tranen, breakups & liefdesverdriet

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

CalipsoLover

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-09-18 18:07

Daphara schreef:
CalipsoLover schreef:
Dikke knuffel Daphara. Je mag mij altijd pben. Misschien een idee om eens contact te zoeken met zijn ex?

Ik zou niet weten wie zijn ex is. Ik heb onlangs nog weer redelijk zitten googelen in de hoop de oude berichten terug te vinden, maar hij heeft destijds een bedrijf ingehuurd om die info van internet af te krijgen, dus het is echt niet meer terug te vinden.

Voordat we op eerste date gingen, had ik hem ook al gegoogled en niets vreemds gevonden, dus het bedrijf is erg grondig te werk gegaan.

Hmm, jammer. Misschien contacteert zij je zelf wel eens. Hebben jullie geen gemeenschappelijke vrienden of kennissen?

Daphara

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-09-18 22:55

CalipsoLover schreef:
Daphara schreef:

Ik zou niet weten wie zijn ex is. Ik heb onlangs nog weer redelijk zitten googelen in de hoop de oude berichten terug te vinden, maar hij heeft destijds een bedrijf ingehuurd om die info van internet af te krijgen, dus het is echt niet meer terug te vinden.

Voordat we op eerste date gingen, had ik hem ook al gegoogled en niets vreemds gevonden, dus het bedrijf is erg grondig te werk gegaan.

Hmm, jammer. Misschien contacteert zij je zelf wel eens. Hebben jullie geen gemeenschappelijke vrienden of kennissen?

Nee, helemaal niemand gemeenschappelijk! Ook wel zo lekker, dan zal ik hem in theorie ook niet meer tegen hoeven komen.

Het is sinds zijn laatste bericht al 2 dagen rustig op de mail en op FB. Ik hoop echt dat dit het gevolg is van zijn schoonzus/familie die actie ondernomen hebben aan de hand van mijn bericht.

Deurbel camera is geïnstalleerd en ik ben er echt heel tevreden over, mooi beeld, ook als het donker is. Een melding als er beweging binnen een straal van 5 meter wordt waargenomen en ik kan op mijn mobiel zien wie er voor de deur staat en met die persoon spreken. Gisteren besteld en vandaag al geleverd.

miss_lizje

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-09-18 10:49

:') gister uit het niets een whatsapje "hey ga jij morgen nog naar *naam festival*?".

Ik ga inderdaad. Maar met een vrienden groepje. Dus gewoon terug geantwoord dat ik waarschijnlijk daar in de middag ben.

"*Duimpje omhoog* ik ook. We appen wel ff".

:') ik weet niet wat hij in zijn bolle hoofd heeft zitten. 3 weken totaal geen contact en dan ineens een apje alaof er niks aan de hand is geweest. Waarschijnlijk laten al zijn maten hem zitten en wil hij daar niet alleen lopen. Jammer voor hem dat ik daar met vrienden ben en zijn aanwezigheid niet nodig heb. Als hij denkt dat hij "alles koek en ei" kan spelen en mij daar weer kan rond commanderen komt hij van een koude kermis thuis. :+

Daphara

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-09-18 14:34

miss_lizje schreef:
:') gister uit het niets een whatsapje "hey ga jij morgen nog naar *naam festival*?".

Ik ga inderdaad. Maar met een vrienden groepje. Dus gewoon terug geantwoord dat ik waarschijnlijk daar in de middag ben.

:') ik weet niet wat hij in zijn bolle hoofd heeft zitten. 3 weken totaal geen contact en dan ineens een apje alaof er niks aan de hand is geweest. Waarschijnlijk laten al zijn maten hem zitten en wil hij daar niet alleen lopen. Jammer voor hem dat ik daar met vrienden ben en zijn aanwezigheid niet nodig heb. Als hij denkt dat hij " alles koek en ei" kan spelen en mij daar weer kan rond commanderen komt hij van een koude kermis thuis. :+

_/-\o_ mijn held!

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-09-18 14:36

miss_lizje schreef:

:') ik weet niet wat hij in zijn bolle hoofd heeft zitten. 3 weken totaal geen contact en dan ineens een apje alaof er niks aan de hand is geweest. Waarschijnlijk laten al zijn maten hem zitten en wil hij daar niet alleen lopen. Jammer voor hem dat ik daar met vrienden ben en zijn aanwezigheid niet nodig heb. Als hij denkt dat hij "alles koek en ei" kan spelen en mij daar weer kan rond commanderen komt hij van een koude kermis thuis. :+

Hahahaha wtf, wat een flapdrol zeg. :')

Lieszje

Re: tranen, breakups & liefdesverdriet

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-09-18 12:54

Ben benieuwd hoe het vandaag gaat miss_lizje :')

Hoe gaat het met de rest hier?

