Homesteading/zelfvoorzienend leven

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

Djoena

Re: Homesteading/zelfvoorzienend leven

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-05-20 19:32

Hahaha! Stiekem kipje! _O-

HopeMyDay

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-05-20 19:48

DeMolenhoek schreef:
Nou breekt mijn klomp... Wij hebben al eventjes een kip die bij de buren ging slapen ‘s nachts. Sinds enkele weken kwam ze enkel nog terug voor even te eten en ging ze daarna weer bij de buren. Verder niet bij nagedacht. Zie ik net dit voorbij komen. :')
Ze heeft 3 kuikens. Zo meteen maar even de buren appen.

[ [url=m/3exlZL.jpg]Afbeelding[/url] ]

Hahah typisch geval van opsluiten :')

palousa_boy

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-05-20 20:24

Wij hebben regelmatig, dus eigenlijk elke dag, de kippen van de buren hier lopen.
Onze haan is al een keer met hun mee gegaan nadat al onze kippen verdwenen waren. Hij is een paar maanden bij de buurkippen gebleven die hij gewoon mee nam naar ons toe.
Tot er op een dag een doos tegen het hek stond met de tekst: hier is jullie haan. Ik heb geen idee hoe lang hij daar gestaan heeft in de volle zon maar heel chique vond ik het niet.

Sinds vanmiddag heeft hij er weer 2 kippen bij, hoop dat hij het weer een beetje naar z'n zin heeft want alleen was hij wel een beetje sneu

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-05-20 21:01

Oh ook lekkere buren dan...

Nou de buren kwamen op regelmatige basis eitjes kopen. Sinds de kip bij hun verbleef niet meer. Dus ik dacht: Nou, zij de eitjes en de kip een plekje in hun stro. Ze zullen het wel best vinden _O-

HopeMyDay

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-05-20 21:16

Afbeelding
Afbeelding

Ik was iemand nog foto's van kuikens met rode baardjes verschuldigd volgens mij? Het is op de foto lastiger te zien dan wanneer je ze voor je hebt maar naast de snaveltjes kan je het zien. 1 zwarte en 1 donkerblauwe Australorp X Rhode Island Red.

Afbeelding
Afbeelding

En hier nog 2 foto's van 3 van de 4 weken oude kuikens. De witte is dus haan Kees. Die foto van de blauwe en de rode vind ik zelf goud waard. Ze zijn even oud en die rode (Rhode Island Red) is +/- het formaat van de rest. Die blauwe is gewoon gigantisch snel gegroeid (75% australorp, 25% twents hoen).

Moonfight

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 12-05-20 10:39

Gefeliciteerd met je verassingskuikens DMH :D

Onze kippen en eenden zaten ook wel eens bij de buren. Eerst vonden ze dat wel gezellig maar soms dan bedachten ze zich opeens en wilde ze dat ik direct naar huis kwam (vanaf werk) om ze uit de tuin te halen. Nu hebben we alles goed afgezet. Alleen vorige zomer is er nog een haan van ons naar hun kant gevlogen. Maar die hebben ze stilzwijgend geadopteerd omdat hun haan dood was. Die loopt daar nu nog, bij ons had hij al in de vriezer gelegen :+

Marcella

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-05-20 10:43

Afbeelding
Bijna klaar. :') Lastigste werk kom nu nog grond los krijgen. :=

Djoena

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-05-20 12:19

HopeMyDay super schattig! <3

Goed bezig Marcella :))

palousa_boy wat aso -O-

Moonfight Haha! hij wist vast dat hij anders op wintersport zou gaan _O-

HopeMyDay

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-05-20 21:04

Soms komt alles tegelijk, dat weten jullie allemaal wel denk ik.. maargoed ik heb net te horen gekregen dat mijn bijen volgende week gaan komen *\%/* nu nog even gauw een bijenstal in elkaar gaan zetten :')

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-05-20 21:10

Hmd: Dat eerste kuiken. Wat een attitude!

Ziet er goed uit Marcela!

Een maand terug kregen wij het aanbod om een voedster over te nemen. Was 9 maand en was gedekt maar nooit bevallen bij de kweker. Hij wou er vanaf en vroeg €5. Ik dacht: Nou, voor €5 neem ik de gok wel. Gaat het hier ook niet dan heeft zij mij €5 en wat eten gekost voor de wintersport.

Ze is zonet bevallen van 8 stuks. :D

Moonfight

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 13-05-20 21:18

Kijk dat zit meet met de nijnen DMH. Mooie deal zo! Wat voor voedster is het?

