Daphara schreef:Zoals verwacht heeft Ex-date nu weer een boze bui. Ik heb zijn mail geblokkeerd, had hem al geblokkeerd als contact in mijn iPhone, zodat hij niet kon bellen of sms-en, al geblokkeerd op Whats-app en ondertussen al twee Facebook accounts van hem geblokkeerd.
Nu heeft hij dus weer een nieuw FB account aangemaakt en via dat account mij weer een vriendschapsverzoek en een berichtverzoek via messenger gestuurd.
Weer een hele lap tekst met het dreigement dat hij hier aan de deur komt als ik niet ga reageren.
Nu dus ook het 3e FB account geblokkeerd en mijn instellingen gewijzigd dat alleen vrienden van vrienden mij op FB kunnen vinden.
Ik heb dus de politie gebeld en die zei (zoals verwacht) dat ze niets kunnen doen tot hij daadwerkelijk voor de deur staat. Dan moet ik dan gewoon even moet bellen... jaja, mijn vertrouwen in wat de politie kan/wil doen, is gewoon gegrond.
Ik parkeer mijn auto nu dus weer een straat verderop en heb weer alle (verduisterende) gordijnen dicht.
Ik ga maar eens een deurbel met camera kopen, weet iemand een goed merk? Ik heb die wel eens voorbij zien komen op de reclame, maar weet het merk niet meer.
Beetje jammer dat het nodig is zo'n camera, maar wij hebben alles van netatmo. Aan de voorkant een goede camera die heet Presence. Perfect nachtzicht en zit een bouwlamp in die op beweging aan gaat of jij zelf kunt aanzetten vanaf je mobiel. Bij ons staat ie uit standaard want dan werkt de nachtvisie beter.
Het lijkt op een deurlamp.
Achter hebben wij de Welcome. Die registreer alles in de achtertuin en binnen. Je kunt tijden instellen dattie aan en uit gaat en ook alles handmatig doen natuurlijk. Bij deze kun je ook geluid horen en alles kun je live meekijken en je kunt instellen hoelang de camera de beelden moet bewaren. Ik ben erg tevreden.
Hij herkend ook jouw eigen gezicht en die van bekenden als je wilt, dan krijg je geen melding op je telefoon als ie ze herkend.