Ergernis in het verkeer

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

Morrie

Re: Ergernis in het verkeer

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-12-22 14:46

mijn vader had een militaire achtergrond, dus achteruit parkeren (paraat parkeren) is er geramd bij mij, ik parkeer altijd achteruit, zelfs als vooruit handiger is (bij IKEA bv.)

JPitty
Lid Nieuwsredactie

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-12-22 21:33

Met vier man naast elkaar lopen... Mag dat ook met vier man naast elkaar fietsen zijn? Naar mijn werk toe moet ik over een tweerichtingsfietspad. Hoe vaak ik daar niet vanuit tegengestelde richting hordes scholieren tegenkom op de fiets, en inderdaad rustig met vier naast elkaar... Maar dan hebben ze mooi pech, want ik ga toch echt niet tegen de wegkant aan/in de berm fietsen. No way, ik blijf gewoon op mijn rijbaan hoor. Meestal hebben ze het wel op tijd door, soms pas op het laatste moment. Gelukkig ging het tot nu toe altijd nog goed. Maar ik zie mezelf in de toekomst echt nog wel eens met zo'n clubje scholieren op een hoopje op het fietspad belanden.

Vooral ook omdat er ook genoeg mensen op snor- of elektrische fietsen of scooters zijn die een groepje scholieren willen inhalen, maar vervolgens halverwege die manoeuvre erachter komen dat ik op de andere baan er ook nog aan kom fietsen. Gaat ook tot nu toe nog steeds goed, maar er komt een dag dat zoiets ook een keer mis gaat. Geen idee wie er dan schuldig is, maar ik laat mij gewoon niet van mijn rijbaan af drukken naar de berm. Die wegkant/berm kunnen scherpe dingen liggen als steentjes/glas enz., er staan bomen en ik wil geen gedoe omdat iemand anders te beroerd is om even op te letten. Heb net zo veel recht om daar te rijden als zij.

Anne_GTI

Woonplaats: Kan de rand van Zwollywood zien uit mijn keukenraam, daarom kijk ik liever in de kamer naar buiten

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-12-22 00:40

Hoe verzin je het om op een busstation en busbanen te gaan parkeren.... optocht is mooi maar pleur die auto niet zomaar ergens neer.

Rennie89

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-12-22 00:53

Ik kwam deze tegen en moest aan dit topic denken
Afbeelding

luuntje

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-12-22 14:25

Rennie mooi plaatje.

Mensen die 5 meter naast een zebrapad oversteken.
En verwachten dat iedereen ze voorrang geeft.

Ineke2

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 23-12-22 19:33

Vandaag in dit weer gewoon 5 auto’s gezien die geen licht aan hadden onderweg… Dit was halverwege de middag en einde middag al richting schemer.

Zo stom, je bent in de stromende regen zo slecht zichtbaar al is het overdag.

JPitty
Lid Nieuwsredactie

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-12-22 00:24

Nou echt he... Vandaag zat ik in de auto ook al als een adelaar om mij heen te kijken om maar geen andere verkeersdeelnemer mee te pakken.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-12-22 01:04

O ja, ik heb er vandaag ook genoeg gezien zonder licht inderdaad.
2 voorgangers al seinen, en nog niet snappen hè.

Vandaag ook een ergenis meer, zat te wachten op parkeerplek bij de supermarkt, mevrouw ging weg, dus wacht netjes met knipperlicht aan. Mevrouw kwam mij tegemoet, dus moest om haar heen voor parkeerplek, tegenligger kwam aanrijden en wil hem zo ff snel op die plek zetten.
Voor z’n neus snel ingedraaid, begint te toeteren en kwaad te kijken, dacht echt ja dikke doei _O-
Had m mooi wel die plek }>

JPitty
Lid Nieuwsredactie

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-12-22 01:16

Echt asociaal vind ik dat: zien dat iemand aangeeft die parkeerplek in te willen en dan zelf er ook nog in willen... Zoek dan even verder.

