Rare mensen op marktplaats deel 7!

Moderators: Essie73, ynskek, Ladybird, Polly, Muiz, Telpeva, NadjaNadja

Toevoegen aan eigen berichten

Anoeska27

Re: Rare mensen op marktplaats deel 7!

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-02-17 19:57

Ik liep net de kamer in die aan het terras grenst toen ik hem dat pakje dus echt neer zag kwakken. Hij was echter al weg toen ik bij de deur kwam. Overigens was het voor hem niet zonder gevaar om daar te komen, want mijn terrormerrie stond in de wei. Als ze hem had gezien dan was hij niet heelhuids weggekomen denk ik.

We hadden laatst trouwens iets grappigs met UPC. Die bezorger belde aan, maar bleek te vroeg te zijn. En dan kan hij hem dus niet laten tekenen en afvinken. Hij heeft 3 minuten moeten wachten terwijl mijn man het erg komisch vond. Maar die geven wel fijne korte tijdvakken aan, bij postnl is het altijd tussen 8.00 en 21.30 uur.

magicmist

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-02-17 20:13

Lienek schreef:
[quote="Annalies03"

Ah helaas.
Ik had anders wel 2 eurostar rijbroeken domino voor je maat s. Heb net nieuwe gekocht dus deze liggen nu op zolder te verstoffen.

Wat vraag je ervoor?

Babykleding verkoop ik ook niet meer. Geef het liever weg.

LauraO

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-02-17 21:02

Ik denk dat ik zelf goede ervaringen heb met postnl, omdat wij een vaste bezorger hebben. De tijdvakken die hier worden aangegeven zijn altijd met max. twee uur tussentijd. Vandaag bijvoorbeeld stond er als tijdvak tussen 14.00 en 16.00. Ik weet dat hij er dan precies tussen inzit en er dan om drie uur is :). Helaas is dit niet overal zo.

Wat ik wel raar vind is dat upc laatst bij mij een pakketje bezorgde, omdat de buurvrouw niet thuis was, maar hij had daar helemaal geen briefje door de bus gedaan, dat het bij mij bezorgd is. Ik was pas laat op die dag weer thuis, maar zij wist dus van niks... Hij zij ook tegen mij dat de mensen kunnen zien wanneer hij langs komt en dat ze dan maar thuis moeten zijn. Ik ben er ook niet altijd als ik weet dat er een pakketje komt, maar heb dat maar voor mij gehouden.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-02-17 21:07

Wanneer ik een pakje wil laten bezorgen zorg ik wel dat ik thuis ben, dat mijn vriend thuis is en anders laat ik het bij mijn moeder bezorgen.

Hier vooral goede ervaringen met kiala, upc en Bpost. PostNL en DPD zijn garantie voor problemen. Vooral niet aanbellen, niet wachten tot je bij de deur bent en pakketten op straat afzetten of bij anderen in de bus en handtekenen in naam van de ontvanger.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-02-17 21:31

Hier juist super tevreden van PostNl en Dpd

bruintje123

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-02-17 21:47

Is net wie er werkt.
Paar jaar terug hadden we ook een fijne vaste bezorger. Die niet de kantjes er van af liep.
Nu helaas een van een ander soort.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-02-17 21:48

Hier gaat het juist altijd goed met postnl door de vaste bezorger. Die belt zelfs van tevoren zodat ie weet of we thuis zijn of niet. Dhl rent weg nog voor ze hebben aangebeld. Hopelijk komen ze dan morgen..

JenniferU

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-02-17 22:38

Hier ook rare biedingen.
Had een aantal bucas dekens op mp staan ( 2x irish en 3x smartex) krijg ik een bod van €15,- per deken heb vriendelijk bedankt en gezegd dat ik ze dan liever als reserve hou

ElizeVdS

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-02-17 23:08

Dan zou ik hier ook uit mijn stekker gaan. Hebben een hele lieve PostNL meneer en echt een achterlijke DHL troela. Die wil ik hier gewoon echt niet aan de deur hebben als 't ff kan. Heeft al een keer een pakketje waar met koeienletters BREEKBAAR op stond en echt niet fatsoenlijk door een brievenbus past hier desondanks toch door de brievenbus gedouwd. Ik was thuis (in de woonkamer).. hoorde ineens een kleng in de gang.. van een kapot pakketje. DHL doet er dan ook niets aan.

Alleen bij bedrijven kan je d'r soms niet omheen en 'neem ik genoegen' met DHL. Dat mens is ook altijd zo poepchagrijnig en heeft werkelijk altijd wat te zeiken (laatste keer keek onze poes zo vals naar d'r, moest ze even kwijt..).

