Algemeen Coronatopic #8

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

Wipher

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-12-21 22:35

raket schreef:
Soms lijk ik in 2 werelden te leven. Die van de ellende van het ziekenhuis/zorg en de wereld die het er niet mee eens is.

Ik weet niet hoe het beter kan. Ik weet niet wat het beste is. Maar lelijk doen tegen elkaar is nooit het antwoord.

Ik hoop dat iedereen zijn weg weer vindt.
Dat het allemaal reuze mee valt.

Mooie post Raket. Herken het ook. Op werk de hectiek van de zorg, maar daarbuiten zo veel geluiden vol oordeel en meningen. Maakt het lastig nu. Een beetje meer mildheid naar elkaar zou ons goed doen

Needje

Re: Algemeen Coronatopic #8

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-12-21 22:42

Maar hoe wil je mensen aan het prikken/boosteren krijgen als je nu roept dat gevaccineerden moeten boosteren omdat de twee prikken niet voldoende werken.
En vervolgens zegt dat mensen die niet gevaccineerd zijn zich moeten laten prikken omdat de twee vaccinaties je beschermen…

MoniqueT

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-12-21 22:44

Ik lees veel mee, maar weet ook vaak niet wat ik overal van moet vinden. Maar dat sommigen het echt niet begrijpen, werd me vandaag wel duidelijk ...

Ik belde naar mijn buurvrouw in NL die vandaag 83 wordt. Een herrie van jewelste op de achtergrond. Ik vraag dus of het druk is en ja hoor, die en die en die kwamen even, die is net weg en die ook. Maar zo meteen zijn we weer ´gewoon met zijn zessen´. Ze woont dus alleen ....

Hoezo ouderen kwetsbaar? Ik ben blij dat wij besloten hebben op onze berg te blijven.

xxxmh

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-12-21 22:45

djinnie schreef:
xxxmh; das bij ons precies zo. Alles snottert. Soms een kuch. Soms moeten we een kind naar huis sturen met koorts, soms hebben ze slechts verhoging. 3 collega's met covid in de laatste 2 maanden en 1 van onze kinderen ook, maar er wordt inderdaad veel minder getest dan bij de basisschool.

Wij 2 weken geleden hadden er 5 collega's van 2 groepen corona en op 1 groep 8 kinderen die positief getest waren. Die groep moest ook dicht en kinderen mochten na dag 5 testen en dan komen en anders pas na dag 10 in quarantaine weer komen.

oomens

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-12-21 22:46

Needje schreef:
Maar hoe wil je mensen aan het prikken/boosteren krijgen als je nu roept dat gevaccineerden moeten boosteren omdat de twee prikken niet voldoende werken.
En vervolgens zegt dat mensen die niet gevaccineerd zijn zich moeten laten prikken omdat de twee vaccinaties je beschermen…

Twee prikken werken niet voldoende en niet voldoende lang, daarom wordt na enkele maanden die booster geadviseerd. Ze werken nog altijd wel beter dan helemaal niets.

Needje

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-12-21 22:48

MoniqueT schreef:
Ik lees veel mee, maar weet ook vaak niet wat ik overal van moet vinden. Maar dat sommigen het echt niet begrijpen, werd me vandaag wel duidelijk ...

Ik belde naar mijn buurvrouw in NL die vandaag 83 wordt. Een herrie van jewelste op de achtergrond. Ik vraag dus of het druk is en ja hoor, die en die en die kwamen even, die is net weg en die ook. Maar zo meteen zijn we weer ´gewoon met zijn zessen´. Ze woont dus alleen ....

Hoezo ouderen kwetsbaar? Ik ben blij dat wij besloten hebben op onze berg te blijven.

Tsja deze dame heeft misschien besloten dat kwaliteit bij haar boven kwantiteit staat.
Haar keuze.

BigOne

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-12-21 23:11

Needje schreef:

Vaccinaties die pas geleden gezet zijn werken wel, half jaar geleden niet!
Misschien onderstaand opiniestuk onder de neus drukken, in maart 2020 zat hij precies goed en hij en veel anderen hopen toch echt dat hij er nu naast zit. Geplaatst vlak voor er bekend werd dat er spoedoverleg kwam.

https://www.grutjes.nl/2021/12/en-toen- ... jk-paniek/
Laatst bijgewerkt door BigOne op 18-12-21 23:12, in het totaal 1 keer bewerkt

Mungbean

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-12-21 23:11

Misschien het enige wat ik niet begrijp is dat ze wéér de buiten 2 personen regel gebruiken ipv juist te stimuleren dat als je dan toch samen wilt komen met meerderen, je dat dan tenminste buiten doet (winterse bbq). Nu dwing je weer mensen de woonkamer in.

BigOne

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-12-21 23:13

Wat ik niet snap is dat ze thuiswerken indien mogelijk niet verplichten.

purny

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-12-21 23:16

bigone schreef:
Wat ik niet snap is dat ze thuiswerken indien mogelijk niet verplichten.

Het is toch al een advies? Net zoals het advies toch is over thuisbezoek?

Werk zoveel mogelijk thuis tenzij het niet anders kan was het toch?
Laatst bijgewerkt door purny op 18-12-21 23:17, in het totaal 1 keer bewerkt

Kookaburra

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-12-21 23:16

Geen idee of dat uberhaupt te verplichten is.

purny

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-12-21 23:17

Kookaburra schreef:

Thuiswerken of bezoek?

beert

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-12-21 23:21

xxxmh schreef:
djinnie schreef:
Kinderopvang blijft open. Ik vond het opvallend, maar zelf wel fijn dat ik gewoon door kan werken.