Hopemyday: wat voor iets ga je maken? Onze kasten staan gewoon op een aantal pallets :)

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-05-20 21:22

Een prachtige drie kleur blauwe voedster. Kruising tussen lotharinger en blauwe van ham. Zij was dan weer gedekt door mijn lotharinger ram. Dus de jongen zijn 75% lotharinger :)

Even een niet zo charmante foto. Haar nest ligt wel ruk. Tegen de deur dus durf de deur niet echt meer open te doen :') Is nest nummer 5 nu en heb er nog 2 op komst de komende weken. Dan is het wel even goed geweest. _O-
Afbeelding

Moonfight

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 13-05-20 21:33

Je had ook wat in te halen :D

lizy29

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-05-20 21:36

Gefeliciteerd dmh. Fijn dat het eindelijk eens allemaal mee zit.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-05-20 21:41

Haha klopt. Eindelijk *\o/* Ik heb het probleem opgelost gekregen door meer brok te geven. Wij voerden hiervoor heel traditioneel. Hooi, gras, af en toe wat brood en maar minimum brok. Maar blijkbaar misten ze toch iets. Ondanks dat zij allemaal op een prima gewicht waren. Meer brok en het probleem was direct opgelost.

lizy29

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-05-20 21:54

Soms blijkt de oplossing zo simpel.....

Hier vanavond ons eerste lammetje van een nieuwe groep. Ze zijn gisteren geschoren dus prima timing.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-05-20 21:57

Gefeliciteerd! De eerste heeft toch altijd dat tikkeltje extra vind ik.

HopeMyDay

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-05-20 22:07

DeMolenhoek schreef:
Hmd: Dat eerste kuiken. Wat een attitude!

Ziet er goed uit Marcela!

Een maand terug kregen wij het aanbod om een voedster over te nemen. Was 9 maand en was gedekt maar nooit bevallen bij de kweker. Hij wou er vanaf en vroeg €5. Ik dacht: Nou, voor €5 neem ik de gok wel. Gaat het hier ook niet dan heeft zij mij €5 en wat eten gekost voor de wintersport.

Ze is zonet bevallen van 8 stuks. :D

De Twenter kruisingen beschikken over nog veel meer attitude :') er is een reden dat ik een kip heb die vernoemd is naar Patty Brard :')

Moonfight, de bijen krijgen een klein stalletje (groot genoeg voor 3 10 raams kasten, er komen er 2 in uiteindelijk). Ik vind het zelf ontzettend leuk om iets moois neer te zetten en dingen te bouwen dus dit is weer een extra project voor mij. Het resultaat zal ik hier wel delen. Voor nu is het alleen nog een schets..

Century

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-05-20 22:54

Yay kuikens en konijntjes :) leuke foto's!

Veriye

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-05-20 18:56

heeft hier nog iemand een idee om kippen broeds af te maken? Ze blijft maar volhouden, is erg veel afgevallen, alhowel wij haar 2-3 keer per dag eraf halen (ik kom vaak tussen de middag extra thuis, alleen om mevrouw van het nest te halen) dit gaat nu al 3 weken zo.
Geprobeerd het hokje af te sluiten, maar dan gaat de rest zoveel lawaai maken, dat de buren gek worden. Duurt nu wat van 3/4 weken en ik word het langzaam wel moe.
Heb helaas geen bench waar ik haar in kan stoppen, heb gehoord dat dat nog wel eens helpt.

Elise_0o

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-05-20 18:59

Het enige wat helpt is eieren uit laten broeden.

Al die andere tips die werken bij echt broedse kippen niet.

HopeMyDay

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-05-20 19:07

Wij laten ze altijd een nachtje buiten in een afgesloten deel van de ren zitten zonder legnest. Wij noemen dat "afkoelen" en heeft tot nu toe altijd goed gewerkt. Ik ken ook mensen hier in de buurt die de kip met zn kont in een emmer koud water laten zakken. Dat is hier nog nooit nodig geweest.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-05-20 19:18

Vroeger werden ze een nacht in een stoffen zak aan de waslijn gehangen.

Eventueel via marktplaats enkele kuikentjes op de kop tikken en haar geven?

julius_juut

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-05-20 19:57

HopeMyDay schreef:
Wij laten ze altijd een nachtje buiten in een afgesloten deel van de ren zitten zonder legnest. Wij noemen dat "afkoelen" en heeft tot nu toe altijd goed gewerkt. Ik ken ook mensen hier in de buurt die de kip met zn kont in een emmer koud water laten zakken. Dat is hier nog nooit nodig geweest.

In de regenton heb ik hier wel eens gedaan met een kip die zich ook dood leek te gaan broeden, twee keer op 1 dag en daarna was het ook klaar. Ging weer eten en lopen en sterkte ook snel weer aan.

Djoena

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-05-20 21:20

Ik heb 1x een kip bewust broedsaf gemaakt nadat ze zichzelf ook niet meer goed verzorgde. Ze was broodmager en ontzettend vies.

Ik vond het zelf heel flauw om te doen, maar liever dat dan dood. Ik heb haar 3 dagen in een kale hondenbench gezet met voer en water. Daarna was ze meteen broedsaf.