paasei

Moderators: Essie73, NadjaNadja, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird, Polly

Toevoegen aan eigen berichten

cursebreaker

Re: paasei

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-06-25 12:14

Ik vind het Nu al te voelen in de lucht. Het is heel drukkend/warm al met gewoon nu 14 graden en een zonnetje. Even naar het voetbalveld met het gezin en het zweet liep me langs m’n gezicht. Bah.

En jeetje, ik vind die 31/32 wat hier voorspeld is al heftig maar gewoon 36 op sommige plekken? Waanzin.

Temeraire

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-06-25 14:15

Ik vind het ook altijd super irritant dat ze het weer zo subjectief brengen. Inderdaad belachelijk om die bloedhitte een 10 te geven.
En het gaat helemaal niet mis als de temperatuur wat lager wordt met hier en daar een bui, dat is juist top.

foxy80

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-06-25 17:02

Kan het maar een hele zomer zoals DIT weekend zijn. Af en toe zonnetje, gewoon binnen en buiten lopen zonder andere klimaatzones te betreden, en genoeg regen voor plant en dier. Zullen we dat afspreken?

Trouwens alleen reumapatiënten mogen juichen over aankomend weekend. Die hebben effectief wat aan warm en droog weer.

Bo_Y

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-06-25 17:03

foxy80 schreef:
Kan het maar een hele zomer zoals DIT weekend zijn. Af en toe zonnetje, gewoon binnen en buiten lopen zonder andere klimaatzones te betreden, en genoeg regen voor plant en dier. Zullen we dat afspreken?

Trouwens alleen reumapatiënten mogen juichen over aankomend weekend. Die hebben effectief wat aan warm en droog weer.

Liever niet. Het is hier amper droog geweest. Ik hou niet van warmte/hitte, maar ook niet van regen

Nyaleti

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-06-25 17:05

foxy80 schreef:

Nah helaas. Ik krijg specifiek last van m'n knieën als het boven de 30 graden is _O-

Eik

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-06-25 14:40

Bo_Y schreef:
foxy80 schreef:

Liever niet. Het is hier amper droog geweest. Ik hou niet van warmte/hitte, maar ook niet van regen

Nou precies, ik heb 3.5 dag in een tentje doorgebracht en alles was vochtig en koud in de tent. Ik heb vaker in de regen naar het toiletgebouw gelopen dan in de zon.

Jester_

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-06-25 01:43

KarmaChansy

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-06-25 23:19

Joh kom lekker naar Zweden hier haha, het warmste afgelopen weken was 24 graden :+

Tazzey

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-06-25 01:19

Oh heerlijk! Mooi land ook.
Het is dat er op Svalbard geen boom te vinden is en ik dol ben op een mooie, groene omgeving anders was ik vertrokken. Geen muggen en een zomer met een tropische 6 graden. Gegarandeerd witte kerst en de polar night. <3

Gisteren lag ik nog te bibberen onder een dekbed met een sprei erover en nu is het al vrij benauwd.

Elisa2

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-06-25 09:19

Dat klinkt heerlijk in Zweden!

Ik heb het 'geluk" snotverkouden te zijn..altijd lekker als het zo benauwd wordt. :roll:

Suzanne F.

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-06-25 12:29

Hier staat veel wind dus het is helemaal niet paasei warm. Gelukkig!

lor1_1984

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-06-25 14:42

Ik was net de hond uitlaten en een paar pakketjes ophalen.
Was nog best te doen zolang ik niet in de volle zon liep.
Maar het was op dat moment 22-23°c, voor mij alsnog iets te warm voor het fijne maar geen bloedverziekende hitte.

Morgen en zaterdag wordt het ruim 30°c volgens de voorspellingen.
Ga als een zeester voor de ventilator en aircooler liggen en zo min mogelijk doen.
Suikervrije zoute & dubbelzoute drop, nootjes, aardappelsalade en een aantal liter water liggen al klaar.

black_kelpie

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-06-25 14:50

Ik kan alleen maar heel erg blij zijn dat we vorig jaar airco hebben laten installeren beneden. Ondanks dat ik het nog steeds bijzonder onprettig vind maak ik me veel minder druk om heet weer - waar ik eerder nooit echt verkoeling kon vinden op zulke dagen kan dat nu wel en dat scheelt enorm.

