[HK]Geen geklier, veel plezier hier is kindervrij #4!

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

Plop1997

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-05-22 07:59

Urbanus schreef:
Plop1997 schreef:
Wat ik op het werk van mijn vriend wel mooi vinden is dat ze Valentijn beschouwen als een kind. Dus als we naar de dierenarts moeten krijgt mijn vriend net zo hard verlof als een van zijn collega’s die met een mensenkind naar de dokter moet.

Terecht ook wel toch? Top zeg!

Ja echt fantastisch. Toen we het slechte nieuws van Valentijn kregen heeft hij een extra dag vrij gekregen. Zijn leidinggevende heeft zelfs in tranen met hem aan de telefoon gezeten ook al geeft hij niks om paarden.
Wat dat betreft zijn ze heel betrokken en vragen ook vaak hoe het met Valentijn gaat.

Dieuwke_

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-05-22 08:19

Hier gelukkig ook veel begrip voor de paarden. Afgelopen weken af en aan naar de kliniek, maar ik mocht op latere tijdstippen uren inhalen of gewoon een vrije dag schrijven. Mocht ik naar eigen inzicht invullen. En ook geen probleem dat ik er een vergadering voor liet schieten.

Tancreda4

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-05-22 09:00

Plop1997 schreef:
Wat ik op het werk van mijn vriend wel mooi vinden is dat ze Valentijn beschouwen als een kind. Dus als we naar de dierenarts moeten krijgt mijn vriend net zo hard verlof als een van zijn collega’s die met een mensenkind naar de dokter moet.

Natuurlijk wel dan weer dat we minder noodgevallen hebben met Valentijn dan zijn collega’s met kinderen. Zeker vorig jaar met corona. “Dingetje heeft een snotneus dus moet haar ophalen van de opvang”.
Valentijn staat 24/7 op de “opvang” dus dat scheelt weer. :P

Mijn collega's zijn begripvol. Mijn huidige manager, geen idee eigenlijk hoe hij er in staat. Ik heb gelukkig een makkelijke baan wat dat betreft en zeker nu met het thuiswerken. Ik zorg dat ik mijn uren maak, verloren uren haal ik in of neem ik verlof op. Soms wat lastiger met vergaderingen, maar eigenlijk heb ik daar ook nooit problemen mee gehad. Heel l*llig, maar privé gaat toch voor.... Dan bedoel ik privé spoed dingetjes uiteraard ;) Niet zo dat ik DA en HS plan onder vergaderingentijd of iets, dat is onzinnig, maar voor spoed met de beesten ben ik zo weg. En HS en DA komen ook wel eens overdag, en ik zorg dat ik dan mijn uren ergens anders netjes inhaal. Ik heb gelukkig daar ook nooit echt problemen mee gehad bij mijn banen daarbij.

pony33

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-05-22 09:38

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-05-22 09:40

Geen idee hoe mijn nieuwe collega's erin staan, ik weet wel dat ze zelf hun best doen om niemand overlast te bezorgen van hun kind(eren).

Hoe het in NL zit weet ik niet maar wie in BE ouderschapsverlof opneemt krijgt die dag wel nog steeds een tegemoetkoming van de overheid, waardoor je loon (voor zover ik weet) geen 20% zakt. En je kan dit opnemen voor ieder kind tot het de leeftijd van 12 jaar heeft bereikt.

Fly_high

Re: [HK]Geen geklier, veel plezier hier is kindervrij #4!