Nog wat gehoord Daphara?

miss_lizje

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-09-18 13:55

:') Ik heb mij zeer goed vermaakt op het festival.
Mijn neef was er al eerder en ex is zeker 3x in zijn uppie langs mijn neef en zijn maten gelopen om te vragen of ik er al was. Probeerde zelfs mijn neef om te praten om met hem mee te lopen om bij een band te gaan kijken. Neef en co heeft vriendelijk bedankt waardoor hij in zijn uppie verder ging. Ik was ondertussen thuis aan het omkleden en kreeg een appje van neef met deze info, gelijk gevolgd door appje van ex waar ik was en of ik al onderweg was. Volgens mij neef was ex er van ondersteld dat ik hem wel ging appen als ik er was, like whut?? :')
Heel kinderachtig van mij dat even genegeerd en rustig aan naar festival terrein gefietst. Daar pas laten weten dat ik gearriveerd was en bij mijn neef zat, waar ik gelijk 2 blauwe vinkjes op kreeg. Op zoektocht naar waar mijn neef zich bevond nog mensen tegen gekomen uit onze gedeelde vriendengroep. Even kort praatje gemaakt en aangehoord hoeveel onzin er weer over mij verteld werd. Ze vonden het wel allemaal hilarisch dat hij als een verloren kind aansluiting zocht bij enkele mensen maar keihard werd genegeerd of minimaal werd getolereerd. Misschien ergens wel zielig, maar die flapdrol heeft het er zelf naar gemaakt. Toen ik eenmaal bij mijn neef en zijn vrienden was heb ik ex wel een paar keer voorbij zien gaan maar hij heeft niet de ballen gehad om naar mij toe te komen of wat te zeggen.
Ik wist natuurlijk dat hij stipt om 5 uur bij zijn moesje aan tafel moet zitten en ik kreeg dan ook 10 voor 5 een appje "heey k miste je appje was helemaal t einde bij knars met *naam gemeenschappelijke vriendin* K zie je volgende week!" :') Like hell wat kan die goed liegen. blauw vinkjes vertellen mij wat anders, en die gemeenschappelijke vriendin had hem een half uur daarvoor nog bij mij staan uitkotsen (hij heeft haar ook gefatshamed waar iedereen bij was toen ze door een depressie ging).

Volgende week is er reünie bij het poppodium en had mij al opgegeven voor barshift toen, daar kom ik hem sowieso tegen. Maar ik ga niet mijn shift intrekken daarom. Ik ben niet bang voor hem en er zullen genoeg mensen zijn die mij kunnen bijstaan als hij irritant gaat lopen doen. Zijn manipulatie gedrag is het sterkst als hij iemand 1 op 1 heeft.

In mijn hart doet het natuurlijk nog wel zeer, maar ik ga wel al meer "schijt" hebben aan zijn berichtjes en houding.
Ik weet ook niet hoe lang hij het volhoud om geen "minion" als relatie tot zijn beschikking te hebben. Dus dames in omgeving Rotterdam/Barendrecht wees gewaarschuwd _O-

SophievdV

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-09-18 16:59

Jeetje wat sneu.. soms is het gek dat je dan zo iemand toch ooit heel leuk vond he. Akward :P

Esmee_RS

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-09-18 17:33

Hahaha, wauw. Klinkt nogal akward van zijn kant ja :')

Mijn ex en ik zijn gister sushi wezen eten "als vrienden", en het was opzich echt leuk :) Wel lastig aangezien er van beide kanten echt nog veel aantrekkingskracht is...
Maar ja, vind het sowieso echt nog wel lastig dat hij niet meer mijn vriendje is... :o

SophievdV

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-09-18 17:41

Waarom ga je met hem eten dan?

Esmee_RS

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-09-18 17:45

Omdat we wilden kijken hoe het zou gaan als vrienden. Onder het mom van, je weet niet of het werkt tot je het probeert. We hebben verder ook geen ruzie ofzo, in principe gewoon gezellig contact :)

Lieszje

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-09-18 17:59

Ik wilde ook vrienden met mijn ex blijven Esmee..
Maar ook vooral omdat we dat al drie jaar voor de relatie waren..
Voor mij werkte het alleen nog niet, dus besloten om te kijken hoe het over een tijdje gaat en of het dan kan..