Ja ben blij dat we gewoon kunnen werken maar ik denk dat ze zich vergissen hoeveel kinderen corona hebben in die leeftijd omdat heel veel ouders hun kinderen niet laat testen. Op mijn groep die vol zit met 12 kinderen is er geen een die niet verkouden is.

Even uit eigen ervaring. Mijn twee kinderen hadden vorige maand corona, waaronder mijn zoon van 3 jaar.

Hij had geen klachten, ook niet snotteren. Ik heb hem drie keer horen hoesten en dat was het.

Nu is hij wel aan het snotteren, maar dat kan geen corona zijn (is minder dan 8 weken geleden). Mijn ervaring met mijn kinderen is dus vooral dat ze géén klachten hadden en juist geen snotteren.

Overigens duurde het hier in huis nog ruim een week voor de oudste zoon mijn jongste zoon besmet had, en ik heb ze niet eens echt uit elkaar gehouden. Wel uiteraard thuis gehouden en zelf ook nergens heen.

Sandra_H

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-12-21 23:22

Wat ik al helemaal niet snap is dat reizen gewoon nog kan, zelfs niet eens wordt afgeraden!

Op Rijksoverheid.nl staat onderaan het rijtje nieuwe maatregelen letterlijk: "Reizen naar het buitenland: op vakantie gaan kan. Houd u ook op uw vakantieadres altijd aan de geldende regels. Gaat u op vakantie naar het buitenland? Houd u aan de lokale regels en volg de inreisvoorwaarden. En controleer het reisadvies op Wijsopreis.nl."

Kookaburra

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-12-21 23:24

purny schreef:
Kookaburra schreef:

Thuiswerken of bezoek?

Thuiswerken.

Bezoek kan alleen als er een heleboel verandert in wetgeving. Dat komt er niet doorheen.

Voor thuiswerken verwacht ik ook veel wettelijk gepuzzel.

MyWishMax

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-12-21 23:25

Dat thuiswerk advies wordt ook gewoon erg ruim genomen. Ja, vorig jaar serieus, maar daarna waren er toch wel veel mensen die naar het werk toe moesten of gingen, terwijl dat niet noodzakelijk is of was.

Neefjes zijn hier pas weer genezen. Die school is net iets meer als een week weer open geweest :+

Ik vind het ook even rot. Al een hele tijd weer voorzichtig, maar dit is weer een stap extra. Heb al niet zoveel om naar uit te kijken, nu wordt het weer niks behalve medische dingen. Oh en dierenarts...

mysa
correspondent/vertaler

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-12-21 23:36

BigOne

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-12-21 23:43

In zuid Afrika zien ze inderdaad een toename van jonge kinderen in het ziekenhuis, de meesten worden na een dag of drie weer ontslagen. Maar het is wel opvallend en meer kun je er niet over zeggen.

Huertecilla

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-12-21 23:44

Needje schreef:
Tsja deze dame heeft misschien besloten dat kwaliteit bij haar boven kwantiteit staat.
Haar keuze.

Ondertussen is haar leeftijdsgroep/risico wel het argument voor het vaccineren van 5-12 jarigen terwijl dat voor die groep onnodig is en die vaccins véél beter naar de 3de wereld gestuurd kunnen worden.

Huertecilla

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-12-21 23:47

Sandra_H schreef:
Wat ik al helemaal niet snap is dat reizen gewoon nog kan, zelfs niet eens wordt afgeraden!

Op Rijksoverheid.nl staat onderaan het rijtje nieuwe maatregelen letterlijk: "Reizen naar het buitenland: op vakantie gaan kan. Houd u ook op uw vakantieadres altijd aan de geldende regels. Gaat u op vakantie naar het buitenland? Houd u aan de lokale regels en volg de inreisvoorwaarden. En controleer het reisadvies op Wijsopreis.nl."

Schoonouders zijn na 10 weken aan de kust hier vorige week naar NL teruggegaan. We hebbben aangeboden dat ze hier op de boerderij kunnen logeren. Mooier weer en geen beperkingen (nog).

Is verder inderdaad weer een typisch voorbeeld. Niet met meer dan 2 thuis op bezoek maar wel úren met hoéveel vreemden in een aluminium buis?

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-12-21 23:53

Wat ik ook vreemd vind is dat er helemaal niets over reizen is gezegd, alleen dat je je aan de plaatselijke maatregelen moet houden.

Needje

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-12-21 23:58

bigone schreef:
In zuid Afrika zien ze inderdaad een toename van jonge kinderen in het ziekenhuis, de meesten worden na een dag of drie weer ontslagen. Maar het is wel opvallend en meer kun je er niet over zeggen.

Dat was is het begin al maar daar werd wel bij gezegd dat ouders daar heel snel bezorgd zijn en veel eerder met hun kids naar het ziekenhuis gaan dan wij hier.

BigOne

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-12-21 00:04

Kan Needje, zoals gezegd , er is eigenlijk over ziekenhuisopnames of het ziekmakend vermogen van Omikron nu nog niet genoeg bekend. Daar zal over een week of twee veel meer over bekend zijn.

Suzanne F.

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-12-21 00:07

En mensen vertrekken binnenkort massaal op wintersport. Hier in NL alles dicht, dan gaan we maar naar het buitenland hè?

Huertecilla

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-12-21 00:16

bigone schreef:
Kan Needje, zoals gezegd , er is eigenlijk over ziekenhuisopnames of het ziekmakend vermogen van Omikron nu nog niet genoeg bekend. Daar zal over een week of twee veel meer over bekend zijn.

Mwah... bekend gemáákt. Niet hetzelfde. Overheden/instanties hebben ´grotere belangen´ bij voorlichting weet je nog?!
Heb ik nét nog uitgelegd mbt omicron. Is echt geen raketwetenschap.