Duinbranden in Noord Holland

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

Jet

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-05-11 17:30

Citaat:
Uitgestrekt golvend duingebied met vogelrijke bossen, open heide en een kerf in de duinenrij waar de zee weer mag binnenstromen. .NatuurgebiedMeer infoKaartActiviteitenContactToegankelijkheid Beheer Flora en fauna De Kerf Aan het woord
Ligging
Direct ten noorden van Bergen.

Grootte gebied
Ca. 1.875 hectare.

Geopend
De Schoorlse Duinen zijn het hele jaar toegankelijk.

Van de site van staatsbosbeheer, het gebied is dus ongeveer 1.875 HA groot. Die 7000 zal het totale duingebied van de Noord-Hollandse kust zijn, denk ik.

En het topic over de vermiste draver is dit volgens mij: [BM] Strandritmeeting, helaas paard zoekgeraakt. .
Laatst bijgewerkt door Jet op 02-05-11 17:36, in het totaal 2 keer bewerkt

AnneOmie

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-05-11 17:36

AmyII schreef:
Ik vind het zoooo zonde van dat gebied he... Als ik dan nu bedenk dat ik zowat opgegroeid ben in die duinen dan schieten de tranen me in de ogen ;( echt heel erg vind ik dit.
Ik denk dat heel Alkmaar, Bergen, Schoorl en Egmond het liefst die randdebiel wil lynchen...

:j

Siers83

Re: Duinbranden in Noord Holland

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-05-11 17:38

Jan Visser zegt nu net op radio nh dat de wind wat gaat afnemen, en het blijft de hele week nog droog.

opoe46

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-05-11 18:03

AmyII schreef:
Jeetje opoe46! Dan zal jij ook wel iedere keer in angst zitten! := ik hoop dat jouw man en zoon gewoon lekker veilig thuiskomen, dat hoop ik voor alle beandweerlieden trouwens.

Kunnen we geen benefietconcert of feest ofzo zien te organiseren?

Ik ga helemaal nergens heen moet er niet aan denken dat hen wat overkomt omdat ik in de weg zou staan... (ik sta altijd overal in de weg dus ik vermijd dat soort situaties maar)

Man en zoon zijn vanmorgen na de aflossing moe en stinkend thuis :r gekomen.
Na inmiddels gedoucht en een tukkie gedaan te hebben, heeft mijn man zijn verhaal verteld en ben ik pas op de hoogte gesteld van de ernst van de situatie.

En nee....ik heb geen angst, al klinkt dat mss gek. Dan zou ik al 25 jaar in angst moeten leven, want zolang zit mijn man bij de brandweer.
En ik sta er niet als toeschouwer bij te kijken, dat scheelt ook.
En mijn zoon is er 2 jaar geleden bij gekomen.

AmyII

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-05-11 18:16

Wil je hun van mij bedanken? Ik vind echt dat jouw man én zoon ontzettend goed werk doen.

Destination

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-05-11 18:22

De brandweer had manege Poelenburg (Schoorl) gebeld en gezegd dat ze niet meer op buitenrit mogen.

Veulen84

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-05-11 18:24

Lijkt me evengoed dat ze dat niet deden. Veel te gevaarlijk.

opoe46

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-05-11 18:26

AmyII schreef:
Wil je hun van mij bedanken? Ik vind echt dat jouw man én zoon ontzettend goed werk doen.

Natuurlijk wil ik dat doen voor je, vind het erg attend van je +:)+

Zal het straks wel even zeggen, want hij ligt alweer met z'n ogen dicht op de bank, hahaha :z

marjolein_el

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-05-11 18:30

Hoop dat ik morgen nog stukje het bos in kan. Als je het over het paardenpad de eeuwige laan oversteekt kun je wel een stukje doorrijden en volgens mij dan naar links het pwn/de trembaan(?) in. Rechtdoor is afgesloten. Hoop dat het lint áchter de afslag hangt en niet ervoor, wat ik eigenlijk wel verwacht. Nouja, anders maar rondje voert en over de weg.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-05-11 18:33

opoe46 schreef:
AmyII schreef:

