Algemeen coronatopic #6

Moderators: Essie73, ynskek, Ladybird, Polly, Muiz, Telpeva, NadjaNadja

Toevoegen aan eigen berichten

Ann

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-03-21 11:51

Vayo schreef:
De formatiegesprekken oké, maar het afwachten van de verkiezingsuitslag had echt prima vanuit huis gekund. Met het oog op werk zoveel mogelijk vanuit huis, beperk contacten én de avondklok ... hadden ze daarmee echt een goed signaal kunnen afgeven vind ik. Daar vind ik persoonlijk echt dat ze de plank misgeslagen hebben.

De verkiezingsuitslagen afwachten met zo weinig mogelijk mensen, op afstand enz. (bij de meeste partijen) valt onder zakelijk werk. Wat jij of ik daar van vinden, maakt verder niet zoveel uit.

Als iemand dit een reden vindt om zichzelf (nog) minder aan de maatregels te houden, was degene sowieso al niet van plan om de maatregels serieus te nemen imo.

Winged

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-03-21 11:55

Ann schreef:
De verkiezingsuitslagen afwachten met zo weinig mogelijk mensen, op afstand enz. (bij de meeste partijen) valt onder zakelijk werk. Wat jij of ik daar van vinden, maakt verder niet zoveel uit.

Dit.

Ja, het had mogelijk ook vanuit huis gekund. Maar in dit geval zaten waarschijnlijk een geselecteerd groepje mensen bij elkaar. Denk aan de campagneleider, de lijsttrekker, perswoordvoerder etc. Elk groepje was volgens mij max 5 mensen die ook wel een cruciale rol in de verkiezingen hadden qua taken. Het was niet zo dat Beb die op nr 10 stond daar ook was bijvoorbeeld. ik stoorde mij meer aan de pers die opeengepakt elkaar stond te verdringen voor een quote :=

secricible

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-03-21 11:57

Het bewijst volgens mij vooral dat veel mensen geen idee hebben van de volledige functie van de regering. Naast het standaard besturen bedoel ik dan

Ann

Re: Algemeen coronatopic #6

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-03-21 11:58

Dat denk ik ook.

Vayo

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-03-21 12:03

Ann schreef:
Vayo schreef:
De formatiegesprekken oké, maar het afwachten van de verkiezingsuitslag had echt prima vanuit huis gekund. Met het oog op werk zoveel mogelijk vanuit huis, beperk contacten én de avondklok ... hadden ze daarmee echt een goed signaal kunnen afgeven vind ik. Daar vind ik persoonlijk echt dat ze de plank misgeslagen hebben.

Als iemand dit een reden vindt om zichzelf (nog) minder aan de maatregels te houden, was degene zich sowieso al niet van plan om de maatregels serieus te nemen imo.

Zakelijk werk wat prima vanuit huis had gekunnen. Ik vond het alsnog met best aardig wat mensen. Ja21 die gezellig arm in arm stond. D66 juichend en gillend zonder mondkapje met niet bijster veel afstand.

Wat anderen en ik daarvan vinden maakt wel veel uit. Zij hebben een voorbeeldfunctie en dragen daarmee een signaal uit. Als veel mensen vinden dat zij zichzelf een uitzonderingspositie toeschrijven wat betreft de corona maatregelen en adviezen, kan dat gewoon een negatief gevolg hebben.

Vergeet niet dat je een tussengroep hebt. Het zijn niet alleen mensen die alles uiterst serieus nemen en alle regels en adviezen volgen én een groep die de maatregelen niet serieus nemen. Ik zit er echt tussenin. Merendeel van de maatregelen houd ik me aan. Maar het 1 persoonsadvies kan ik me niet in vinden en dat volg ik dus niet.
En de avondklok houd ik zo voor 99% aan. Laatst wilde ik zo graag even ventileren en kletsen bij een vriendin. Ze woont om de hoek en daar ben ik ´s avonds heen geweest en ´s nachts terug. Ik ga er geen gewoonte van maken. Maar na dergelijke beelden heb ik inderdaad wel iets van als ik er geen gewoonte van maak, moet dat prima voor een keer kunnen.

