Pandora2 schreef:Nee, de gouverneur spreekt voor de hele provincie, niet enkel voor de stad.
4 weken geleden nog niks aan de hand ? Nee, dat is eigen aan virussen. Die verwittigen niet vooraf wanneer het op welke plaats weer dikke ellende wordt![]()
Maar 4 weken geleden waren er wel al mensen ook hier in het topic die je de goede raad gaven om al die vakanties maar een paar maanden uit je hoofd te zetten....
Hele volksstammen vertrekken nu op vakantie....
En ja, 4 weken geleden waren de corona cijfers op het laagste punt sinds de start van de pandemie. NIEMAND had het zien aankomen dat binnen 4 weken het virus weer zo zou oplaaien...
En àl die vakanties..... het zijn er deze zomer welgeteld 2! En 1 weekendje weg ben ik geweest. Dat is leuk, maar heeft niet de naam vakantie.
Ipv één vakantie van €600 doe ik nu 2 vakanties van zeg maar €250. Dus vóór er weer mensen over gaan struikelen dat ik niet op vakantie zou moeten kunnen gaan...
Daarnaast woon ik bijna letterlijk in provincie Antwerpen. Ik woon hemelsbreed minder dan 500 meter van de Be grens. Over de weg is het misschien net aan 1 km. Tanken doe ik dan ook altijd in België als het even mogelijk is. Dat was inderdaad niet grappig toen de grens gesloten was.
De kans dat ik het in mijn eigen dorp oploop is veel groter dan op de camping waar ik heen ga, die camping ligt echt een heel stuk verder van stad Antwerpen af dan mijn huis. Ik woon echt letterlijk een aantal km recht boven de stad Antwerpen.
Héél véél Belgen komen trouwens hier in de grensdorpjes boodschappen doen omdat 1 de boodschappen hier goedkoper zijn en 2 om de mondkapjes plicht te omzeilen.