Dingen waarbij 'het muntje' wel heel erg laat viel..

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

lifeofmarit

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-08-17 16:27

ProudHorse schreef:
goldenarrow schreef:
Het merk Jozo is zout met jodium. JOdium ZOut.

Ik heb precies hetzelfde gehad met Pavo - paardenvoer dus :)*

Wow... Deze valt heel hard

Bloodymary

Re: Dingen waarbij 'het muntje' wel heel erg laat viel..

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-08-17 16:57

Haha, inderdaad ook nooit de link gelegd bij Pavo.

Myrsky

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-08-17 21:55

Pavo valt hier nu ook :')

Hem kende ik niet, maar ik heb ook nog nooit van Medemblik gehoord :=

theadora99

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-08-17 22:11

Ik ken Hem ook niet, terwijl ik er vroeger vaak ben geweest (zit daar een museum waar je met de trein en boot naartoe kan haha)

Ik had net ook eentje die zo hard viel dat het me verbaast als niemand het heeft gehoord. Die nieuwe reclame van KPN zei die telefoon dus steeds heilige mexicaanse dipsaus. Ik dacht dus dat dit gewoon compleet random was, dat die telefoon houdt van mexciaans ofzo. Bedenk ik me net dat die jongen dus holy guacemole zegt..

Floor_x

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-08-17 23:06

Suzanne F. schreef:
Bloodymary schreef:
Niet weten wat Benelux is en dat Twente een streek is. Dat zijn van die basisdingen waarbij ik me dan ook afvraag wat leren ze tegenwoordig nog op school. Kunnen jullie overigens niks aan doen hoor, als je dat niet gehad hebt.

Ik ook, vind ik best schokkend eigenlijk. Dat is gewoon een stuk algemene ontwikkeling. Dan weten jullie vast ook niet dat het plaatsje Hem een afkorting is van Hoorn, Enkhuizen en Medemblik.

Hem? Nog nooit van gehoord :')
En wat betreft twente ben ik gewoon een arrogante westerling, buiten de randstad kennen we niks. :P

Cayenne
Crazy Bird Lady en onze Berichtenkampioen!

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 04-08-17 23:52

Veulen84 schreef:
purny schreef:
Mij ook niet. En ik heb toch echt het plaatje gebruikt voor de poster op m'n werk.
Het feit dat Augustus ook 31 dagen heeft. Nooit geweten tot vandaag

Heb je dan nooit maanden geteld op de knokkels van je vingers?

Whut? :o?

bruintje123

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-08-17 23:55

Ken je dat ezelsbruggetje niet.
Tel op je nokkels en de dalen (hoe heten die?) de maanden.
Dat klopt dan bij 31-30-31-30. Met uitzondering Natuurlijk die je zelf bij febr moet denken.

Mellow

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-08-17 23:57

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-08-17 09:19

theadora99 schreef:
Ik ken Hem ook niet, terwijl ik er vroeger vaak ben geweest (zit daar een museum waar je met de trein en boot naartoe kan haha)

Ik had net ook eentje die zo hard viel dat het me verbaast als niemand het heeft gehoord. Die nieuwe reclame van KPN zei die telefoon dus steeds heilige mexicaanse dipsaus. Ik dacht dus dat dit gewoon compleet random was, dat die telefoon houdt van mexciaans ofzo. Bedenk ik me net dat die jongen dus holy guacemole zegt..

Die telefoon vertaald door de hele reclame heen alles al behoorlijk scheef, dat is juist de hele grap van deze commercial. :D

Chasingmood

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-08-17 11:08

Ik heb geeeeeeen idee hoe ik er bij kom, maar ik heb altijd gedacht dat Robbie Williams met een man getrouwd was. Kom ik er gisteren achter dat ie een vrouw heeft _O- _O-
Maar ik weet niet waarom ik dat dan dacht.. is er iemand die heel erg op Robbie lijkt ofzo? Waarmee ik m in de war had?

theadora99

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-08-17 13:33

Anoniem schreef:
theadora99 schreef:

Die telefoon vertaald door de hele reclame heen alles al behoorlijk scheef, dat is juist de hele grap van deze commercial. :D

Ja dat weet ik, maar ik dacht dat die telefoon gewoon uit zichzelf over dipsaus begon haha

musiqolog

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-08-17 09:12

Smallheal schreef:
Dat leer je toch op de basisschool?

Ik heb ook op de basisschool geleerd dat Twente een streek in Nederland is. Niet iedereen leert precies hetzelfde op school.

En niet iedereen zit even goed op te letten, of onthoudt evenveel. :) Iedereen (in Nederland) heeft geleerd waar Hoogezand-Sappemeer ligt, of Sheffield. Iedereen heeft geleerd om kommabreuken op elkaar te delen. Maar je zal ze de kost geven die dat niet meer weten.

musiqolog

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-08-17 09:16

Chasingmood schreef:
Ik heb geeeeeeen idee hoe ik er bij kom, maar ik heb altijd gedacht dat Robbie Williams met een man getrouwd was. Kom ik er gisteren achter dat ie een vrouw heeft _O- _O-
Maar ik weet niet waarom ik dat dan dacht.. is er iemand die heel erg op Robbie lijkt ofzo? Waarmee ik m in de war had?

Toen ik op de middelbare school zat, zei iedereen dat ook. Vergeet niet dat hij uit een boyband komt, Take That. Dan ben je in de ogen van puberjongens automatisch een "flikker". Misschien is dat blijven hangen en zijn sommige mensen dat serieus gaan nemen?

