Rare mensen op marktplaats deel 8

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-07-20 22:05

_Mir schreef:
Mij hebben ze enkele maanden op willen lichten na dat ze mijn nummer vroegen.

Ik dacht dat er ook niks kwaads mee kon. Ze hebben geprobeerd mijn whatsapp over te nemen. Ik kreeg in eens allemaal berichten met verificatie codes en links. Dus ja, het kan zeker een vorm van oplichting zijn. Ik geef mijn nr iig niet meer. Als iemand mij niet vertrouwd dan komt ie het maar lekker ophalen.

Oplichters handelen het liefst via je tel nr en niet via marktplaats.

Dit dus.
Als iemand iets komt ophalen geef ik wel mijn nummer voor als ze het misschien niet kunnen vinden. Deze persoon wou het verstuurd hebben.
Daarbij is €30,- nou niet echt een wereld bedrag waarvoor ik eerst alles van iemand zou hoeven weten voordat ik over maak. Dan vind ik dus ook dat een ander niet eerst alles van mij hoeft te weten.

Daphara

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-07-20 00:45

upendo schreef:
Shanna schreef:
Ik zou als verkoper nooit voor gelijk oversteken kiezen. Als de koper aangeeft niks te hebben ontvangen kan jij naar je geld fluiten, en die persoon ontvangt het product eerder dan dat jij je geld ontvangt. Soms kan je wel een volle week wachten op je geld. Nee mij teveel risico’s. Gelijk oversteken kan enkel bij de deur, als ik het moet verzenden dan vooraf betalen.

Als je PostNL via de app aanvinkt krijg je meteen een track en trace code en is dit niet meer van toepassing.

Precies je kunt via Marktplaats netjes een verzendlabel met track en trace krijgen. Die optie vink je gewoon aan bij het betaalverzoek. De koper betaald dan automatisch ook meteen voor de verzending en verzenden is op die manier €0,50 goedkoper.

In de chat krijg je automatisch de t&t updates van marktplaats. Dan is het voor beide partijen duidelijk wanneer een pakket aangekomen is.

Marktplaats betaald sowieso bij gelijk oversteken binnen een week uit. Maar als de koper meteen na ontvangst aangeeft het in goede orde ontvangen te hebben, dan staat het de volgende dag op je rekening.

Pearlx

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-07-20 07:19

J0anieke schreef:
Nee ik snap dat ook niet Pearl, zeker als het over dieren gaat...

Ik vind het vooral zielig voor haar eendje (als het verhaal geen complete onzin was, dat hoen we dan maar) die zit namelijk nog steeds alleen dus.

Ann

Re: Rare mensen op marktplaats deel 8

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-07-20 08:46

Ik denk dat degene iets dichter bij huis heeft gevonden, dat is vaak ook een reden waarom je niets meer hoort van iemand.

Pearlx

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-07-20 16:22

Ann schreef:
Ik denk dat degene iets dichter bij huis heeft gevonden, dat is vaak ook een reden waarom je niets meer hoort van iemand.

Dat hoop ik echt voor het beestje maar ik ben er bang voor (ze stuurde mij midden in de nacht de berichtjes en vrij vroeg de dag erna zou ze komen)

beert

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-07-20 17:25

Pearlx schreef:
Ann schreef:

Dat hoop ik echt voor het beestje maar ik ben er bang voor (ze stuurde mij midden in de nacht de berichtjes en vrij vroeg de dag erna zou ze komen)

Beestje overleden misschien of naar vogelasiel gebracht, dat kan ook natuurlijk.

DoretteK

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-07-20 09:00

Twee dagen geleden een bod gehad, meteen geaccepteerd. Niets meer gehoord -O-

Anoeska27

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-07-20 09:02

Ik heb net een tikkie gekregen van een verkoper, maar kan de link niet aanklikken.

