Algemeen Coronatopic #7

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

Cer

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-09-21 15:36

Relaxed schreef:
Cer schreef:
En even tussendoor... moeten die 'rollende oogjes' nu steeds... ? Ik vind dat zo kinderachtig :roll: Laat het dan gewoon?

Euh nee? Jij vindt het toch ook nodig om steeds te reageren? :')

Ja... want als we toch bezig zijn... :')

DuoPenotti

Woonplaats: Tussen de Limburgse velden met uitzicht op de Brabantse.

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-09-21 15:38

En als die kinderen een beetje slim zijn vertrekken ze als ze een bestaan op willen bouwen zonder geneuzel en mensen die over elk verkeerd woord vallen en bewust elk woord verkeerd uit willen leggen met hun mening... Dat is Nederland voortaan...
Dus schandalig als er nog meer gratis gaat zijn voor meer vervuiling...dan is klimaat inderdaad helemaal niet meer uit te leggen.

Anoniem

Re: Algemeen Coronatopic #7

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-09-21 15:41

Niet alleen Nederland DP, hoor mijn Duitse collega's er ook over.. Ook daar veel meer strijd en discussie sinds corona..

purny

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-09-21 15:50

Relaxed schreef:
Klimaat is gewoon geneuzel, begreep dat ze met prinsjesdag bekend willen maken dat de kinderopvang gratis gaat worden, naast de al bestaande fokpremies een goede reden om nóg meer mensen op de wereld te zetten.. :n

Degene die geen kinderen hebben zijn de l*l want we gaan dan allemaal meer belasting betalen. Dus gratis is het niet

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-09-21 15:51

purny schreef:
Relaxed schreef:
Klimaat is gewoon geneuzel, begreep dat ze met prinsjesdag bekend willen maken dat de kinderopvang gratis gaat worden, naast de al bestaande fokpremies een goede reden om nóg meer mensen op de wereld te zetten.. :n

Degene die geen kinderen hebben zijn de l*l want we gaan dan allemaal meer belasting betalen. Dus gratis is het niet

Iederéén betaalt daar aan mee, niet alleen de mensen zonder kinderen ;)

Nojoukus

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-09-21 15:59

Kinderopvangtoeslag wordt nu toch ook al betaald uit belastinggeld?

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-09-21 16:02

Nojoukus schreef:

Ja, maar de ouders betalen nu zelf ook nog een bijdrage en die zou dan denk ik vervallen..

Fitzroy

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-09-21 16:07

Nou, dat hoop ik toch niet :( Er mag nog wel iets door ouders bijgedragen worden lijkt me. Ze hebben al zoveel verlofregelingen, moet het nu nog extremer 8)7

DuoPenotti

Woonplaats: Tussen de Limburgse velden met uitzicht op de Brabantse.

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-09-21 16:16

we moeten nu extra kinderen krijgen voor de vergrijzing die over 20 jaar op de top is, waar wij nu voor werken, niet de kinderen, want tegen die tijd dat die gaan werken is de vergrijzing al weer aan het minderen.
Maar dat word ons wel voor gehouden.
Daarnaast zijn oudere erg lang zelfstandig, dus die hebben eigenlijk maar een paar jaar meer zorg nodig.
De kinderen die nu nog gaan komen gaan veel meer geld kosten totdat ze uit de kosten zijn en zelf een inkomen hebben.
Het is maar net waar ze het graag in stoppen.

Maar dat is offtopic.
Benieuwd wat er uit komt over 2 weken na Zandvoort.

verootjoo

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-09-21 16:45

purny schreef:
Relaxed schreef:

Ja, we leven in een land met sociaal stelsel, dus ik betaal ook mee aan jouw WA-jong. En ook aan anderen hun uitkeringen.
Dus dat we met z’n allen zorgen voor de kinderen in onze samenleving vind ik op zich best normaal ineen sociaal land. Ook goed voor de economie, want dan loont het weer om te werken.
En ik betaal dan ook meer belasting dus niet alleen de mensen zonder kinderen.

verootjoo

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-09-21 16:55

Relaxed schreef:
Nojoukus schreef:

Ja, maar de ouders betalen nu zelf ook nog een bijdrage en die zou dan denk ik vervallen..

Geen idee, ws inkomensgebonden ofzo.
Maar nog zo’n toeslagenaffaire zou ik erger vinden. Van mij mogen al die toeslagen er wel af.

purny

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-09-21 17:05

Gaan we weer verootjoo... het word nu wel vervelend en ik weet het onderhand wel. Maar ik betaal ook mee aan mijn eigen wajong.

BigOne

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-09-21 17:07

Wanneer er meer mensen gaan werken of meer uren gaan werken doordat kinderopvang gratis word komt er per saldo ook meer belasting binnen.
In sommige landen is dit heel normaal.

verootjoo

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-09-21 17:13

purny schreef:
Gaan we weer verootjoo... het word nu wel vervelend en ik weet het onderhand wel. Maar ik betaal ook mee aan mijn eigen wajong.

Hoezo gaan we weer :? Je haalt het toch zelf aan dat jij voor andermans kinderopvang moet betalen :+
Kan me niet herinneren dat ik er ooit eerder opmerkingen over gemaakt heb ofzo

purny

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-09-21 17:17

Je hebt er wel degelijk een eerdere keer een opmerking ober gemaakt. Maar goed, ik ga koken

Needje

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-09-21 17:26

Lange-tenensoep? :D

friezenfan2

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-09-21 17:27

Ik geloof dat er bij de f1 via een bubbel gewerkt wordt. Iedereen, coureurs, pitcrew, journalisten en alles wat er binnenin werkt wordt donderdag voordat ze het circuit opkomen getest. Zo pikte ze 1 van de ziggosport commentators eruit op die donderdag. Ik geloof dat er dan nog een test volgt een dag later om te kijken of het echt positief was en dan wordt de gehele crew nog een keer getest. Zo iets. En dan loopt iedereen binnen in het race circuit met een mondkapje op. De enige die zonder lopen zijn de coureurs net voor en na de race. Dus ja de f1 hanteert voor alles wat in de pitstraat mag lopen strengere regels.

