Dingen die je je afvraagt

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

Hannah

Re: Dingen die je je afvraagt

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-08-15 20:49

het klinkt best logisch maar waarom dan juist altijd van uit dezelfde hoe met het halve gezicht van de verdachte?

Bhodi

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-08-15 20:51

Privacy?

Chasingmood

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-08-15 20:54

Hahaha dan maak je toch gewoon helemaal geen tekening :+

Suusie22

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-08-15 20:57

Vanuit de positie waar de tekenaar zich bevindt. Het lijkt mij raar als de tekenaar recht voor de verdachte gaat zitten onder het mom van ''Ik ga hier even zitten, zodat ik u even goed na kan tekenen.''

Missy_

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-08-15 21:02

Knert schreef:
IN Nederland geldt daar waar je kind geboren wordt, doe je in die gemeente aangifte.

Maar wat als je kind tijdens een vakantie in Egypte wordt geboren? En welk paspoort krijgt het dan?
En stel dat je dan toch een Nederlands paspoort krijgt. Wat is dan het criteria om toch een Egyptisch paspoort te krijgen?

Misschien dat ik hier wel het antwoord op weet!
Ik ben namelijk in Brunei geboren terwijl mijn ouders daar woonden omdat mijn vader daar werkte in die tijd. Mijn ouders zijn beide Nederlands, voor zover ik weet heb ik altijd een Nederlandse nationaliteit (en paspoort) gehad. Op mijn paspoort en id kaart staat vanzelfsprekend wel de stad waar ik ben geboren, in Brunei dus. :)

Dit alles voor zover ik weet, als iemand het echt wil weten kan ik het wel aan mijn ouders vragen?

Jennyxx

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-08-15 21:09

Hoe kan een spin een web maken over de hele breedte van de tuin? Maakt hij hem dan eerst aan de ene schutting vast, klimt door de struiken en loopt hij over de tegels door de bloemen en dan via de andere schutting weer omhoog? Breekt zijn draadje dan niet ondertussen of blijft die nergens achter haken? :o?

Suusie22

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-08-15 21:10

Daar heb ik ooit een mooi filmpje over gezien hoe spinnen dat deden,, even googlen en je hebt het filmpje gevonden :D

Felicxa

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-08-15 21:17

Jennyxx schreef:
Hoe kan een spin een web maken over de hele breedte van de tuin? Maakt hij hem dan eerst aan de ene schutting vast, klimt door de struiken en loopt hij over de tegels door de bloemen en dan via de andere schutting weer omhoog? Breekt zijn draadje dan niet ondertussen of blijft die nergens achter haken? :o?

Ze gebruiken de wind om het draadje naar de andere kant van de tuin te krijgen volgens mij. Dat draadje plakt dan vannzelf vast.

PrizTwir

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-09-15 08:40

Waarom veegt een hond met zijn poten voor of na de grote behoefte?

Riddershow

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-09-15 08:41

Hoe het gaat qua nationaliteit verschilt per land. In sommige landen (canada is zo’n voorbeeld) krijg je automatisch de nationaliteit als je er geboren wordt. Ongeacht de nationaliteit van je ouders of dat ze er wonen of op vakantie zijn. In andere landen kijken ze naar de nationaliteit van de ouders (NL, D en BE?) daar kun je wel de nationaliteit krijgen als de ouders er een bepaalde tijd wonen.

Leffroi

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-09-15 10:27

Wat zit er in dat mapje, naast folders, wat die jehova getuigen altijd bij zich hebben? Momenteel lijkt het alsof ze hier zijn losgebroken en lopen met 10 man in de straat. Maar áltijd dat zwarte mapje. Ik heb maar vriendelijk bedankt :Y)

Indy_Mouse_9

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-09-15 10:39

In Amerika mag je ook de nationaliteit claimen als je er geboren word.

