Waar heb jij je vandaag aan geërgerd...? #12

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

Telpeva
Moderator Algemeen

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-12-23 22:12

Ik heb een terugval, ik gok op winterdepressie. Wie heeft laatst haar daglicht therapie lamp weggegeven onder het motto och die ligt bij mij toch stof te verzamelen? Hmm hmm :j

Maar goed ik heb meteen maar weer een besteld. En met meteen bedoel ik eigenlijk dik een week want ik zo lang leef ik al in ontkenning :+ helemaal klaar mee met die nare gevoelens.

Black Kelpie wat een ellende, sterkte en beterschap!

Niobe

Re: Waar heb jij je vandaag aan geërgerd...? #12

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-12-23 22:31

Sterkte Black Kelpie, dat is echt waardeloos

fleurtjeuh

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-12-23 23:20

black_kelpie schreef:
Mijn week tot nu toe -O-

Maandag overgeplaatst van ziekenhuis naar revalidatiecentrum. Daar 's avonds flink hoofdpijn en torenhoge bloeddruk. Afgevoerd naar het ziekenhuis voor een CT, die leek oké dus weer terug naar revalidatiecentrum. Nog steeds veel hoofdpijn en verschillende pogingen om de bloeddruk omlaag te krijgen deden niets.

In de ochtend geëist dat ik naar een ziekenhuis gebracht zou worden, mijn vaste internist heeft daar uiteindelijk toestemming voor gegeven. Hop weer in de ambulance. Opgenomen en een nieuwe medicijncocktail bedacht door een andere internist.

Vanmorgen bleek dat goed te helpen, mijn bloeddruk is normaal. Bezoekje gehad van internist nummer 3 die ik ook niet ken, maar goed.

Begin van de middag bedacht dat ik wel eens even lekker kon gaan douchen. Wrong. Ik werd verschrikkelijk duizelig en heb uiteindelijk om hulp moeten roepen en ben poedelnaakt en drijfnat die douche uit getilt.

Laat ik het verder maar niet hebben over hoe ontzettend onderbemand deze afdeling is en hoe lang je moet wachten als er iets is, en hoe vaak dingen vergeten worden.

Ik ben benieuwd wat de rest van deze week brengt, echt een pareltje tot nu toe. Ben een beetje aan het eind van m'n Latijn na 5,5 week ziekenhuis.

Ah wat een oliebol Kelpie...
Is er iets waar je van buitenaf mee geholpen kan worden? Een leuk kaartje, een goed boek, bloemmetje, puzzelboekjes, spelletjes?
Iets voor je vermaak en om je niet te vervelen?

Ik wil je ontzettend veel sterkte wensen! Y;(

Merlen

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-12-23 23:22

Jullie doen nou net alsof ik mijn kat slaag of mishandel.Ik zet hem regelmatig in de bak,net zoals je bij een kitten zou doen om te tonen waar die moet gaan.Dan aai ik hem en geeft hij kopjes tegen mijn hand,regelmatig ook aan het spinnen.
Maar vandaag had ik even niet de tijd om dit te doen,dus had ik de bak met de opening even tegen de muur gezet.Hij heeft erin geplast en daarna kon hij eruit.
Een kattenbak zonder deksel maakt geen verschil.Ik heb ze in alle formaten,zonder/met deksel,zonder/met deurtje al gehad en getest.Alle soorten kattebakvulling zijn hier ook al de revue gepasseerd.Ook gewoon wit zand en houtpellets.

Volgende ergernis.Tv is gevallen en het scherm is volledig gebarsten.

black_kelpie

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-12-23 23:35

Bedankt allemaal weer :*

fleurtjeuh schreef:
Ah wat een oliebol Kelpie...
Is er iets waar je van buitenaf mee geholpen kan worden? Een leuk kaartje, een goed boek, bloemmetje, puzzelboekjes, spelletjes?
Iets voor je vermaak en om je niet te vervelen?

Ik wil je ontzettend veel sterkte wensen! Y;(

Superlief <3 Alles is aanwezig om me een beetje te vermaken maar ik zit alleen maar in m'n hoofd en een beetje filmpjes te kijken op YouTube. Nergens zin in, het vertrouwen in mijn lichaam ben ik volledig kwijt en er is vooral heel veel tijd om na te denken over dingen waar ik niet over wil nadenken.