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-05-22 09:57

Ik heb juist helemaal geen collega's met kinderen, letterlijk geen enkele persoon (na ja 2 mensen in 60+ leeftijdscategorie met volwassen kinderen maar dat telt niet := ) en ben daardoor voorzichtig met zomaar vrij nemen omwille van paarden. Want dan ben ik ineens degene die opvalt :+

Maar wat (thuiswerk)uren schuiven ivm hoefsmid of DA bezoek is geen probleem. Ook weleens calamiteitenverlof gehad om atactisch paard naar de kliniek te brengen, vond ik ook netjes van mijn toenmalige leidinggevende :)

Plop1997

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-05-22 10:02

pony33 schreef:
Reden 295 tm 450 om geen kinderen te willen...
https://www.boredpanda.com/women-body-c ... BPFacebook
:(

Ik zag laatst ook ergens voorbij komen dat er vrouwen zijn bij wie dan alle tanden uitvallen...
Een account op tiktok houdt een geweldige waslijst bij met redenen waarom je geen kinderen zou willen. Meer dan de helft bestaat uit zeer ernstige lichamelijke klachten na een bevalling. %)

Urbanus

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-05-22 10:31

Je kunt er ook hartstikke aan doodgaan.

Duhelo

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-05-22 11:03

Maar, verplaatsen je ribben enzo dan effectief? :oo

Plop1997

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-05-22 11:07

Duhelo schreef:

Ik weet wel dat een foetus in een laat stadium ook wel eens een rib kan breken van de moeder door heel hard te schoppen.

Captain

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-05-22 11:40

-O-

Ik zou gaan high-tea-en met iemand die pas een kind heeft gekregen, maar nu appt ze net dat het niet kan omdat dat kind schijnbaar allergisch is voor alles en ze dus zelf ook vrijwel niks kan eten ivm borstvoeding.

De. fiets. horror. :')

Mars

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-05-22 12:07

idinn schreef:
Volgens mij zijn er zat die zo in het leven staan := Net als "ik neem voorrang met opnemen van vakantiedagen, want moet rekening houden met de schoolvakanties" en "nee met kerst en oud&nieuw kunnen we echt geen oppas regelen, dus ik kan dan nooit meer werken".

Oomens, terecht dat het niet gratis is. Ik krijg ook geen dag gratis vrij voor mijn hobby 8-)

Zo begon mijn nieuwr collega ook in zijn eerste week al ‘uh ja ik moet wel vrij in de schoolvakanties want ik heb schoolgaande kinderen’…
Dude, je bent hier net en je denkt op basis van je kruisgespuis al allerlei voorrechten erdoor te kunnen drukken. Niet alleen moekes verliezen bepaalde onderdelen van het verstand als ze jong werpen blijkbaar :=

Er zijn ook collega’s die een man hebben die bvb in de bouw werkt en ook afhankelijk is van bepaalde periode vakantie.

LWDaisy

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-05-22 12:19

Urbanus schreef:
Was het misschien bedoeld als grapje en kan jouw vriend dat niet beoordelen door z'n beperking?

Lijkt me eerder een grapje dan iets wat je tegen een kersverse ouder zegt.

De collega die het zei komt standaard te laat op het werk met de kinder-smoes. Ook in de zomervakantie :')

Edit: bij mijn mama op het werk krijgen collega's met schoolgaande kinderen effectief voorrang wat betreft vakantie opnemen. Bij mijn vriend is het eerder "wie het eerst de vakantie aanvraagt, krijgt die". Dan zie je in januari al dat de zomer- en kerstvakanties door de collega's al ingepalmd zijn. De zomervakantie maakt ons niet uit, net omdat wij geen kinderen hebben gaan wij buiten het seizoen op reis omdat dat goedkoper is, maar met Kerst ga ik ook wel graag een midweek weg. Wat niet kan, als de collega's die vakantie 11 maanden voor datum al ingepikt hebben -O-
Laatst bijgewerkt door LWDaisy op 17-05-22 12:24, in het totaal 2 keer bewerkt

Urbanus

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-05-22 12:22

Niet!!! Oh, die zou een slechte aan me hebben!

LWDaisy

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-05-22 12:24

Urbanus schreef:

En vroeger vertrekken ook hoor - moet de kleine van school ophalen.

Tijdens Corona ook om de haverklap thuis omdat vlinder een snottebel had en bij perzikje een zieke in de klas zat. Ja, dan moet hij ook 10 dagen quarantaine krijgen he.