Merexa

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-07-20 09:16

Hier ook een bod geaccepteerd van 25,-€ op iets waar ik 40,-€ voor vroeg, nieuwprijs +/- 80,-€ en het is in goede staat. Het is iets wat niet heel handig is om te verzenden, maar toch vroeg degene of het kon verzenden terwijl ik er ook alleen 'Ophalen' bij had staan. Omdat ik er onderhand toch wel vanaf wil gaf ik aan dat ik mijn best kon doen maar er wel verzendkosten bij komen. Niks meer gehoord.
Ook word ik gevraagd een foto te maken van de maatlabel terwijl die in de titel staat. Zou dit ''Hallo (naam)
Daar staat gewoon de maat op zoals in de titel omschreven staat, maar ik kan als ik weer thuis ben wel even​​ een foto maken..''
aanvallen overkomen? Ergens vind ik het ook wel een beetje een rare vraag of ligt dat aan mij?

upendo

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-07-20 09:40

ik zou gewoon een foto doorsturen. :)
Ik heb ook wel eens gehad dat iets bij aankomst een ander maatje bleek te zijn dan gezegd. Snap wel dat ze een foto willen van het label.

Daphara

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-07-20 09:56

upendo schreef:
ik zou gewoon een foto doorsturen. :)
Ik heb ook wel eens gehad dat iets bij aankomst een ander maatje bleek te zijn dan gezegd. Snap wel dat ze een foto willen van het label.

Laatst stond er een 80 CM Prolite singel te koop, dus ik had interesse, voor de zekerheid gevraagd om de singel na te meten tussen de gespen (er stond me iets bij dat die singels maar tot 75 cm gaan). Bleek zelfs dus een 65 cm singel te zijn, ze had zelf de gehele singel opgemeten en wist niet dat de echte singelmaat van uiteinde gesp tot uiteinde gesp is.

Dus ja, ik snap de vraag om een foto van een maatlabel te maken ook wel. Ik plaats zelf altijd in de advertentie al foto's van labels, opdrukken en specificaties als een product dat heeft. In het geval dat ik zelf iets opmeet plaats ik een foto van het product met meetlint, zodat de koper ook kan zien om welke maten het gaat.

Ik heb nu een Ralph Lauren blazer te koop staan, daar zijn ook genoeg neppers van in de omloop, dus heb netjes alle labels gefotografeerd en in de advertentie gezet.

Ineke2

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-07-20 10:07

Ik had een rijbroek maat 40 te koop, maar viel echt als 36.
De koper heeft hem gepast en ja echt een 36 _/-\o_
Blije koper en ik ook, want weer 1 verkocht.

Merexa

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-07-20 10:19

Het is ook maar een kleine moeite en ben ook echt de beroerdste niet, maar ik vond het gewoon een vreemde vraag terwijl de maat duidelijk in de titel staat en ik wel check wat er op de label staat voor ik iets te koop zet, net als ik een bank eerst op zou meten voor ik hem te koop zou zetten met de juiste maten. Ik kom zo veel laarzen, dekens en dekjes tegen waar de labels ook niet op de foto staan en ik zou er vanuit gaan dat het klopt.

Baileysdream

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-07-20 11:27

wow ik weet dat je altijd kan proberen lager te gaan dan een prijs maar dit..
ik heb anky jassen nieuw met kaartje te koop, nieuwprijs van deze jassen is 150 ik heb ze op marktplaats staan voor 80. mailt er eentje voor 40 wil ik hem overnemen.
heb ze al express niet op bieden staan omdat ik al 70 euro onder de nieuwprijs zit. heb maar netjes teruggestuurd dat ik dat echt te weinig vind :+

Kirrietje

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-07-20 11:40

Mijn zus had haar iphone 8 te koop staan, twee keer aan toe gehad of ze aan gelijk oversteken deed. En achteraf bij beide een mail gekregen van marktplaats dat de gebruiker geblokkeerd is vanwege oplichting :=
Gelijk overstekken doe ik dus ook niet meer, aangezien daar blijkbaar nu ook een manier van oplichting voor is gevonden :')

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-07-20 11:53

Kirrietje schreef:
Mijn zus had haar iphone 8 te koop staan, twee keer aan toe gehad of ze aan gelijk oversteken deed. En achteraf bij beide een mail gekregen van marktplaats dat de gebruiker geblokkeerd is vanwege oplichting :=
Gelijk overstekken doe ik dus ook niet meer, aangezien daar blijkbaar nu ook een manier van oplichting voor is gevonden :')

Gelijk oversteken bij dit soort producten?
Nee gewoon eerst geld op de rekening en daar na op de post.
Zou ze zelfs niet aan de deur willen hebben.