PostNL meneer houdt daarentegen rekening met het feit dat hier 's middags een kindje ligt te slapen en klopt standaard even op 't raam ipv op de bel te jengelen (kan ik al heel erg waarderen). Maakt altijd ff gezellig een praatje, altijd een gouden humeur. Ben ik even niet thuis dan probeert 'ie het bij de buren of rijdt ie nog later even langs. Zou eigenlijk eens een compliment over hem moeten sturen naar PostNL onder het motto zo kan 't godzijdank ook :')

Ashleytjuhh

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-02-17 23:11

hier ook het liefste postnl lieve man als die me ziet rijden en heeft iets voor me geeft die het dan even af.
maakt altijd een praatje kent je bij je voornaam. met kerst een doosje merci gegeven :j

Donna89

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-02-17 23:11

Ik moet zeggen dat ik met onze huidige Postnl berzorger ook wel blij ben
Nog geen extreem negatieve of positieve ervaringen mee maar aardige man en doet gewoon netjes zijn werk
Als ie nou idd ook een niet aanbelt als de kleine in bed ligt haha, dan krijgt ie een presentje van me
Maar moet wel zeggen vaak zie ik m aankomen, zwaait ie ff en dan belt ie ook niet aan

De DHL heb hier ik nog niet gehad gelukkig
Wel DPD, Opzich ook nog prima maar was ook toevallig nog steeds thuis als ie kwam
Komt altijd wel op de minuut op tijd. Knap

ElizeVdS

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-02-17 23:14

Ik had laatst een pakketje aangenomen voor de buren wat met DPD bezorgd was. Werd maar niet opgehaald dus ik bij 2, 3 en 4 dagen bij hen even aan de deur geweest maar net op tijden dat ze er niet waren ofzo.. Daarna gestopt (blijf niet aan de gang). Precies na een week een pakje van PostNL. Eigenlijk wilde ik het niet aannemen maar omdat ik PostNL meneer wel aardig vind (en hij betaald wordt als hij aflevert en niet als het naar het postpunt gaat) toch maar aangenomen. Zelfde middag stond buuf aan de deur.

Dus ik zeg ik heb d'r 2 voor je. Wist dus van helemaal niets... DPD had gewoon geen briefje in de bus gedaan!

Koekeroekus

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-02-17 23:15

Ik ben ook wel tevreden met de postnl mevrouw. Enige nadeel is dat ze zo gewend is dat we nooit thuis zijn dat ze dus niet meer aanbelt :'). Normaal hang ik een briefje aan de deur met "leg maar daar neer". Dat doet ze dan ook altijd netjes.
Laatst kreeg ik ook weer een pakketje maar manlief was thuis dus niks opgehangen, ik dacht, kan manlief mooi aannemen. Krijg ik appje van de buurvrouw dat m'n pakketje d'r was :') uuuuh manlief was toch thuis. Ze heeft niet eens aangebeld haha. Ik had de auto mee dus ze zal vast gedacht hebben dat we er niet waren.

Esprit4

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-02-17 02:21

luuntje schreef:
Esprit4 maat bij je dekens zetten is wel zo handig.
Ik zou ze ook minder vieste koop plaatsen.
Kopers kunnen nu niet eventuele beschadigingen zien.

Oh ik weet zeker dat ik dat er bij had gezet
En door verhuizing geen tijd gehad ze te laten wassen en ze zijn zo goed als nieuw hebben misschien drie maand een paard gezien de highliner zelfs maar twee weken had alleen een heel vies paard :P maar ik ga maten er opnieuw bij zetten!

little_birdy

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-02-17 08:22

Snap dat ze nieuw zijn maar je verkoopt toch bijv ook geen spijkerbroek met poepvlekken erop ?

Sanniejtjuh

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-02-17 08:24

ElizeVdS schreef:
Ik had laatst een pakketje aangenomen voor de buren wat met DPD bezorgd was. Werd maar niet opgehaald dus ik bij 2, 3 en 4 dagen bij hen even aan de deur geweest maar net op tijden dat ze er niet waren ofzo.. Daarna gestopt (blijf niet aan de gang). Precies na een week een pakje van PostNL. Eigenlijk wilde ik het niet aannemen maar omdat ik PostNL meneer wel aardig vind (en hij betaald wordt als hij aflevert en niet als het naar het postpunt gaat) toch maar aangenomen. Zelfde middag stond buuf aan de deur.

Dus ik zeg ik heb d'r 2 voor je. Wist dus van helemaal niets... DPD had gewoon geen briefje in de bus gedaan!

Dat gebeurd hier aan lopende band. Verschikkelijk irritant. Soms hang ik voor zekerheid briefje op alleen aanbieden bepaald nummer.

Wij hadden enkele weken geleden iets met DHL. Espresso koffie besteld, het zou na 19.00 komen. Krijgen we rond 17.00 een mail uw pakje is om 19:15 bezorgt. Bizar, niks geen briefje pakje weg! €80,- ! Gelukkig zat nespresso zelf er boven op. Een week later komt iemand van een straat verderop ons pakje brengen, gebruikte zelf ook nespresso, en zagen dat het niet voor hun bestemd was. Hulde dat er nog eerlijke mensen zijn. Maar waar het fout geggaan is? Geen idee.

