Bloggers/Vloggers op Bokt?

Moderators: Essie73, NadjaNadja, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird, Polly

Toevoegen aan eigen berichten

Chanen

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-02-14 12:25

Was na al die jaren aanmodderen ook wel hoog tijd. :+ Ik ben nu Master of Science in de Medisch Farmaceutische Wetenschappen. Hele mond vol, maar het houdt in dat ik me met de ontwikkeling van medicijnen bezig ga houden. Althans, ik wil graag het onderzoek in. Of dat ook gaat lukken is een tweede, want de banen liggen in die sector niet echt voor het oprapen. :n

Uhm... een stylesheet is CSS en geen HTML, dus er is niet echt sprake van een body. Voor de kenners, dit is de stylesheet waar het om gaat. ;)

Morrow_Less

Re: Bloggers op Bokt?

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-02-14 12:34

Wauw klinkt super, dit heeft me ook altijd aangesproken maar ik had geen zin om zo lang te studeren :D

Marit

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-02-14 12:54

Chanen schreef:
Was na al die jaren aanmodderen ook wel hoog tijd. :+ Ik ben nu Master of Science in de Medisch Farmaceutische Wetenschappen. Hele mond vol, maar het houdt in dat ik me met de ontwikkeling van medicijnen bezig ga houden. Althans, ik wil graag het onderzoek in. Of dat ook gaat lukken is een tweede, want de banen liggen in die sector niet echt voor het oprapen. :n

Uhm... een stylesheet is CSS en geen HTML, dus er is niet echt sprake van een body. Voor de kenners, dit is de stylesheet waar het om gaat. ;)

Ik weet dat een stylesheet CSS is :D Maar ik neem aan dat je bij je CSS bestand ook een HTML bestand hebt :) Het ligt eraan hoe dat HTML bestand is opgebouwd, als je je lettertype overal wilt aanpassen. Je CSS verwijst naar elementen in je HTML bestand.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-02-14 13:00

Wat je kan doen is een blogpost of een pagina op je blog / site inrichten en jezelf daarop aanprijzen voor een baan. :j

Chanen

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-02-14 13:14

Het is absoluut een interessante studie, maar ook behoorlijk pittig. Het heeft me de nodige moeite gekost om er doorheen te komen. Maar hé, het is me uiteindelijk gelukt! Nu nog hopen dat ik ook een baan vind die in mijn straatje past. :)

@ Jans: Bedankt voor de tip, maar voor mijn vakgebied vind ik mijn blog geen geschikte plek om mezelf aan te prijzen. Bovendien betwijfel ik of ik het juiste publiek trek om er ook maar iets aan te hebben. :')

Marit schreef:
Ik weet dat een stylesheet CSS is :D Maar ik neem aan dat je bij je CSS bestand ook een HTML bestand hebt :) Het ligt eraan hoe dat HTML bestand is opgebouwd, als je je lettertype overal wilt aanpassen. Je CSS verwijst naar elementen in je HTML bestand.

Haha, sorry voor het misverstand.
Ik maak gebruik van een standaard Wordpress theme en die bestaat, afgezien van de stylesheet, volledig uit PHP-bestanden. Van HTML heb ik nog wel verstand, maar PHP gaat mijn pet te boven. Ik heb al wel uitgevonden waar ik mijn lettertype kan aanpassen naar een standaard lettertype, maar niet hoe ik een lettertype kan importeren. Dat is wat ik uit probeer te zoeken. ;)

Tazzey

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-02-14 14:01

Ik heb een boekje gekocht "De blog bijbel voor beauty chick & Shopaholics" van Carlijn Bekker. Ik heb het uit en het er leuke tips uitgehaald. Ik wil het verkopen. Ik heb het gisteren gekocht bij Bol.com voor €10 en het mag weg voor €7,50. Het past door de brievenbus. Geïnteresseerden?

Marit

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-02-14 14:26

Chanen schreef:
Het is absoluut een interessante studie, maar ook behoorlijk pittig. Het heeft me de nodige moeite gekost om er doorheen te komen. Maar hé, het is me uiteindelijk gelukt! Nu nog hopen dat ik ook een baan vind die in mijn straatje past. :)

@ Jans: Bedankt voor de tip, maar voor mijn vakgebied vind ik mijn blog geen geschikte plek om mezelf aan te prijzen. Bovendien betwijfel ik of ik het juiste publiek trek om er ook maar iets aan te hebben. :')

Marit schreef:

Haha, sorry voor het misverstand.
Ik maak gebruik van een standaard Wordpress theme en die bestaat, afgezien van de stylesheet, volledig uit PHP-bestanden. Van HTML heb ik nog wel verstand, maar PHP gaat mijn pet te boven. Ik heb al wel uitgevonden waar ik mijn lettertype kan aanpassen naar een standaard lettertype, maar niet hoe ik een lettertype kan importeren. Dat is wat ik uit probeer te zoeken. ;)

Oh okee! En als je het gedownloade lettertype in een van de folders in je FTP programma zet? Volgens mij ergens in de folder van je template kun je het invoegen.. Tijdje geleden dat ik hiermee werkte :+

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-02-14 14:29

Je zou het lettertype om moeten zetten naar een webfont, anders dan zien bezoekers het nog niet. :)

Chanen

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-02-14 14:34

Ik heb het lettertype van Google Web Fonts vandaan, dus het staat al online. Als het goed is hoef ik alleen de daar weergegeven codes in mijn stylesheet te plakken, maar ik weet dus niet precies waar of dat het niet uitmaakt en ik ze willekeurig ergens tussen kan plakken.