Anoeska27

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-07-20 12:02

Ik zou een iphone altijd aan de deur willen halen, als een verkoper daar moeilijk over doet dan zoek ik wel een ander.

_Penotti

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-07-20 12:07

Ja inderdaad, iets duurs haal ik op.
Ik ga echt geen honderden overmaken en uiteindelijk niets ontvangen.

Banjer
Lid Nieuwsredactie

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-07-20 12:09

Ik heb vandaag het geld voor mn rollerskates overgemaakt... heb een goed gevoel bij de verkoper, maar ik vind het toch spannend :=

Ladygiroc

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-07-20 12:13

Anoeska27 schreef:
Ik heb net een tikkie gekregen van een verkoper, maar kan de link niet aanklikken.

Via Whatsapp moet je perse het contact opslaan in je telefooncontacten.

Anoeska27

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-07-20 12:32

Ladygiroc schreef:
Anoeska27 schreef:

Via Whatsapp moet je perse het contact opslaan in je telefooncontacten.

Dat ga ik proberen, dank je wel

Absolem

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-07-20 13:21

Morganlefay schreef:
Kirrietje schreef:

Gelijk oversteken bij dit soort producten?
Nee gewoon eerst geld op de rekening en daar na op de post.
Zou ze zelfs niet aan de deur willen hebben.

Hoezo niet? Ik heb mijn Sony Xperia Xz3 ook gekocht via gelijk oversteken. Was een hele prettige man. Had nog op mijn verzoek op de doos geschreven dat het breekbaar was. Telefoon was werkelijk waar als nieuw. Hij heeft'm ook nooit gebruikt door telefoon van de zaak. Beste koop ooit.

FlameHorse

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-07-20 13:34

Mijn pakketje van PostNL maakt de reis om de wereld denk ik.. Geen problemen met UPS etc maar PostNL heeft het nog steeds druk blijkbaar. Pakket zou inmiddels zijn gesorteerd 2 dagen terug maar nu weer ‘ontvangen door PostNL’.

Suzanne F.

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-07-20 14:17

Nou ik was weer te goed voor deze wereld hoor.
Ik had iets verkocht via Marktplaats en het contact was al vreemd, ze bleef maar proberen me bepaalde dingen te laten zeggen of bevestigen. Ik heb duidelijk gezegd dat ik het niet zeker wist. Maar goed, ze ontvangt het artikel en is dus heel teleurgesteld en boos en wil haar geld terug. Ach, ik ben de beroerdste niet dus ik zeg, stuur maar terug, dan krijg je je geld terug. Gaat ze helemaal flippen dat ze nu iets anders moet kopen en dat niet kan betalen dus ik moet het eerst terugstorten en dat stuurt ze het terug. Nou ben ik niet helemaal gekkie Henkie maar ik wilde haar toch tegemoet komen dus de helft weer teruggestort.
Nou flipte ze weer want de rest had ze ook nodig. Er ging al een belletje rinkelen dus ik vertrouwde het al niet. Maar inderdaad, nu roept ze dat ik een oplichter ben en dat ze me gaat melden bij Marktplaats en dat ik het artikel niet meer terugkrijg.

Had al zoiets verwacht. Als ik alles had teruggestort had ik het artikel ook nooit teruggehad vermoed ik. Ging niet om veel geld gelukkig maar ja. Ik vermoed dat deze mensen het erom doen en dit ook bij anderen zo doen. Dan hebben ze gratis of heel goedkoop artikelen die ze weer kunnen doorverkopen.

Ann

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-07-20 14:23

Ik zou de betreffende mevrouw ook melden bij Marktplaats, Suzanne F. Zodat ze een aantekening bij haar MP account krijgt en hier niet mee weg blijft komen.