Ann

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-03-21 12:06

Zoals ik al aangaf, mensen die dit een reden vinden om zichzelf (nog) minder aan de maatregels te houden, waren sowieso al van plan om de maatregels minder serieus te nemen imo. Nu denken ze een excuus te hebben gevonden om het voor zichzelf goed te praten.

secricible

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-03-21 12:07

Ja21, dan heb je het ook over een partij... dat is een splinter van FvD... die partij die niet in corona geloofd.

D66 vond ik weinig mis mee maar hoor meer mensen die dat een probleem vonden.

Sclimpre

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-03-21 12:08

MarlindeRooz schreef:
SusanH schreef:
Met hoe de overheid met ict om gaat is het maar beter dat ze live dingen bespreken. En ook dat is niet safe, want lekt geregeld wat uit :+ .Dat alle belangrijke gesprekken in het bedrijfsleven ook live zijn is absoluut niet waar. Mijn man heeft een belangrijke functie in de ict, alles gaat via schermen. Ze werken allemaal thuis. Als je de beveiliging maar op orde hebt kan dat prima.

Er zijn meer bedrijven dan alleen waar jouw man werkt. En mag hopen dat ICT bedrijven de boel op orde hebben. :=

Niet alleen ICT bedrijven. Meer dan 10 jaar geleden werkte ik al van thuis uit. Telefooncentrale, VPN-verbinding en een UPS voor het geval de stroom zou uitvallen. Andere collega's werkten ook van thuis uit. Geen ICT bedrijf. Ging perfect, zowel op technisch als op menselijk vlak.
Het probleem is dat het voor veel mensen nieuw is, en alles wat nieuw is daar moeten we wat moeilijk over doen.

Ann

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-03-21 12:11

Volgens mij waren FvD en JA21 de partijen die zich duidelijk niet aan de maatregels hielden. Van de andere partijen kan ik me niet zulke beelden herinneren.

secricible

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-03-21 12:15

Afbeelding
Vvd

Afbeelding
D66

Afbeelding
Fvd

Afbeelding
Ja21

Karl66

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-03-21 12:17

Als je al tegen de maatregelen bent, dan grijp je elke kans aan om te klagen en naar anderen te wijzen die het ook niet goed doen. Als je je toch al aan de maatregelen houdt, omdat je intrinsiek ervan overtuigd bent dat dat de beste oplossing is in deze pandemie, dan heb je een stuk minder behoefte om naar anderen te wijzen.

Fitzroy

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-03-21 12:27

Ik heb geen behoefte om naar anderen te wijzen maar tegelijkertijd houd ik me ook niet 100 % aan de regels. De 1 persoonsregel bv met stellen uit 1 huishouden vind ik echt bullshit.

Ik vind het ook logisch dat de formatie fysiek verloopt en het afwachten van de uitslagen ook.

Cer

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-03-21 12:30

Nou ja er is ook nog iets als sommige maatregelen gewoon een beetje vreemd vinden... :+
Dus ik ben er niet intrinsiek van overtuigd dat al die maatregelen perse enorm veel helpen. De ene maatregel wel, de andere wat minder... Dat heeft verder weinig te maken met het wijzen naar anderen.

Ik zie overigens best wat mensen die zich overdreven aan de maatregelen houden, erg wijzen naar anderen die zich dan ook overdreven aan de maatregelen moetenhouden.
Dus juist wel als mensen de maatregelen goed vinden, wijzen ze naar anderen die die maatregelen niet uitvoeren, toch?