Roosch

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-12-23 23:36

Dat snap ik helemaal, wat een rotsituatie zit je toch in. :(:)

hwn

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-12-23 23:46

Telpeva schreef:
Ik heb een terugval, ik gok op winterdepressie. Wie heeft laatst haar daglicht therapie lamp weggegeven onder het motto och die ligt bij mij toch stof te verzamelen? Hmm hmm :j

Maar goed ik heb meteen maar weer een besteld. En met meteen bedoel ik eigenlijk dik een week want ik zo lang leef ik al in ontkenning :+ helemaal klaar mee met die nare gevoelens.

Werkt dat zo goed, zo'n daglicht therapie lamp?

Ik heb ook al enkele mindere winters achter de rug om het zacht uit te drukken, en ik hou weeral mijn hart vast. Mijn merrie heeft nl. een januari-abonnement op dierenartsen: twee jaar geleden koliekoperatie, vorig jaar peesblessure waarvan we nu nog aan het revalideren zijn. Dit jaar begon de eindejaarsactie blijkbaar iets vroeger: zondag al DA mogen bellen omdat ze ging liggen van de buikkrampen (gelukkig al gemest tegen dat DA kwam, ze heeft trage darmen en te harde mest), vandaag eerste dag normaal rantsoen, 16u15 gemest, om 18u haal ik haar binnen, nat van de modder, gaat ze gelijk weer liggen in haar box. Weer naar buiten om te stappen, gelukkig direct gemest. Maar 't is een gevalletje balanceren op een slappe koord: ze komt normaal niet op gras wegens EMS, al is dat wel goed tegen verstopping, en beweging is beperkt door haar blessure (en eerlijk gezegd ook door de korte dagen en mijn overuren van de laatste weken/maanden).

Telpeva
Moderator Algemeen

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-12-23 01:02

Bij mij helpt zo'n lamp wel tegen een winterdepressie ja, maar een winterdepressie is niet hetzelfde als stress hebben dus of het daar tegen werkt denk ik zelf niet.
Op zich kan je hetzelfde effect krijgen als je met lekker weer overdag gewoon buiten kan zijn om zonnestralen op te vangen, maar dat lukt natuurlijk niet altijd (mij lukt het de laatste tijd erg slecht :+)

Maar wat een ellende met je paard zeg, ik kan mij voorstellen dat je daarmee in je maag zit. Sterkte!

wyoming

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-12-23 01:03

Afbeelding

Dit, ik heb ruim voor 23.59 uur besteld, krijg ik net een mail, we bezorgen het vrijdag. Dat is niet morgen. Gelukkig heb ik het niet morgen nodig maar het was wel fijn geweest als het er wel morgen was gekomen omdat ik dan thuis ben.

pjer

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-12-23 01:07

Ik heb maandag rond 15:00 uur iets bij agradi besteld wat 'voor 21:00 besteld, morgen geleverd' zou zijn.. Inmiddels zijn we ruim 2 dagen verder en het is nog niet verzonden. Nou betekend 'geleverd' bij hun dat ze het vooraanmelden bij dhl op dpd. Maar Ik denk dat dit pas volgende week op zijn vroegst gaat aankomen en daar baal ik van want het is een kado voor mijn man's verjaardag op zaterdag.

Daphne__

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-12-23 01:09

Kinderen die zich mengen in volwassen gesprekken en ontzettend wijsneuzerig zijn... Ik krijg er jeuk van :')

deksel

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-12-23 02:43

Wakker geworden en niet in slaap kunnen vallen door die tikkende verwarming. Ik slaap al wekenlang zo ontzettend slecht en het is me echt aan het opbreken. Nog maar een maand en dan ben ik verlost van dit huis maar holy oliebol, die slechte nachten trek ik echt niet meer.

Alja

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-12-23 07:23

pjer schreef:
Ik heb maandag rond 15:00 uur iets bij agradi besteld wat 'voor 21:00 besteld, morgen geleverd' zou zijn.. Inmiddels zijn we ruim 2 dagen verder en het is nog niet verzonden. Nou betekend 'geleverd' bij hun dat ze het vooraanmelden bij dhl op dpd. Maar Ik denk dat dit pas volgende week op zijn vroegst gaat aankomen en daar baal ik van want het is een kado voor mijn man's verjaardag op zaterdag.

Ik had iets wat besteld wat 7 december zou binnen komen, is er nog niet en nu blijkt de helft ook nog gecanceld te zijn…..

