Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird
Gianti schreef:Ik denk dat ik zelf vooral allergisch ben van "graag serieuze relatie maar nu ff niet".. komt mij heel vaak over (niet altijd) als ik wil best graag serieuze relatie, maar jij bent niet de juiste ervoor..
Je kan toch ook naampje geven en gewoon afspreken op dat vlak rustig aan te doen.. zijn nog steeds geen verplichte regels wat je hoort te doen in relatie. En samenwonen zijn heel wat stappen verder dan naampje geven.
Ik heb zelf gewoon gevoel dat ik dan aan lijntje gehouden word. Want wanneer is het wel "tijd" om naampje te geven
Robijntjah schreef:Ik vind de term relatie tegenwoordig wel dusdanig serieus dat ik dan eerst wil weten of het echt helemaal goed zit. M.i. Heb je daar langer dan een maand of 2/3 voor nodig. Anders kunnen er wel eens onnodig mensen gekwetst worden. Zonde.
Jildau schreef:Robijntjah schreef:Ik vind de term relatie tegenwoordig wel dusdanig serieus dat ik dan eerst wil weten of het echt helemaal goed zit. M.i. Heb je daar langer dan een maand of 2/3 voor nodig. Anders kunnen er wel eens onnodig mensen gekwetst worden. Zonde.
En als je de naam relatie er niet aan plakt dan wordt er ineens niemand gekwetst? Dat heeft te maken met gevoel vind ik, niet met de naam die je het geeft.
lieveli schreef:Ik ben niet zo van dat moeilijke gedoe. De keren dat ik riep dat ik het rustig aan wilde doen wist ik diep in m'n hart al dat het er niet in zat.
Goof schreef:lieveli schreef:Ik ben niet zo van dat moeilijke gedoe. De keren dat ik riep dat ik het rustig aan wilde doen wist ik diep in m'n hart al dat het er niet in zat.
Precies dat. Als het het echt is dan zit het gewoon goed en hoeft er niet gepiept te worden over 'ik wil rustig aan doen' en 'ik wil er geen label aanhangen'.
Overigens doe ik ook binnen een relatie niet aan verplichtingen. Mijn vriend gaat gerust alleen naar verjaardagen van zijn ouders, ik heb daar allemaal geen zin in. Andersom ook even prima. Hij hoeft van mij niks. Familie krijg je er maar bij, ik heb daar niet voor gekozen.
lieveli schreef:Ik ben niet zo van dat moeilijke gedoe. De keren dat ik riep dat ik het rustig aan wilde doen wist ik diep in m'n hart al dat het er niet in zat.
Met J wist ik vanaf dag 1 dat hij de vader van mijn kinderen zou zijn, dus waarom dan wachten? De eerste 'ik hou van jou' duurde wel een tijd en na een jaar zijn we gaan samenwonen. En precies na 2 jaar verkering zwanger geraakt.
Niet te snel en niet te traag denk ik. Lekker burgerlijk en normaal.
Dani199764 schreef:ik heb tinder denk ik nu een maand of 3 maar worden jullie niet moe van het constant over de zelfde dingen praten met nieuwe matches? Ik merk dat ik die herhaling best wel irritant vind en dan eigenlijk ook heel snel afknap op iemand, je moet wel met een heel gezellig of spontaan iets komen wil ik niet direct afhaken eigenlijk.
Of ben ik gewoon zo kieskeurig