Niet dat het mij wat uitmaakt wat iemand doet, maar ik vind het wachten op een uitslag niet perse iets wat bij werk hoort... Wat ga je daarna bespreken dan? Als er gelijk een intern overleg achteraan komt, dan zou ik er iets van begrip voor hebben, maar 'gefeliciteerd, dat hebben we goed gedaan' is imo niet superspannend ofzo.. Maar goed, ik weet dan ook niet wat hun werk inhoudt op die avond verder ..

De eenpersoonuithetzelfdehuishoudenregel is imo ook raar, maar goed, anderen hebben deze weer weten uit te leggen als toch weer heel nuttig.. (ik ben niet van mening veranderd en vind het nog steeds een suffe regel omdat er heel veel want als-en bij komen dan.. )

Vayo

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-03-21 13:39

Och ik houd me normaal ook niet meer erg bezig met anderen. Maar het viel mij gewoon op, het kijken naar de verkiezingsuitslagen. Ja21 is idd geen goed voorbeeld, maar D66 houdt op die foto ook geen 1,5 meter afstand en draagt geen mondkapjes. Ik lig er totaal niet van wakker, maar de verkiezingen waren wel een moment geweest om te laten zien hoe uiterst serieus we de maatregelen, de situatie en de stijging van de besmettingen moeten zien ... en die is bij mij niet echt overgekomen :+ Het is meer dat ik het vanuit de politiek een gemiste kans vindt.
Ik ben echt niet zo dat ik ook iets doe, omdat een ander het ook doet. Maar ik blijf er gewoon bij dat als je vindt dat je de maatregelen uiterst serieus moet nemen, het allemaal erg zorgelijk is en veel gewoon niet kan .... dat je hier gewoon geen serieus signaal mee afgeeft.

Aan de andere kant, het zijn ook maar mensen. Het laat gewoon zien dat iedereen zich wel eens niet aan de maatregelen houdt of iets schaart onder noodzakelijk terwijl het eigenlijk best anders had gekunnen. Ik ben daar net zo goed debet aan door bijv. de avondklok te verbreken, omdat ik de andere optie corona technisch minder verantwoord vond. En zo zijn er wel meer kleine voorbeelden. Ik merk alleen wel, en dit hoor ik ook om me heen, dat dergelijke signalen ervoor zorgen dat mensen niet ´nog even´ strenger gaan zijn op de maatregels nu de cijfers oplopen. Misschien dat een zeer duidelijk signaal dat effect misschien wel had gehad bij sommige. Al betwijfel ik het ook weer, want mensen zijn er echt klaar mee en proberen maar een beetje de middenweg erin te vinden zodat het en nog redelijk verantwoord is maar ook leefbaar.

Ik houd me inderdaad ook echt niet 100% aan de regels. En ik denk dat dat heel menselijk is en prima kan als je je het grootste deel van de tijd wel aan de meeste maatregelen houdt. Gelukkig staan alle mensen die ik om me heen heb er exact hetzelfde in. Onderaan de streep doe ik echt wel mijn best. Ik merk alleen dat wanneer ik de regels en adviezen iets losser laat, ik er meer ontspannen in sta en geen irritatie voel als ik om me heen mensen zie die zich niet aan bepaalde maatregelen of adviezen houden.

secricible

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-03-21 13:49

Mungbean

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-03-21 13:52

Jeetje wat gaat het hard hier.
Ik heb dat lancet artikel nog eens wat beter bekeken ik mis ook een paar aannames in het model.
Ze gaan uit van de vaccin effectiviteit in het geval dat mensen niet minder infectieus zijn. Dan zou bij een werkzaamheid van 85% nog steeds een grote groep gevaccineerde sterven. Maar dat past niet bij de cijfers over ziekenhuisopname.
Hoe dan ook, vind ik het niet realistisch om een maatschappij plat te houden omdat misschien bij sommige mensen het vaccin niet werkt. Dat doen we immers voor geen enkele ziekte.

lenaa_tje

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-03-21 13:54

secricible schreef:
https://nos.nl/artikel/2374063-notities ... lders.html

Mooi voorbeeld dat illustreert waarom een formatie dus niet digitaal zou moeten. Stel je voor dat daar een datalek ontstaat. Ditzijn de consequenties van een paar zinnen.

