Tinderavonturen deeltje 2, wie swipet er met ons mee *\o/*

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

Anoniem

Re: Tinderavonturen deeltje 2, wie swipet er met ons mee *\o/*

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-03-17 13:22

Ik ben juist die tijd om elkaar echt goed te leren kennen erg gaan waarderen. M'n volgende vriend mag wel eens de laatste worden, dat een beetje. Houdt dus in dat ik inderdaad gerust 3 maanden iemand kan zien zonder hem mijn vriend te noemen. Anders voel ik ook druk om van alles te 'moeten'. Als je elkaar graag wil zien is het goed toch?
Ben nu ook per ongeluk met iemand uit het wild aan het 'niet-daten', heel rustig aan want we vinden het allebei mega spannend. Ben er wel voor het eerst in m'n leven heel rustig onder: Het komt wel goed, hoe dan ook. Ik overleef het in m'n eentje ook wel en als het hem niet is ben ik liever alleen. Scheelt misschien wel dat ik echt geen kinderwens heb.

Callisto04

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-03-17 13:27

Gianti schreef:
Ik denk dat ik zelf vooral allergisch ben van "graag serieuze relatie maar nu ff niet".. komt mij heel vaak over (niet altijd) als ik wil best graag serieuze relatie, maar jij bent niet de juiste ervoor..

Je kan toch ook naampje geven en gewoon afspreken op dat vlak rustig aan te doen.. zijn nog steeds geen verplichte regels wat je hoort te doen in relatie. En samenwonen zijn heel wat stappen verder dan naampje geven.

Ik heb zelf gewoon gevoel dat ik dan aan lijntje gehouden word. Want wanneer is het wel "tijd" om naampje te geven

Ik denk daar ook zo over, wat je wel of niet samen doet eens je het een relatie noemt (of je het daarom van de daken moet schreeuwen is nog wat anders, maar al naar elkaar toe is eerste stap) bepaal je zelf en kan je gewoon best over praten.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-03-17 13:28

Ik vind de term relatie tegenwoordig wel dusdanig serieus dat ik dan eerst wil weten of het echt helemaal goed zit. M.i. Heb je daar langer dan een maand of 2/3 voor nodig. Anders kunnen er wel eens onnodig mensen gekwetst worden. Zonde.

Jildau

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-03-17 13:31

Ik vond het juist raar om in het begin mijn vriend nog mijn date te noemen want dat dekte de lading niet. Het was wel een beetje liefde op het eerste gezicht idee en waren al vrij snel helemaal gek op elkaar. Daarnaast was (en ben) ik er trots op om te kunnen zeggen dat hij mijn vriend is.

Maar dat open gedoe is dan ook niks voor mij. Als ik gek op iemand ben wil ik niet delen. :D

Vind een relatie niet gelijk staan aan samenwonen trouwens. Wij zijn nu paar maand samen maar hebben echt totaal geen plannen nog om samen te wonen dus dat kan best nog wel heel lang duren.

DanielleB

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-03-17 13:32

Ik heb ook totaal geen plannen om snel samen te wonne met een nieuw iemand.. Woon sinds 10 januari in mijn eigen koophuisje en wil dat graag nog even zo houden.

Jildau

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-03-17 13:33

Robijntjah schreef:
Ik vind de term relatie tegenwoordig wel dusdanig serieus dat ik dan eerst wil weten of het echt helemaal goed zit. M.i. Heb je daar langer dan een maand of 2/3 voor nodig. Anders kunnen er wel eens onnodig mensen gekwetst worden. Zonde.

En als je de naam relatie er niet aan plakt dan wordt er ineens niemand gekwetst? Dat heeft te maken met gevoel vind ik, niet met de naam die je het geeft.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-03-17 13:34

Maar wie heeft het over Open gedoe? Ik zie geen anderen hoor en of m'n per ongeluk date dat wel doet merk ik vanzelf wel toch? Ik heb die bevestiging gewoon niet nodig en zodra ik dat wel heb weet ik eigenlijk al hoe laat het is.
Maar goed ik ben daar de laatste tijd ook wel erg in veranderd moet ik zeggen.

En relatie klinkt voor mij net zo serieus als samenwonen. Daarvan weet ik überhaupt niet of ik dat nog ooit wil.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-03-17 13:36

Jildau schreef:
Robijntjah schreef:

En als je de naam relatie er niet aan plakt dan wordt er ineens niemand gekwetst? Dat heeft te maken met gevoel vind ik, niet met de naam die je het geeft.