Niet een echte ergernis maar vind het wel vroeg vandaag :+

Schuur_

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-12-23 07:59

Niobe schreef:
Ik word echt ziek van de afwijzingen inmiddels. Ik kan het ook bijna niet meer opbrengen om met enig zelfrespect nog een aardig antwoord terug te sturen met het idee van “misschien denken ze een andere keer wel anders over mij omdat ik zo aardig reageer” ofzo.
Ik sta echt op het punt om mijn droom maar gewoon op te geven en voor altijd maar veilig achter een bureau te zitten.

Frustrerend Niobe! Ik zou toch gewoon doorzetten en af en toe gewoon rust nemen. Waarop wordt je afgewezen? Zijn het steeds dezelfde redenen?

MarlindeRooz

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-12-23 08:35

Wekker om 6:15 om m’n rat gedwongen medicatie te geven. Arm ding vind het doodeng. Maar ze ondergaat het dapper! :j

En nu al weer in de trein :z

Siggislief

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-12-23 09:31

Sterkte Black_Kelpie.

Ik erger er aan dat de tijd zo snel gaat, maar misschien goed ook..
Maar heb nu gewoon geen zin om te gaan omkleden, en gaan werken...

MAAR....als ik deze werkdag heb gehad dan heb ik 3 dagen weekend.

ryukapple

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-12-23 09:40

deksel schreef:
Wakker geworden en niet in slaap kunnen vallen door die tikkende verwarming. Ik slaap al wekenlang zo ontzettend slecht en het is me echt aan het opbreken. Nog maar een maand en dan ben ik verlost van dit huis maar holy oliebol, die slechte nachten trek ik echt niet meer.

Tikkende verwarming is vaak super simpel op te lossen door even je radiator te ontluchten. Scheelt waarschijnlijk al wat voor je.

Hier erger ik mij aan mijzelf dat ik zo slecht slaap als ik ergens anders ben

juval

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-12-23 10:23

dat de routetracker van de boodschappenbezorger zegt dat ik de volgende klant ben, maar dat ie dan toch eerst nog naar een ander adres gaat (waar hij wel koffie krijgt haha)... dus ik stond al voor niets met mijn portemonnee bij de deur.
(firstworldproblems I know)

luuntje

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-12-23 10:41

Black-kelpie sterkte.

Juval, de Picnic?

Nog steeds verkouden en verstopte bijholtes.
Ik kan beter aandelen kopen van een tissuefabriek.

Moska

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-12-23 10:54

Aan mijn totale gebrek aan concentratie. Wil eigenlijk gewoon op de bank met een kleedje, thee en een film (waarbij ik gegarandeerd in slaap val). Maar ja, moet vandaag en morgen nog werken

fjordjes

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-12-23 10:56

Door mijn piepende ademhaling m'n man wakker gehouden. Hij noemde me een hondenpiepspeeltje
Hopelijk is de verkoudheid snel over.

Zebrastreep

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-12-23 11:00

Aangezien we het hier helemaal hebben

Als ik opsta voelt mijn lijf zo vol met slijm bah. Duurt een dik uur en dan kan ik goed weer ademhalen.

Maar even een stuk lopen of de trap op voelt zo zwaar.

En dan die vreselijke irritante kriebel in de neus -O-

Tancreda4

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-12-23 11:02

Aan alle stotterende en hoestende mensen Un de trein. Ik weet het, kan je niets aan doen en inhouden is ook niet goed, maar er zit 1 iemand volledig verstopt door slijm steeds een poging te doen de neus te snuiten en dit is zoooo vies op de nuchtere maag %)

Boheme

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-12-23 11:06

fjordjes schreef:
Door mijn piepende ademhaling m'n man wakker gehouden. Hij noemde me een hondenpiepspeeltje
Hopelijk is de verkoudheid snel over.

Hier idem, maar dan met snurken. En normaal snurk ik niet of heel zacht. Vannacht een heel bos omgezaagd en meteen een blokhut geknutseld..

JudithGigi

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-12-23 11:17

Vanmorgen vroeg opgestaan om naar kantoor te gaan, zeggen mensen dat ze thuis werken omdat ze ziek zijn. Ok ja dan werk ik ook thuis, want ik ben ook nog steeds hartstikke verkouden.

Nee toen kwamen ze toch naar kantoor. Ok dan moet ik dus ook maar gaan, anders ben je weer "die stagiaire", en als toch iedereen ziek op kantoor gaat zitten maakt het niet meer uit.

Nu is iedereen aan het klagen dat er zoveel zieke mensen op kantoor zitten :')