Hhilde

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-09-18 18:01

Mijn ex en ik zijn nog vrienden, maar vooral voor hem is dat niet heel makkelijk. Dus doe ook wat goed voor jullie is, qua gevoel voor beiden :j

Esmee_RS

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-09-18 18:12

Ja, we hebben naar elkaar uitgesproken dat we het op dit moment beide lastig zouden vinden als de ander een nieuwe vriend(in) zou krijgen. En hoewel we daar natuurlijk niets over te zeggen hebben bij de ander is het denk ik toch een soort van "fijn" dat we wat dat betreft op een lijn zitten. Die aantrekkingskracht is ook echt wel lastig, we zaten naast elkaar in de metro maar het was voor ons beiden echt heel moeilijk om de ander niet te zoenen. :o
En ik vind het gewoon zo lastig, hoe nu verder? Want een vriendschap voelt zo "niks" ofzo na een relatie. Hij zou in principe ook nog wel een relatie willen, maar ik wil gewoon niet meer op de tweede plek staan. (En dat gaat ook niet veranderen)

Pffff, het is lastig allemaal. :( Dit is ook mijn eerste relatie dus het is allemaal ook gewoon nieuw

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-09-18 18:37

Maar waarom zijn jullie dan uit elkaar gegaan?

Edit: sorry, niet goed gelezen

Esmee_RS

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-09-18 18:40

Omdat ik gewoon altijd op de tweede plaats kwam, en op een gegeven moment werd dat echt te veel voor me (mocht je benieuwd zijn naar het hele verhaal kan je me even een pb'tje sturen want het is echt een lang verhaal). En ja, ik heb zelf ook een sociaal leven en vriendinnen en weet dus ook dat dat belangrijk is, maar hij wilde gewoon altijd lang leve de lol met zijn vrienden en niet investeren in een serieuze toekomst met mij.

CalipsoLover

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-09-18 19:02

Gewoon doen wat lekker voelt Esmee, maar niet te close worden... Is alleen gevaarlijk voor je eigen gevoelens. Bescherm jezelf wel een beetje

Esmee_RS

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-09-18 20:44

Tja, vind het nogal lastig om te bepalen waar die grens ligt.. |o

Daphara

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-09-18 22:40

Lieszje schreef:
Ben benieuwd hoe het vandaag gaat miss_lizje :')

Hoe gaat het met de rest hier?

Nog wat gehoord Daphara?

Niets gehoord, maar Ex-date is me opeens (3 dagen terug) gaan volgen op Instagram. Niet dat ik daar ooit wat mee deed, ik heb in 5 jaar 6 foto’s er op gezet, maar heb het account meer om anderen te volgen.

Ik zag het vandaag pas, omdat ik DaraTheShire wilde volgen op insta...
Wel handig dat hij me is gaan volgen, want zo kon ik meteen zijn account blokkeren.

@Esmee_98
Ik heb, jaren terug (voel me nu ineens heel oud) hetzelfde gehad met een ex, ik kwam ook op de tweede plaats, dus uitgemaakt, maar we bleven onwijze aantrekkingskracht op elkaar hebben. Dat heeft jaren doorgemodderd en was lastig van af te komen, want lichamelijk waren we gewoon een hele fijne match en daar ging het dan ook telkens mis (lees, we belande uiteindelijk toch weer bij elkaar in bed), we hebben het vaker uitgemaakt, dan dat we officieel weer bij elkaar waren. Wat uiteindelijk heeft geholpen was door echt helemaal met hem te breken. Na twee jaar zag ik hem terug en toen was het eindelijk over met de aantrekkingskracht, omdat ik toen werkelijk in kon zien dat hij mij nooit zou kunnen bieden wat ik nodig had in een relatie en mij alleen gebruikte voor wat we elkaar lichamelijk konden bieden.
Dus mijn advies, hou afstand als de aantrekkingskracht er nog is, wees ook geen vrienden, want die aantrekkingskracht kun je niet zo één-twee-drie uitschakelen en nuchter nadenken als je lichaam wat wil is erg lastig. Tot het in je hoofd klikt met je lichaam en de aantrekkingskracht weg is, kun je maar beter ver bij hem uit de buurt blijven!