Natuurlijk wil ik dat doen voor je, vind het erg attend van je +:)+

Zal het straks wel even zeggen, want hij ligt alweer met z'n ogen dicht op de bank, hahaha :z

Ik denk dat je dat wel namens ons allemaal kunt zeggen :j

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-05-11 18:34

Siersma schreef:
e_horse schreef:
Brandweer vanuit Texel kan niet komen, omdat ze niet met de veerdienst meekunnen.. http://www.rtvnh.nl/nieuws/56404/Veerdi ... g+aan+brug

We kunnen ons hier goed redden hoor, zijn zelfvoorzienend. Zolang er maar niet zon brand uitbreekt als in Bergen/ Schoorl. Maar die boot gaat straks gewoon weer varen, dus als ze onze brandweer nodig hebben komen ze zo snel mogelijk. Waarom ze er al niet zijn snap ik niet zo goed. We hebben hier een omgebouwde melktankauto vol met water. Is toch erg handig met blussen zou ej zeggen.

Toch gek aangezien ze er ook gekomen zijn :+

Edit: Ik dacht dat de wagens er niet meer op konden ofzo :')

Bonny_CT

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-05-11 18:38

@ opoe46, ik denk ook dat je het namens iedereen mag doen. In elk geval ook namens mij.

Logisch dat poelenburgh niet meer op buitenrit mag, is puur het gebied waar hun altijd rijden met de ritten, rondje berenkuil enz.

Destination

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-05-11 18:42

luxket schreef:
@ opoe46, ik denk ook dat je het namens iedereen mag doen. In elk geval ook namens mij.

Logisch dat poelenburgh niet meer op buitenrit mag, is puur het gebied waar hun altijd rijden met de ritten, rondje berenkuil enz.

Namens mij ook :)
Vanochtend hebben ze volgens mij nog een buitenrit gehad...

Veulen84

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-05-11 18:43

17.00 uur
De brand laait niet opnieuw op. Wel krijgt de omgeving Dr van Steijnweg / Mariaweg nu even prioriteit van de blushelikopters, omdat hier wat brandhaarden zijn die aanwakkeren.

De blushelikopters gaan door met blussen tot zonsondergang. Vannacht zullen twee compagnies van de brandweer (160 man) doorgaan met blussen.

Ook vanavond en vannacht blijft het publieksnummer (072) 888 00 00 van de gemeente bereikbaar.

Update 18.10 uur
De eerste manschappen van de landmacht zijn gearriveerd. Later in de avond volgen er nog meer hulptroepen.

Een deel van de militairen gaan de grond omploegen, om de ergste warmte eruit te halen, anderen zijn er voor de beveiliging.

Morjolein: Hier een kaartje wat er afgezet is. Alles binnen de rode lijn is niet toegankelijk: http://www.bergen-nh.nl/sendfile.php?cat=Brand%20Schoorl&name=kaart%20noodverord%2002-05-2011

marjolein_el

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-05-11 19:01

DendroFleur

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-05-11 19:05

Ik zou nu toch ook niet op buitenrit gaan daar, zeker net met gasten. Je weet niet wat je in het bos en boven het bos tegen kan komen.
Opoe, ik vind het topwerk van je mannen. Collega zit bij Enkhuizen en man van insctructrice ook bij Wieringerwerf en maak dus regelmatig van de zijlijn mee hoeveel impact het heeft als ze vrijwiller zijn. Ik noem het soms Scouting voor volwassenen, het is een hechte groep. Maar er gaat zoveel tijd inzitten dat het een baan erbij is en dan moet je ook nog je thuisfront mee hebben. Dus ook een bedankje aan jezelf, dat je ze steunt en voor ze klaar staat.

AmyII

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-05-11 19:10

Dat ook ja opoe46 heb echt respect ook voor jou, zeker omdat ze ieder moment weggeroepen kunnen worden en jij dan toch maar moet zien af te wachten tot ze weer thuis komen.

