Ooit een gevangene geschreven?

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

Ylvy

Re: Ooit een gevangene geschreven?

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-11-13 13:42

Dat van mij komt nog.
220 euro :wow:

djuulsie

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-11-13 13:49

Ik zal het straks overmaken.

Isegrim

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-11-13 13:51

Ja, echt veel al! Zo tof! *\o/*

djuulsie

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-11-13 14:02

Ze zal er ook vast heel blij mee zijn

djuulsie

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-11-13 16:36

pimaude schreef:
Hoeveel hebben jullie naar isegrim gestort? (ik wil een indicatie voor ik een stuk lager zit dan jullie:p heb zojuist wat overgemaakt)

Ik heb 5,- overgemaakt! Het maakt toch niet uit hoeveel iedereen geeft, maar DAT iedereen (die dat wil) wat geeft? Toch?

Isegrim, t zou al op je rekening moeten staan ;)

risje

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-11-13 16:47

Van mij komt er ook 5 euro idd. En wat betreft kaartjes voor Jamie's vrouw, ik wil evt ook Isegrim wel een kaartje en postzegel sturen. Kun jij het doorsturen. Adres hoeft niet perse doorgegeven op die manier. Maar mochten we / ik haar daarmee blij maken, kan wellicht ook?

Maaike

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-11-13 20:05

Wat een geweldig bedrag al! Ik red het helaas deze maanden even niet om mee te doen, maar vind het geweldig lief van iedereen.

Ik had vanmiddag toen ik thuis kwam post! Een brief van 3 kantjes en twee foto's erbij. Superleuk. Hij vertelde dat hij na mijn laatste brief geen post meer had gehad tot de brief die ik twee weken terug heb gestuurd. Dan breekt je hart toch wel een beetje hoor. Niet voor te stellen dat iemand zo'n tijd van niemand iets hoort. De keiharde realiteit he... Hij ziet ook erg op tegen de feestdagen. Kan ik me heel goed voorstellen..

djuulsie

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-11-13 20:12

Dus maaike, tijd voor wat kerstkaartjes!!!! Ik gun t ze zo

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-11-13 20:57

Ohh gelukkig dan hebben we het bedrag in ieder geval allemaal netjes gelijk. :P Ik doe in ieder geval mee met de kaartjesactie!

Maaike

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-11-13 21:00

Vind de kaartjesactie echt superleuk! Ik ga ook nog maar wat vriendinnen/collega's vragen of ze een kaart willen sturen.

Nanda

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-11-13 21:12

Een prachtig bedrag Isegrim. Maar ik neem aan dat er een flink deel van dat bedrag van jouw rekening komt. :+ Laat jij die cadeaukaart bezorgen via internet of laat je die een ander (gloria ofzo) voor haar kopen?

Isegrim

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-11-13 21:51

Nanda schreef:
Een prachtig bedrag Isegrim. Maar ik neem aan dat er een flink deel van dat bedrag van jouw rekening komt. :+ Laat jij die cadeaukaart bezorgen via internet of laat je die een ander (gloria ofzo) voor haar kopen?

Als het goed is kan ik die gewoon online bestellen en naar haar laten sturen.

Kaartjes naar mij sturen en dat ik ze door stuur vind ik een leuk idee. :j +:)+ Iedereen die dat graag wil, mag mij ff PM-en, dan geef ik mijn eigen adres. :PB

djuulsie

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-11-13 21:53

Stuur je die grote kaart dan ook nog?

Jolliegirl

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-11-13 21:58

Ik moet ook nog overmaken, maar momenteel niet in die gelegenheid...

Isegrim

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-11-13 22:01

Misschien ook leuk om even te vertellen en tenminste echt ontopic... ;)

Jeroen en ik zijn op 9 november ook op visite geweest bij een 'gewone' gevangene in de Polunsky Unit. Zijn naam is John en ik schrijf met hem sinds ik van hem een hoevenkrabber kocht (zie eerder in dit topic).

John is een beer van een vent (>2m en flink breed) met een kale kop. Ze noemen hem Big Country (hij houdt erg van country-muziek). Hij zit voor capital murder (maar heeft dus in tegenstelling tot Jamie niet de doodstraf gekregen). Hij is begin veertig.

Het was echt bizar om te zien hoe groot het verschil is tussen het bezoeken van een terdoodveroordeelde en een 'gewone' gevangene. We werden totaal anders benaderd door de medewerkers van de gevangenis. En John kwam gewoon zelf, zonder handboeien, de bezoekruimte in lopen.

