Even van de dutchthunder facebook gepakt: 'Boven frankrijk is een giga energie veld ontstaan, door vochtige lucht op dit moment bevind zich daar ook een zwak front, die getriggert kan worden voor eventueel pittig onweer. in de loop van de nacht schuift dit energie veld op naar het noorden en oosten en word er heftiger onweer verwacht, bij dag temps van 35 a 37 gr voor het record van 38, 6 te verbreken spant erom.'
Wil eigenlijk mijn paard ook buiten laten vannacht ivm de tempratuur op stal. maar hij heeft geen shuilmogelijkheid dus ik twijfel heel erg. Wil ook eigenlijk niet dat hij een bak noodweer over zich heen krijgt...
Vind ik ook. Voor een bui regen haal ik hem echt niet binnen. Ook voor een hele dag regen laat ik hem niet binnen. Maar noodweer os toch wel ff anders dan een regenbui
Met een beetje onweer bleef die van mij wel altijd gewoon buiten, maar echt een flinke onweersbui zoals gister.. Dan had ik haar denk ik ook naar binnen gehaald.
Ik kom hier af en toe even om het hoekje kijken trouwens Vind weersverschijnselen echt super interessant.
NatasjavE
Geplaatst: 03-07-15 22:05
Paar jaar terug zijn(2009) stond ik ergens waar een clubje paarden ook s'nachts ook buiten bleven. Het onweer was zo heftig dat ze door alle draden gegaan zijn eentje is toen in een sloot beland waar ze hem de volgende ochtend vonden.
Sloot stond niet veel water in maar was wel diep. Kon hij niet uitkomen.(zonder hulp)
Een paar hadden diepe sneden doordat ze door het schrikdraad waren(en wat nog meer?)
Alle paarden hebben het overleeft...maar het had voorkomen kunnen worden door ze binnen te zetten.
Muronia
Geplaatst: 03-07-15 22:08
Ik zie nog steeds niks op buien radar en gezien de temperatuur op stal laat ik ze toch maar buiten. Ze kunnen nu zo heerlijk afkoelen buiten.
De mijne blijft buiten vannacht. Eén van alle paarden staat binnen, de rest allemaal buiten. Ik heb het idee dat er vannacht geen onweer komt. Morgen tegen de middag gaat alles naar binnen voor de hitte en dan, als het droog blijft, 's nachts weer naar buiten.
Hier staat mijn paardje nu ook gewoon buiten met haar maatje. Paar paddocks verder staat er nog 3 die 24/7 buiten blijven (met de nacht wel in de paddock en niet op de weide) de rest gaat allemaal met de nacht naar binnen.