Rare mensen op marktplaats deel 9!

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

Lynn_Nikita

Re: Rare mensen op marktplaats deel 9!

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-12-24 19:44

Bureau te koop. reactie van iemand, heb je het nog te koop. ik reageer meteen met ja, staat er net pas op en is nog te koop. radiostilte. dag erna maar berichtje gestuurd, heb je nog interesse, kreeg ik nee terug.
reageer dan niet!

sasja0705

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-12-24 19:50

@ Dierenfan, klopt : staat nu goed maar nu ik eindelijk "mijn " kastje gevonden heb wil ik het ook gisteren hier hebben,haha.

Mijn andere heb ik toen op het Duitse Kleinanzeigen gekocht, slappe 700 km enkel.
Met behulp van forumvrienden is er toen een ketting gemaakt. De eerste heeft opgehaald. Zij heeft hem toen meegenomen naar een andere forumvriend en zo is die via in totaal 7 mensen tot aan de Nederlandse grens gebracht... heeft 6 weken geduurt... maar was een geweldige ervaring.
Omgedraaid heb ik hier in NL al de een of andere machine voor forumvrienden gekocht en toen ik naar mijn familie in Duitsland reed even de slinger van 150 km gemaakt en afgeleverd bij een van hun en vandaar uit zijn ze verder verdeeld...

Rennie89

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-12-24 04:00

Ik had een kast gekocht, 2 x heen en weer rijden, in totaal 120 km. Kast zou nog in degelijke staat zijn en verder stond er niks bij. Ik heb zelf niet goed opgelet door de hectiek van verhuizen van de kast en er bleken 3 planken te ontbreken kwam ik achter met het opbouwen thuis (1 van onderkant, 1 van het tussenstuk en 1 van de opbouw). Ik balen natuurlijk want miste daardoor echt de noodzakelijke opbergruimte. Aan verkoper nog gevraagd voor de planken maar geen reactie meer.

Had nog bij de IKEA geprobeerd of er planken voor deze kast los te bestellen zijn maar helaas, voor Hemnes kan dit schijnbaar niet. Je kan wel plankjes bij laten maken bij gamma maar ik wou gewoon een complete kast zodat ik alles meteen kon opbergen :') en ziet er ook wat netter uit.

Kreeg toen toevallig een reactie van iemand op mp waar ik ook een paar dagen daarvoor een bericht naar had gestuurd voor dezelfde kast, wél compleet. Dus besloten om die kast maar te halen. Wederom weer op 30 km afstand en weer 2 x rijden maar dan wel een goede kast :Y)

Dit was de eerste kast, maar voor het idee;

Afbeelding
(Er ontbrak een plankje links wat open staat, een plank in de bovenkast en een plank in de onderkast)

heb de eerste kast voor hetzelfde bedrag als waar ik hem voor had gekocht ook weer verkocht, alleen nu wel met een eerlijke beschrijving erbij met foto’s van wat er mist. Mensen waren erg blij met de kast dus helemaal top! Heeft mij enkel onnodige tank kosten en tijd gekost.

Maar ben blij met de kast, super praktisch voor werken achter de laptop en genoeg opbergruimte!

magicmist

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-12-24 10:54

Hier iemand die boos is dat ik het nog niet verzonden heb.
Ze zou het zaterdag hebben overgemaakt via bank overschrijving. Van België naar Nederland. Helaas staat het hier nog altijd niet op onze rekening. Dame stuurde een bewijs van haar rekening. Maar ik verstuur niet zolang het niet er op staat bij ons. Krijg nu om de paar uur een bericht....

En iemand die boos is dat ik iets te koop heb staan wat ik ooit van haar heb gekocht.
Helaas ga ik het toch niet gebruiken ( heel kwetsbaar en is niet slim met honden en kinderen).
En ja, heb het toen voor een prikkie gekocht en verkoop het nu voor meer.krijg nu allemaal verwijten naar me toe..
Pfff

Tallie1979

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-12-24 11:01

Ik snap je helemaal! Ik verzend ook niet voor er betaald is.

En dat 2e, dan had ze het niet moeten verkopen! Wat een rare om jou ervoor terecht te wijzen.

Vjestagirl

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-12-24 12:41

Dat heb ik ook een keer gehad via Vinted. Iemand helemaal boos dat ik een paar (dure) schoenen weer verkocht. Ja sorry hoor, ik vind ze toch niet lekker zitten...

Tallie1979

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-12-24 12:49

Vjestagirl schreef:
Dat heb ik ook een keer gehad via Vinted. Iemand helemaal boos dat ik een paar (dure) schoenen weer verkocht. Ja sorry hoor, ik vind ze toch niet lekker zitten...

