

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-07-20 07:07

Haha wel attent dat ze dat melden. Lieve koper :)

Jolien87

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-07-20 08:47

zeker. Gelukkig was ik niet heel gehecht aan die cd dus hij mocht hem houden haha.

Suzanne F.

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-07-20 09:31

Ik heb de melding gemaakt trouwens. Geen idee of er iets mee gedaan wordt. Ik denk wel dat de gebruiker er op uit was. Als ik alles had overgemaakt dan had ze waarschijnlijk gezegd dat het met de post was kwijtgeraakt of had ze alle contact verbroken en het nooit meer teruggestuurd. Ik vermoed dat ze dit bij meerdere mensen doet en sommige zijn te goed van vertrouwen en zeggen toe. Bij degenen die niks terugstorten zal ze denk ik blijven flippen en dreigen en meldingen maken bij Marktplaats.

Die meldingen is toch moeilijk denk ik want hoe haal je de echte oplichters eruit? Dan zal alleen zijn bij meerdere meldingen. Kan toch niet zo zijn als er een gek melding van jou maakt omdat het artikel hem niet zint, dat je dan geband wordt? Maar aan de andere kant kunnen oplichters zo eerst meerdere slachtoffers maken voordat er wordt ingegrepen. En ze maken zo een nieuw account aan.

_Mir

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-07-20 10:46

Zo juist een jasje gekocht voor mn kleine via marktplaats. Heel net jasje en hele aardige mensen. Alleen in de advertentie stond ; uit rookvrij huis. Nou.. dat was dus echt zeker niet, hele aanwezige rooklucht daar pff. Maar goed keertje wassen :)

cobiie

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-07-20 10:51

_Mir schreef:
Zo juist een jasje gekocht voor mn kleine via marktplaats. Heel net jasje en hele aardige mensen. Alleen in de advertentie stond ; uit rookvrij huis. Nou.. dat was dus echt zeker niet, hele aanwezige rooklucht daar pff. Maar goed keertje wassen :)

Volgens mij zou even in de vriezer leggen ook goed werken tegen rooklucht.

Ann

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-07-20 12:01

@Suzanne F.
Wat ik er van begrijp is dat MP alleen een account blokkeert als er meerdere meldingen binnenkomen van verschillende mensen of transacties.
Echte oplichters zullen dit inderdaad wel kunnen omzeilen door diverse accounts te gebruiken of door een account te hacken met veel goede beoordelingen.

vienna1987

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-07-20 15:04

Net een koper aan de deur gehad. Wat een apart mens. Ik had van de week s'avonds afgesproken. Ook al zo raar "ik kom vanavond langs". Huh pardon moet je dat niet afspreken. Nou had ik eerder een aantal opties gegeven en het kon dus ik deed niet moeilijk. Komt ze dus niet opdagen. Kreeg de volgende dag een bericht. Het is gisteren niet gelukt bent u morgen ochtend thuis. Geen excuus niks. Ik geef aan. Ja dat kan aan het einde van de ochtend rond 11.00 uur. Kwam weer niks. Nu stond ze om 14.30 op de stoep. Ik netjes spulletjes erbij pakken. Zegt ze ik wil er 5 euro voor geven. Nou dat schoot in mijn verkeerde keelgat. Ik zeg"Nee" we hebben 7 euro afgesproken en als er nu wat aan mankeert of minder uit ziet oke. Maar dat is niet het geval. Dan houd ik het gewoon".
Nou moest ik niet zo onaardig doen!
Dat hoort bij marktplaats zij ze. Ik zeg niet als je van te voren een prijs afspreekt. Ik kan het makkelijk kwijt voor die prijs dus dan houd ik het gewoon. Nee, dan betaalde ze 7 euro.
Ik had bijna zoiets maar ik verkoop het niet meer aan jou. Echter negeerde alles en liet haar de spulletjes mee nemen. Ergens heb ik daar spijt van.
Laatst bijgewerkt door vienna1987 op 25-07-20 15:16, in het totaal 1 keer bewerkt

Ineke2

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-07-20 15:14

Ach je bent het nu kwijt. Niet meer over nadenken. Vervelend zijn zulke mensen wel ja. Eerst meerdere keren niet opkomen dagen en vervolgens ook nog afdingen na dat er een prijs is afgesproken. Pff iets met een brutaal mens heeft de halve wereld. Maar ik kan er met de pet niet bij dat mensen zo zijn.

Gini

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-07-20 16:01

Dat snap ik ook niet, prijsonderhandelingen doe je voordat je overgaat tot definitieve koop.

cobiie

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-07-20 16:22

Gini schreef:
Dat snap ik ook niet, prijsonderhandelingen doe je voordat je overgaat tot definitieve koop.

En met 2 keer niet op komen dagen is de gun factor ook wel verdwenen. :')

vienna1987

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-07-20 17:02

Ja, inderdaad. Zeker als er al meer biedingen hebben plaatsgevonden. Ach goede leerschool. Volgende keer eerder afkappen.

Laurora

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-07-20 17:16

Mijn broertje heeft zich laten oplichten, met de meest doorzichtige truc ever.
namelijk een te-mooi-om-waar-te-zijn deal met een zogenaamd domme moeder die deed alsof ze niet wist wat de Nintendo switch waard was, en daarna laten verzenden :roll:
Bijna 200 euro door de plee gespoeld.
En hoewel het natuurlijk een super domme actie was van broertjelief, vind ik het wel ontzettend sneu.

Dus nogmaals iedereen:
Lijkt iets te mooi om waar te zijn? Dan is het dat waarschijnlijk ook.
En haal je dure spullen op, laat het niet verzenden!