Al snap ik niet waarom men niet wat strenger handhaaft buiten de pitstraat om op die anderhalve meter. Want als dit mag waarom mogen festival dan niet? Deze mensen gaan ook echt niet stil zijn als Max voorbij rijdt.

Vayo

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-09-21 17:33

Ik snap idd niet waarom festivals gewoon niet weer mogen. En dan toegang als je volledig gevaccineerd bent of kort van te voren getest. Dat aantal uur waarin je vooraf mag testen is volgens mij al ingekort. En dan streng controleren (daadwerkelijk app en geen screenshot + komt het overeen met ID). En dan ook gewoon de 1,5 m loslaten. Dat valt gewoon niet te handhaven en mensen zijn er echt klaar mee.

purny

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-09-21 17:36

Needje schreef:
Lange-tenensoep? :D

Daar ben ik nog niet aan toegekomen. Groentesoep was het toch? :D

C_estmoi

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-09-21 19:36

Citaat:
Dat valt gewoon niet te handhaven en mensen zijn er echt klaar mee.

Even los van de specifieke context, en dat ik echt begrijp dat er toch wel op een gegeven moment meer moet kunnen dan een volledige lockdown..
Dit "argument" die ik steeds vaker en ik vind het zo'n onzin.. :o Natuurlijk is het heel vervelend dat er dingen niet kunnen, vooral voor de mensen die daardoor in (financiële) problemen komen moet goed worden nagedacht over oplossingen voor de korte en middellange termijn.
maar dat verandert toch niks aan de situatie "pandemie"? Even cru gezegd: het maakt voor COVID-19 precies niks uit of we het allemaal nog wel gezellig vinden.

Cer

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-09-21 21:09

Dingen niet kunnen?
Zo is t niet natuurlijk … het gaat erom dat bepaalde mensen dingen mogen en andere mensen diezelfde dingen niet mogen..

Vayo

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-09-21 21:30

C_estmoi schreef:
Citaat:
Dat valt gewoon niet te handhaven en mensen zijn er echt klaar mee.

Even los van de specifieke context, en dat ik echt begrijp dat er toch wel op een gegeven moment meer moet kunnen dan een volledige lockdown..
Dit "argument" die ik steeds vaker en ik vind het zo'n onzin.. :o Natuurlijk is het heel vervelend dat er dingen niet kunnen, vooral voor de mensen die daardoor in (financiële) problemen komen moet goed worden nagedacht over oplossingen voor de korte en middellange termijn.
maar dat verandert toch niks aan de situatie "pandemie"? Even cru gezegd: het maakt voor COVID-19 precies niks uit of we het allemaal nog wel gezellig vinden.

Wat voor mij dus veel veranderd ondanks deze pandemie is dat iedereen gevaccineerd had kunnen zijn. Dat ruim 90% van de mensen met Corona in het ziekenhuis niet gevaccineerd is.
Je kunt jezelf prima beschermen, op een enkele uitzondering na. En dan vind ik die 1,5 m afstand dus echt niet meer nodig en ben ik er wel klaar mee ja. Ik ken niemand in mijn omgeving die nog 1,5 m afstand houdt eigenlijk. Gewoon normaal met elkaar staan of zitten kletsen, iets ondernemen, in dezelfde auto ergens heen rijden, gezellig barbecueën, elkaar helpen in de keuken … noem het maar op … hoe heerlijk is het dan om geen rekening te houden met continue die afstand!? Van vreemden vind ik het geen probleem, maar in het dagelijks leven met vrienden en familie dus wel.

Op een festival zullen veel mensen daar ook zo over denken. En dan denk ik dat daar echt niet op valt te handhaven.

Ik hoop echt dat de F1 goed verloopt zonder veel ziekenhuisopnames ten gevolg. Dat zou dus prima laten zien dat festivals weer kunnen. Ik ben echt een F1 liefhebber en had er dolgraag tussen gestaan. Maar ik vind het wel een evenement. Er werd veel rondgelopen. Je mocht geen eten en drinken meenemen, maar mensen stonden vervolgens rijendik hutje mutje te wachten tot ze iets konden bestellen. Schijnbaar wordt het nog afgesloten door dj Tiësto en er kan overnacht worden op campings in de buurt. Ik vind het heerlijk voor alle mensen, ik vind ook dat dit gewoon weer moet kunnen nu, maar ik vind het wel een messteek in de rug van de mensen in de horeca en evenementenbranche.

Popstra

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-09-21 21:41

De Jonge gaat nu de regels voor de evenementenbranche nog eens bekijken zeiden ze net op nieuwsuur

Purkii

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-09-21 23:19

ik lees normaal alleen maar mee, maar zit nu even met een vraag waarop ik op google geen antwoord kan vinden.
Weet iemand welke leeftijdscategorie het meest vertegenwoordigd is bij die 1,8 miljoen niet gevaccineerden.
Want als dat voornamelijk jongeren zijn , is de kans dat ze ic's gaan overbelasten heel klein.
De kans op ic bij corona besmetting is sowieso niet heel groot volgens mij, volgens mij loopt het grootste deel nog steeds redelijk goed door een besmetting heen.

BigOne

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-09-21 23:47

Dat heb ik wel ergens gezien en wat mij daar opviel dat er een redelijk grote groep 40 tot 60 niet vaccineerde en die komen volop op de ic.