Dat is zo raar! Alsof je nog wat te zeggen hebt na verkoop! :')

magicmist

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-12-24 13:45

Vjestagirl schreef:

Ja erg he..
Alsof je verplicht bent om het te houden.

Ik begrijp haar frustratie ergens wel.
Want ik heb het verkocht voor 100,- en gekocht van haar voor 10,-.

Maar dan had ze dat na moeten kijken denk ik dan.

beert

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-12-24 09:49

Het ligt er dan een beetje aan of je haar kent en er een gunfactor was. Als ik een vriendin iets geef of iemand die blut is korting geef, dan zou dat voor mij ook banketstaaf voelen als het vervolgens voor veel verkocht wordt. Als je elkaar niet kent, dan vind ik het anders. Dan heeft ze het te goedkoop aangeboden en vind ik het zelfs gek dat ze je advertenties erop “controleert”.

magicmist

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-12-24 10:16

beert schreef:
Het ligt er dan een beetje aan of je haar kent en er een gunfactor was. Als ik een vriendin iets geef of iemand die blut is korting geef, dan zou dat voor mij ook banketstaaf voelen als het vervolgens voor veel verkocht wordt. Als je elkaar niet kent, dan vind ik het anders. Dan heeft ze het te goedkoop aangeboden en vind ik het zelfs gek dat ze je advertenties erop “controleert”.

Nee was gewoon een dame die ik niet ken.
Bij vrienden en kennissen zou ik de ander een bedrag geven wat ik extra erop verdien. Delen we de winst.

Maar dit was een vreemde voor mij.
En heb gewoon haar vraagprijs betaald.
Niet afgedongen. Niet onderhandeld.
Geen verhalen gedaan dat ik geen geld zou hebben etc etc.

beert

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-12-24 10:48

Dan is het raar ja.

_Mir

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-12-24 09:08

Had laatst een bod gedaan op een artikel, iets onder de vp. Uiteindelijk dacht ik al.. achja dat tientje, prima dan ik neem ze wel voor de vp. Had de verkoper het product inmiddels 20,- duurder gemaakt. :+

Wel nog een bericht gestuurd dat ik het voor de eerdere vp wil hebben, geen reactie. Ik vind het altijd zo vreemd als mensen wel lezen, maar niet reageren. Ik bedoel.. wil je nou iets verkopen of niet? Dan kun je toch ook gewoon netjes antwoorden dat je het toch niet voor dat bedrag wil verkopen.

Heb steeds vaker dat mensen niet reageren op een redelijk bod of serieus bericht.

Kreeg een paar weken terug nog een bericht van iemand die iets gratis wilde hebben van mij, met een heel verhaal dat het hele gezin rond moest komen van 100,- per week...

Vjestagirl

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-12-24 12:24

Dat soort verhalen over waarom iemand de aller zieligste is en daarom al je spullen gratis moet hebben komen me echt m'n neus uit soms.

love_mandy

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-12-24 14:56

Vjestagirl schreef:
Dat soort verhalen over waarom iemand de aller zieligste is en daarom al je spullen gratis moet hebben komen me echt m'n neus uit soms.

Echt he, daar reageer ik ook gewoon ooit op.
Ik had een nette (elektrische) gitaar van mijn vriend te koop gezet. Bood iemand 30% van de vraagprijs, met dat hij hem heeeeeeeeel graag wilde maar niet mijn vraagprijs wilde betalen want zo veel geld had hij niet.
Dat bericht kreeg ik 's avonds, maar zag ik pas de volgende dag. Met een extra bericht of ik hem aan heb weg wilde doen, dat soort mensen krijg ik echt jeuk van.
Ik ben best bereid te onderhandelen en ik had best wat van de prijs af willen doen, maar als je niet eens een fatsoenlijk eerste bod kan doen tja..

Uiteindelijk verkocht aan een jonge jongen, mijn vriend zeidat hij hem erg deed denken aan zichzelf toen hij zijn eerst gitaar ging kopen. Hij had de gitaar in de winkel gezien en toen had een vriend hem getipt dat hij voor de helft van de prijs op marktplaats stond dus hij was dolgelukkig.

StalNollie

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-12-24 17:52

Zo kan ik me ook ergeren als iemand een partij te koop heeft en daar dan reacties onder krijgt als..doneer het aan het goede doel of iets in die trand... Joh Koop het op en doneer het zelf

DuoPenotti

Woonplaats: Tussen de Limburgse velden met uitzicht op de Brabantse.

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-12-24 20:40

Nu zal ik wel als vervelend ervaren worden.

