Ergernissen op het openbaar vervoer

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

Willl65

Re: Ergernissen op het openbaar vervoer

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-01-17 14:29

lianneputhzy dat is balen zeg. Tussen traject Haarlem / leiden?
Dat is het traject waar ik gisteren dus mee te maken had. Ik moest inderdaad opgehaald worden want ik woon in Hillegom. Dat zou pas na 19.00 uur weer gaan rijden. Was een keertje vroeg weg van werk (16.00 uur)

LiannePuthzy

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-01-17 14:46

Willl65 schreef:
lianneputhzy dat is balen zeg. Tussen traject Haarlem / leiden?
Dat is het traject waar ik gisteren dus mee te maken had. Ik moest inderdaad opgehaald worden want ik woon in Hillegom. Dat zou pas na 19.00 uur weer gaan rijden. Was een keertje vroeg weg van werk (16.00 uur)

Jup, hebben ruim 2u stilgestaan, rond half 6 begon de trein weer te rijden ofzo
Was zelf ook een keer vroeg uit, maar was uiteindelijk veel later als een normale maandag thuis

Arantes

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-01-17 17:12

Wat ik gewoon echt niet snap is hoe mensen die koeienletters met silence op de ramen kunnen missen..
Is hier ook een vrouw met kind gaan zitten, snap dat een kind moeilijk stil te houden is maar ga dan niet in de stiltecoupé zitten.

Fair

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-01-17 10:00

Gr.. loop ik eerst de trein in wordt ik de hele reis aangestaard door een vrouw schuin tegen over me.. Leuk dat ik zo interessant ben.. maar please.. dit was gewoon onbeschoft.

Nu zit ik in de volgende trein en zit er een stelletje op een 4 plek de hele tijd te ouwehoeren/stoeie, en dan schreewt het meisje de hele tijd: AUW JE DOET ME PIJN. God, doe dat lekker in de slaapkamer en niet in de trein.

Gianti

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-01-17 10:27

Fair schreef:
Gr.. loop ik eerst de trein in wordt ik de hele reis aangestaard door een vrouw schuin tegen over me.. Leuk dat ik zo interessant ben.. maar please.. dit was gewoon onbeschoft.

Nu zit ik in de volgende trein en zit er een stelletje op een 4 plek de hele tijd te ouwehoeren/stoeie, en dan schreewt het meisje de hele tijd: AUW JE DOET ME PIJN. God, doe dat lekker in de slaapkamer en niet in de trein.

Gewoon terug staren en meedoen _O-

Marjo

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-01-17 11:28

Ik staar altijd terug ja en als het lang duurt ga ik zwaaien ofzo :')

Warboel

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-01-17 13:43

"Kan ik u ergens mee helpen?" werkt ook altijd goed bij staarders :')

goldenarrow

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-01-17 20:53

Dat moment dat je moet beslissen of je de sprinter neemt die vertraging heeft, of dat de intercity toch voor gaat. Vooral leuk als ze niet op hetzelfde perron stoppen :+

Wat is daar eigenlijk de regel voor? Ik was nu in Arnhem en normaal zit er zo'n 10 minuten tussen sprinter en intercity. Na hoeveel tijd krijgt de intercity dan voorrang?

Lillian__

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-01-17 21:02

Niet in het openbaar vervoer zelf maar in de Appie to go op Utrecht CS( was wel bezig met overstappen van bus naar bus) maar ik wou dus even een bekertje thee halen, dus netjes afgerekend, laat mijn bekertje vol lopen met water en tik de man die voor mij bezig was met weet ik veel wat aan met zou ik er misschien even langs mogen voor een theezakje, suiker, roerstaafje en deksel. (hij stond er al toen ik binnenkwam lopen) begint hij mij toch af te zeiken midden in die toko ''EN HEB JIJ NOG GEHOORD VAN GEDULD'' ''HEBBEN JE OUDERS JE NOOIT OPGEVOED?!'' ''WAAR HAAL JE HET GORE LEF VANDAAN?!'' gaat die kerel afrekenen bij de kassa, loopt hij terug naar mij, volgende keer even netjes vragen... ik vroeg het netjes, sprak netjes met twee woorden...whutthufudge.

