Algemeen Coronatopic #4

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

Tiggs

Re: Algemeen Coronatopic #4

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-09-20 12:47

Werken aan een netwerk, onderzoeken wat er bij jou bezorgt, dingen als soep en pasta op voorraad hebben, wat maaltijden in de vriezer.

Het leven kan zo makkelijk zijn.

Sheran

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-09-20 12:50

Iedereen gaat er maar vanuit dat je een huis hebt waar een vriezer en een voorraad in past _O-
Netwerk is overigens niet voor iedereen even makkelijk natuurlijk. Zeker niet als je net verhuisd ben of student bent en je vrienden elders heen zijn gegaan. Maar dan nog is er meestal wel een buurman of buurvrouw die, als je het ze vraagt, best wat wil halen. Je moet het alleen even (durven) vragen :)

purny

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-09-20 12:54

Meld je aan voor de bezorgdienst van de supermarkt.
Overigens vind ik de opmerking dat je je vrijheid terug hebt best overdreven overkomen.

Ik heb mij in het begin gelijk aangemeld bij picnic. Maar er zijn nog heel veel mensen voor mij.

wemkelover

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-09-20 12:55

ja maar niet overal is er een bezorgdienst... lijkt misschien heel raar voor sommige mensen,.. maar het bestaat.

purny

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-09-20 12:57

wemkelover schreef:
ja maar niet overal is er een bezorgdienst... lijkt misschien heel raar voor sommige mensen,.. maar het bestaat.

Albert Heijn bezorgt toch ook thuis?

verootjoo

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-09-20 13:00

purny schreef:
wemkelover schreef:

Albert Heijn bezorgt toch ook thuis?

Niet bij iedereen, bij ons ook pas sinds kort :')

Het leven buiten Den Haag en de randstad is anders hoor :P

purny

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-09-20 13:01

In Ossendrecht waar mvdende woont worden boodschappen thuis bezorgd. Kwestie van even Google gebruiken
Bovendien loopt er ook een bokt topic over boodschappen doen wanneer je in quarantaine zit. Wellicht kun je daar ook een bericht in plaatsen als het moet

Loretta

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-09-20 13:08

Kijk ook eens of Jumbo bij jumbo bij jou in de buurt bezorgt

Echwel

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-09-20 13:11

Jumbo of ah pick up hoef je de winkel niet door.
Ik dus wel voor bijna maand droge producten nu in huis, zodat er af en toe wat vers moet worden gehaald
#doemaarvoorzichtig#

verootjoo

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-09-20 13:12

purny schreef:
In Ossendrecht waar mvdende woont worden boodschappen thuis bezorgd. Kwestie van even Google gebruiken
Bovendien loopt er ook een bokt topic over boodschappen doen wanneer je in quarantaine zit. Wellicht kun je daar ook een bericht in plaatsen als het moet

Oh sorry, wist niet dat je het weer eens specifiek op haar had :7

Maar goed, ik heb idd gewoon een bezorgbundel bij AH. Dus altijd een plek en elke week boodschappen bezorgd :Y)

Neonlight
Moderator Over Paarden

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-09-20 13:35

Bij mij wordt er niet bezorgd, en voor pick up moet ik naar binnen. Ja, ik hoef niet de hele winkel door maar moet wel de deur door naar binnen.

purny

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-09-20 13:37

Ik zag gister juist dat een pick up point verdwijnt van Jumbo in Den haag. Erg jammer vind ik dit.

purny

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-09-20 13:38

verootjoo schreef:
purny schreef:

Oh sorry, wist niet dat je het weer eens specifiek op haar had :7

Nee hoor, het is alleen maar handig voor de volgende keer om te weten mocht er weer zo'n situatie voorkomen.

lenaa_tje

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-09-20 13:49

purny schreef:

Dan hoeft er nog geen plek te zijn..
Hier bezorgd de jumbo en de ah wel maar de eerst volgende plek die er is, is eind volgende week.
Ik vind het voor normaal te duur dus ik ga niet voor de zekerheid zo n plek vast houden ...

