Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird
Djoena schreef:Gefeliciteerd met de kuikens HopeMyDay
Hier nog maar 1 kuiken over...Ditmaal wel het dode kuiken gevonden, want het kuiken lag dood in het legnest. Hij zag er verder goed uit, dus ik heb geen idee waar het misgaat.
HopeMyDay schreef:Ik behandel mijn volwassen toom altijd preventief tegen snot/infectieziekten/coccidiose voordat de kuikens (na 2 weken in huis) naar de ren verhuizen. Tot nu toe (afkloppen) goed gegaan.
200&300 kuikens noem ik wel getallen hoor.. Ik heb er momenteel 17 (8 van 4 weken en 9 van 2 dagen) en dat vind ik veel.
Moonfight schreef:HopeMyDay schreef:Ik behandel mijn volwassen toom altijd preventief tegen snot/infectieziekten/coccidiose voordat de kuikens (na 2 weken in huis) naar de ren verhuizen. Tot nu toe (afkloppen) goed gegaan.
200&300 kuikens noem ik wel getallen hoor.. Ik heb er momenteel 17 (8 van 4 weken en 9 van 2 dagen) en dat vind ik veel.
Doe je dat omdat het een keer is mis gegaan?
Als ik het zo lees mag ik echt van geluk spreken. Gooi altijd alles zo bij elkaar en heb nooit problemen. 1x snot gehad maar dat was bij en volwassen haan en niemand anders die het kreeg.
Prairy schreef:Djoena schreef:Ja, daar ben ik het helemaal mee eens![]()
Wit valt nogal op en hier in het noorden van het land zitten enorm veel roofvogels en vossen/marters.
Hier in het zuiden ook hoor
Djoena schreef:Oh! dat is niet tof![]()
Lopen ze zelf het erf af?
Djoena schreef:Ja inderdaad, hebben ze snel door als ze ergens gevoerd worden![]()
Ik zei van de week nog tegen mijn man, kippen zijn net kattenals ze door de buren gevoerd worden zijn ze vaker daar dan thuis