@Miss_Lizje
Goed bezig! Ik zou hem trouwens blokkeren op whats app en als contact in je telefoon. Zo’n eentje ben je liever kwijt dan rijk!

Sheran

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-09-18 22:42

Daphara

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-09-18 22:51

Edit: nog vergeten te melden, maar mijn aangetrouwde neef is politieagent. Ik heb hem toevallig nog gesproken dit weekend, toen mijn nicht over wat anders belde, en heb mijn schoon-neef de situatie uitgelegd. Hij zei dat ik aangifte van stalking kan doen als Ex hier wel aan de deur komt. Ik heb nu die camera die elke beweging opneemt, aangezien ex-date meer als een uur hier vandaan woont en ik hem (ook via de mail en app, dus vastgelegd) duidelijk gemaakt heb dat ik hem niet meer wil zien of contact op welke manier dan ook met hem wil hebben, heeft hij hier niets te zoeken en zijn beelden dat hij hier aan huis is een direct bewijs voor stalking. Indien nodig wil mijn neef nu al wel contact opnemen met het bureau hier, maar ik heb gezegd dat we het nu het beste kunnen afwachten. Misschien heeft de schoonzus van ex-date gehoor gegeven aan mijn verzoek van donderdag en heeft de familie hem aan zijn verstand kunnen brengen dat hij stom bezig is.

Janine1997

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-09-18 12:28

Hoi!

Niet zo zeer een breakup hier.. maar wel iets wat ik heel graag van me af zou willen schrijven.
Ik weet ook dat het iets is waar veel mensen bij voorbaat al een mening over hebben.

Mijn vriend en ik hebben een tussen pauze gehad van 3,5/4 jaar. Maar in al die tijd hebben we elkaar altijd gemist. Ik had er in het begin veel last van maar begon in te zien dat ik beter af was zonder hem. Hij had daarin tegen in het begin er totaal geen moeite mee maar later wel heel veel. Op een gegeven moment kwamen we opstap weer aan de praat met elkaar en hielden dan enkele dagen contact via whatsapp. Daarnaast hadden we beide een nieuwe relatie waarin ik dacht dat ik gelukkig was met mijn nieuwe vriend. Op een gegeven moment begon het zo aan mij te trekken dat ik mijn ex ontiegelijk erg miste en hem terug wou. Hij had het zelfde, we hebben stiekem afgesproken om te zien of het niet gewoon een opwelling was van ons beide.. helaas werd het gevoel van ons beide sterker en sterker en hebben we dus besloten beide onze relatie te beëindigen en weer voor elkaar te kiezen (opzich super romantisch ;) maar niet helemaal eerlijk tegenover onze exen van nu) ik heb hier ook echt wel een enorm schuldgevoel over gehad.

Zo houdt het ook in dat je beide niet blanco in een relatie stapt.. en gewoontes en verlangens vergelijkt met je ex en huidige situatie. Maar het ging goed ! ik was soms enkel onzeker wanneer hij opstap ging omdat het in voorgaande relatie een beetje vreemd is geëindigd. Hij ging namelijk gelijk met een ander meisje nadat het uit was tussen ons. (heeft toen spijt betoogd en geprobeerd weer terug te komen bij me maar ik was er toen echt helemaal klaar mee)

We zijn inmiddels weer een dik halfjaar verder en het wordt alweer een beetje gewoonte omdat er ergens eigenlijk ook niet veel veranderd in je leven. We zijn lekker met zijn 2en op vakantie geweest en hebben ons enorm vermaakt! goed teken dus ;)

Nu komen enkel de eerste haarscheurtjes weer een beetje op spelen. Hij is een enorm harde werker en is altijd bezig. Dit waardeer ik en zal ik ook nooit over klagen. Het enigste wat mij momenteel zwaar valt is dat hij er voor kiest om op vrije avonden bij zn vrienden te gaan bierdrinken ipv lekker met zijn vriendin op de bank.. of dat die op zn. vrije avond zegt optijd te komen en vervolgens alsnog om 10/11 uur s 'avonds aan komen kakken omdat er nog iemand kwam of iets. Ook zit het erbij hem niet in om even een berichtje te doen overdag ofzoiets want hij belt liever... nouja klaar daar geef ik me maar bij neer.

