Stormchasetopic #3: Van Nederland tot Tornado Alley

Moderators: Essie73, NadjaNadja, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird, Polly

Toevoegen aan eigen berichten

Pepperrr

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-02-22 19:14

LoveGlove schreef:
De stoelen en schutting staan nog. Nu iedereen de schutting noemt herinner ik me dat de schutting tussen ons en de buren maar een gammel ding is. Ben benieuwd hoe die het overleeft :')

Ik vind de windgeluidjes best wel lekker eigenlijk. Ik zit toch warm onder mijn dekentjes :D

Bij het woord windgeluidjes denk ik aan hele andere dingen :')

Stof valt hier uit t plafond, hoop echt dat op stal alles heel blijft...

AmyII

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-02-22 19:14

karuna schreef:
Amy dwaas, dan kwakken ze om is alles stuk en mogelijk menselijke slachtoffers en dan doet de baas huilie huilie? -:(- of gaat de baas zelf rijden dan?

Neehoor, ik denk dat je niet goed leest: hij rijdt normaliter ‘s nachts van 18.00 - 06.00, nu mag hij zijn rit morgenochtend starten (na de storm dus) dus zal hij een extra dag werken morgen , van 06.00 - 18.00.

Echter begint zijn week weer op ma. avond vanaf 18.00.

Mijn zwager wilde helemaal niet rijden, daarom heeft hij dit bij zijn werkgever neergelegd. Waar het onderwijs, ov en legio andere beroepsgroepen gewoon vrij krijgen bij stoppen/ sluiting, wordt zijn werkdag ‘gewoon’ uitgesteld.

karuna
Drukke kabouter

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-02-22 19:15

Daar wil je nu niet zijn. Voor mij echt iedereen binnen, alles stilleggen voor er nog meer slachtoffers vallen. Blijf op je plek als dat veilig kan. Bazen moeten maar eens rekening houden met veiligheid ipv geld verdienen.

Amy dat is gewoon _-:(

MarjanB

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-02-22 19:15

Hier eerste boom om gelukkig een van de kleine en geen schade.. de steiger liep ook weg dus die hebben we maar op z’n kant gelegd. Paarden waren erg onrustig maar staan nu wel meer op hun gemak. Hoop dat de bomen naast de stal gewoon blijven staan waar ze staan..

Afbeelding
Afbeelding
Dit is de stal op t moment en zijn net nog van alles vast aan het zetten geweest. Paarden staan aan de andere kant nu
Afbeelding

love_odin

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-02-22 19:18

AmyII schreef:
En het transport gaat dooorrr! Mijn zwager mag ipv. vanavond om 18.00, morgenochtend om 06.00 starten… Daaaag weekend!

Edit: ik heb mijn JBL maar aangezet met muziek, ik werd zooooo waaaaanzinnig onrustig van alle stormgeluiden. :=

Inderdaad, transport gaat door. Ik werk in de binnenvaart klein 55m schip.
De hoge heren wilden ook vanalles en we zijn leeg. We hebben vriendelijk bedankt.
Dan moest het maar op zaterdag, ja daaag :evaw: maandag waren we al vrij dinsdag zijn jullie de eersten en anders zelf maar. We zijn niet levensmoe

DuoPenotti

Woonplaats: Tussen de Limburgse velden met uitzicht op de Brabantse.

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-02-22 19:19

Werk gaat niet altijd alleen maar over geld verdienen.
Vraag de brandweer nu maar.
De werknemers bij ziekenhuizen en verzorgingshuizen. De dierenartsen.
Die zijn ook onderweg.

Muronia

Re: Stormchasetopic #3: Van Nederland tot Tornado Alley

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-02-22 19:24

Eerste dakpan van de schuur en het dak van mijn kippen-nachthok kapot. Wat komt er nog meer? Ik zit in het noordoosten en we zijn er echt nog niet.

karuna
Drukke kabouter

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-02-22 19:25

Dat klopt die moeten wel als er nood is. Helaas. Maar het zijn juist de werkgevers die mensen de weg verder opsturen.

Alleen helaas lijkt mij verstandiger die nu al onderweg zijn,laat die door en houdt de rest thuis als het kan. Ik heb ook echt medelijden met hulpverleners die nu naar buiten moeten. :(:)

AmyII

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-02-22 19:26

DuoPenotti schreef:
Werk gaat niet altijd alleen maar over geld verdienen.
Vraag de brandweer nu maar.
De werknemers bij ziekenhuizen en verzorgingshuizen. De dierenartsen.
Die zijn ook onderweg.

Klopt en ik ben blij toe. Maar voor een paar fietsen of tv’s, iets wat gemakkelijk uitgesteld kan worden: de werkuren verleggen? Iemand ineens overdag laten rijden terwijl diegene al 100 jaar ‘s nachts rijdt en leeft…? Dat vind ik bijzonder.

princequillo
Fotograaf

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-02-22 19:26

Hier in Twente. Zit al een tijdje met keiharde muziek op een koptelefoon te luisteren voor mijn mentale gezondheid want dit is niet normaal. :') Het huis lijkt wel mee te bewegen, katten helemaal overstuur ook.

Veulen84

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-02-22 19:28

Hier stormt het echt wel pittig door. De windvlagen zitten ook kort op elkaar. Hier geen schade, maar op stal moeten we morgen wel puin ruimen.