Ik hoop zo dat ze nu vorderingen gaan maken ook in het onderzoek, wat had ik graag willen/ kunnen helpen. Zou bijna gaan liggen waken daar ofzo ;)

opoe46

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-05-11 19:10

@Joolien
@Luxket
@Destination

Ik zal alle bedankjes :list: vanavond aan ze doorgeven, dit zullen ze zéker waarderen +:)+

Maar ze zijn deze branden niet met z'n tweeën te lijf gegaan hè, maar met een heel péleton hoor ;)

Destination

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-05-11 19:12

Weet ik :)
Dan moet je hun de rest ook maar even laten bedanken :P

AmyII

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-05-11 19:15

Ja inderdaad, laat het ze mar even doorgeven ook aan de rest van het peloton ;)

Arabesk

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-05-11 19:18

Zou het ze opfleuren als we in strakke pakjes gaan chearleaden bij ze :D :+, geintje ;-)

opoe46

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-05-11 19:19

DendroFleur schreef:
Ik zou nu toch ook niet op buitenrit gaan daar, zeker net met gasten. Je weet niet wat je in het bos en boven het bos tegen kan komen.
Opoe, ik vind het topwerk van je mannen. Collega zit bij Enkhuizen en man van insctructrice ook bij Wieringerwerf en maak dus regelmatig van de zijlijn mee hoeveel impact het heeft als ze vrijwiller zijn. Ik noem het soms Scouting voor volwassenen, het is een hechte groep. Maar er gaat zoveel tijd inzitten dat het een baan erbij is en dan moet je ook nog je thuisfront mee hebben. Dus ook een bedankje aan jezelf, dat je ze steunt en voor ze klaar staat.

De man van jouw instructrice is de bevelvoerder van dit korps waar mijn man en zoon bij zitten :)
En ja, je zit idd vaak alleen of met je kinderen aan de warme prak als de pieper gaat :wave: Of je zit 's nachts rechtop in bed, omdat je je te pletter schrikt van dat ding 8)7 dat afgaat. Maar ach...alles went :D

opoe46

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-05-11 19:21

Arabesk schreef:
Zou het ze opfleuren als we in strakke pakjes gaan chearleaden bij ze :D :+, geintje ;-)

Met grote kans dat ze iets anders gaan blussen 8-) <<)

texelse

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-05-11 19:35

de brandweer van texel gaat daar niet heen, omdat het risico van een brand hier door de droogte te groot is.
Als het hier gaat branden, zullen we veel hulp van de vaste wal nodig hebben.

Arabesk

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-05-11 19:37

die twee verdachten weer op vrije voeten

http://www.politie.nl/Noord-Holland_Noord/

goh dat had ik niet verwacht :7 :x

SCHANDALIG DIT ZEG!!

Citaat:
De mannen werden bij het strand in Bergen aan Zee aangehouden omdat ze met zwarte vegen op handen en gezicht het strand verlieten en naar brand roken. Uit onderzoek is gebleken dat de twee geholpen met een tractor die pech had op het strand. De twee mannen liepen hierbij zwarte vegen op handen en gezicht op. Doordat zij op het strand in de rook van de omvangrijke duinbrand stonden, roken zij naar brand.

Kom je helpen met een trekker, word je een nacht in de cel gesmeten!!!

Geen BBQ's meer aansteken en naar Schoorl komen, voor je het weet ruik je naar brand en zit je in de cel?!?!?!?

Zit je bijna 24 uur in de cel, onschuldig! En maar gewichtig doen in de pers over 'nee in het belang vh onderzoek geen mededelingen'
WELK ONDERZOEK?

Mensen oppakken om de bevolking tevreden te houden???????? :( Bang dat er opstand uitbreekt in Schoorl??

Ik hoef geen politieacademie te volgen om te kunnen verzinnen dat een pyromaan niet met vegen op z'n smoel de duinen uitkomt 8)7 Dan was ie zondagmiddag toch al gepakt door omstanders, want het was behoorlijk druk. Dan valt iemand wel op, op een fiets met zwarte vegen in z'n gezicht.

Wat een afgang dit 8)7