Welke "unpopular opinions" heb jij?

Moderators: Essie73, NadjaNadja, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird, Polly

Toevoegen aan eigen berichten

Foaly

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-12-19 14:57

Daarop inhakend:

Het moet veel en veel normaler gevonden worden om geen rijbewijs te hebben. Niet iedereen hoeft/mag/kan met zo'n moordmachine de weg op gestuurd te worden.

soesita

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-12-19 15:02

Foaly schreef:
Daarop inhakend:

Het moet veel en veel normaler gevonden worden om geen rijbewijs te hebben. Niet iedereen hoeft/mag/kan met zo'n moordmachine de weg op gestuurd te worden.

Dat bedacht ik gisteren nog. Als ze nou gewoon die idioten die er niet mee om kunnen gaan geen rijbewijs geven hebben we zo al een hoop minder verkeer. }>

Gini

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-12-19 15:09

enzino schreef:
Nog niet zo'n populaire mening: ze zouden "maandag" moeten veranderen naar "mandag" om alle mannen te eren die zoveel voor de huidige generatie gedaan hebben.

Mannen hebben toch de meeste uitvindingen gedaan, vijanden buiten de deur gehouden, medicijnen ontwikkeld en eigenlijk alles gemaakt wat je om je heen ziet. Een beetje waarderen daarvoor eens per week zou niet mistaan.

Maandag is een k*tdag en dat is per definitie vrouwelijk.

Anoniem

Re: Welke "unpopular opinions" heb jij?

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-12-19 15:14

^ :D :D :D

anjali

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-12-19 15:21

Narcissa schreef:
Dat alle religies wereldwijd heel snel verbannen mogen worden. Ik snap niet dat mensen anno 2019 nog zo geïndoctrineerd kunnen zijn in iets dat alleen voor ellende zorgt.

Oh, en een algemeen fokverbod op mensen. Maximaal 1 kind per vrouw. Hoog tijd dat we onze overpopulatie eens aanpakken, meteen ook erg goed voor het klimaat.

In het communistische China is dat zo. Al hebben ze nu van het 1kind-beleid toch maar een 2kind-beleid gemaakt,omdat er een enorm mannenoverschot was ontstaan.En religie verboden,want zou opium voor het volk zijn.Dus jouw ideaal is daar realiteit.

Whale

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-12-19 15:28

anjali schreef:
Narcissa schreef:
Dat alle religies wereldwijd heel snel verbannen mogen worden. Ik snap niet dat mensen anno 2019 nog zo geïndoctrineerd kunnen zijn in iets dat alleen voor ellende zorgt.

Oh, en een algemeen fokverbod op mensen. Maximaal 1 kind per vrouw. Hoog tijd dat we onze overpopulatie eens aanpakken, meteen ook erg goed voor het klimaat.

In het communistische China is dat zo. Al hebben ze nu van het 1kind-beleid toch maar een 2kind-beleid gemaakt,omdat er een enorm mannenoverschot was ontstaan.En religie verboden,want zou opium voor het volk zijn.Dus jouw ideaal is daar realiteit.

Het is niet volledig verboden in China. Zit alleen strenge regels aan vast.

Badeendje

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-12-19 16:08

enzino schreef:
Nog niet zo'n populaire mening: ze zouden "maandag" moeten veranderen naar "mandag" om alle mannen te eren die zoveel voor de huidige generatie gedaan hebben.

Mannen hebben toch de meeste uitvindingen gedaan, vijanden buiten de deur gehouden, medicijnen ontwikkeld en eigenlijk alles gemaakt wat je om je heen ziet. Een beetje waarderen daarvoor eens per week zou niet mistaan.

:') :') :') :') :')

Niobe

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-12-19 16:33

Gini schreef:
enzino schreef:

Maandag is een k*tdag en dat is per definitie vrouwelijk.

Dat is het enige juiste argument!

MyWishMax

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-12-19 16:47

Ik heb juist een hekel aan mensen die niet de maximum snelheid rijden. Op de snelweg maakt het me niet uit, daar kan je makkelijk inhalen, maar de n wegen hier in de buurt hebben allemaal een inhaalverbod of zijn te onoverzichtelijk en als mensen dan 45 of 50 gaan rijden in plaats van 60 of 80 vind ik dat echt vreselijk. In de bebouwde kom maakt het me ook weer niet uit.

LadyMadonna

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-12-19 17:01

MyWishMax schreef:
Ik heb juist een hekel aan mensen die niet de maximum snelheid rijden. Op de snelweg maakt het me niet uit, daar kan je makkelijk inhalen, maar de n wegen hier in de buurt hebben allemaal een inhaalverbod of zijn te onoverzichtelijk en als mensen dan 45 of 50 gaan rijden in plaats van 60 of 80 vind ik dat echt vreselijk. In de bebouwde kom maakt het me ook weer niet uit.

Mijn punt dus.... ik rij 60 waar ik 60 mag, 80 waar ik 80 mag, etc... en toch wordt ik vaak ingehaald door mensen met haast...

NatasjavE

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-12-19 17:03

MyWishMax schreef:

Oh echt hè?

Hier ook in de buurt. 80 km weg behalve bij de stoplichten. Bij de stoplichten is het 60.
En dan de hele weg 60 rijden. Om je dood te ergeren. (Inhalen mag en kan daar niet.)

MyWishMax

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-12-19 17:26

LadyMadonna schreef:
MyWishMax schreef:

Mijn punt dus.... ik rij 60 waar ik 60 mag, 80 waar ik 80 mag, etc... en toch wordt ik vaak ingehaald door mensen met haast...