Ergens interesse in.
Maar zag pas na meer info vragen dat het alleen ophalen is.
Kreeg fijn snel antwoord.
En dan deed zij ook de moeite voor niks.
Maar echt te ver voor mij.

Dabo

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-12-24 21:35

DuoPenotti schreef:
Nu zal ik wel als vervelend ervaren worden.

Ergens interesse in.
Maar zag pas na meer info vragen dat het alleen ophalen is.
Kreeg fijn snel antwoord.
En dan deed zij ook de moeite voor niks.
Maar echt te ver voor mij.

Ik zou gewoon iets zeggen als:

'Ohjee ik zie nu pas dat je alleen verzend.... Wat jammer, geen mogelijkheid om het misschien tóch te versturen? ' :-)

Ik heb de meeste advertenties meestal ook op 'ophalen' staan, dit om de marktplaats-inmenging te omzeilen. Ik heb wel in mijn advertenties staan dat verzenden mogelijk is, op eigen risico, geen probleem :-)

DuoPenotti

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-12-24 21:48

Ik had dit geschreven
Citaat:
Dank je wel voor de info.

Maar zie nu dat je niet verzend en de advertentie alleen op ophalen staat.
Sorry niet eerder gezien.

Ik woon in Limbrug dus dat word hem niet

Is gelezen en verder geen antwoord.

Daar had ze ook kunnen zeggen ik wil wel verzenden.

Het is geen spoed ding. Dus wacht wel dat het er in de buurt een keer is.

Maar vind het wel vervelend dat ik om info heb gevraagd en dan afhaak
Laatst bijgewerkt door DuoPenotti op 21-12-24 22:05, in het totaal 1 keer bewerkt

MarocjeJarig

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-12-24 22:02

Vind dat je het juist netjes hebt opgelost. Idd aan haar de keuze toch te verzenden of het hierbij te laten.

Vermoed dat het naar voelt omdat je geen reactie krijgt. Als iemand stuurt ‘geen probleem, maar ik verzend idd niet’, komt het toch anders over dan het hierbij te laten.

DuoPenotti

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-12-24 22:07

Ja dat is waar. Dat is het misschien wel.

Had ik het eerder gezien had ik er wel expleciet naar gevraagd meteen in het begin.

Misschien leest ze nu wel mee.. Kan ook nog ;)

Bielsje

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-12-24 23:32

Joh, hoeveel reacties ik wel niet heb gekregen, en beantwoord, op advertenties met duidelijk alleen ophalen erin maar die het verzonden wilden hebben... Als iemand er dan al achterkomt vóór mijn reactie, zou ik waarschijnlijk ook geen reactie sturen. Niet persé door jouw bericht, maar door de tijdverspillers voor je. Want eigenlijk ben je waarschijnlijk nummer zoveel die niet goed leest :+

Het is echt bizar hoor, met sommigen ben ik ongeveer uren bezig geweest, voor niets. Extra foto's maken, hele berichten typen en waarvoor... |o

Ik beantwoord nu geen enkele vraag meer voor ik antwoord heb op mijn vraag of ze weten dat het enkel ophalen is :')

fleurtjeuh

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-12-24 23:46

Wij hadden laatst een meta quest 2 te koop staan.
Wij hadden ook de advertentie op alleen ophalen staan.
Er kwam een bod, vriend ging akkoord.
Toen kwan de vraag of we het konden brengen.
Mn vriend is niet zo moeilijk, en vraagt waar het dan heen zou moeten.
Hilversum.
Beste mensen, we wonen naast arnhem, daar staat de advertentie ook op.
De beste man was zo gul om 5 euro meer te bieden voor de rit :')
Hebben hem gezegd dat hij maar iets anders moest uitzoeken:')

DuoPenotti

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-12-24 09:43

Bielsje het stond niet in de tekst.
Enkel in dat standaard vakje.

Gelukkig ging het hier alleen maar over info via tekst dus geen extra foto's.

Het is ook van formaat dat het opgestuurd kan worden en niet breekbaar.

Dus ik verwachtte het niet.

Maar heel verstandig om bij extra info geven eerst te zeggen het is alleen ophalen.

TessaxQuincy

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-12-24 14:08

Ik heb nu iets te koop staan, als mensen zeggen ‘ik denk er nog even over na’ wachten jullie dan of gaan jullie verder? Ik heb nu namelijk met eerdere spullen al vaak genoeg gehad dat ik wachtte en die mensen vervolgens m niet meer wilde, of nooit meer reageerden.

MarocjeJarig

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-12-24 14:20

Voor is dat idd een beleefde afwijzing. Dus als er iemand anders is daarmee verder gaan.