Waar heb jij je vandaag aan geërgerd...? #10

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-01-23 00:22

Menino schreef:
Shenavallie schreef:
Welkom bij de club: de telefoon van mijn man was eergisteren kwijt. De telefoon is terug (ook een heel verhaal, maar dat terzijde), maar de belangrijkste zaken waren eruit gehaald: pinpas, rijbewijs, kentekenbewijs en briefgeld. Hele vrijdagmiddag nodig gehad om alles te regelen qua blokkeren, ongeldig maken, nieuw aanvragen... Inderdaad een heel gedoe. -O-

wat rot!! jullie ook succes… -O-
Wat moet je er ook mee… Pinpas, rijbewijs etc. van iemand anders…..

Identiteitsfraude. Pinpas kan vaak tot een bepaald bedrag per dag contactloos pinnen zonder pincode, alle andere documenten zijn perfect voor fraude.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-01-23 00:41

ja behalve dan dat alles door ieder weldenkend mens toch meteen geblokkeerd wordt. Bij mij iig nog geen schade, hoop bij Shenavallie ook niet.

Zit er er echt even doorheen. Vriend heeft echt een zooi gemaakt van financiën door het niet goed bij te werken (ik ben normaal “verantwoordelijk” , en had gevraagd om een aparte rekening voor de niet-vaste lasten. Dus dat hebben we deze maand gedaan.) Dus dacht dat we er lekker bij zaten. Zelfs voor het eerst in een half jaar uit eten geweest. Lekker hapjes gehaald voor oud en nieuw. Oliebolletjes van de bakker ipv de albert heijn enzo. blijkt hij alles van de vaste-lasten-rekening betaald te hebben waardoor we nu 300 euro tekort komen, vooral omdat ik dacht dat we dus meer te besteden hadden dan we hebben. Heb er van genoten hoor, maar betaal toch liever mijn rekeningen -O- .

Moeder die ineens tussen neus en lippen zegt dat ze onze huwelijksreis toch maar niet wil betalen. Kan ook een streep door. Blijft überhaupt weinig van een huwelijk over zo.

verder ben ik al dagen kneiterdepressief. Heb de tip (van ik dacht Mkango ) opgevolgd en een daglichtlamp gehaald. Maar nog steeds passief suïcidaal :+ .
En afspraken over de huishoudelijke klusjes zijn ook amper te maken kennelijk.
Mijn vriend is een schat van een vent, maar hij doet dagelijks 3 uur over de afwas }:0 }:0 (iets met neurotisch perfectionisme en hoogbegaafdheid en van ieder simpel taakje een meerlaags complex vraagstuk maken) Wat dus naast de keuken opruimen zijn enige “verdienste” is… Verder komt alles op mij aan en ik ben echt een kip zonder kop en miss chaos dus ik trek het even niet…

JustMe8484

Re: Waar heb jij je vandaag aan geërgerd...? #10

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-01-23 00:56

Iemand anders zei t ook al maar die buikgriep is ws besmettelijk via internet.
Hier lijkt ie ook langs te komen... hoop nog dat t weer weg trekt maar vrees er voor. Zo geen zin om met drie kinderen thuis ziek te zijn... of (daarbij) zieke kinderen te hebben...

Zebrastreep

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-01-23 01:59

JustMe8484 schreef:
Hier lijkt ie ook langs te komen... hoop nog dat t weer weg trekt maar vrees er voor. Zo geen zin om met drie kinderen thuis ziek te zijn... of (daarbij) zieke kinderen te hebben...

Succes := Hopelijk valt het mee!

Ik heb het vermoeden dat het toch een Norovirus is hoor wat rondgaat , dat gaat namelijk nogal hard en is eigenlijk nog besmettelijker dan corona. Alleen voor laten testen , ja het kan maar voordat je de uitslag terug hebt ben je alweer beter...

Op mijn werk beginnen namelijk ook Noro besmettingen naar voren te komen..

Nou ja ik heb het in ieder geval dan maar alvast gehad. Liever ik als de cliënten want daar gelden hele strenge quarantaine regels voor.

Telpeva
Moderator Algemeen

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-01-23 02:14

Afgelopen nacht heb ik 3 uur geslapen, vervolgens heb ik heel de dag erbij gelopen als een zombie, en dan nu lig ik klaar wakker liggen met plafonddienst :') de logica ontgaat mij!

Menino wat rot allemaal, hopelijk kan die lamp wat voor je betekenen :knuffel:

Suliko

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-01-23 07:52

Lau

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-01-23 08:28

Waarom ging ik ook al weer nu sporten :z

JustMe8484

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-01-23 09:31

Zebrastreep schreef:
JustMe8484 schreef:

Succes := Hopelijk valt het mee!

Ik heb het vermoeden dat het toch een Norovirus is hoor wat rondgaat , dat gaat namelijk nogal hard en is eigenlijk nog besmettelijker dan corona. Alleen voor laten testen , ja het kan maar voordat je de uitslag terug hebt ben je alweer beter...

Op mijn werk beginnen namelijk ook Noro besmettingen naar voren te komen..

Nou ja ik heb het in ieder geval dan maar alvast gehad. Liever ik als de cliënten want daar gelden hele strenge quarantaine regels voor.