Mijn kilometerteller is vervangen en sindsdien heb ik dus geen afwijking meer en is mijn tellersnelheid ook de echte snelheid. Scheelt best nog wel veel af en toe. Maar goed, ik zou jou dus niet inhalen, maar iedereen die mij inhaalt moet maar lekker kijken. Zolang ze mij veilig voorbij gaan. Maar dat is wel vaak het probleem, dat veilig voorbij gaan dan.

elinedeau95

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-12-19 17:29

Dat katten net zoals honden lekker belasting moeten gaan betalen + op eigen terrein houden.
Mensen nemen een kat? Prima maar moet niet mijn overlast worden.

Esmee_RS

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 03-12-19 17:35

LadyMadonna schreef:
MyWishMax schreef:

Je teller is altijd een paar kilometer langzamer ingesteld dan dat je daadwerkelijk rijdt. Dus als je 80 op de teller rijdt, rij je dus een aantal kilometers langzamer. Dit is gedaan om discussie te voorkomen in het geval van boetes en zodat de garage/fabrikant in deze nooit aansprakelijk is.
Zelf rij ik altijd met Waze, die geeft je echte snelheid weer (gemeten met GPS). Daarbovenop rij ik, als de situatie het toelaat, 2 a 3 kilometer harder aangezien die toch afgetrokken worden als correctie :D Zo kan je dus toch snel wel wat verschil krijgen in kilometers, en dan zal ik ook zeker inhalen waar dat kan :j (Tevens ook als ik geen haast heb hoor :+ )
Laatst bijgewerkt door Esmee_RS op 03-12-19 17:36, in het totaal 1 keer bewerkt

Ashleytjuhh

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-12-19 17:35

elinedeau95 schreef:
Dat katten net zoals honden lekker belasting moeten gaan betalen + op eigen terrein houden.

Ik vindt dit altijd een lastige.
Ik hou ook niet van katten die overal en nergens komen. Onze kat blijft binnen of onder toezicht buiten op de plaats.
Maar geen katten buiten is ook last van muizen overlast op een moment.

Honden belasting vind ik opzicht nog oke. omdat er speciale parken voor honden zijn en speciale afvalbakken voor de zakjes. Maar lager mag het wel.
Een kat als ze binnen gehouden worden heeft dit niet nodig, dus in mijn ogen ook geen kosten voor de gemeente.

__Sannne

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-12-19 17:37

elinedeau95 schreef:

Dit is geen unpopular opinion. Net nog een heel jank topic over geweest.

Whale

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-12-19 17:37

Ashleytjuhh schreef:
Honden belasting vind ik opzicht nog oke. omdat er speciale parken voor honden zijn en speciale afvalbakken voor de zakjes. Maar lager mag het wel.
Een kat als ze binnen gehouden worden heeft dit niet nodig, dus in mijn ogen ook geen kosten voor de gemeente.

Speciale parken? Was het maar waar :')

Majabeestje

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-12-19 17:38

elinedeau95 schreef:

Vooral op eigen terrein houden idd. Ik ben in staat de stront van mijn hond in de tuin van de buren te flikkeren :')

lenaa_tje

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-12-19 17:41

Ashleytjuhh schreef:
elinedeau95 schreef:

Ik vindt dit altijd een lastige.
Ik hou ook niet van katten die overal en nergens komen. Onze kat blijft binnen of onder toezicht buiten op de plaats.
Maar geen katten buiten is ook last van muizen overlast op een moment.

Waar? Hier niet hoor en in onze hele wijk is geen enkele prullenbak te vinden. Als dat nou is geregeld was en ondertussen betalen we wel de meeste hondenbelasting van heel Nederland.

Whale

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-12-19 17:42

Hier staat ook letterlijk maar 1 zo'n paal met zakjes en dan moet je nog hopen dat ie bijgevuld is.

Ashleytjuhh

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-12-19 17:44

:') Hier zijn er speciale gedeeltes waar je een hond los mag laten en staan er prullenbakken door de wijken speciaal voor de zakjes in te doen.
Ik was er dus van uit gegaan dat dat overal wel gedaan zou worden, niet dus begrijp ik :+

Roodvos

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-12-19 17:51

Eens met katten- vs. hondenbelasting.
Spoiler:
In mijn gemeente wordt er ook al jaren geen hondenbelasting meer betaald/geheven. :+
En, eeh, speciale parken, speciale afvalbakken voor zakjes :o? ? Waar dan :o? ?

Ashleytjuhh schreef:
:') Hier zijn er speciale gedeeltes waar je een hond los mag laten en staan er prullenbakken door de wijken speciaal voor de zakjes in te doen.
Ik was er dus van uit gegaan dat dat overal wel gedaan zou worden, niet dus begrijp ik :+
Waar ik woon zijn geen wijken......
En mogen honden buiten het bordje bebouwde kom gewoon los lopen.

LadyMadonna

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-12-19 17:56

elinedeau95 schreef:

Je weet dat hondenbelasting per gemeente verschilt en er dus ook gemeenten zijn die geen hondenbelasting heffen?

Summerdreams

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-12-19 18:08

__Sannne schreef:
elinedeau95 schreef:

Dit is geen unpopular opinion. Net nog een heel jank topic over geweest.

Nou inderdaad vernieuwend dit zeg

NatasjavE

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-12-19 18:33

elinedeau95 schreef:

En op eigen terrein en belasting?

Prima...maar hond ook niet meer je eigen terrein af en lekker op de hondenbak poepen :+ }> :D

Als een kat niet buiten komt vind ik dat er ook geen kattenbelasting hoeft te zijn.