Mooi verhaal van een vriendin die met collega's voor een congres naar Amerika moest, eind februari vorig jaar: Een van de collega's was zwanger, en had een bevestiging van de (huis)arts bij zich dat het kindje begin mei geboren zou moeten worden, geschatte datum 3-5-2014.
De man die haar te woord stond bij de douane volledig over de zeik, die las de datum op de verklaring als 5 maart 2014, dus binnen een week of 2. "Of ze naar Amerika kwam om haar kind daar te krijgen zodat het Amerikaan kon zijn?!" Ehhhh, nee?
Het heeft kennelijke enige moeite gekost om de man te overtuigen dat hij a. de datum verkeerd las, b. dat ze echt voor werk kwam. Het feit dat niet iedereen Amerikaan wil zijn hebben ze maar niet geprobeerd hem aan z'n verstand te brengen... :D

Liesje89

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-09-15 10:43

PrizTwir schreef:

Dat heeft met dominantie te maken. Op de straat heeft het geen nut maar in het gras of het zand zijn de krabbels wel zichtbaar voor andere honden. Hoe harder de hond zijn poten 'afveegt' hoe dieper de krassen en hoe stoerder hij zich voelt. Een hond die veel veegt is dus vrij dominant en een hond die het nauwelijks doet is dus een doetje :P

Leffroi

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-09-15 10:55

Dan twijfelt die van mij nog een beetje of hij dominant wilt zijn of een doetje, want de ene keer doet hij het wel en de andere keer denkt hij er niet eens aan.

Maar verder heeft die van mij een best dominante karakter :(

Janneke2

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-09-15 12:15

Knert schreef:
IN Nederland geldt daar waar je kind geboren wordt, doe je in die gemeente aangifte.

Maar wat als je kind tijdens een vakantie in Egypte wordt geboren? En welk paspoort krijgt het dan?
En stel dat je dan toch een Nederlands paspoort krijgt. Wat is dan het criteria om toch een Egyptisch paspoort te krijgen?

Een achterneef van mij is in Hong Kong geboren, in plm 1948.
Voor de Nederlandse wet heeft hij twee Nederlandse ouders en is simpelweg Nederlander.
Maar Hong Kong was destijds Brits - hij is dus British by birth en kan ten allen tijde een brits paspoort aanvragen.

En van mij mogen we dat systeem hier ook invoeren: ik ben blij, dat Glaucio en Marcia kunnen blijven.
....Glaucio KUN je niet eens 'terugsturen' naar Angola. Hij is daar nog nooit geweest.

Riddershow

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-09-15 12:23

Hier geldt dat als je een bepaalde tijd woont (mits geldig verblijfsvergunning ed) je ook de Nederlandse nationaliteit kunt krijgen. Maar wat ik begreep moesten ze al een tijd geleden terug, maar deden ze dat niet?

Ik kan me wel goed voorstellen dat NL geen onderdak wil bieden aan oorlogsmisdadigers (hun vader dus).

Janneke2

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-09-15 12:37

Riddershow schreef:
Hier geldt dat als je een bepaalde tijd woont (mits geldig verblijfsvergunning ed) je ook de Nederlandse nationaliteit kunt krijgen. Maar wat ik begreep moesten ze al een tijd geleden terug, maar deden ze dat niet?

Ik kan me wel goed voorstellen dat NL geen onderdak wil bieden aan oorlogsmisdadigers (hun vader dus).

Breek mij de bek niet open....

Hun vader verbleef als een oppassend mens in NL, maar er is ergens, door iemand een verdenking (of roddel, laster, achterklap) uitgesproken.
Volgens onze wetten hoort die verdenking te worden onderzocht.
Maar tja - bij mensen met een wiebelige juridische status *gelden de wetten opeens niet meer*, deze meneer is vogelvrij verklaard. (Dat is een middeleeuwse straf, afgeschaft door keizer Napoleon, maar stiekum her-ingevoerd. )
Deportatie zonder vorm van proces.

En puur feitelijk : ze "moesten" terug. Niet dat dat kon, daar heb je papieren voor nodig en iedereen wist dat die papieren er niet waren en het dus niet kon.

NL heeft niet alleen op lazerij gekregen van de VN ivm Black Pete, maar ook vanwege dit soort gejonas met mensen. Het mag niet van onze grondwet, niet van de verschillende verdragen die we vrijwillig zijn aangegaan - we zijn verplicht het te doen.
Maar sinds 1990 geldt, dat je met een Nederlandse paspoort "voor een kippehok" naar de Hoge Raad kunt - maar als vluchteling moet je het doen met 1 enkele procedure, waar de rechter niet naar alle aspecten MAG kijken en er nauwelijks wegen zijn om onjuiste uitspraken aan te vechten....
Vogelvrij, het klinkt wel leuk, maar het is gruwelijk.