Tiggs

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-09-20 13:53

Sheran schreef:
Iedereen gaat er maar vanuit dat je een huis hebt waar een vriezer en een voorraad in past _O-
Netwerk is overigens niet voor iedereen even makkelijk natuurlijk. Zeker niet als je net verhuisd ben of student bent en je vrienden elders heen zijn gegaan. Maar dan nog is er meestal wel een buurman of buurvrouw die, als je het ze vraagt, best wat wil halen. Je moet het alleen even (durven) vragen :)

Ja dat bedoel ik :)
Ik ben ook geen type dat koffie gaat drinken met de buren, maar ik zou gerust wat boodschappen voor ze meenemen en andersom vermoed ik ook. Dat laatste is overigens niet nodig, omdat ik andere personen in een straal van 5 km heb die ik dat kan vragen. Daarnaast bezorgt picnic hier gelukkig :D

Tiggs

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-09-20 13:55

verootjoo schreef:
Niet bij iedereen, bij ons ook pas sinds kort :')

Het leven buiten Den Haag en de randstad is anders hoor :P

Er is een reden voor dat de huizen daar goedkoper zijn :7

purny

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-09-20 13:58

Tiggs schreef:
Sheran schreef:

Ja dat bedoel ik :)
Ik ben ook geen type dat koffie gaat drinken met de buren, maar ik zou gerust wat boodschappen voor ze meenemen en andersom vermoed ik ook. Dat laatste is overigens niet nodig, omdat ik andere personen in een straal van 5 km heb die ik dat kan vragen. Daarnaast bezorgt picnic hier gelukkig :D

Ik sta inmiddels op plek 2968 :+

Tiggs

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-09-20 14:00

Succes Purny... Maar! Als je eenmaal binnen bent, dan blijven ze bezorgen en het scheelt echt wel qua prijzen in vergelijking met bijvoorbeeld de AH.

purny

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-09-20 14:01

Tiggs schreef:
Succes Purny... Maar! Als je eenmaal binnen bent, dan blijven ze bezorgen en het scheelt echt wel qua prijzen in vergelijking met bijvoorbeeld de AH.

Dank je! Ik begon bij plek 7000 nog wat. Het gaat best snel en heb ook al wat wachtverzachters binnen gehaald

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-09-20 14:01

mvdende schreef:
Na al zn 10x ingelogd te hebben op coronatest.nl

Zojuist de uitslag NEGATIEF *\%/*

Gewoon een verkoudheid dus. Heerlijk om mijn vrijheid weer terug te hebben!

Wat lekker! Ben blij voor je!

Geniet van je vrijheid.

tokedri

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-09-20 14:20

Tiggs schreef:
Werken aan een netwerk, onderzoeken wat er bij jou bezorgt, dingen als soep en pasta op voorraad hebben, wat maaltijden in de vriezer.

Precies dat

lenaa_tje

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-09-20 14:31

tokedri schreef:
Tiggs schreef:

Precies dat

Toch blijf ik erbij dat werken aan je netwerk in Corona tijd nou niet zo makkelijk is.
En mocht ik ooit positief testen (of afwachten op de test) op Corona ga ik echt niet bij de buren aanbellen.

Shadow0

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-09-20 14:39

Nikass: volgens mij neem je daarmee geen te groot risico. In de buitenlucht, op afstand, en met weinig verschillende mensen, is er echt heel weinig kans op overdracht.

Nikass

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-09-20 15:03

Ik hoop dat jullie gelijk hebben. Dank jullie wel :)

Cayenne
Crazy Bird Lady en onze Berichtenkampioen!

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-09-20 15:06

Het afgelopen etmaal 2713 positieve tests en 38 doden...
29 nieuwe mensen in het ziekenhuis..