Dingen die je je afvraagt deel 2!

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-09-17 20:04

Ik vind de poten van mijn hond soms juist heel lekker ruiken :') Maar natte honden, nee...

enamorada

Re: Dingen die je je afvraagt deel 2!

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-09-17 20:06

Een van mijn katten ruikt oprecht heel lekker :')

Trui

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-09-17 20:07

Als ik van stal kom ga ik niet omkleden als ik langs een winkel kom. Nee ik ga niet echt winkelen maar wel een supermarkt in bijvoorbeeld

Arabier

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-09-17 20:09

Captain schreef:
t om onze hond te ruiken.. die ruik je dus echt niet. :D Behalve als ze dus wel zeiknat is. Lang leve vers vlees! *\o/*

Zelfde!

Arabier

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-09-17 20:10

enamorada schreef:
Een van mijn katten ruikt oprecht heel lekker :')

Mijn katten ruiken altijd lekker, heerlijke jonge katjes geur, ookal zijn ze oud, naar hooi ofzo haha of naar herfst.

bruintje123

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-09-17 20:11

Ik vind onze JR alleen ruiken als ze nat is.
Maar onze langharige hond altijd wel wat.

Maar mensen zonder honden zullen onze JR ook wel ruiken.

Mariska_28

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-09-17 21:33

Over de duiven zonder tenen: Volgens mij zie je die alleen in steden waar trams/trolley bussen rijden. Ze gaan op de bovenleidingen zitten..
Weet niet of dit de waarheid is, maar in bijvoorbeeld Groningen hebben de duiven al hun tenen nog. :D

Macs

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-09-17 22:01

Mariska_28 schreef:
Over de duiven zonder tenen: Volgens mij zie je die alleen in steden waar trams/trolley bussen rijden. Ze gaan op de bovenleidingen zitten..
Weet niet of dit de waarheid is, maar in bijvoorbeeld Groningen hebben de duiven al hun tenen nog. :D

Nee hoor, in Utrecht heb je die ook niet, maar wel teenloze duiven :+

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-09-17 22:02

Mariska_28 schreef:

Die duiven zijn er ook wel in Groningen hoor :D het kan zo simpel zijn als een draadje wat in de poot snijd en een ontsteking veroorzaakt of zoals in de link staat een ontsteking dat gaat zweren. Ik heb wel wat duiven met rare poten gezien, onder andere een soort klompvoeten en de enige oplossing is dan ook om het af te binden zodat het de duif niet meer in de weg zit. Gelukkig kunnen vogels zich prima redden met 1 poot zolang het geen jagers zijn.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-09-17 22:20

Ik vond mijn vogel altijd lekker ruiken. Naar babyolie en soms naar tomatenpuree :=. Geen idee hoe hij aan die geur kwam, babyolie hebben we niet hier namelijk.

Femek2902

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-09-17 00:52

Mariska_28 schreef:

Haha nope, helaas, ook in Groningen zijn er duiven die geen volledige poten meer hebben. Heb me er laatst namelijk over zitten verwonderen toen ik in Groningen was.

Ik denk inderdaad gewoon wondjes ed, en vergeet niet dat duiven echt ontzettend dom en traag zijn.. Dus ja, dan gaat er weleens een teentje af. Beter een teen dan verpletterd tegen een motorkap :')

c_alsemgeest

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-09-17 08:14

volgens mijn inderdaad door infecties na wondjes e.d.
En in hele koude winters zal er ook wel een bevroren teentje hier en daar een boosdoener zijn.

Roos04

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-09-17 13:56

Mij valt het ook vaak op, duiven die een teentje of twee missen. Erg sneu. Lijkt me erg pijnlijk voor hun, op het moment dat het gebeurt!

SavannahNx

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-09-17 14:13

Het is meer echt dat ze op stompjes lopen. Dat ze niet een paar teentjes missen maar t lijkt echt meer alsof hun hele voet is geamputeert.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-09-17 16:15

Ik vraag me af hoe andere ruiters hun rijbroek dragen aan de onderkant... Broek bij de sokken in of over de sokken heen?

Het gaat bij mij altijd zo k*t zitten, opgepropt in m'n laarzen. Sta altijd vijf minuten te prutsen voor t een beetje fatsoenlijk zit.

oomens

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-09-17 16:17

Jodhpurbroeken. Sokken er gewoon onder en de broek valt over de bovenkant van de schoenen heen.

Myrsky

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-09-17 16:17

De sokken zitten bij mij altijd over de rijbroek heen :D

Trui

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-09-17 16:23

Soms er over soms er onder ligt er aan of er klittenband aanzit wat jeukt

enamorada

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-09-17 16:27

ik doe ze er altijd over. Zit veel fijner :j

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-09-17 16:43

Amy schreef:
Ik vraag me af hoe andere ruiters hun rijbroek dragen aan de onderkant... Broek bij de sokken in of over de sokken heen?

Het gaat bij mij altijd zo k*t zitten, opgepropt in m'n laarzen. Sta altijd vijf minuten te prutsen voor t een beetje fatsoenlijk zit.

Sokken over de broek heen.

Dat er duiven met een soort geamputeerde voetjes zijn kan, als de poot geïnfecteerd raakt sterft het uiteindelijk af. Als het er nog aan zit hebben ze er alleen maar last van aangezien het dan alleen maar in de weg zit, dik word en kan vervormen zeg maar.. ze hebben er dan ook vaak geen gevoel meer in. Als ik dat soort duiven binnen kreeg deed ik een elastiekje vlak boven het dode stuk poot, zodra dat stuk er dan af was konden ze weer vrij. De andere optie was euthanasie maar duiven hebben het geluk dat ze hun poten niet nodig hebben om te jagen.

lor1_1984

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-09-17 16:44

Ik had altijd de sokken onder de broek, zeker bij oudere broeken plakt dat klittenband niet goed meer en gaat het zo fijn schuren langs je enkels. :+

Chasingmood

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-09-17 16:55

Sokken over mn broek heen, maar ik heb ook alleen maar broeken met elastiek onder aan, want klittenband vind ik te vervelend.

Badeendje

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-09-17 17:02

Ik draag gewoon normale sokken en geen paardrijsokken, en dan zo'n broek met elastiek aan de onderkant. Nooit geen geklungel :)

Levitate

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-09-17 19:34

Ja ik snap dat dan weer nooit :Y) Kan iemand mij uitleggen waarom het overgrote deel van de paardenmensen de sokken OVER de paardrijbroek draagt? Ik bedoel, bij een spijkerbroek doen we ze er toch ook niet overheen :))

_Mirjam

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-09-17 19:36

Ik heb mijn sokken altijd over mijn paardrijbroek zitten, omdat mijn sokken anders afzakken, wat uiteraard ook wel te maken heeft met een niet volledig goede pasvorm van mijn jodphurs/rijlaarzen ;) Voor gewone schoenen geef ik toch wat meer geld uit voor een goede pasvorm.