We hebben vier uur met hem zitten babbelen. Hij was 95% van de tijd aan het woord; hij krijgt zelden of nooit bezoek dus hij praatte honderduit, zowel over zijn tijd voordat hij vast kwam te zitten als over zijn leven in de gevangenis. Hij zit al 20 jaar in de Polunsky Unit. In 2027 is zijn eerste kans op vervroegde vrijlating.

Ik heb hem gister weer een brief geschreven, waarin ik hem onder andere heb gevraagd waar het mis ging bij hem. Wij vonden hem namelijk een zeer intelligente vent met onwijs veel humor en veel verantwoorderlijkheidsgevoel (hij werkt keihard - 6,5 dag per week). En de verhalen die hij over zijn jeugd vertelde, gaven de indruk van een gelukkige kindertijd, dus ik ben wel benieuwd hoe hij op het verkeerde pad terecht is gekomen...

Isegrim

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-11-13 22:02

djuulsie schreef:

Ja, sowieso namens mezelf in elk geval. :j

Ik wil de boel 7/8 december verzenden / bestellen. :)

djuulsie

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-11-13 22:13

Ben ook wel benieuwd wat hij terug schrijft Isegrim. Vraag me dat bij 1 van mijn inmates ook af.

Bizar dat het zo'n verschil maakt... Te erg eigenlijk

djuulsie

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-11-13 22:28

Isegrim schreef:
djuulsie schreef:

Ja, sowieso namens mezelf in elk geval. :j

Ik wil de boel 7/8 december verzenden / bestellen. :)

En namens ons toch?

Pb je adres maar, dan zal ik je een kaartje sturen voor haar

Isegrim

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-11-13 22:41

Ja, ik bedoelde dat ik die grote kaart sowieso wil sturen, ook als mensen los eigen kaartjes sturen. :)

djuulsie

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-11-13 22:42

Aaahhhh ik snap em ;)

LHO

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-11-13 23:00

Nanda schreef:

Dat is zelfs nog zonder onze eigen bijdrage :)

SteffiiY

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-11-13 23:16

Bizar he isegrim! ik ben benieuwd naar zijn verhaal!

SteffiiY

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-11-13 09:00

Gister een brief van Tony gekregen, een hele lieve brief met veel lieve woorden maar ook een brief met veel schreeuw voor hulp..

Aan de ene kant snap ik dat hij het probeert, hij vraagt om geld, ik heb hem eerder al eens geld gestuurd maar nu kan ik het niet missen dus dat zal ik hem ook vertellen.
Daarnaast een hele uitleg dat ik mensen moet optrommelen, om zijn onschuld te bewijzen zodat hij vrij komt..

In mijn ogen een onbegonnen zaak, waar ik me eigenlijk niet in wil mengen.
Ik weet voor 99% zeker dat hij "boos" zal worden als ik hem vertel dat ik dit niet voor hem wil doen.
Natuurlijk wil ik hem steunen en doen voor hem wat ik kan..
Maar met mijn 22 jaar en niet perfect engels, kan ik weinig.
Daarnaast ben ik niet thuis in de wereld, dus waar zou ik moeten beginnen?

Iemand tips wat ik kan doen?

djuulsie

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-11-13 09:06

Denk dat je best eerlijk kan zijn en tegen hem zeggen wat je nu tegen ons zegt. Je zou hem zelfs eventueel kunnen vragen wat hij denkt dat je voor hem zou kunnen doen... Denk dat het verstandig is je hier buiten te houden.

Nimber

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-11-13 09:34

Voor mij maakt het opzich niet heel erg uit waarvoor iemand zit maar iemand die kinderen verkracht heeft of veel vrouwen verkracht daar zit ik niet op te wachten.

Shilady wat balen dat je ruzie hebt.

Isegrim wat een mooie gebaar van je aan jamie zijn vrouw.

Ik had een brief van een nieuwe inmate. Hij lijkt heel serieus en weinig humor nog maar wie weet komt ie nog verder los.

Van Ricardo nog niets terug gehoord, jammer!

Steffiiy ik heb ook wel eens die vraag gehad van iemand waar ik veel mee schreef. Hij wilde een studie gaan volgen. Ik heb gezegd dat ik dat niet wilde doen. Geen garantie dat hij t echt voor die studie ging gebruiken en daarnaast, vind ik niet dat het mijn taak is dat soort dingen te gaan betalen. Ik wil best geld over maken voor postzegels of in t geval zoals Isegrim deed voor wc papier en dat soort dingen maar verder houd het voor mij op