Ik had vanavond ook nog een WTF momentje: op een weg waar je 50 mag, met dubbele doorgetrokken streep in het midden. Reed volgens mijn kilometerteller rond de 55. Wordt ik ineens ingehaald, over die dubbele doorgetrokken streep... Die auto verdween ook snel uit mijn zicht, dus reed echt wel sneller dan 50. Die weg lag ooit buiten bebouwde kom, mocht je ooit harder, maar nu ligt hij IN de bebouwde kom en is hij dus max 50. Staat op borden en met chocoladeletters op de weg. Is daar ook flink water op de weg, denk verstopte putten. Dus was die bestuurder deed was echt niet veilig.

mick75

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-12-22 01:39

Het irritantste was vanmiddag op de N11. Autoweg, mag je 100. 4 baansweg. Op de rechterbaan rijd een treintje vrachtwagens ongeveer 70, op de rechter een treintje personenauto’s en busjes ongeveer 85. De achterste vrachtwagen in het treintje rechts gooit zijn wagen zonder richting aan te geven of anderszins te waarschuwen zo midden in het treintje auto’s naar links. Moesten er een paar voor me heel hard in de ankers en een bijna de vangrail links in. Gelukkig hou ik zelf graag afstand. En lette iedereen goed op. Maar dat vond ik wel een vrij lompe actie die makkelijk verkeerd kon aflopen, er reden concreet nog 2 auto’s naast die vrachtwagen.

Geef gewoon richting aan en wacht tot er ruimte is zodat je niemand een hartverzakking bezorgt!

hagelslag

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-12-22 08:21

Ineke2 schreef:
Vandaag in dit weer gewoon 5 auto’s gezien die geen licht aan hadden onderweg… Dit was halverwege de middag en einde middag al richting schemer.

Zo stom, je bent in de stromende regen zo slecht zichtbaar al is het overdag.

Slechts 5?

Ik ben opgehouden met tellen...
Wel elke x groot licht gedaan naar ze. Zodat ze het misschien begrijpen....

Nu moet ik zeggen, ik was deze week echt veel onderweg. 28 rijuren minimaal gemaakt.
Maar alsnog.... Licht mensen.... Licht....

Ineke2

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 24-12-22 09:21

Ja ik was gisteren in totaal 1,5 uur onderweg. Even in perspectief :D

@Romy in de strijd om een parkeerplaats heb ik een keer een hoog oplopende ruzie gehad en de politie gebeld. Lag niet aan mij. 4 mensen ( uit die andere auto ) tegen 1 die schelden en mij niet wilden laten vertrekken is nogal bedreigend.

Toen de politie aankwam waren ze wel opeens heel gauw vertrokken.

Ook ik was al even aan het wachten op een plekje. Er kwam er 1 vrij en ik parkeerde er netjes en opeens hoor ik getoeter kwamen hun uit die auto met het verhaal dat zij al een tijdje daar stonden en ik voorpiepte. Eh niet dus, want ik zag ze net aankomen rijden en zei dat dan ook. Nou toen begonnen ze te schelden en te duwen. Dus ik weer in mijn auto gestapt. De deuren op slot gedaan en de politie gebeld.
Voor de zekerheid ook een foto gemaakt toen van hun kenteken mocht er schade zijn aan mijn auto door hun gedrag.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-12-22 09:53

Zo dat is wel heel heftig zo een reactie hoor!
Dan denk je toch wel doe even normaal, wat bezielt mensen soms gewoon.

JPitty
Lid Nieuwsredactie

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-12-22 18:34

Jeetje, dat was echt wel heftig zo te horen Ineke2. Denk dat je er heel goed aan gedaan hebt om de politie te bellen!

Ineke2

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 24-12-22 23:14

Ja ik was daarna wel een tijdje van slag en durfde eerst niet meer alleen te gaan winkelen. Inmiddels wel weer hoor, maar zo’n impact had het dus wel.

Palmboom95

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-12-22 15:19

Rennie89 schreef:
[ [url=m/HyJwBY.jpg]Afbeelding[/url] ]

Deze vind ik wel een beetje dubbel. We hebben hier een 80 weg maar veel mensen willen daar 90-100 rijden. Als ik 86 rijd zit er een hele stoet achter me maar ik ga echt niet het risico op een boete lopen hoor, vind mezelf dan niet 'het probleem'.

