Dingen die je je afvraagt

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

Anoniem

Re: Dingen die je je afvraagt

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-08-15 00:24

Ik dacht hetzelfde :')

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-08-15 00:28

Ik vraag me af waarom iedereen op bokt alles tegenwoordig op denkt te kunnen lossen met voer? Stijf paard, scheef paard, sloom paard, stout paard. Ga eerst eens naar je rijkunst kijken in plaats van er vanalles in te proppen. Mijn verzorgpaard en co. krijgen nooit standaard brokken, die krijgen 24/7 hooi en na het werk wat slobber en die zijn ook niet stout of stijf of whatever. Is dit een trend of werkt dit echt? In dat geval stop ik met dure lessen!

Sokje_6

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-08-15 02:35

Waardoor worden de verschillende kleuren bliksem veroorzaakt?

Memories

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-08-15 08:03

Nicolien schreef:
Hoe kan er in een chocoladereep 110% cacao zitten?

Omdat het een stunt is, er zit niet echt zoveel cacao in :P
De fabrikant zegt er zelf dit over op Facebook:

Australian schreef:
Dank voor uw reactie!
Onze campagne met de onmogelijk hoge cacaopercentage, met de nadruk op onmogelijk, is bedoeld als ludieke stunt.
Het is een knipoog naar een trend waarbij steeds meer mensen willen genieten van chocolade, maar dan alléén zo gezond mogelijk. (Lees: een zo hoog mogelijk cacaopercentage.)

Omdat wij geloven dat lekker en gezond best samen kunnen gaan, is de 110% reep gewoon gevuld met twee heerlijke Snapper chocoladerepen van 55% per stuk. Inderdaad, samen 110%.
Maar dan wel gemaakt van uitsluitend natuurlijke ingrediënten.
Hierdoor kun je zonder schuldgevoel gewoon genieten van de heerlijke volle smaak van romige chocolade.
Met andere woorden, de 110% verpakking is bedoeld als de ultieme ‘excuus-wikkel’!

Wij begrijpen dat het voor mensen met een koemelkallergie wellicht niet zo ludiek over kan komen.

_Fleurtjuhh_

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-08-15 09:53

Waarom is het verschil in pinnen zo groot tussen Nederland en België? En dan bedoel ik niet bij een geldautomaat, maar op een terrasje bijvoorbeeld. In Nederland maakt het bedrag niet uit. In België is er een minimum bedrag van €10 of €25.

Bhodi

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-08-15 09:55

Iedere transactie kost geld, misschien is het in België duurder? In Nederland is het niet zoveel meer namelijk

Riddershow

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-08-15 10:42

In D is pinnen ook niet vanzelfsprekend. In Nederland wordt het pinnen heel erg gepromoot. In D weet ik dat het ze gewoon geld kost. Zo is pinnen met een buitenlandse pas ook duurder voor ze dan met een inlandse.

Daarvoor kost het in D de winkels geen geld om muntgeld te kopen/in te wisselen. Voor 10 euro krijg je gewoon 10 euro's. In NL kost dat winkels geld en moeten ze dus vaak om kleingeld "bedelen" want het andere kost geldt ;)

Free2

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-08-15 10:54

Anoniem schreef:
Sinds een tijdje zit ik met een vraag en nu spookt het sinds gisteren weer vrolijk door mijn hoofd. Dus ik dacht, laat ik de bokkers van dit topic eens raadplegen! :')

Gisteren heb ik een tweedehands boek gekocht. Op de eerste pagina heeft iemand (de vorige eigenaar van het boek vermoed ik) zijn naam geschreven. Maar waarom doen mensen dat nou toch? Nu heb ik een tweedehands boek gekocht, waar nu met pen de naam van iemand anders in staat. :') Is het puur alleen maar omdat diegene door zijn naam op te schrijven eigenaar is van het boek (en als iemand het boek leent, hij weer weet aan wie hij het boek moet terug geven) of is het gewoon een soort 'traditie'?
Opzich niet erg trouwens, heb er amper iets voor betaald en het boek ziet er verder goed uit. Maar ik vroeg het me toch af. Heb het wel vaker gezien.

Het antwoord op mijn vraag is vast simpel. Maar ik weet het niet :+

Mijn beste gok is dat de eigenaar in een groot studentenhuis woont waar boeken nog wel eens rondslingeren en dan kan je op die manier makkelijk herleiden welk boek van wie was :o Maar correct me if I'm wrong.

Janneke2

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-08-15 11:33

Sokje_6 schreef:
Waardoor worden de verschillende kleuren bliksem veroorzaakt?

De ene bliksem is heter dan de ander. (Niet alleen in de keuken....)
Verder kan de atmosfeer invloed uitoefenen: stof, zonsondergang, etc etc.
En ;) als je net je ogen dicht had, is-t-ie rood...

Kimmie25501

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-08-15 11:36

Anoniem schreef:
Sinds een tijdje zit ik met een vraag en nu spookt het sinds gisteren weer vrolijk door mijn hoofd. Dus ik dacht, laat ik de bokkers van dit topic eens raadplegen! :')

Gisteren heb ik een tweedehands boek gekocht. Op de eerste pagina heeft iemand (de vorige eigenaar van het boek vermoed ik) zijn naam geschreven. Maar waarom doen mensen dat nou toch? Nu heb ik een tweedehands boek gekocht, waar nu met pen de naam van iemand anders in staat. :') Is het puur alleen maar omdat diegene door zijn naam op te schrijven eigenaar is van het boek (en als iemand het boek leent, hij weer weet aan wie hij het boek moet terug geven) of is het gewoon een soort 'traditie'?
Opzich niet erg trouwens, heb er amper iets voor betaald en het boek ziet er verder goed uit. Maar ik vroeg het me toch af. Heb het wel vaker gezien.