Echter.... nu vind hij dat ik altijd zeur, want ik geef aan dat ik zijn keuze niet altijd snap dat die bij zn vrienden gaat zitten of opstap gaat. hierdoor is zijn zin een beetje afgenomen om bij me te zijn/komen omdat die denkt dat ik al een min zin heb. (ergens snap ik dat, maar ik zou me afvragen wat ik er aan kan doen om het te voorkomen) ook weet ik dat ik ergens zeur en me te druk maak om dingen terwijl er niets aan de hand is.. want hij wil wel weer graag uiteten of even mee naar de paarden..

Is er iemand die dit paniekerige gevoel kent? Ik had vrijdag echt een aanval.. hij belde me 8 uur in de avond op om te vragen of ik al thuis was want dan kwam die. ik zei nog niet maar ben met een kwartier thuis. vervolgens was het 10 uur en was die er nog niet.. in slaap gevallen... ik heb hem 100x gebeld en uiteindelijk kwaad naar hem toe gereden... ik voel me dan zo k*t en kan het niet loslaten... ik kan er zo het hele weekend over door zeuren.. hij heeft me de laatste kans gegeven om te leren los laten en te geloven dat hij er echt meer om zal denken...

Wat doen jullie in zulke paniekerige aanvallen? en is het onzekerheid? of maak ik me echt druk om niets? als we samen zijn hebben we het echt super leuk. Hij heeft ook een huis gekocht en wil ook graag dat ik met hem mee ga. (ben meer met zijn huis inrichting bezig dan hemzelf maar dat zal wel mannen eigen zijn)

sorry misschien een beetje een vaag verhaal.. aan de ene kant weet ik dat ik me te druk maak en geen klagen heb. Maar ergens heb ik ook verwachtingen vooraf, en kan dat niet zo snel omschakelen als het anders is of loopt }:0

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-09-18 12:32

Nou ja, ik zou het toch wel waarderen als mijn vriend af en toe ook gewoon een avond vrij heeft voor mij... En als hij later is even ee berichtje, is 1 minuut werk.
En zeuren? Jij geef aan dat iets je dwars zit, daar heeft hij dan in ieder geval naar te luisteren in plaats van het wegwuiven onder het nom van "je moet er maar aan wennen"... Zo werkt een relatie niet :n
Ik wordt een beetje naar van je berichtje als ik eerlijk ben...

BigOne

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-09-18 12:34

Zulke paniekaanvallen zijn wel herkenbaar maar ook gedrag dat dodelijk is voor een relatie. Het lijkt er op dat je vriend het allemaal wel weer goed vind en jouw onzekerheid hem afstoot . Ga zelf een leven buiten je vriend opbouwen i.p.v. op de bank op hem te wachten is de enigste tip en dan mag je hopen dat hij jou gaat missen. Ik vind dit gedrag geen haarscheurtjes maar een redelijke barst.

Janine1997

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-09-18 12:39

Anoniem schreef:
Nou ja, ik zou het toch wel waarderen als mijn vriend af en toe ook gewoon een avond vrij heeft voor mij... En als hij later is even ee berichtje, is 1 minuut werk.
En zeuren? Jij geef aan dat iets je dwars zit, daar heeft hij dan in ieder geval naar te luisteren in plaats van het wegwuiven onder het nom van "je moet er maar aan wennen"... Zo werkt een relatie niet :n
Ik wordt een beetje naar van je berichtje als ik eerlijk ben...

Hij gaf wel aan dat die echt meer er om zou denken en me snapt, maar ik niet telkens zo door moest drammen.. snap ook wel dat ik hem dan meer wegjaag. (ik zou ook chagrijnig worden als ik tegen iemand zeg dat ik er rekening mee zal houden en binnen een dag nog een opmerking naar mn hoofd krijg)

Gisteren moest die bijvoorbeeld ook thuis bezig en dan kom ik even kijken en is die super blij dat ik eventjes kom. Vervolgens heerlijk op de bank gehangen met zijn 2en. En dan geeft hij ook aan dat die dat fijn vind. soms ook wel het idee dat die geen nee durft te zeggen als mensen gezellig willen zitten ofzoiets... (zeer wisselend, laatst zei die wel dat die met zn vriendinnetje een avondje ging doorbrengen) ik ga van het positieve naar het negatieve en ook weer andersom.

Het andere is weer.. dat als ik opstap ben met vrienden of een avondje iets anders heb hij zich alleen voelt of constant vraagt waar we zijn en hoelaat ik thuis ben of nog bij hem kom slapen.