JPitty
Lid Nieuwsredactie

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-12-22 17:05

Hier gisteren op de snelweg A28 Zwolle-Meppel net zo. Je mag daar max 100 tussen 6 en 19 uur. Ik reed 110 op middelste baan (vrachtwagen inhalen), maar er waren echt gasten die mij over de linkerbaan zo snel voorbij reden, die gingen echt wel harder dan 100 hoor. Max. snelheden zijn blijkbaar voor watjes, nou dan ben ik ook maar een watje. Maar die max snelheid is er niet voor niets.

Rennie89

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-12-22 18:08

Palmboom95 schreef:
Rennie89 schreef:
[ [url=m/HyJwBY.jpg]Afbeelding[/url] ]

Deze vind ik wel een beetje dubbel. We hebben hier een 80 weg maar veel mensen willen daar 90-100 rijden. Als ik 86 rijd zit er een hele stoet achter me maar ik ga echt niet het risico op een boete lopen hoor, vind mezelf dan niet 'het probleem'.

Houd er rekening mee dat de snelheidsmeters in auto’s afwijken. Als jij 86 km rijd, is dit meestal rond de 76 km en dan heb je nog een correctie van 4 km. Je zou dus nog 8 km harder kunnen rijden zonder boete ;) rijd voor de lol eens met flitsmeister, die snelheid is over het algemeen gelijk. Je kan op flitsmeister 84 km rijden zonder boete.

Ik rijd op traject controles altijd gemiddeld 104 km per uur als 100 de toegestane snelheid is. Ik heb nog nooit een bekeuring gehad en ik rijd wekelijks 10x traject controle. Dat is ca 115 op de km teller, al is mijn auto nu anders afgesteld door grotere banden, dus nu is de afwijking veel kleiner en rijd ik ca 110 om 104 gemiddeld te rijden.

Gini

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-12-22 19:00

Waarom zou iemand die 86 op de teller heeft staan op een 80-weg nog harder moeten rijden?

Rennie89

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-12-22 21:07

Ik zeg niet dat iemand harder móet rijden, maar er word gezegd dat ze geen boete wilt dus leg ik uit dat dat niet zo snel gebeurd en je ontzettend veel speling heb voordat je daar überhaupt voor in aanmerking komt ;)

JPitty
Lid Nieuwsredactie

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-12-22 21:10

Mijn kilometerteller loopt gelijk met die op de navigatiesystemen die ik gebruik (Google Maps en HereWeGo). Als die aangeven dat ik bijvoorbeeld 50 rijd, dan is dat op de kilometerteller ook zo.

Rennie89

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-12-22 21:22

JPitty schreef:
Mijn kilometerteller loopt gelijk met die op de navigatiesystemen die ik gebruik (Google Maps en HereWeGo). Als die aangeven dat ik bijvoorbeeld 50 rijd, dan is dat op de kilometerteller ook zo.

Flitsmeister is veel accurater. Google maps etc wijkt af naar mijn mening. Er is wel als je een lagere snelheid rijd minder afwijking. Daarbij heb je nog steeds de 4 km correctie :)

Nayomie

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-12-22 21:31

Nja als iemand niet op "the edge" wil rijden, is dat natuurlijk prima. Zelfs verschil in winter en zomerbanden kan nog een andere snelheid aangeven.

Overigens had ik laatst een makker op een 100-weg die misschien net 55 reed. Die kan het niet meer afschuiven op een verkeerde teller. Evenals mensen die stug 80 rijden op een 100 weg.

Ineke2

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 25-12-22 21:39

Als iemand nét onder de toegestane snelheid blijft is dat toch minder irritant als echt ver daaronder.

luuntje

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-12-22 21:46

Haha ver onder de toegestane snelheid rijden wekt irritatie op.

Ik stond vrijdag als 2e auto voor een verkeerslicht.
Achtermij stond ook een auto,
Wil auto 1 naar achter rijden. Eh dat gaat niet.
Dus de toeter maar gebruikt en degene was verstandig genoeg om door te rijden.

Kan gebeuren dat je verkeerd rijdt.
Maar achteruit bij een verkeerslicht met auto’s achter je is gewoon een slecht plan.