Waar heb jij je vandaag aan geërgerd...? #16

Moderators: Essie73, NadjaNadja, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird, Polly

Toevoegen aan eigen berichten

MarlindeRooz

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-01-26 16:51

Mijn auto stond ingesneeuwd op de parkeerplek bij werk. Ik kon er heel langzaam uitkomen en een man die zag het en die was aan het sneeuwschuiver. Die kwam helpen. _O-

Een collega die eerder vrij was maar normaal met me mee rijdt was gestrand. De treinen en bussen reden niet. Dus ik ging eerst heel Zwolle + het centrum door naar het station om haar op te halen. Toen weer terug naar de snelweg. En toen een dorp in om haar af te zetten. Daar was een of andere idioot die met z’n bestelbus vast zat op de parkeerplek. Die ging keihard proberen achteruit te rijden terwijl ik aankwam. Dus ik kon op die enorm gladde weg half slippend achteruit. Echt sterf. Ik toeteren maar hij bleef het (nutteloos) proberen. Toen kwam er een man aangelopen die er woonde die heeft die man gestopt.

Inmiddels kwam er ook een tegenligger aan. Echt hoe verzin je dit soort acties.

Maar op zich ging het rijden prima. Gewoon niet dom zijn en niet plotseling remmen. Langzaam rijden en goed koppelen en je auto goed aanvoelen. Rustig draaien etc. Het zijn echt de andere mensen die het gevaarlijk maken. :=

cissy

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-01-26 16:59

Vanochtend extra vroeg op werk ivm verplicht gezamenlijk ontbijt.
Ik probeer af te vallen.
Wat krijgen we als ontbijt: kaasstengels, puddingbroodjes, croissantjes, krentenbrood met spijs, kaas/ham croissantjes en die plakkerige kaneelkoeken.
Er waren ook yoghurtjes vd Zuivelhoeve, welliswaar bevroren, dus 1 yoghurt op (mierzoet met appel en kaneel) en een glas jus d'orange.
Zo lukt dat afvallen wel ja!
Jongens dat is toch geen ontbijt!?!

Het verkeer viel wel mee en de gladheid ook. Had de hoes van mijn auto ook meegenomen en dat was maar goed ook want het heeft vandaag weer hard gesneeuwd en een dikke laag sneeuw weer op de auto.
Hoes had zijn werk goed gedaan, hoefde niet te krabben! +:)+

wyoming

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-01-26 17:01

Froukje_J schreef:
Hier al mail...
Morgen geen leerlingenvervoer dus dochter nog een dag vrij

Hier heeft de directeur besloten de school 2 dagen dicht te gooien. (Morgen en woensdag)
De ene vervoerder reed wel, de andere niet, weer een andere had wel kinderen opgehaald maar moest ze weer thuis brengen. Of ze waren wel op school maar je moest ze zelf ophalen. Maar ook voor het personeel ( en ouders die zelf rijden) dat die niet meer in deze omstandigheden naar school hoeven te komen. Veiligheid eerst.
Kijken of ze donderdag wel naar school kunnen.

chanicha

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-01-26 17:01

Mijn man heeft net de auto van onze dochter uitgegraven :') mens wat een pak sneeuw lag erop!
Er komt zo, volgens de verwachting weer een pak aan.

Polarize

Re: Waar heb jij je vandaag aan geërgerd...? #16

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-01-26 17:05

Als ik zo kijk op het bankje in onze tuin ligt hier al een goede 15cm...denk dat het morgen een dagje thuiswerken wordt :') en voor woensdag staat ook weer slecht weer voorspeld, dus ik denk toch echt dat ik maar thuis blijf

zonnebloem18

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-01-26 17:07

Er gaan verhalen dat het vrijdag ook heel heftig kan worden in het noorden. Eerst zien, dan geloven, maar ik vind het niet zo erg.

MarlindeRooz

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-01-26 17:07

zonnebloem18 schreef:
Er gaan verhalen dat het vrijdag ook heel heftig kan worden in het noorden. Eerst zien, dan geloven, maar ik vind het niet zo erg.

Ik hoop het niet. Ik ga dan op het huis van een vriendin passen en dat is een uur rijden vanaf werk. :=

black_kelpie

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-01-26 17:10

Het contrast is een beetje groot :')

Afbeelding

Afbeelding

Polarize

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-01-26 17:11

zonnebloem18 schreef:

Ik heb vrijdag eindpresentatie :+
Maarja als het zo slecht wordt als ze zeggen kunnen de opdrachtgevers ook niet komen, beetje ruk met de deadlines dan, maar ik waardeer mijn veiligheid meer dan een goede beoordeling

Foaly

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-01-26 17:25

Zebrastreep

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-01-26 17:36

Het viel mij nu reuze mee , echt verbaasd hoe goed ze hadden schoon gemaakt in alle dorpen. Behalve bij mijn paarden maar dat is vaak zo. De kia picanto met kleine motor kwam goed weg in de sneeuw. Had al eten en drinken mee en een oplader maar het was eigenlijk helemaal niet glad. Toch goede strooidiensten hier.