Boven heb ik een paar weken geleden Sun Eclipse zonwering geïnstalleerd op de ramen aan de zuidkant, hopelijk zorgt dat ook boven voor een wat prettiger temperatuur. Airco in de slaapkamer is helaas geen optie hier.

Tazzey

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-06-25 15:32

Het is hier nu 28 graden, dat is echt even té voor mij. De airco hoeft gelukkig nog niet aan, in huis is het net 22 dus dat is gelukkig goed te doen.

Supervixen

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-06-25 16:32

Hier ook 28 graden, ik vind er niks aan buiten.

cyrus

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-06-25 08:39

Sterkte vandaag en morgen. Doe rustig aan {:}

cursebreaker

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-06-25 09:22

Hier sinds gisteren ook echt vies last van m’n longen nog erbij. Valt zwaar tegen. Dus een soort van sowieso verplichte rust. Hier zit alles thuis weer potdicht (iig aan de achterkant van het huis waar de hele dag zon staat) en de airco gaat straks ook weer lekker aan. Mijn man en zoon hebben vannacht al beneden geslapen met airco maar ik vond het boven met ventilator dan nog wel prima. Dat zal as nacht wel anders zijn, dus komende nacht denk ik dat we met z’n allen beneden liggen om te overleven :')

Christiene

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-06-25 14:10

Ik heb alles dicht sun eclips dingen heb ik nu paar jaar voor de ramen werkt super.

Alle ramen dicht en her scheelt dat maar 2 dagen echt dertig is daarna kan het hopelijk weer wat afkoelen in huis.

Man als ik ergens op vakantie ben en er is airco dan zit ik er direct onder heerlijk afkoelen

viphorse

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-06-25 15:24

Bij mij geeft hij nu volgende week toch nog 27 graden aan paar dagen vind dat echt net te warm .

cursebreaker

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-06-25 15:27

Ik vind 27 nog steeds heel erg te warm hahaha. Hier was het begin deze week 23 en gewoon al bloedje heet in de zon :') Met 27 ga ik gewoon echt kapot :') Heb vooral last van m’n longen, da’s gewoon echt niet tof.

Elisa2

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-06-25 15:44

Er zou ook heel veel smog zijn en slechte luchtkwaliteit.

En gadver, ik zie volgende week idd weer 27 graden staan voor vrijdag..hopelijk draait dat nog bij..zo rond de 24 is wel genoeg.

cursebreaker

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-06-25 15:48

Ja ik had idd die voorspelling gezien van die smog, dus probeer al echt zo min mogelijk buiten te komen. En ja inderdaad, komende week gewoon vanaf dinsdag alleen maar 27/28 graden voorspel wat gewoon een regelrechte hel is wat mij betreft. Dat is niet perse beter tov wat het nu is met 32 graden. Vanaf een bepaald aantal graden is het voor mij gewoon standje hel :') :j

verootjoo

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-06-25 15:55

Vanavond laatste avondvierdaagse, holliejadiejee -O-

Gister werden we natgespoten door de brandweer. Hoop dat ze er weer zijn :')

Elisa2

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-06-25 16:02

cursebreaker schreef:
Ja ik had idd die voorspelling gezien van die smog, dus probeer al echt zo min mogelijk buiten te komen. En ja inderdaad, komende week gewoon vanaf dinsdag alleen maar 27/28 graden voorspel wat gewoon een regelrechte hel is wat mij betreft. Dat is niet perse beter tov wat het nu is met 32 graden. Vanaf een bepaald aantal graden is het voor mij gewoon standje hel :') :j

Ja dat heb ik ook, ik begrijp het helemaal! 27/28 graden is gewoon te warm. 32 en warmer is gruwelijk...

Marcella

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-06-25 16:04

In huis is het lekker.

Vond het gisteren op de moestuin heerlijk met de wind. Vandaag vies benauwd en drukkend. Je voel gewoon spanning in de lucht.