purny

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-01-17 08:52

Gister iets heftigs meegemaakt(vind ik dan).
Ik was op weg naar mijn ouders en zat in de bus. Er stapt een vrouwtje in met een kinderwagen(vrouwtje was geen nederlandse) en wil een kaartje kopen met een briefje van 50 euro. De chauffeuse gaf aan dat dit niet kon en dat ze het biljet ergens moest wisselen. Maar uit coulance en socialiteit besloot de chauffeuse de vrouw toch mee te nemen.
Na een tijdje ging die vrouw er toch naar mijn idee op door, ze kwam altijd met een biljet van 50 aan. De chauffeuse vroeg haar vriendelijk wat het probleem nou was aangezien ze gratis mee mocht. Op een andere halte stapt er een andere buitenlandse vrouw in en de 2 begonnen in hun eigen taal te praten. Dit bleek dus over de chauffeuse te gaan. Na een tijdje riep de vrouw keihard k*twijf. Chauffeuse zette de bus stil en vroeg of het over haar ging.
Vervolgens begint die vrouw dus tegen de chauffeuse uit te vallen. Chauffeuse legt dus uit aan de vrouw dat ze gratis mee mocht.
De boel escaleerde behoorlijk en de chauffeuse was helemaal over haar toeren, stond te huilen en te trillen op haar benen...
Toen er een collega langsreed en binnenkwam was het ineens sorry sorry ik heb stress...
Ik kan daar echt niet bij he, je mag gratis mee maar behandeld iemand als stront. Volgende keer mag zo iemand echt gewoon blijven staan.

Vrouwtje begon later tegen mij te vertellen dat ze stress had omdat haar kind naar de dokter moest. Heb haar ook rustig uitgelegd dat ze geen 50 euro kon wisselen wegens de veiligheid en dat het aangegeven stond... wat voelde ik me assertief zeg :+

Nayomie

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-01-17 09:58

Meen je. Dat is wel erg grof!

The_Cat

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-01-17 10:07

Djeezes, als ik chauffeur was, ik had ze er bij de volgende halte afgekiepert. Wat onvriendelijk seg. En dan vragen mensen zich af waarom er de dag van vandaag minder aan 'liefdadigheid' gedaan wordt

purny

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-01-17 10:11

The_Cat schreef:
Djeezes, als ik chauffeur was, ik had ze er bij de volgende halte afgekiepert. Wat onvriendelijk seg. En dan vragen mensen zich af waarom er de dag van vandaag minder aan 'liefdadigheid' gedaan wordt

Ze moest er ook uit. En als ze niet vrijwillig ging ging ze de politie bellen

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-01-17 10:12

Mag ik een gokje wagen; die 50,- was vals en ze wilden die goedkoop en makkelijk wisselen voor echt geld.

purny

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-01-17 10:12

The_Cat schreef:

Maar ook vooral waarom er zoveel racisme is

Ghostattack

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-01-17 12:00

Ik zit in een nieuwe sprinter. Ben gelijk overtuigd, top treinen! Logisch ingedeeld, veel ruimte en zitplek en wc's uiteraard.

Nadeel is alleen wel dat we al even stilstaan op station Elst :')

Warboel

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-01-17 12:07

Mooi zijn ze hé! Ik heb dan in die R-net sprinters gezeten. Ik vind de USB punten ook erg fijn <3

Ghostattack

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-01-17 12:08

Oeh ja ik heb de stopcontacten ontdekt. Ik zou bijna blijven zitten in deze trein omdat het kan :')

Oke, de omroep is wel minder. Lekker hakkelig.

Warboel

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-01-17 12:09

Ja :') hingen ook bordjes "hier wordt een nieuw omroepsysteem getest" die stem zei Alphen ad Rijn _O-

Foaly

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-01-17 13:05

Vanochtend zat ik tegenover een vrouw die luidkeels zat te vertellen over haar wonderkind... hij was zó slim en zó goed in rekenen en zó goed in begrijpend lezen en ze hadden al voorrang geregeld bij een of andere supergoede middelbare school, en als hij geen vwo-advies kreeg zouden ze er wel even tegenin gaan... ik kreeg spontaan medelijden met het kind :=

Iejoorr

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-01-17 16:38

Warboel schreef:
Ja :') hingen ook bordjes "hier wordt een nieuw omroepsysteem getest" die stem zei Alphen ad Rijn _O-

Waddinxveen vindt ze ook lastig om uit te spreken _O-

ontherun

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-01-17 18:26

En toen was er weer een springer tussen Sittard en Roermond... dus dan draai je maar weer om om in Eindhoven te gaan eten :')

eclair98

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-01-17 18:33

Pffft heftig, ik snap niet dat mensen zo onbeschoft kunnen zijn :(

xSannee

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-01-17 18:37

Iejoorr schreef:
Warboel schreef:

Waddinxveen vindt ze ook lastig om uit te spreken _O-

"Ede-Wageningen" moet ook nog even aan gewerkt worden _O-

ontherun

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-01-17 19:03

eclair98 schreef:
Pffft heftig, ik snap niet dat mensen zo onbeschoft kunnen zijn :(

Ik kan om zoiets niet kwaad zijn. Ben blij dat het niet was toen ik naar school toe moest. Vind het erger voor nabestaanden, machinist enzo. Nu ga ik gewoon lekker eten in Eindhoven _O-