Chanen

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-02-14 16:45

Ha, het is me gelukt! Via Google Web Fonts kreeg ik alleen HTML-codes, terwijl ik natuurlijk PHP nodig had en die codes heb ik nu gevonden. Het huidige lettertype was puur even om uit te testen of het zo klopte, dus nu op zoek naar een blijvertje. :)

Yv_

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-02-14 21:48

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-02-14 09:49

Ik heb echt geen verstand van HTML, etc.
Wat dat betreft ben ik al lang blij dat alles het gewoon doet op mijn blog, anders heb ik echt een probleem _O-

Cuts like a knife

Chanen

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-02-14 10:18

Vroegâh bouwde ik mijn websites volledig zelf in Kladblok met HTML en CSS, dus daar word ik nog wel wijs uit. PHP wil ik te zijner tijd ook graag leren, maar dat is nu nog abracadabra voor mij. Ik vond het al een hele prestatie dat het me gelukt is om een nieuw lettertype te importeren.

Wat vinden jullie van de voorlopige nieuwe look? Wellicht speel ik nog wat verder met verschillende lettertypes, maar deze bevalt me vooralsnog het beste. Ik denk ook dat ik zelf nog een header wil maken, maar ik moet even kijken of ik overweg kan met de bewerkingsprogramma's van Lubuntu. Ik heb altijd PaintShopPro gebruikt, maar dat heb ik helaas niet meer op mijn notebook staan sinds mijn vader Windows er af heeft geknikkerd.

Imre

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-02-14 10:21

Ik bouwde mijn websites vroegah ook met kladblok! :)) Heel leerzaam! In PHP-en ben ik iets minder ervaren, maar met google kom ik een heel eind.

Ik vind je layout wel mooi! Een header vind ik altijd wel leuk.

Een nieuwe blogpost op Ruiter in evenwicht over het soepel houden van je psoas-spier. Ook heel nuttig voor mensen met lage rugpijn! http://www.ruiterinevenwicht.nl/algemee ... as-soepel/

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-02-14 10:23

Ik vind hem mooi Chanen, maar ben ik de enige die de lijnen ook door de tekst heen ziet?
Weet niet of dat de bedoeling is, aangezien ik blijkbaar wel vaker rare dingen zie :')

Het is namelijk heel vervelend lezen zo.

Marit

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-02-14 10:24

Colorado

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-02-14 10:25

Imre

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-02-14 10:26

Ligt aan jou, Anc. :j

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-02-14 10:27

Ja... dat dacht ik dus al :')

Maar je snapt dat dit niet heel prettig lezen is:

Afbeelding

Chanen

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-02-14 10:30

Je had daar bij een aantal andere layouts ook al last van, toch? Waarschijnlijk ligt het probleem dan inderdaad bij jouw browser of computer, want hier is het tekstvlak gewoon wit. Het lettertype wordt bij jou blijkbaar ook niet goed weergegeven, dus misschien pakt ie de codes niet helemaal goed? Hoewel het lettertype van de titel dan wel weer klopt...
Af en toe heb ik wel het 'probleem' dat de letters opeens twee keer zo groot zijn als hoort, maar met verversen is dat vaak ook weer opgelost. Zou kunnen dat het aan de vernieuwde versie van het thema ligt, want met de oude versie heb ik daar nooit problemen mee gehad. Anyway... blij dat de layout bevalt. :)

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-02-14 10:36

Ja, klopt, heb er vaker last van.
Ben nu op mijn werk, zal thuis ook even op mijn eigen laptop checken.

Imre

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-02-14 13:08

Ik heb de facebook like-button op mijn blog gezet, waarbij je per post kan zien hoeveel likes er zijn. Nu zag ik ook de plugin voor facebook comments, maar dat is in plaats van wp-comments. Zouden jullie dat doen? Mensen kunnen dan dus alleen reageren als ze een fb-account hebben en ingelogd zijn. Ik zie dat weleens voorbij komen op blogs die ik lees, maar reageer daar eigenlijk nooit op.

Hmm, nu ik het er zo over heb denk ik dat ik het ook gewoon niet doe. Handig, hardop denken. :D

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-02-14 13:10

Ik zou het niet doen :n
Zelf vind ik dat heel vervelend en niet iedereen heeft een FB account.

Je verplicht ze dan om een extra stap te doen voor ze kunnen reageren, inloggen en dat houdt toch veel mensen tegen.

Marit

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-02-14 13:11

Ik zou het ok niet doen. Ik reageer nooit op blogs met een Facebook plugin. Niks is meer privé tegenwoordig :+

Imre

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-02-14 13:12

Nee, ik dus ook niet. Het is veel minder anoniem. Zo'n like-button vind ik dan nog wel weer grappig.