Corona en vakantie

Moderators: Essie73, NadjaNadja, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird, Polly

Toevoegen aan eigen berichten

mvdende

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-07-20 10:29

Pandora2 schreef:
Nee, de gouverneur spreekt voor de hele provincie, niet enkel voor de stad.

4 weken geleden nog niks aan de hand ? Nee, dat is eigen aan virussen. Die verwittigen niet vooraf wanneer het op welke plaats weer dikke ellende wordt :')

Maar 4 weken geleden waren er wel al mensen ook hier in het topic die je de goede raad gaven om al die vakanties maar een paar maanden uit je hoofd te zetten....

Hele volksstammen vertrekken nu op vakantie....

En ja, 4 weken geleden waren de corona cijfers op het laagste punt sinds de start van de pandemie. NIEMAND had het zien aankomen dat binnen 4 weken het virus weer zo zou oplaaien...

En àl die vakanties..... het zijn er deze zomer welgeteld 2! En 1 weekendje weg ben ik geweest. Dat is leuk, maar heeft niet de naam vakantie.

Ipv één vakantie van €600 doe ik nu 2 vakanties van zeg maar €250. Dus vóór er weer mensen over gaan struikelen dat ik niet op vakantie zou moeten kunnen gaan...

Daarnaast woon ik bijna letterlijk in provincie Antwerpen. Ik woon hemelsbreed minder dan 500 meter van de Be grens. Over de weg is het misschien net aan 1 km. Tanken doe ik dan ook altijd in België als het even mogelijk is. Dat was inderdaad niet grappig toen de grens gesloten was.

De kans dat ik het in mijn eigen dorp oploop is veel groter dan op de camping waar ik heen ga, die camping ligt echt een heel stuk verder van stad Antwerpen af dan mijn huis. Ik woon echt letterlijk een aantal km recht boven de stad Antwerpen.

Héél véél Belgen komen trouwens hier in de grensdorpjes boodschappen doen omdat 1 de boodschappen hier goedkoper zijn en 2 om de mondkapjes plicht te omzeilen.

Tancreda4

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-07-20 10:31

Nee. JIJ hebt niet zien aankomen dat het zou oplaaien. Voor het gros is dit geen verrassing. Misschien iets sneller dan gepland. Maar aangezien alles enorm versoepelde, reizen weer mocht en mensen 'corona moe' zijn is dit een logisch gevolg.

Iedereen moet het zelf weten of ze op vakantie gaan ja of nee. En of het buitenland wordt of niet. Maar er zitten nu eenmaal risico's aan. Niet doen of het opeens uit de lucht komt vallen.

Mondkapjes mee en desnoods alleen chillen voor je tent ipv uitstapjes.

Wij doen normaal meer uitstapjes dan we dit jaa rhebben gedaan. Niet uit eten geweest. Alleen om en rond ons huisje gebleven. En stiekem was dat ergens wel relaxed! We hadden de paarden, de bossen. En elkaars gezelschap.
Laatst bijgewerkt door Tancreda4 op 28-07-20 10:35, in het totaal 2 keer bewerkt

Moon_light94

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-07-20 10:32

mvdende schreef:
Pandora2 schreef:

4 weken geleden nog niks aan de hand ? Nee, dat is eigen aan virussen. Die verwittigen niet vooraf wanneer het op welke plaats weer dikke ellende wordt :')

Maar 4 weken geleden waren er wel al mensen ook hier in het topic die je de goede raad gaven om al die vakanties maar een paar maanden uit je hoofd te zetten....

En ja, 4 weken geleden waren de corona cijfers op het laagste punt sinds de start van de pandemie. NIEMAND had het zien aankomen dat binnen 4 weken het virus weer zo zou oplaaien...

En àl die vakanties..... het zijn er deze zomer welgeteld 2! En 1 weekendje weg ben ik geweest. Dat is leuk, maar heeft niet de naam vakantie.

Ipv één vakantie van €600 doe ik nu 2 vakanties van zeg maar €250. Dus vóór er weer mensen over gaan struikelen dat ik niet op vakantie zou moeten kunnen gaan...

Daarnaast woon ik bijna letterlijk in provincie Antwerpen. Ik woon hemelsbreed minder dan 500 meter van de Be grens. Over de weg is het misschien net aan 1 km. Tanken doe ik dan ook altijd in België als het even mogelijk is. Dat was inderdaad niet grappig toen de grens gesloten was.

De kans dat ik het in mijn eigen dorp oploop is veel groter dan op de camping waar ik heen ga, die camping ligt echt een heel stuk verder van stad Antwerpen af dan mijn huis. Ik woon echt letterlijk een aantal km recht boven de stad Antwerpen.

Héél véél Belgen komen trouwens hier in de grensdorpjes boodschappen doen omdat 1 de boodschappen hier goedkoper zijn en 2 om de mondkapjes plicht te omzeilen.