Riddershow

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-09-15 12:44

Het hoe en zo weet ik niet, ik heb wel vaker begrepen dat het een bureaucratie ten top is...

Een verdenking is natuurlijk nog geen bewezen schuld inderdaad. En ik vroeg me toevallig ook net af, want ik las dat hij militair was... Als militair (gewoon soldaat)moet je natuurlijk doen wat de baas zegt.. ben je dan ook verantwoordelijk? Het is al snel wat anders als je hoger geplaatst was uiteraard en ook bevelen gaf. Maar goed dat is denk ik weer een hele andere discussie.

_Elke

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-09-15 13:02

Leffroi schreef:
Dan twijfelt die van mij nog een beetje of hij dominant wilt zijn of een doetje, want de ene keer doet hij het wel en de andere keer denkt hij er niet eens aan.

Maar verder heeft die van mij een best dominante karakter :(

Er zitten ook geurkliertjes in de poten. Ze zetten dus hun geurvlag :)

Janneke2

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-09-15 17:30

Riddershow schreef:
En ik vroeg me toevallig ook net af, want ik las dat hij militair was... Als militair (gewoon soldaat)moet je natuurlijk doen wat de baas zegt.. ben je dan ook verantwoordelijk? Het is al snel wat anders als je hoger geplaatst was uiteraard en ook bevelen gaf. Maar goed dat is denk ik weer een hele andere discussie.

Ja, dat is een goede vraag. - nu het antwoord nog.
Even een gemene strikvraag, die niemand raadt 'als je het niet weet': op welke dag worden de nieuwe duitse soldaten tegenwoordig beedigd?
Op 20 juli. De dag waarop Von Stauffenberg en nog een stel andere hoge militairen geprobeerd hebben om Hitler te vermoorden. (Helaas mislukt...)
Men wil hiermee uitdrukken, dat men expliciet niet instemt met de houding "bevel is bevel', de machthebber bepaalt en ik ben maar een willoos, machteloos schroefje in de machine'.
Dat geldt heden ten dage niet meer als excuus.

.....maar dat wil niet zeggen, dat er niet over druk gepraat hoeft te worden.
Als je een bevel niet opvolgt, kan dat jou je leven kosten.
In NL spreken we over "de burgemeester in oorlogstijd". Nam je ontslag, wist je zeker dat er een NSB'er (of erger) kwam, bleef je zitten, kon je misschien het verzet wat tips geven - maar het is en blijft schipperen en "vuile handen" maak je sowieso.

Of die Irakese chef, die tegen zijn ondergeschikte fluisterde:"Het valt te veel op, dat je niet juicht voor onze dictator Saddam H., ik kan je niet langer uit de wind houden. Juich mee of vlucht, alsjeblieft" Dat is iemand die "meewerkt" aan terreur, jazeker.
Maar wel op een uiterst te verantwoorden manier.....

xSCWx

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-09-15 17:52

PrizTwir schreef:

Dat doen ze ook wel eens na alleen een plas. Het is waarschijnlijk om de geur beter te verdelen. Dan wel door de plas of poep over een groter stuk uit te vegen, dan wel om de hond specifieke geur die aan de poten zit aan de grond af te geven.
Territorium afbakenen dus.

LisannePruts

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-09-15 19:31

Door welk stofje, hormoon oid krijg je vreetbuien tijdens je periode? Of heeft dat echt met de persoon zelf te maken?

Bambi1995

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-09-15 20:50

Zit er een stuur in een luchtballon? hoe stuur je?

suus_pepper

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-09-15 20:57

Bambi1995 schreef:
Zit er een stuur in een luchtballon? hoe stuur je?

Nee en door gebruik te maken van luchtstromen op verschillende hoogtes.

Zilkesteyn70

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-09-15 22:28

Damned schreef:
Knert schreef:
volgens mij moet je in Nederland wel een duidelijk nationaliteit hebben. Of twee maar je kunt niet ff kiezen toch?

Maar welke nationaliteit zou zij dan moeten hebben? :) Belgisch-Oekraiense ouders, geboren in Brazilie, wonend in Duitsland...

Mijn man en ik hebben beide de Nederlandse nationaliteit, maar we wonen in duitsland.
Onze dochter werd geboren in duitsland maar omdat wij beide nederlands zijn kreeg zij automatisch ook de nederlandse nationaliteit.
Als ze wil kan onze dochter later wel een Duits paspoort aanvragen.