Ervaring met vinted

Moderators: Essie73, NadjaNadja, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird, Polly

Toevoegen aan eigen berichten

ilsexxx

Re: Ervaring met vinted

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-06-22 23:58

Hi iedereen, hierbij een vraag. Ik heb een horloge voor 200 verkocht aan iemand. Nu heeft diegene vanavond laat aangegeven dat het pakket niet is bezorgd. Ze was gisteren een dag weg en nu zegt ze dat het pakket is bezorgd in haar papiercontainer maar dat ze nooit het pakket in de papiercontainer heeft gevonden. Oftewel, ze denkt dat iemand het pakket eruit heeft gevist vlak na bezorging. Ze stuurde mij een keurig uitgesneden foto van een briefje van DHL met daarop ‘in blauwe container’. Echter als ik via de QR code ga checken of de zending daarop is geregistreerd, kan er niks worden gevonden. Tevens de code die erbij staat doet het niet.

Nu heeft ze een melding gedaan bij Vinted en die gaan een onderzoek starten. In hoeverre kan ik hiervan de dupe wordeb? Stel pakket is echt kwijt volgens DHL, wordt koper dan in het gelijk gesteld en krijgt zij het geld terug en krijg ik alleen een vergoeding van 20 euro? (Dit is wat ik heb gelezen op Vinted dat er dan sprake is van een vergoeding bij een kwijtgeraakt pakket) + natuurlijk dat ik het horloge dan kwijt ben?

Immers, het pakket is wél bezorgd en wie zegt dat zij hem niet uit de container heeft gehaald en vervolgens de melding heeft gedaan bij Vinted dat ‘ie er nooit in heeft gelegen?
Ik baal er enorm van, had al een wat bijzonder gevoel bij deze koper en had achteraf gezien nooit het horloge via Vinted moeten verkopen. Maar ja, precies wat ik zeg, dat is achteraf.

Iemand hier ervaring mee? Zo ja, wat kan ik nu verwachten en zijn er evt andere stappen die ik kan ondernemen? Ik hoor heel graag jullie verhalen/tips!!

Jette

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-06-22 07:21

Je hebt zelf ook een code gekregen bij verzending toch? Wat geeft deze aan?

Klinkt inderdaad niet helemaal fair. Zou zelf even de code checken en ook aangeven bij Vinted wat hierop staat. Hoe zijn de recensies van de koper verder?

ilsexxx

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-06-22 08:05

Klopt, deze geeft aan ‘bezorgd door de brievenbus’ maar het pakket is dusdanig groot dat dat niet mogelijk is. De recensies zijn allemaal goed, maar zie daaraan dat ze alleen maar heeft verkocht en eigenlijk niks gekocht. Daarom durfde ik het ook uiteindelijk wel aan.

Ik heb nog een bericht gedaan aan Vinted inderdaad met duidelijke omschrijving hoe alles is gebeurd en alle feiten op een rij. Denk dat ik verder niet heel veel kan doen bah. Ik ga in ieder geval nooit meer dure items verkopen via Vinted haha

Needje

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-06-22 08:17

Gatver. Irritant is dat.
Als ze neerzet toestemming heeft gegeven is het normaal gesproken haar risico.
Maar ja. Wie zegt idd dat het daadwerkelijk daar is gelegd. Met de huidige bezorgdiensten twijfel ik daar ook wel eens aan.
Helemaal omdat ze bv ook al tig pakketten als geleverd markeren terwijl ze dan nog bezorgd moeten worden. Rare gang van zaken iig daar.

Maar als jij aangeeft dat je niets kan met de codes op dat briefje zou ik ook twijfelen ja.
Zou die foto ook naar Vinted sturen dan.

ilsexxx

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-06-22 08:26

Nee ze had geen neerzet toestemming gegeven zei ze. Ze zei dat normaal gesproken de pakketten wel bij de buren worden bezorgd als ze niet thuis is. Vind het al met al een vreemd verhaal ook, en idd wie zegt dat het daar daadwerkelijk is neergelegd en wie zegt dat het er dus wel is neergelegd en zij het er gewoon heeft uitgehaald… blijft gissen.

Goede tip van die foto van dat briefje meesturen. Ik ga dat zeker doen

Needje

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-06-22 08:37

Nou ja ik laat het ook altijd in de blauwe kliko leggen en heb ook wel eens iets daar in gehad van iets zonder toestemming.

Maar zonder neerzet toestemming is het wel de bezorger z’n verantwoordelijk

tengeltje11

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-06-22 09:08

Klopt, maar als het zo gezien wordt , dan is de koper de klos, want dan wordt het verzekering en die dekt maar 20 euro voor de verkoper…. Dus ik hoop dat vinted het anders zal gaan zien….