Dat heeft m.i. Te maken met de verwachtingen die er bij die naam komen kijken. Idd dan verwacht ik meer van die ander en mag hij ook meer van mij verwachten. En dan heb ik wel de intentie om niet meer te gaan. Daar kan ik nu nog geen zinnig woord over zeggen want ken de beste jongen amper.

Yonker

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-03-17 13:37

Zo zie je maar weer zoveel mensen zoveel verschillen :)

Maar ben wel van mening dat als jij er een woordje relatie aan wil hangen je schijt moet hebben aan de buitenwereld :+
Ik ben wat dat betreft ook wel voorzichtig om ergens een naam op te plakken.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-03-17 13:40

Ik heb dat dus ook. Totaal geen behoefte aan schoonfamilie dingen in beide richtingen. Ja hij kwam van de week wat helpen met klussen en heeft dus m'n moeder en zus gezien maar heel ontspannen.
Wel belangrijk denk ik dat je hierin hetzelfde staat trouwens. Als hij Me nu zou zeggen dat ik z'n vriendin ben zou ik meteen klaar zijn.
We noemen het samen: Onderzoeken wat hierin zit ;)

Jildau

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-03-17 13:44

Ja okee dus verplichtingen die bij een relatie horen zijn dingen zoals familie en vrienden van elkaar ontmoeten en mee gaan naar verjaardagen en het kerstdiner. Dan snap ik het wel wat beter..

Maar ik vind het altijd wat wazig overkomen als je al langere tijd exclusief bent met elkaar, elkaar vaak ziet, elkaars familie hebt ontmoet, gek op elkaar bent maar het dan geen relatie willen noemen. Prima natuurlijk als je dat woord niet uit kunt spreken maar dan heb je vind ik gewoon een relatie. :D

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-03-17 13:47

Nee niet alleen dat. Met de verwachting erbij dat je er dat jaar erna weer bent. Als ik dat ga verwachten kan ik eens na gaan denken over een relatie.

Gevoelens overkomen je, een relatie kies je voor i.m.o..
En nu kies ik daar dus bewust niet voor.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-03-17 14:19

Ik vind familie en vrienden en de bijbehorende verplichtingen niet per se iets wat pas hoeft als het labeltje relatie erop hangt. En andersom ook niet iets wat gelijk moet gebeuren als het labeltje erop zit. Het lijkt mij heel normaal dat je op een bepaald moment in de date-fase behoefte krijgt om elkaars vrienden te ontmoeten, dan krijg je toch een wat beter inzicht in iemands persoonlijkheid. Zelfde met familie ergens wel. Snap wel dat je niet gelijk als je iemand date gezellig op de koffie gaat, maar dat staat voor mij los van het feit of je een relatie hebt of niet.

Voor mij is het vooral de persoonlijke zekerheid die het labeltje met zich meebrengt. Dat hoeft niet per se het label relatie te zijn, maar ik wil het op een gegeven moment (vrij snel voor mij persoonlijk) wel uitspreken dat we alleen met elkaar daten en gymmen en dat er niet nog anderen zijn die meespelen. Daarna is een relatie gewoon iets wat organisch moet groeien, na een tijdje zie je iemand toch ook gewoon als je vriend/vriendin/partner ipv gewoon een date of scharrel?

Urbanus

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-03-17 14:35

Ik ben niet zo van dat moeilijke gedoe. De keren dat ik riep dat ik het rustig aan wilde doen wist ik diep in m'n hart al dat het er niet in zat.

Met J wist ik vanaf dag 1 dat hij de vader van mijn kinderen zou zijn, dus waarom dan wachten? De eerste 'ik hou van jou' duurde wel een tijd en na een jaar zijn we gaan samenwonen. En precies na 2 jaar verkering zwanger geraakt.

Niet te snel en niet te traag denk ik. Lekker burgerlijk en normaal. :')

anne_bento

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-03-17 14:41

Grappig hoe iedereen er anders over denkt! Het is ook lastig, wanneer je het een "relatie" noemt. Ergens zou ik in mijn achterhoofd houden, zolang het nog niet het naampje relatie heeft kan de ander eigenlijk nog doen en laten wat ie wil, al is dat alles behalve netjes. Maar dat zit in mijn hoofd hoor want met het naampje relatie kan degene dat alsnog doen, en zonder het naampje relatie is het evengoed respectloos. Mij zou het iets rustiger maken als er wel een naampje aanhangt, al betekent dat echt niet dat we meteen iedere week bij m'n ouders op de koffie moeten haha :+

Goof

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-03-17 14:52

lieveli schreef:
Ik ben niet zo van dat moeilijke gedoe. De keren dat ik riep dat ik het rustig aan wilde doen wist ik diep in m'n hart al dat het er niet in zat.