Ik schrijf het er zelf vaak in, omdat mijn zusje en ik allebei boeken hebben en dan weten we welke van wie is. Ook lenen we de boeken wel eens uit, en dan is het fijn dat je naam erin staat.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-08-15 11:51

Free2 _O-
Bedankt voor je reactie kimmie25501! Dan was mijn eerste gedachte toch nog niet zo slecht :)

Leffroi

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-08-15 15:37

Hoe euh.. verpoot je een pop van een vlinder?

We hebben echt 100erden rupsen in de tuin van, zoals het lijkt, het koolwitje. Nu zat er een pop aan het raam en gezien die op 'poppen' staat :') en ik hopelijk morgen mijn nieuwe lens krijg ben ik hier heel benieuwd naar. Ik wil dit proces dan graag op de foto zetten.

Ik heb 2 poppen gevonden en deze in een potje gedaan. Maar ik vrees dat ik een vreselijke fout heb gemaakt en ben bang dat de pop nu overlijdt? Of maakt dat niet uit? (Er zitten uiteraard gaatjes in het potje :Y) )

gerlindie

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-08-15 17:52

Anoniem schreef:

Ik heb het wel eens gedaan als ik mijn boek uitleende aan iemand, zodat ze het niet vergeten terug te geven :+

Anomien

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-08-15 18:55

IN Nederland geldt daar waar je kind geboren wordt, doe je in die gemeente aangifte.

Maar wat als je kind tijdens een vakantie in Egypte wordt geboren? En welk paspoort krijgt het dan?
En stel dat je dan toch een Nederlands paspoort krijgt. Wat is dan het criteria om toch een Egyptisch paspoort te krijgen?

Schemerdier

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-08-15 18:57

ik weet dat mijn nonkel belgisch is, mijn tante oekraiens, ze hebben een kind gekregen in Brazilie, en op haar paspoort staat denk ik ook op dat ze braziliaans, maar op haar 18de moet ze denk ik een nationaliteit kiezen (brazilie, belgie, Oekraïne)
Zo heb ik het toch begrepen :Y)

edit; ze wonen nu niet meer in Brazilie maar in duitsland, dus brazilaans zal ze sowieso niet willen zijn en ik weet ook niet of ze dat nu nog zou kunnen kiezen officieel op haar 18, omdat ze er al jaren niet meer gewoond heeft)

Anomien

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-08-15 19:01

volgens mij moet je in Nederland wel een duidelijk nationaliteit hebben. Of twee maar je kunt niet ff kiezen toch?

Felicxa

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-08-15 19:13

Knert schreef:
volgens mij moet je in Nederland wel een duidelijk nationaliteit hebben. Of twee maar je kunt niet ff kiezen toch?

Nl doet iig niet aan dubbele nationaliteiten. Als je een nl nationaliteit wil, mag je de andere niet houden en andersom werkt dat hetzelfde.

Volgens mij is het zo dat je afstand mag doen van je nationaliteit als je dit wil. Maar met sommige nationaliteiten werkt dat niet zo. Volgens mij houd je bv altijd je Griekse nationaliteit als je daar vandaan komt, omdat door de Griekse overheid is bepaald dat je geen afstand mag doen van die nationaliteit.

bruintje123

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-08-15 19:26

Danique schreef:
Ik vraag me af waarom iedereen op bokt alles tegenwoordig op denkt te kunnen lossen met voer? Stijf paard, scheef paard, sloom paard, stout paard. Ga eerst eens naar je rijkunst kijken in plaats van er vanalles in te proppen. Mijn verzorgpaard en co. krijgen nooit standaard brokken, die krijgen 24/7 hooi en na het werk wat slobber en die zijn ook niet stout of stijf of whatever. Is dit een trend of werkt dit echt? In dat geval stop ik met dure lessen!

_/-\o_ _/-\o_
Helemaal met je eens.
Fatsoenlijke les halen is te duur. Maar alle middeltjes blijkbaar niet.

Schemerdier

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-08-15 19:31

Knert schreef:

Maar welke nationaliteit zou zij dan moeten hebben? :) Belgisch-Oekraiense ouders, geboren in Brazilie, wonend in Duitsland...

Felicxa

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-08-15 19:40

Damned schreef:
Knert schreef:

Maar welke nationaliteit zou zij dan moeten hebben? :) Belgisch-Oekraiense ouders, geboren in Brazilie, wonend in Duitsland...

Duits lijkt mij het meest logisch.

Schemerdier

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-08-15 19:42

Maar ze heeft daarvoor ook nog in Brazilie en Rusland gewoond :D Dus Duitsland is niet eens het land waar ze het langst heeft gewoon denk ik (ze is nog maar 10... denk ik :+ ) Lijkt me allemaal erg moeilijk :P Al denk ik dat Duitsland of België wel het beste land zou zijn met oog op werk enzo..

Hannah

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-08-15 20:36

ook iets wat ik me laatst af vroeg: waarom maken ze (vaak) een schets van de rechter en de verdachte die praten (meestal bij bekende zaken)??

Happy16

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-08-15 20:37