Tussen twee haakjes: Rond 2003, toen de man op het hoogtepunt van zijn roem was, stond hij vooral bekend om zijn abnormaal actieve seksleven. Met groupies. Vrouwelijke, uiteraard. :)

Apple

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-08-17 09:24

Hem ligt wel mooi in het midden van de Hoorn, Enkhuizen, Medemblik driehoek, maar dat het daar een afkorting van zou zijn heb ik ook nog nooit gehoord :))

Kwartje Pavo valt nu ook :')

Anoeska

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-08-17 09:31

Ik kan er ook niks over vinden op internet. Wikipedia zegt het volgende:

Citaat:
Van oorsprong was Hem één van de binnenpolders in het gebied. Zo'n binnenpolder kende aanvankelijk een natuurlijke afwatering en werd omdijkt om het binnendringend water van een dijkdoorbraak te keren. Het is niet helemaal duidelijk of deze binnenpolder van oorsprong een aangeslibde landtong was, maar wel is bekend dat het in de hoek lag (het toponiem hem of ham wijst op een landtong of een hoek land). In de watergebieden van Holland, West-Friesland en Friesland komt deze benaming erg vaak voor, een aantal daarvan zijn ook echte woonplaatsen geworden.

Ik twijfel of Hoorn, Enkhuizen, Medemblik iets met de naam Hem te maken hebben.

Rocamor

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-08-17 09:33

Die had ik inderdaad ook gevonden Anoeska.

Maar of Hem nou inderdaad van Hoorn Enkhuizen Medemblik afstamt, ik vond het iig wel goed gevonden.

musiqolog

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-08-17 09:34

Anoeska schreef:
Ik kan er ook niks over vinden op internet. Wikipedia zegt het volgende:

Citaat:
Van oorsprong was Hem één van de binnenpolders in het gebied. Zo'n binnenpolder kende aanvankelijk een natuurlijke afwatering en werd omdijkt om het binnendringend water van een dijkdoorbraak te keren. Het is niet helemaal duidelijk of deze binnenpolder van oorsprong een aangeslibde landtong was, maar wel is bekend dat het in de hoek lag (het toponiem hem of ham wijst op een landtong of een hoek land). In de watergebieden van Holland, West-Friesland en Friesland komt deze benaming erg vaak voor, een aantal daarvan zijn ook echte woonplaatsen geworden.

Ik twijfel of Hoorn, Enkhuizen, Medemblik iets met de naam Hem te maken hebben.

Ik weet wel zeker van niet, ook zonder Wikipedia. Vroeger werden woorden en namen nooit gemaakt door met andere woorden te knutselen. Maar een mooi toeval en een leuk verhaaltje voor aan de bar is het wel.

Suzanne F.

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-08-17 11:31

Ik heb het ook gegoogled en kan het ook nergens terugvinden. Toch kom ik niet uit mezelf op zoiets. :') Ik moet het vroeger ergens gehoord hebben. Maar ik kan het inderdaad nergens terugvinden. Nou ja, je kan wel goed onthouden waar het ligt in ieder geval. :D

Sheran

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-08-17 15:14

musiqolog schreef:
Smallheal schreef:
Dat leer je toch op de basisschool?

Ik heb ook op de basisschool geleerd dat Twente een streek in Nederland is. Niet iedereen leert precies hetzelfde op school.

En niet iedereen zit even goed op te letten, of onthoudt evenveel. :) Iedereen (in Nederland) heeft geleerd waar Hoogezand-Sappemeer ligt, of Sheffield. Iedereen heeft geleerd om kommabreuken op elkaar te delen. Maar je zal ze de kost geven die dat niet meer weten.

Dat heb ik dus allemaal niet geleerd op mijn geniale Montessorischool... :p

Steeph

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-08-17 16:02

Hier geen idee tot welke methode de school behoorde (is Ervaringsgericht Onderwijs er een?) maar dat ook echt niet geleerd :n

Over het algemeen weinig feiten geleerd, wel veel skills als presentaties geven en projecten in elkaar draaien.

Yentaah

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-08-17 20:19

Ik zie net deze foto, nog nooit over nagedacht 8)7 Afbeelding

Mungbean

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-08-17 20:51

Ik heb pas tegen mijn 30e uitgevonden dat ruim kokend water (voor spagetti) niet betekend dat het water heel hard (ruim) moet koken maar dat je gewoon veel water nodig hebt :o

Avis

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-08-17 21:27

Sizzle schreef:
Ik heb pas tegen mijn 30e uitgevonden dat ruim kokend water (voor spagetti) niet betekend dat het water heel hard (ruim) moet koken maar dat je gewoon veel water nodig hebt :o

Hahaha ik heb eventjes goed gegrinnikt

Indy_Mouse_9

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-08-17 21:35

Oh, zo heb ik er ook nog een!
Ik was op de site van Drops op zoek naar breipatronen, dus daar door de lijst aan het klikken. Maar overal stond onder 'naar patroon'. Dus ik dacht verward, wat raar toch, dat het allemaal nare patronen zijn! Zouden ze geen makkelijke patronen hebben?

Toen drong het tot me door dat de tekst 'naar patroon' het linkje was dat je moest klikken om naar het patroon te gaan...

Suzanne F.

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-08-17 21:37

Indy_Mouse_9 schreef:
Oh, zo heb ik er ook nog een!
Ik was op de site van Drops op zoek naar breipatronen, dus daar door de lijst aan het klikken. Maar overal stond onder 'naar patroon'. Dus ik dacht verward, wat raar toch, dat het allemaal nare patronen zijn! Zouden ze geen makkelijke patronen hebben?

Toen drong het tot me door dat de tekst 'naar patroon' het linkje was dat je moest klikken om naar het patroon te gaan...

_O-