Precies dat. Als het het echt is dan zit het gewoon goed en hoeft er niet gepiept te worden over 'ik wil rustig aan doen' en 'ik wil er geen label aanhangen'.

Overigens doe ik ook binnen een relatie niet aan verplichtingen. Mijn vriend gaat gerust alleen naar verjaardagen van zijn ouders, ik heb daar allemaal geen zin in. Andersom ook even prima. Hij hoeft van mij niks. Familie krijg je er maar bij, ik heb daar niet voor gekozen.

Urbanus

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-03-17 14:55

Goof schreef:
lieveli schreef:

Precies dat. Als het het echt is dan zit het gewoon goed en hoeft er niet gepiept te worden over 'ik wil rustig aan doen' en 'ik wil er geen label aanhangen'.

Overigens doe ik ook binnen een relatie niet aan verplichtingen. Mijn vriend gaat gerust alleen naar verjaardagen van zijn ouders, ik heb daar allemaal geen zin in. Andersom ook even prima. Hij hoeft van mij niks. Familie krijg je er maar bij, ik heb daar niet voor gekozen.

Jepjepjep, mijn vriend hoeft echt niet alle verjaardagen af en als zijn zus komt koffiedrinken ga ik rustig even in het HEMA restaurant zitten.

Yonker

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-03-17 14:59

Ik vind het kunnen doen en laten zonder label ook wel beetje tricky :') als de ander nog met 3 ligt te rollebollen naast jou dan is het toch net zo goed klaar? Tenminste dan hoeft t van mij niet meer.

Blon_D

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-03-17 15:03

Moet zeggen dat ik ook niet zo van de labels ben.. heeft niet te maken met het onbeperkt rond kunnen ...... maar als het een label krijgt volgen er ook verplichtingen.

Mijn vrijgezelle onafhankelijke leven is wel erg lekker dus tenzij ik de juiste persoon tegenkom hoef ik ook niet zo te labelen

suikermeisje

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-03-17 17:58

lieveli schreef:

Met J wist ik vanaf dag 1 dat hij de vader van mijn kinderen zou zijn, dus waarom dan wachten? De eerste 'ik hou van jou' duurde wel een tijd en na een jaar zijn we gaan samenwonen. En precies na 2 jaar verkering zwanger geraakt.

Niet te snel en niet te traag denk ik. Lekker burgerlijk en normaal. :')

Wie had dat gedacht bij jou :P

Maar idd. Als ik zei ik doe het rustig aan dan was dat om een reden. Die reden dat ik het gezelschap wel leuk vond maar er geen toekomst in zag...

Ginger1991

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-03-17 19:39

Je kan ook een relatie hebben zonder familie verplichtingen etc.
Wij zijn wel echt serieus met elkaar maar totaal geen verplichtingen met familie zien enzo. Hij heeft mijn moeder 1x gezien en ik zijn ouders 0x en we zijn ondertussen toch al wel een aantal maanden samen.
Gaan van de zomer samenwonen.

Faelynn

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-03-17 20:00

ik heb tinder denk ik nu een maand of 3 maar worden jullie niet moe van het constant over de zelfde dingen praten met nieuwe matches? Ik merk dat ik die herhaling best wel irritant vind en dan eigenlijk ook heel snel afknap op iemand, je moet wel met een heel gezellig of spontaan iets komen wil ik niet direct afhaken eigenlijk.
Of ben ik gewoon zo kieskeurig :roll:

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-03-17 20:16

Dani199764 schreef:
ik heb tinder denk ik nu een maand of 3 maar worden jullie niet moe van het constant over de zelfde dingen praten met nieuwe matches? Ik merk dat ik die herhaling best wel irritant vind en dan eigenlijk ook heel snel afknap op iemand, je moet wel met een heel gezellig of spontaan iets komen wil ik niet direct afhaken eigenlijk.
Of ben ik gewoon zo kieskeurig :roll:

Nee hoor, heb ik ook.. Maar soms heb je een gesprek dat gewoon lekker loopt en waarbij het ook over hele andere dingen gaat tussendoor.. Zo'n simpel vragengesprek ben ik snel klaar mee

MMIDV

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-03-17 20:43

Ik ben ook snel verveeld inderdaad. Daardoor vallen de personen met een klik wel op, dan gaat het gesprek wat meer vanzelf en/of over andere onderwerpen :)

Destination

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-03-17 20:43

Mwah, ik had niet vaak dezelfde gesprekken eigenlijk. En als dat wel zo was, was ik er snel klaar mee :))