Plop1997

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-05-22 12:32

Ik kan ook niet wachten tot ik klaar ben met mijn opleiding en weer buiten het seizoen op vakantie kan!

Raineri

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-05-22 12:35

LWDaisy schreef:
Urbanus schreef:

Tijdens Corona ook om de haverklap thuis omdat vlinder een snottebel had en bij perzikje een zieke in de klas zat. Ja, dan moet hij ook 10 dagen quarantaine krijgen he.

Dit vind ik overigens wel weer makkelijker te tolereren. Ook beleid geforceerd vanuit school geloof ik?

Vind het constante smoesjes bedenken, laat zijn en wat eerder werd gezegd over verlof aanvragen wel echt schandalig. Alsof kindloze personen geen nuttige besteding tijdens de verlofperiode :Y)

Urbanus

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-05-22 12:40

Danique_G schreef:
LWDaisy schreef:

Dit vind ik overigens wel weer makkelijker te tolereren. Ook beleid geforceerd vanuit school geloof ik?

Vind het constante smoesjes bedenken, laat zijn en wat eerder werd gezegd over verlof aanvragen wel echt schandalig. Alsof kindloze personen geen nuttige besteding tijdens de verlofperiode :Y)

Ja, dat lijkt me ook overmacht?

Maar dat andere is gewoon niet collegiaal.

HopeMyDay

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-05-22 13:11

Ik had in mijn studietijd ook een stagebegeleider die 's ochtends om 09.30 een keertje aan kwam en om 14.30 weer weg ging want "de kinderen moeten naar school/ik moet om 15.00 bij school staan". Op dat bedrijf bleek dat dus hartstikke normaal.. Voor mij was het echt heel vervelend want ik moest gewoon van 08.00 tot 16.00 op kantoor zijn en ondanks dat ik mijn eigen onderzoek draaide werd er wel verwacht dat ik alles zou overleggen.

Blij dat ik nu gewoon in een bedrijf werk waar dat soort dingen veel minder voorkomen :)

Eretria

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-05-22 19:45

Hier zijn al een paar dagen koters tussen de auto’s door aan het rennen tikkertje spelen. }:0 nou zag ik ook een bal tevoorschijn komen die ze gingen gooien en toen toch maar gezegd dat ze op moesten hoepelen. Ga lekker op t veld spelen ofzo. Kantje boord, op t moment dat ik naar buiten liep om er wat van te zeggen belandde die bal echt bijna, op n haar na, vol op de auto van de overbuurman. {:)-:(

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-05-22 20:26

Als mijn collega's met koters alleen nog maar zouden werken van 9:30-14:30 en baas dat prima zou vinden... ben ik echt de beroerdste niet. Dan doe ik wel gezellig mee _O-

Helaas doen ze dat niet..

Tiggs

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-05-22 21:59

Bij ons werkt bijna iedereen fulltime en is kinderloos, dat is best chill :D

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-05-22 23:36

Het merendeel werkt fulltime, klaagt niet over shiften en verplaatsing op de andere campussen, onvoorziene overuren soms en dat geldt voor diegene met en zonder kinderen. Dus ik klaag ook niet :D

secricible

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-05-22 11:29

Plop1997 schreef:
Duhelo schreef:

Ik weet wel dat een foetus in een laat stadium ook wel eens een rib kan breken van de moeder door heel hard te schoppen.

Door te schoppen niet maar ik kreeg einde van mijn zwangerschap een hoestbui en daarna absurde pijn in mijn ribben. Het duurde 7mnd voordat bleek dat ik al die tijd met 2 gebroken ribben liep en ik een operatie nodig had. En bedankt meid -O-

Ik vind het ook echt schandalig als ouders voorrang krijgen op vakantie, al helemaal met kerst. Alsof kerst voor kinderloze 2 weken later valt

Amber_anne

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-05-22 12:21

Als je kind(eren) klein zijn snappen ze toch niet wanneer het kerst is