Paardjes staan weer lekker binnen. Ben alleen bijna 10 keer onderuit gegaan. De looppaden zijn glad.

Berdien

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-01-26 17:40

Mijn vriend is op de fiets boodschappen doen :') Doet hij echt nooooooit :=

Onze straat wordt niet gestrooid en is nu echt heel heel heel glad. Ben echt blij dat ik goede banden onder de auto heb laten zetten.

MarlindeRooz

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-01-26 17:51

Berdien schreef:
Mijn vriend is op de fiets boodschappen doen :') Doet hij echt nooooooit :=

Onze straat wordt niet gestrooid en is nu echt heel heel heel glad. Ben echt blij dat ik goede banden onder de auto heb laten zetten.

Ik ga 10x liever met de auto dan met de fiets. _O-

Strooien doen ze hier alleen op 80 wegen geloof ik. :=

Mo_86

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-01-26 17:54

Ik ben om kwart voor vier vertrokken van kantoor. Ik ben nog lang niet thuis… Treinen rijden niet en het alternatief, de bus, blijkt erg onbetrouwbaar. Er is ook geen enkele informatie beschikbaar dus het is gokken of ik weg kom van de overstap plek. Ik zit in de sneeuw op een bankje te wachten. Gaat nog zeker een uur duren voor ik thuis ben. En dan komt de rest van de week nog :')
Laatst bijgewerkt door Mo_86 op 05-01-26 17:56, in het totaal 1 keer bewerkt

Telpeva
Moderator Algemeen

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-01-26 17:56

Mo_86 schreef:
Ik ben om kwart voor vier vertrokken van kantoor. Ik ben nog lang niet thuis…

Hoe lang doe je er normaal over?

Mo_86

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-01-26 17:56

Telpeva schreef:
Mo_86 schreef:
Ik ben om kwart voor vier vertrokken van kantoor. Ik ben nog lang niet thuis…

Hoe lang doe je er normaal over?

1 uur

Telpeva
Moderator Algemeen

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-01-26 17:58

Nee joh... en dan nu al meer als 2 uur onderweg. Pfff ik hoop voor je dat het beter wordt in de loop van de week, zo'n extra reistijd is toch niet grappig meer.

Ineke2

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-01-26 17:58

Is het niet mogelijk om thuis te werken? Anders zou ik toch maar vrij vragen…

MarlindeRooz

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-01-26 18:01

Kan niemand je ophalen? Of een taxi? -O-

Sabri

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-01-26 18:04

Mo_86 schreef:
Ik ben om kwart voor vier vertrokken van kantoor. Ik ben nog lang niet thuis… Treinen rijden niet en het alternatief, de bus, blijkt erg onbetrouwbaar. Er is ook geen enkele informatie beschikbaar dus het is gokken of ik weg kom van de overstap plek. Ik zit in de sneeuw op een bankje te wachten. Gaat nog zeker een uur duren voor ik thuis ben. En dan komt de rest van de week nog :')

Lijkt me vreselijk koud :=
Ooit ook met sneeuw bij de ns gestrand, sindsdien pas ik erg op met reizen met de ns en sneeuw

Mo_86

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-01-26 18:20

Het werd nog leuker. Komt de bus aan waarop ik moest overstappen: vol. De volgende kwam gelukkig een paar minuten later. Ik sta nu nog een half uur in de bus, gelukkig paste ik er bij. Op het eindstation van die bus haalt m’n man me op, dan is het nog een half uur naar huis ongeveer. Ik kan helaas niet thuiswerken maar ga dit ook echt niet elke dag zo doen. Dan neem ik wel vrij als het niet anders kan. Wat een ellende dit.

Gelukkig heb ik mijn ultradikke winterjas aan die eigenlijk bedoeld is voor extreem lage temperaturen. En heb outdoorlaarzen aan maar nu na al het wachten wel koude voeten.

maralyn

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-01-26 18:27

Ik hoorde net op nieuws, 700 km aan file.

Arme mensen, sterkte iedereen!!!

Ghostattack

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-01-26 18:29

Al 4 dagen niet op stal geweest vanwege de sneeuw -O- Voelt echt een beetje als slechte baas, maar hij staat volpension en wordt goed verzorgd. Weet niet of ik het verstandig vind om 25 km af te leggen (waarvan maar enkele kms snelweg/provinciale weg is) :=

Lieser

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-01-26 18:50

wyoming

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-01-26 18:54

Kookadvies voor water hier in de regio. Maar ik heb geen mail ontvangen (wel toestemming voor communicatie via mail) en dan kan je nog online postcode checken maar de site ligt eruit. Doet mijn postcode dan wel of niet mee?
Dan maar een fles water open maken, geen zin om onnodig water te koken.