Hier een switch gekocht voor de kids, ding blijft al meer dan een week onaangeroerd in een mondial punt….. mijn afleverpunt had een kapot scanapparaat en in die dagen dat ze het normaal geleverd ging worden konden ze daardoor dus geen pakjes versturen of ontvangen, denk dat dat de oorzaak is, maar toch…. Gaat ook over een aanzienlijk bedrag, hoop dat het alsnog aankomt…

Alja

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-06-22 09:10

Jee hier een bundel van 40 artikelen verkocht!
Ruimt mooi op :)

upendo

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-06-22 09:40

Als je als koper bij zo'n geschil in het gelijk wordt gesteld kan je niet meer beoordeeld worden door de verkoper. Dus dat ze alleen maar positieve reviews heeft hoeft niets te zeggen.

Wat een k*tsituatie. :(

MuSLi

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-06-22 11:32

Floko schreef:
MuSLi schreef:
Ik heb volgens mij al eerder gelezen dat mensen niet konden kiezen voor DHL, terwijl de verkoper (ik in dit geval) wel DHL heeft aanstaan. Is daar een oplossing voor?

Een paar uur wachten

Hebben we inderdaad weer gedaan. En vanochtend stond DHL er weer bij voor haar.
Fijn :)

AmyJamess

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-06-22 12:18

ilsexxx schreef:
Nee ze had geen neerzet toestemming gegeven zei ze. Ze zei dat normaal gesproken de pakketten wel bij de buren worden bezorgd als ze niet thuis is. Vind het al met al een vreemd verhaal ook, en idd wie zegt dat het daar daadwerkelijk is neergelegd en wie zegt dat het er dus wel is neergelegd en zij het er gewoon heeft uitgehaald… blijft gissen.

Goede tip van die foto van dat briefje meesturen. Ik ga dat zeker doen

Misschien zeg ik iets heel stoms, maar heb je de foto al eens door google search gehaald? :o
Staan honderden can dat soort briefjes gewoon op internet.
Als je een track and trace hebt anders eventjes met DHL bellen, vragen wat precies de status is van het pakket.

deedee19

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-06-22 12:53

HorsePassion schreef:
DPD kan ook traag zijn. Ik zit al een week op een pakket te wachten en die blijft steeds onderweg.

Bij DPD loont het via DPD site zelf te kijken en niet via Vinted. Heb al vaker gehad dat dat niet matcht. Lag het dus al lang klaar.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-06-22 14:46

Hier is vinted weer aan het aantrekken na een hele periode amper beweging in verkopen. Heb nu 2 items verkocht die er allebei al aardige tijd op staan, dus afwachten loont wel blijkbaar

The_Cat

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-06-22 14:52

Ik heb gisteren voor de eerste keer echt iemand geblokt op vinted. Normaliter kan ik wel goed om met mensen die een poging doen om af te bieden.

Ik had een kledingstuk er op staan, nieuwprijs 58 euro. Past niet goed, maar terugsturen naar de USA kost me teveel, dus verkoop het dan maar op vinted met wat korting (staat er nu op voor 40). Krijg ik zo'n bericht van een vrouw die zegt: als je het op 25 zet neem ik het nu meteen. En niet 1x, maar elke dag stuurde ze het. Toen heb ik gereageerd dat ik niet van plan was het voor zo weinig mee te geven, want dat het niet 58 euro kost... En dan krijg je een: ik zeg het u maar. STOP MET MIJ HET ELKE DAG TE ZEGGEN VROUW :') geblokt en verwijderd zucht

_Lorette_

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-06-22 16:43

Daar zou ik ook een keer klaar mee zijn. :P

Ik heb de afgelopen weken veel met DHL mogen versturen. Super fijn, want DHL en UPS zijn de enige die voor mij op de route zitten en waar ik makkelijk kan parkeren. Alleen is het eerste pakket van deze reeks vermist en ik krijg dan maximaal 20 euro vergoed. Natuurlijk is dit ook net het duurste pakket. De andere pakketjes kwamen allemaal heel snel aan. Zoiets gebeurt natuurlijk nooit met het goedkoopste pakketje. :Y)

Rennie89

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-06-22 08:30

Oké, snap er de ballen van. Wil wat haarverf verkopen omdat ik die kleur toch niet meer ga gebruiken, plaats ik ze op Vinted per 2 pakken, worden ze direct verwijderd omdat het de catalogus regels schend? Ik snap er dus echt niks van… gaat om garnier en Schwarzkopf, dus ook geen vreemde merken …

DuoPenotti

Woonplaats: Tussen de Limburgse velden met uitzicht op de Brabantse.

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-06-22 08:34

Ik verbaas mij hoe snel DPD richting Frankrijk was.
9 juni verstuurd, 14 juni aangekomen.