Ben ik de enige die hoofdpijn heeft? Denk echt dat het door de storm komt. Eerder had ik het niet.

Bopje

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-02-22 19:30

Hier een Nl-alert gehad dat het noodnummer overbelast is . Heftig!

Muronia

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-02-22 19:33

Ik heb ook hoofdpijn maar ik denk dat het komt omdat ik me enorm druk maak.

DuoPenotti

Woonplaats: Tussen de Limburgse velden met uitzicht op de Brabantse.

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-02-22 19:34

DuoPenotti schreef:
Ja ik weet dat het aan de kust nog heftiger is.
Maar dit is geen geel hier.

Duidelijk.
Rood dus.

Afbeelding

amber15

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-02-22 19:40

Ik wilde met typen dat het wat rustiger lijkt te worden als er weer een windstoot voorbij komt waar het huis van schudt :+

Hopelijk kunnen we een beetje slapen vannacht, maar als dit aanhoudt, vrees ik ervoor.

karuna
Drukke kabouter

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-02-22 19:40

De efteling was kennelijk gewoon open vandaag. Tot zover ga nergens heen tenzij dringend. 8)7

Nos
Citaat:
De Efteling eerder dicht vandaag
De Efteling heeft bezoekers na 16.00 uur gevraagd te vertrekken in verband met de storm, aldus een woordvoerder van het park tegen persbureau ANP. Op normale dagen gaat het park om 18.00 uur dicht, maar dat gebeurde nu ruim een uur eerder.

Aanvankelijk werd rond 16.00 uur besloten de hoge buitenattracties zoals de achtbanen en de Pagode te sluiten, maar daarna werd besloten het park helemaal dicht te doen.

MarrieLeen

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-02-22 19:42

Veulen84 schreef:
Hier stormt het echt wel pittig door. De windvlagen zitten ook kort op elkaar. Hier geen schade, maar op stal moeten we morgen wel puin ruimen.

Ben ik de enige die hoofdpijn heeft? Denk echt dat het door de storm komt. Eerder had ik het niet.

Ik had dat vooral voor de storm uit, nu iets minder. Maar komt idd door de wisselende luchtdrukken.

JustMe8484

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-02-22 19:43

Hier ook knallende koppijn...

chanicha

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-02-22 19:48

Het stortregent nu hier.

Pandora2

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-02-22 19:49

Rauka schreef:
Ik zit in Spanje te wachten op het vliegtuig naar Brussel. Had verwacht dat de vlucht gecanceld zou worden maar het lijkt erop dat we gaan. Landing om 17:30 precies op het hoogtepunt.

Avontuur...

Ik hoop dat jullie ondertussen aan de grond staan.
Ze bleven daarnet nogal ter plaatse hangen :=
Ik word al mottig als ik het zie :')

Daken van verschillende ziekenhuizen weggewaaid, een kraan op een ziekenhuis gevallen, veel zonnepanelen de lucht in, dak van de Ghelamco arena foetsie, een dorpskern ontruimd omdat de kerktoren op instorten staat,...
De natuur gaat nogal tekeer.

ajesca123

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-02-22 19:56

Hier vliegen helaas de pannen van het dak ook bij het stalgebouw. Bij de overburen grote bomen om en net voor donker een ronde gelopen met de buurvrouw om alles te checken maar ook meerdere stukken omheining kapot. Het gaat nog steeds enorm tekeer en vooral het gevoel dat je niks kunt doen om het tegen te houden vind ik echt verschrikkelijk ;(

Isabonny

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-02-22 20:06

Ik heb de paarden niet opgesloten. Zat in dubio, wel of niet...
De buurman heeft een perenboom naast onze draad staan, maar als die al om zou gaan, dan kunnen de paarden niet weg via zijn wei, want die is ook afgesloten rondom.
Toen ik er rond half 5 was vanavond, toen waaide het wel flink, maar niet heel dreigend.
Maar ik was net thuis buiten en dan voelt het echt unheimisch als je de wind door de bomen hoort gaan. Alsof je naast een startend vliegtuig staat.
Nu staan hier wel meer bomen als bij de paarden. Daar staan eigenlijk geen bomen (meer) die eventueel een omheining stuk zouden kunnen maken.

Ik heb ze in elk geval binnen hooi gegeven, maar ik weet natuurlijk niet of ze ook de hele nacht binnen blijven staan.

charrr91

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-02-22 20:13

Hier een oudere man die weg is gedaan vanochtend met z’n ramen op een kier, niet erg handig als je weet dat er een gevaarlijke storm aankomt..
Gevolg: ramen staan nu wagenwijd open (kantelramen) en meneer is er zelf niet en is niet te bereiken. Het regent ook nog eens keihard. De ramen zitten er wonder boven wonder nog in, maar die heeft straks een leuke verassing als ie thuis komt..
Laatst bijgewerkt door charrr91 op 18-02-22 20:17, in het totaal 1 keer bewerkt

Shiloh

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-02-22 20:16

Nou… mijn schutting is losgerukt van de schuur -O-

Met hulp van een de honden oppas midden in de wind verschillende schutting delen losgeschroefd om verdere schade te voorkomen.

Het gaat echt bizar hard.

Cayenne
Crazy Bird Lady en onze Berichtenkampioen!

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-02-22 20:18

Maandag gaat het ook weer stormen :\