Niemand? Rutte waarschuwde niet voor niets dat je niet wordt opgehaald als je ergens heen gaat en het land gaat ineens weer op slot. Het was heel erg duidelijk dat het zo weer op kan laaien. Er werd niet voor niets steeds gezegd dat de regels versoepeld worden, maar ook weer teruggedraaid kunnen worden waar nodig.

miccamaaike

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-07-20 10:32

Oh ik heb er echt totaal geen problemen mee dat je op vakantie gaat. Ook met een uitkering is een vakantie iets wat moet kunnen. Maar ik vind het wel behoorlijk naief om te denken dat t virus niet weer zou oplaaien. T was wachten totdat t weer zou gaan stijgen. Dat kan IEDEREEN toch zien aankomen. Als mensen weer allemaal dingen gaan ondernemen en corona is nog niet weg, tsja dat is wachten op stijgingen.

Ga nou maar gewoon lekker genieten van je vakantie en doe een mondkapje op daar waar dat moet. Als je je niet overal zo intens aan ergert, dan wordt je vakantie een stuk ontspannender.

purny

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-07-20 10:34

Iedereen weet toch dat corona weer op kan laaien... heel de wereld is niet voor niks code geel of oranje. Om nou te gaan vertellen dat je het niet hebt zien aankomen vind ik echt onzin.

LadyMadonna

Re: Corona en vakantie

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-07-20 10:40

Weet je, ik ga volgende week een weekje naar Oostenrijk. 4 weken terug geboekt. Ik denk dat ik in mijn uppie bovenop een berg minder risico loop dan in de plaatselijke supermarkt.
Echter vanaf moment van boeken heb ik mij gerealiseerd dat de kans aanwezig is dat het niet door kan gaan. Of dat ik eerder naar huis moet.
Nouja, dat zien we dan wel weer, daar ga ik geen drama van maken. Dat is het risico van reizen in deze tijd...

miccamaaike

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-07-20 10:41

Waar in Oostenrijk ga je naartoe LadyMadonna?
Wij vertrekken ook volgende week. Maar ik hou er nogsteeds rekening mee dat t niet door gaat of we naar huis moeten oid.

LadyMadonna

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-07-20 10:42

Westendorf tirol

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-07-20 10:43

mvdende schreef:
Pandora2 schreef:

Niemand... :') Ik denk eerder iedereen, behalve jij dan :+

Oscar
Forumcoördinator

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-07-20 10:43

Precies. Dat is het risico dat we zelf nemen.
Ik heb ook wat geboekt voor over een paar weken in NL en je weet nooit hoe het loopt. Zelfs binnen NL kan er in een paar weken veel veranderen. Als het door kan gaan dan zou dat super zijn. Kan het niet of geeft het teveel risico's dan gaan we niet. Jammerdebammer dan. Gezondheid is dan toch net wat belangrijker dan de camping.

Westendorf is trouwens leuk!

Getup

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-07-20 10:46

Gisteren reportage van Duitse journaliste in oa Kroatië. Niks mondkapjes en afstand, ze gingen helemaal los op feestjes in bars. Dit is uiteraard niet t geval voor iedereen en heel Kroatië. Maar dit schiet niet op zo. Dan mogen de Belgen thuis nog maar 5 mensen zien, en de ander gaat los in Kroatië ( bijvoorveeld) en komt vrolijk naar huis.

Je moet er gewoon rekening mee houden dat situaties elk moment kunnen veranderen. Overal.

Berdien

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-07-20 10:48

Dat laatste vooral Getup :j Dat zie je nu ook met Barcelona, en dichterbij in België. De situatie is zo ontzettend instabiel.. Dus nu iets boeken is hopen dat het door kan gaan maar er ook zeker rekening mee houden dat je je plannen moet wijzigen of zelfs annuleren.

lenaa_tje

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-07-20 10:48

Pandora2 schreef:

Met een pandemie is het echt niet zo dat je gewoon altijd maar je eigen zin kan doen wanneer je wil en waar je maar wil.

Haar camping ligt niet in de provincie. Dus ik begrijp die camping houder ook wel dat hij annuleren niet accepteert met geld terug.
Buiten de provincie is buiten de provincie.

LadyMadonna

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-07-20 10:50

Buiten gezondheid om... Als ik in een oranje gebied terecht kom kan ik de toko weer twee weken sluiten.
Vond de 8 weken verplichte sluiting van het voorjaar wel genoeg :')

Bellex

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-07-20 10:51

mvdende schreef:
Pandora2 schreef:
De gouverneur van de provincie Antwerpen vraagt heel duidelijk om echt weg te blijven de komende weken

https://www.msn.com/nl-be/nieuws/nation ... d=msedgdhp

Daar is een hele goede reden voor.

Jep -:(-

Maar waarschijnlijk bedoeld hij daar meer Stad Antwerpen mee dan echt de hele provincie.

Als ik nu de camping ga bellen met dat artikel erbij, ga ik heel hard uitgelachen worden. Want één de camping ligt tussen Mol en Hasselt en (net) niet in de provincie Antwerpen en 2, ik ga dan nooit mn geld terug krijgen.

4 weken geleden toen ik boekte, was er nog helemaal niets aan de hand...

