[HK] Bewust kinderloos gaat verder ... deel #2

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

Brainfail

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-01-19 13:39

Ik snap wel dat ouders hun kind regelmatig wegbrengen en daarom begin ik er onder andere niet aan.
Als je ergens voor kiest dan moet je je daar ook volledig voor inzetten ook als je geen zin hebt.

Sure_lee

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-01-19 13:44

Oh ik ben er juist een voorstander om kinderen lekker uit logeren te sturen al vroeg zodat paps en mams wat tijd samen hebben.
Uiteraard wel bij mensen achterlaten die het ook echt leuk vinden.
Je kind meerdere hele dagen wegbrengen om te kunnen werken vind ik dan weer niks.
Als ik toch ooit besluit om voor een kind te gaan, wat denk ik niet gaat gebeuren, dan wil ik dat alleen als ik er echt voor ze kan zijn. En niet alleen na een drukke dag werken en in het weekend.

Urbanus

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-01-19 13:45

Het is anders, tuurlijk. Maar het lijkt wel heel erg op elkaar. Nu is er van de 4 katten hier ook echt mijn vriendje. Die zit qua gevoel heel tussen mijn kind en de andere dieren in. Die mag op bed en mee naar de WC en niet naar buiten als het donker is. :=

joyce_eddy

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-01-19 13:57

DeMolenhoek schreef:
Sommige mensen zijn echt wel heel makkelijk met het wegbrengen van kinderen. Beeb is 2 maand en gaat al uit logeren want: Ze hebben tijd voor hun zelf nodig. Excuse me? Dat weet je toch voor dat je aan kinderen begint? Dat er geen tijd meer is voor jou zelf. Of nou ja, veel minder. Zo wil ik nog wel een paar kids krijgen, als ik ze altijd overal kan dumpen. Lekker makkelijk.

x

Hier ook een stel wat om elk wisselwasje de kids naar anderen brengen... en een half jaar geleden was de moeder zwanger van de tweede, bracht ze de oudste (2,5) ook constand naar anderen ( boodschapjes doen, even slapen want ja zwanger zijn is zwaar hoor... even naar de fisio en alles....

Nu is de tweede er en gaat vader in het weekend met de oudste weg zodat de jongste en mama kunnen slapen na het middag eten.. :')
En door de weeks ala papa werken is, worden de kids naar anderen gebracht

Prairy

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-01-19 13:57

Ik zou, mocht ik kinderen gehad hebben (goddank dus nooit) ze ook zeker uit logeren gestuurd hebben.

Zie dat nu met een kind van vrienden ook, die kan in haar eigen bed, en bij opa en oma. Maar zeker verder niet uit logeren. Een hotel kan dan weer wel. De logica daarvan, ontgaat me eerlijk gezegd compleet, waarom ze wel in een hotelbed kan slapen, maar niet een paar uurtjes in een logeerbed bij ons als papsie en mamsie bij ons op bezoek zijn.

Christiene

Re: [HK] Bewust kinderloos gaat verder ... deel #2

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-01-19 14:01

Ik ken ook een stel die de Kids ook na oma brengt vaak de avond van tevoren al.. En ook om uit eten te gaan ofzo.

Ik snap het wel ik zou ook tijd voor mezelf willen.. Alleen kan je dat ook te vaak doen.

Duhelo

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-01-19 14:06

Dat draait ook weer twee kanten op. Ik irriteer me eerder aan bepaalde vrienden die overal hun kinderen meesleuren (want oppas is te duur). Eens afspreken met de vrienden zonder dat irritant grut is er ook niet meer bij. Wat het voor ons als kinderlozen dan weer minder fijn maakt om af te spreken.

Magrathea

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-01-19 14:34

Dan krijg je situaties als die idiote Mc Donalds reclame _O-

Laurora

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-01-19 15:54

Tsja, je hebt wegbrengen en wegbrengen.
Je kind naar een opvang/oppas/famillielid brengen omdat je moet werken, of om af en toe een keertje wat leuks te kunnen doen met je SO snap ik nog wel.
Maar ik ken dus een stel waarvan het kind 4 dagen in de week naar de opvang gaat en in het weekend ook nog 1 dag naar opa en oma, terwijl moeders alle dagen thuis zit en ondertussen ook nog eens geen reet uitvreet. Die welgeteld 2 volle dagen dat ze haar eigen kind "moet" verzorgen weigert ze ook nog eens haar handen uit de mouwen te steken, dat moet haar man maar doen want die is doordeweeks aan het werk en dan verzorgt zij (de oppas dus) het kind altijd. :roll:

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-01-19 16:38

Wij gingen vroeger soms met onze ouders mee op visite en dan daar naar bed (midden in de nacht weer eruit in de koude auto (jeugdtrauma :') )) maar we logeerden ook wel bij opa's en oma's.. Is toch het allerleukst bij opa en oma logeren :D Ik snap ouders niet die hun kinderen nooit uit logeren brengen, zou best eens goed zijn, andere regels, andere manieren :j
Daarbij, je bent ook nog man en vrouw, eens een avondje samen is alleen maar goed voor je relatie.

MissAnnemijn

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-01-19 16:39

Ik heb geen kinderen maar mocht dat ooit wel zo zijn zou ik best een avondje met mijn man willen hebben, ik vind dat ook niet perse raar dat je daarvoor oppas vraagt. Juist het hele je hebt er voor gekozen dus je mag nooit meer wat voor jezelf doet benauwd me. Dit is overigens heel wat anders dan de meeste zorg uitbesteden! Ik heb ook 2 hondjes maar ik ga ook gewoon lekker naar de film als ik wil. Het enige voordeel is dat ze dan geen oppas nodig hebben :P

sanso

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-01-19 16:41

Hier in onze omgeving ook alleen maar kluizenaren door kinderen, zo zie ik het althans.