IHN

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-02-17 08:43

Dat doosje merci. Wat een goed idee!! Ga ik ook doen eind vh jaar..altijd dezelfde bezorger hier, altijd vriendelijk, als ie me buiten ziet geeft hij zelfs de post persoonlijk af en heb weleens net een pakje gemist...ik kon daar eigenlijk niet op wachten dus erachteraan gesjeesd...3 straten verder zag ik hem..kreeg het pakje alsnog mee (mag eigenlijk niet naar hij wist dat ik daar echt woonde). Ook weleens gehad dat ie me zag vooraan de straat (hele lange straat met maar 3 huizen)...raampje ging open en ik kreeg mijn post aangereikt..hoefde hij de straat niet meer door. Pakketjes zet hij nu altijd netjes op het overdekte terras.

Britta31

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-02-17 10:18

Laatst zag ik de bezorger aankomen.Raam ging open met de vraag of we een hond hadden.Alleen een kleintje.Of ze buiten was.Nee.Stapt er een boom van een kerel uit,model Jerommeke.

luuntje

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-02-17 10:25

Vanochtend wilde ik geld overmaken, rugtas gekocht op MP.
Kreeg van ING de melding dat ze niet konden overmaken naar die naam met rekeningnummer.
Mailtje gestuurd naar verkoper, had een nummer verkeerd ingevuld.
Erg blij met de bank. Anders was ik geld kwijt geweest door onzurgvuldige verkoper.

Travellust

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-02-17 10:42

Britta31 schreef:
Laatst zag ik de bezorger aankomen.Raam ging open met de vraag of we een hond hadden.Alleen een kleintje.Of ze buiten was.Nee.Stapt er een boom van een kerel uit,model Jerommeke.

Haha herkenbaar, hier doen ze toeteren en ze komen de auto echt niet uit :')
Had van de week 's avonds TNT aan de deur en die wist en meteen de juiste deur te vinden en die was niet bang _/-\o_

DPD vind ik drama, die gooien alles neer. En rijden hard. Had het van de week op het werk nog. Hij kwam wat afleveren aan de verkeerde deur. Dus ik hem hem erop gewezen dat wij een andere deur hebben voor aflevering, hij vroeg waar? Ik zei nou waar je net langs scheurde! Hij heeft wel een paar keer zijn excuus aangeboden en de dag erna reed hij normaal en aan de juiste deur.
Enkel begon hij nu in elke zin met u :') Heb hem maar verteld dat niet meer te doen :Y)

Arme jongen :')

theadora99

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-02-17 11:30

Hier is heel zelden mijn moeder niet thuis, en de bezorger weet dat ik op vrijdagavond bij de winkel aan de overkant werk, dus komt hij het eventjes daar vragen, ook altijd fijn :).

Ik probeerde trouwens 2 bioscoopbonnen via Facebook weg te krijgen, had gezegd bieden en erbij gezet dat ze zsm weg moesten want datum nog maar tot 28-02. Ik had elk bod geaccepteerd maar ze begonnen met bieden bij €10, Nouja prima kom maar halen. 1 minuut na haar reactie bericht gestuurd, 3 uur later nog geen reactie. Zelfde met iemand anders. Uiteindelijk wilde iemand ze vanmorgen komen halen voor €13, ik heb gezegd kom maar voor €10 dat bod had ik al geaccepteerd, dus die kan hier elk moment zijn. Al hadden ze €4 geboden had ik het prima gevonden, maar niemand in mijn omgeving had nog tijd om voor de 28e naar de film te gaan, en die weggeefgroepen komen altijd 50 reacties op, altijd dezelfde en nooit komen ze het halen, daar had ik dus geen zin in. Kreeg ook nog een dosis haat over me heen daarvoor, dat ik t gratis weg moest geven en dat ik ook zulke mensen in m'n omgeving heb. Klopt, maar niet die binnen een week tijd hebben voor de bios :+

IHN

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-02-17 14:56

Maar weggeefhoek mag je dus geen geld vragen dus dat snap ik wel...laatste 2 zinnen snap ik niet...sorry :(.

Urona447

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-02-17 15:03

Hier gisteren weer iemand over de zeik. De beste man vroeg wat het moest kosten als hij die zelfde avond het op kwam halen. Wij tot een prijs gekomen vervolgens zegt hij dat hij volgende week vrijdag langs komt. Dat was niet de afspraak en kreeg op dat moment ook biedingen voor de producten los.

Ik heb de beste man gemaild dat de koop dan niet doorging, vanavond ophalen voor die prijs en anders niet. Die man compleet over de zeik.

Kentaro

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-02-17 15:10

Je had nog niet je adres gegeven hoop ik?!

Urona447

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-02-17 15:14

Gelukkig niet nee!