Pff, het is er nog niet beter op geworden. Ook niet slechter...
Nu in dubio, want ik zou met de kinderen even op pad. Nog een laat kerstcadeau ophalen en even naar de intratuin voor kippenvoer en ze laten spelen... maar ben zo bang dat het dan halverwege mis gaat ofzo...

paddington

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-01-23 09:33

Niets te doen op het werk..
Zo duurt een dag weer erg lang.

hagelslag

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-01-23 09:48

Mijn hond

Ze Was even vergeten dat ze opvoeding had genoten....
Terwijl ik aan het eten was, dacht ze dat ze met haar neus erboven op mocht staan en mee-eten....

Ehm nee hond....
Mijn eten

Fabled

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-01-23 10:16

De wekker ;(

Alja

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-01-23 10:28

Zo goed opgelet
Weinig verbruikt maar dan nog zoveel geld kwijt zijn..
Erger me niet gauw maar nu wel
Afbeelding

_Nancy

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-01-23 10:49

Aan mijn super naïeve ouders, ze trappen er wéér in...
Pff nou, ze zoeken het maar uit, ik help ze er niet meer mee. -:(-

denisesilver

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-01-23 10:54

Menino, heel herkenbaar die depressie. Heb het altijd rond de feestdagen heel zwaar, en dacht er redelijk doorheen te komen, maar het klapt er toch nog even achteraf in pfff.

Heel veel sterkte aan jou en ook aan alle mensen die ziek thuiszitten met griep, maar houdt dat alsjeblieft lekker aan jullie kant van het scherm. Het is btw maand en ik kan me niet veroorloven ziek te worden :+

Shenavallie

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-01-23 11:22

Menino schreef:

Op het rijbewijs staat je Sofi-nummer, dus dat vind ik dan weer erg tricky - en moet je een heel proces in om een nieuwe aan te vragen. We hadden allebei wel een donkerbruin vermoeden wie zichzelf een eindejaarsbonus heeft toegekend, maar je hebt geen bewijs. Nu maar hopen dat diegene de pasjes in een vuilnisbak heeft gegooid, bijvoorbeeld, en alleen voor het geld is gegaan.

Aanvulling: Gelukkig is mijn man met een gezond achterdochtige vrouw getrouwd en was zijn bankpas geblokkeerd voor contactloos betalen. Ik heb vanaf dag een al geen vertrouwen in dat fenomeen en bij elke nieuwe pas wordt het gelijk uitgeschakeld.

purny

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-01-23 11:25

Shenavallie schreef:
Menino schreef:

Op het rijbewijs staat je Sofi-nummer, dus dat vind ik dan weer erg tricky - en moet je een heel proces in om een nieuwe aan te vragen. We hadden allebei wel een donkerbruin vermoeden wie zichzelf een eindejaarsbonus heeft toegekend, maar je hebt geen bewijs. Nu maar hopen dat diegene de pasjes in een vuilnisbak heeft gegooid, bijvoorbeeld, en alleen voor het geld is gegaan.

Aanvulling: Gelukkig is mijn man met een gezond achterdochtige vrouw getrouwd en was zijn bankpas geblokkeerd voor contactloos betalen. Ik heb vanaf dag een al geen vertrouwen in dat fenomeen en bij elke nieuwe pas wordt het gelijk uitgeschakeld.

Idd ja, je hebt gelijk!
Nu begin ik mij af te vragen waarom dit is?

Shenavallie

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-01-23 11:28

Wat bedoel je precies, purny?

purny

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-01-23 11:29

Shenavallie schreef:

Waarom er een sofi nummer op je rijbewijs staat

Shenavallie

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-01-23 11:37

Het is een rijksdocument, waarmee je ook in sommige gevallen dit als "identiteitsbewijs" kunt gebruiken.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-01-23 11:40

purny schreef:
Shenavallie schreef:

Waarom er een sofi nummer op je rijbewijs staat
Er staat geen sofinummer op, dat heet al sinds jaar en dag BSN. := En dat staat erop ter identificatie, daarom mag je je in Nederland ook legitimeren met je rijbewijs.

purny

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-01-23 11:42

Maakt het uit? Veel mensen weten toch wat er bedoeld wordt. En ik had er idd even niet bij stilgestaan dat je je daar ook mee kan legitimeren. Soms heb je nou eenmaal van die momentjes :+

denisesilver

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-01-23 12:18

Mag ik gewoon weer naar huis? Heb zo geen zin in werk.

Zebrastreep

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-01-23 12:34

Dat ik blijkbaar nog niet aan de goede mailbox ben gekoppeld en nu dus al maanden bepaalde belangrijke mailtjes niet ontvang. Fijn dat ze dat ook even melden ik dacht dat ik nu overal bij kon.

En dat ik opeens notulen en een agenda moet maken voor de vergadering zonder overleg je krijgt het gewoon in je handen gedrukt. Mooie is dat ik werkelijk waar dit nog nooit gedaan heb.

purny

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-01-23 12:35

Dat het zo vroeg was vanmorgen... en dat ik slaap heb... wekkertje liep om 5.15 af

Optiwolk

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-01-23 12:40

Zebrastreep: goed luisteren en beslissingen of to dos opschrijven.
Eigenlijk is notuleren heel gemakkelijk, als dat in bepaalde formats enzo moet ben je vaak langer bezig met de Lay-out dan het notuleren.

Verkoudheid van 10 dagen en ze betert niet.
Morgen maar naar de huisarts.

Vandaag ook terug beginnen werken, staan wel wat leuke interne posities open maar een motivatiebrief …
Waarom wil je werken: zonder werk geen geld voor stalgeld en rosewijn, wat denk je nou zelf?
Dat het mijn DROOM is om fulltime voor een ander achter een pc te zitten? Doe normaal …