Ik neem een doos mondkapjes mee, en zal me er op moeten voorbereiden dat als ik naar Mol ga oid, dat ik waarschijnlijk vaak dat mondkapje op moet.

Er staat letterlijk
Citaat:
"Vermijd de komende weken de provincie Antwerpen."

Het zou fijn zijn als je niet steeds hele woorden in hoofdletters en al die puntjes achter zinnen schrijft, komt nogal drammerig en schreeuwerig over. Niemand hier kan er iets aan doen, maar genoeg hebben je gewaarschuwd en zelfs het verloop nu in België en NL voorspeld.

Dat jij op vakantie wilt is prima, dat jij het verantwoord vind is ook prima, maar hou dan op met zeuren en klagen want dit risico heb je zelf genomen. Mag je even balen, ja, maar je blijft erin. Stop je energie lekker in positieve dingen joh
Laatst bijgewerkt door Bellex op 28-07-20 10:51, in het totaal 1 keer bewerkt

Getup

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-07-20 10:51

Werk in een hotel en wordt zeg maar goed bezig gehouden :') .

Dan annuleren de Belgen massaal ( code oranje) terwijl anderen vrolijk komen. Nu bijna alleen maar luxemburgers, die in eigen land op vakantie gaan. Elke dag tig aanvragen en tig annuleringen.

lenaa_tje

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-07-20 10:52

LadyMadonna schreef:
Buiten gezondheid om... Als ik in een oranje gebied terecht kom kan ik de toko weer twee weken sluiten.
Vond de 8 weken verplichte sluiting van het voorjaar wel genoeg :')

Dit zij mijn dansschoolhouder ook. Normaal gaat hij ook op vakantie maar hij zei nu ik ben 3 maand dicht geweest. Het is wel goed.

@knabbelgirl er staat letterlijk dat haar camping niet in de provincie Antwerpen staat.

Keet

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-07-20 11:08

Ben toch blij dat we direct de eerste week van de vakantie gegaan zijn en niet hebben afgewacht of later zijn gegaan.

Buiten NL op vakantie gaan is een risico, dat heeft de regering al heel vroeg aangegeven. Ook dat de situatie snel kan veranderen.
Daarom onze keuze ook om in NL te blijven ipv het buitenland, hoe vervelend dan ook

verootjoo

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-07-20 11:13

Keet schreef:
Ben toch blij dat we direct de eerste week van de vakantie gegaan zijn en niet hebben afgewacht of later zijn gegaan.

Buiten NL op vakantie gaan is een risico, dat heeft de regering al heel vroeg aangegeven. Ook dat de situatie snel kan veranderen.
Daarom onze keuze ook om in NL te blijven ipv het buitenland, hoe vervelend dan ook

Vond je het echt zo vervelend? Ik vind Nederland eigenlijk best mooi om op vakantie te gaan :j Zo zijn we nu op de wadden geweest, en daar was ik eerder nooit geweest. Nu een mooi stukje NL ontdekt wat we anders nooit gedaan hadden :D
Het biedt ook mogelijkheden zo’n Corona tijd.

Keet

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-07-20 11:15

Mijn man vindt het vooral vervelend. En ja, ik ben ook liever de grens over.
We hebben echt leuke dingen gezien op vakantie, maar de meeste interessante stukken waren in Duitsland :)

miccamaaike

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-07-20 11:16

Ik ga eerlijk gezegd wel echt 100x liever naar t buitenland ja... alhoewel de wadden ook wel heel mooi zijn natuurlijk. Maar niks zo mooi als de Alpen inrijden.

Vorig jaar zijn we in de zomer een weekje naar Landal geweest in de achterhoek, maar ik mis dan dus echt wel iets aan zo'n vakantie.

verootjoo

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-07-20 11:18

In het buitenland zijn zeker erg mooie dingen te ontdekken :D Maar nu kan het eenmaal niet en ik merk dan toch dat wij iig ook een leuke vakantie kunnen hebben op 2uur rijden afstand :D

Ik ga denk ik wel de wintersportvakantie missen := Sneeuw is iets wat helaas zeldzaam is geworden hier.

Echwel

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-07-20 11:22

Hier bekijken we van dag tot dag of het lukt naar Geneve te gaan.....heb al gezegd dat we niet uit eten gaan en ook geen drukke plekken willen zien.
Wil alleen nicht helpen that's it...

Jolliegirl

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-07-20 11:23

Wij bekijken het ook van dag tot dag..

Kroatie gaat definitief niet door.
Dus nu oostenrijk (zell am see) op de planning. :)

Christiene

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-07-20 11:25

Bergen is te doen. Als je zelf om de agstand denkt. Kabelbanen treinen overslaat of probeert alleen met reisgezelschap in 1 kabelhokje te komen kan je 1 keer de top op.

Eten deden we zelf terras ook niet gedaan. Zondag stad bezoeken en op afstand dingen bekijken

Camping gewoon gaan en genieten. Afstand mondkapjes mee. Boodschappen mee.best te doen