Onze kitten schrok zich laatst dood toen er keihard een huilende/krijsende baby op tv kwam. Ze was lekker aan het purren op schoot, baby op tv en weg was ze :')
Nog een reden voor geen kinderen haha, arm ding.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-01-19 16:41

Eens een keer is uiteraard normaal. De context er rond is, ik mijn geval: Moeder werkt niet, brengt kind meerdere dagen door de week weg om te kunnen slapen (kind slaapt gewoon de nacht door) en brengt ze dan ook nog uit logeren. Dat is in mijn ogen de zorg van jou kind op iemand anders schuiven.

Smallheal

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-01-19 17:18

Dat vind ik zo gek, ja ik wil slapen dus breng mn kind maar weg -O-.

Hilli

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-01-19 18:07

Vrienden van me hadden destijds de deal met vrienden dat ze 1 avond in de maand samen wat deden dus allebei oppas regelden, 1 avond dat stel 2 op de kinderen van stel 1 paste en 1 avond dat dat andersom was. Het lijkt me heerlijk om ook even zelf wat te doen, het leven draait al genoeg om dat van een ander.

Jildau

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-01-19 18:23

Ik kies ook voor twee katten maar ga alsnog weekendjes weg en regel iemand die op ze past. Is dat zo gek? Heb m'n paard zelfs in volpension staan, nog erger. :')

Ik denk dat het heel goed is voor je relatie om ook eens iets zonder de kinderen te doen. Wel moet je dan oppas regelen die het leuk vindt of het als baantje heeft natuurlijk.

Magrathea

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-01-19 19:12

Mijn ouders hebben jaren op de kinderen van een vriendin gepast. Een van die kinderen vervolgens weer op ons, die was toen 15 ofzo en mijn ouders gingen elke week naar dansles samen (stijldansen). Vonden wij super leuk, we mochten altijd "lang" opblijven (half 9 naar bed ipv 8u! :oo :oo )

wittepit

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-01-19 20:06

Ik vind het juist heerlijk gezond van die moeders die ook nog zichzelf durven zijn en niet onder het “je hebt er een dus nou moet je er voor zorgen ook”-juk buigen. Kennelijk vindt de omgeving het ook niet zo bezwaarlijk om op te passen! Tegen de eenkennigheid lijkt het me ook een prima remedie, zo ook wat betreft incasseringsvermogen en wat van een ander aan leren nemen.
Collega’s genoeg hier die een vaste oppas in dienst hebben voor de naschoolse opvang tot ze uit hun werk komen. Wennen ze heus aan. En als je genoeg betaalt kookt zo iemand ook nog eten.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-01-19 20:52

Ik ben allang blij dat ik niks hoef te regelen als ik iets voor mezelf wil gaan doen. Spontaan uiteten.. geen probleem.. dit weekend relaxen in een hotel.. doen we.. toch maar vanavond sporten ipv morgen.. hop gaan. Moet er echt niet aan denken continu oppas te moeten regelen of jengelende koters mee te slepen wanneer dat niet lukt. Of nog erger, dan maar thuis te blijven.

Christiene

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-01-19 21:04

Ik kan nu rustig na de bioscoop, of een week vakantie nemen zit nergens aan vast. Enige is werk misschien maar niks thuis.

Kinderen vind ik al niks maar de vrijheid zou ik echt missen.

Plus vrienden met kids zijn Er bij die burnout hebben of er echt gewoon moe uitzien. Hebben meerdere kids.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-01-19 00:03

Hier net terug van naaicurcus. Na een uur gingen de andere 5 vrouwen al kleppen over hun bevalling, de 1 al erger dan de ander. Zijn ze serieus een dik uur over doorgegaan. Ik zat echt voor spek en bonen rond te kijken. Snap niet waarom vrouwen direct hun bevallingsverhaal moeten vertellen.

Hilli

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-01-19 00:05

Nou ja, je moet onbeschermd genaaid worden om te kunnen bevallen en daarna word je onverdoofd genaaid. Dubbel genaaid houdt beter zeggen ze dan. Als je daarna nog naailes denkt nodig te hebben... :')

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-01-19 00:07

Moest ik mijn vriend naaien zoals in de les kan die er niet veel meer mee vrees ik. Kan altijd proberen hoor :')

Hilli

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-01-19 00:09

Hahaha, het was nog niet zo'n succes dus? :)) ;)

Roodvos

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-01-19 00:19

xApple schreef:
Mijn schoonzus is echt hardleers joh. Vroeg ze van de week of ik van woensdag
op donderdag op wilde passen.. Uh voor de 3e keer; NEE ! Ik slaap zelf al beroerd, laat staan met een baby die snachts wakker wordt.

Dat je dat ook durft te vragen.. -O-

Aan de moeders dan; vinden jullie dat normaal? (Het was totaal geen nood, het was voor een plezier nachtje weg)

Toen ik tante werd heb ik gelijk heel duidelijk gemaakt dat de kinderen wel mogen komen logeren/ik wel wil oppassen onder de voorwaarden dat:
- het kind zelfstandig naar het toilet kan
- zelfstandig kan tanden poetsen
Want daar begin ik niet aan :brr: .

De oudste wordt dit jaar 18 en de jongste gaat naar het voortgezet onderwijs. En ik heb nog niet hoeven oppassen oid :D .