Als ik hier zo lees heb ik dus erge mazzel gehad dat die deken er dus niet afgegooid is.
Sowieso tijd dat ze paardenspullen ook toe gaan staan als honden voortaan ook mag

Lisitano

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-06-22 08:59

Rennie89 schreef:
Oké, snap er de ballen van. Wil wat haarverf verkopen omdat ik die kleur toch niet meer ga gebruiken, plaats ik ze op Vinted per 2 pakken, worden ze direct verwijderd omdat het de catalogus regels schend? Ik snap er dus echt niks van… gaat om garnier en Schwarzkopf, dus ook geen vreemde merken …

Heb je eigen foto’s gebruikt?

Rennie89

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-06-22 10:36

Ja uiteraard, gewoon in m’n woonkamer genomen
Afbeelding

CastaMickey

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-06-22 14:13

Het zou kunnen dat ze dat zien als fabrieksfoto, doen ze bij mij ook wel eens. Je moet dan de inhoud eruit halen en daar een foto van maken. Dit telt als foto van de fabrieksfoto en dat mag dus ook niet..

Hopelijk komt het goed met het horloge! Als er bij de t&t staat bezorgd door de brievenbus, maakt het dan uit dat dat niet kan? Er staat dat het bezorgd is, dus dat kan misschien in jouw voordeel werken...

ilsexxx

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-06-22 14:21

tengeltje11 schreef:
Klopt, maar als het zo gezien wordt , dan is de koper de klos, want dan wordt het verzekering en die dekt maar 20 euro voor de verkoper…. Dus ik hoop dat vinted het anders zal gaan zien….

Hier een switch gekocht voor de kids, ding blijft al meer dan een week onaangeroerd in een mondial punt….. mijn afleverpunt had een kapot scanapparaat en in die dagen dat ze het normaal geleverd ging worden konden ze daardoor dus geen pakjes versturen of ontvangen, denk dat dat de oorzaak is, maar toch…. Gaat ook over een aanzienlijk bedrag, hoop dat het alsnog aankomt…

Dit inderdaad, dan krijg ik die vergoeding van 20 euro ipv de 200 euro + horloge weg. Ik heb contact gehad met DHL en die zei dat vinted dan een claim bij hun kan indienen. Maarja, denk niet dat DHL 200 euro aan mij gaat betalen. Ik hoop ook dat vinted het anders gaat zien, ik heb geen reactie gekregen op mijn bericht die ik heb gedaan, wel dat ze formaat verpakking en hoe de verpakking eruit ziet wilden weten.

AmyJamess schreef:
Misschien zeg ik iets heel stoms, maar heb je de foto al eens door google search gehaald? :o
Staan honderden can dat soort briefjes gewoon op internet.
Als je een track and trace hebt anders eventjes met DHL bellen, vragen wat precies de status is van het pakket.

heb ik vandaag gedaan! Slim. Kwam alleen helaas niks uit. Het lijkt wel typisch zo'n foto die van internet is gehaald maargoed, kan er natuurlijk naast zitten. De status van het pakket kan ik ook nakijken, die staat op 'geleverd door brievenbus'. DHL gaf aan dat vinted contact met hun op moet nemen (wat vandaag dus is gebeurd) en dat er dan onderzoek wordt gestart.

upendo schreef:
Als je als koper bij zo'n geschil in het gelijk wordt gesteld kan je niet meer beoordeeld worden door de verkoper. Dus dat ze alleen maar positieve reviews heeft hoeft niets te zeggen.

Wat een k*tsituatie. :(

ook dit nog inderdaad bah... Baal wel enorm, en mocht het zo zijn dat ik het geld en horloge kwijt ben dan heb ik in ieder geval een harde les geleerd :(.

leeslampje

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-06-22 15:35

Mijn spijkerjasje is op het Homerr-afhaalpunt aangekomen, na 4 weken *\o/*

Maar... ik heb meerdere Homerr-punten in mijn buurt. En weet écht niet meer welke ik heb opgegeven.
Kun je ergens ook terugzien bij wélk Homerr-punt het ligt? Zou me een hoop tijd fietsen in deze warmte schelen :')

Esther_

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-06-22 15:56

Ik heb een artikel opgeslagen van een verkoper uit Luxemburg. Nu heb ik alleen een bericht knop en geen koop knop.
Vreemd… zou je niet kunnen kopen uit Luxemburg?

x_Jeanine_x

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-06-22 16:06

Ik heb weer iets aparts met vinted...

Wil 3 verschillende dingen kopen, bij 3 verschillende verkopers. En kan op mijn vaste pakketpunt, alleen Homerrr kiezen. Terwijl ik wel het punt van 300meter verder DHL kan kiezen bijv.

Mijn vaste punt zijn mijn ouders, die alles hebben behalve PostNl....

Meer mensen die daar last van hebben?

leeslampje

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-06-22 16:15

Esther_ schreef:
Ik heb een artikel opgeslagen van een verkoper uit Luxemburg. Nu heb ik alleen een bericht knop en geen koop knop.
Vreemd… zou je niet kunnen kopen uit Luxemburg?

Is de verkoper niet met vakantie?