Hoewel ik altijd ben voor openheid vind ik dit dus ook. Je kan dit vanwege de media gevoeligheid gewoon niet online doen. Dit is het eerste wat gekraakt wordt.

Even als voorbeeld. Wij geven dus online les, al die leerlingen sturen berichten etc. Vrijwel alle communicatie gaat via teams maar wij mogen in chat berichten leerlingen niet bij naam noemen vanwege de avg wetgeving :+
Communiceert super praktisch met initialen.

https://www.rtvnoord.nl/nieuws/802116/H ... rzoekt-het Maar dit vind ik wel positief onderzoek naar of gezinsleden niet ongemerkt Corona hebben gehad

Mungbean

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-03-21 13:54

secricible schreef:

Mooi voorbeeld dat illustreert waarom een formatie dus niet digitaal zou moeten. Stel je voor dat daar een datalek ontstaat. Ditzijn de consequenties van een paar zinnen.

Datzelfde vind ik ook van patientendata.

Pandora2

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-03-21 14:00

Ik ga het Lancet artikel vanavond even doorspitten :P

Gister 6200 nieuwe besmettingen hier in BE. Ook niet echt om vrolijk van te worden.

secricible

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-03-21 14:10

Sizzle schreef:
secricible schreef:

Datzelfde vind ik ook van patientendata.

Eens. Maar wel een andere discussie denk ik :D

Mungbean

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-03-21 14:17

Dat hoort eerder in het vaccin topic inderdaad.
Inentingsdata van 450000 mensen waren deze week weer free for download, deze keer in Zwitserland.
Het bedrijf schreef: we gaan er vanuit dat de zwakke punten niet misbruikt worden 8)7

ICT staat ook niet perse synoniem voor veilig:
Gegevens van mogelijk miljoenen Nederlanders zijn door criminelen gestolen bij RDC, een bedrijf dat autogarages ICT-diensten aanbiedt. Dat meldt de NOS donderdag op basis van eigen onderzoek.

MarlindeRooz

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-03-21 14:24

Aanrader: lees het boek “ik weet je wachtwoord”. Wedden dat velen van jullie betrokken zijn geweest bij een datalek en dus makkelijk te hacken zijn. :D

SusanH
Lid Bezwaarcommissie

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-03-21 14:28

Wat Ollongren doet is ook data lekken, alleen dan analoog.

En wbt klagen, ik denk dat het ook ingebakken is in onze cultuur. En het hangt ook van je definitie van klagen af, wat je onder klagen verstaat. Ik vind kritisch zijn op een deel van de maatregelen geen klagen. Je mag best vragen stellen, daar is niks mis mee. Ik ben het met veel dingen eens, zoals thuis blijven en laten testen bij klachten. Maar sommige dingen heb ik wel vragen bij. Zoals de winkelsluiting, de avondklok, en het feit dat besmetting via aerosolen nauwelijks serieus lijkt te worden genomen.

elnienjo

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-03-21 14:42

MarlindeRooz schreef:
Die mensen worden beter getest en in de gaten gehouden dan de gemiddelde burger hoor.

Rutte had zich tot voor kort nog nooit laten testen, gaf hij zelf toe. En die zit continu met veel mensen bij elkaar.

Hij geeft echt het verkeerde voorbeeld, sowieso vrijwel al die politici. Ze zitten ook samen aan een tafel te eten bijv. En de meeste dragen niet-beschermende mondkapjes, heb ze nog maar weinig met FFP's gezien in elk geval.

SusanH
Lid Bezwaarcommissie

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-03-21 14:49

Gooi hem er nog maar eens in. Lijken zo op het oog geen grote misstappen. Maar het uitstralingseffect hiervan is enorm.