Ja dat is ook nog zo.... Heb t mobnr gecheckt, email adres maar er is niks raars te vinden. Ga haar mailen met de vraag of ze het dan onder rembours wilt verzenden, zie wel hoe ze reageert
Vraag anders eerst eens haar adres en zeg dat je het wil ophalen. Mag je het niet ophalen, niet aan beginnen!
Google dan eerst op het adres.
Ghostattack
Geplaatst: 14-04-13 12:13
Ik heb weer wat rijbroeken op marktplaats gezet voor een klein prijsje, hopelijk kan ik er iemand blij mee maken Kreeg gisteren ook een bod van 35 incl. voor mijn laarzen, daar mogen ze wel voor weg
En mijn schoenen, tja.. Kreeg gister mail dat ze ze had opgestuurd en dat ze het track&trace nummer nog moest mailen. Die heb ik nog niet gehad, dus heb geen idee of ze daadwerkelijk zijn verzonden.
Shirley
Geplaatst: 14-04-13 12:20
pmarena schreef:
Als je het niet vertrouwd maar wel heel graag wilt hebben, is ophalen of onder rembours laten versturen wellicht een optie
Onder rembours laten versturen biedt alleen zekerheid voor de verkoper, niet voor de koper ... je betaalt het pakje aan de bezorger en kan dan alsnog een baksteen hebben ontvangen
Het is mij persoonlijk gelukkig nog nooit overkomen, maar het gebeurt ...
pmarena
Geplaatst: 14-04-13 12:27
Dat is deels zo Shirley, behalve dat het aan de verkoper ook geen zekerheid biedt
De "koper" kan het pakket toch ineens niet in ontvangst nemen van de postbode, en dan wordt het teruggestuurd en kun je als verkoper zelf voor alle kosten opdraaien
Dan heb je dus niks verkocht, bent 2x verzendkosten kwijt, hebt dus ook 2x het risico op beschadigen / kwijtraken van het pakket en eventuele andere kopers hebben in de tussentijd al wat anders gevonden...
Maargoed, het geeft iig iets meer zekerheid dan de andere opties van versturen
Lees nu even boven je ... het geeft GEEN garantie !
Anoniem
Geplaatst: 14-04-13 12:37
Maar als koper kun je toch voordat je betaald vragen om het pakketje te openen, als het inderdaad een baksteen is accepteer je het niet en kan het mee terug. Of mag dat niet?
Nee, dat mag helaas niet ... je krijgt het pas in handen als je betaald hebt.
romyloverrr
Geplaatst: 14-04-13 12:45
ik had intresse in spullen ik reageer :
''hallo, ik heb intresse in : - het neusbontje hiervoor wil ik 5,00 betalen - het eskadron halster hiervoor wil ik 7,50 betalen - het zweetdekentje voor een shet hiervoor wil ik 10,00 betalen - het oranje dekje hiervoor wil ik 7,50 betalen - het rose/bruin geblokte dekje hiervoor wil ik 7,50 betalen - het roze dekje van de decathlon hiervoor wil ik 5,00 betalen - het rood/donkerblauwe shet halster hiervoor wil ik 5,00 betalen - de zweeddeken bijpassend aan het halster hiervoor wil ik 7,50 betalen
in totaal dus 55,00 u kan dan ter waarde van 55,00 iets uit mijn advertentie's uitzoeken ! '' zij : '' hoi sorry maar de spullen zijn nieuw en je bied maar de helft van alle spullen
gr''
( er zijn maar 2 dingen uit mijn lijst nieuw )
in de advertentie's staat : oa :
''geen onzin bieden'' ( 2 keer zo geschreven in verschillende advertentie's ) ''exverzend kosten'' ( 3 (!) keer zo geschreven ) ''welhshoofdstel'' ''onzin bieden word meteen verwijderd'' ''fleesce blauw ''
dus ik antwoord : '' hallo, ik vind de prijzen die jij in gedachte hebt gewoon droomprijzen , voor minder dan die prijs haal ik het wel in de winkel !
ps , een tip : leer fatsoendelijk nederlands typen ! '' waarop ik terugkrijg net :
Van iemand die biedt op een zweeD-deken , zou ik ook niet willen horen dat ik fatsoenDElijk moet leren typen, hoor
Jolien87
Geplaatst door de TopicStarter: 14-04-13 12:48
Neem me niet kwalijk Romy, maar ik vind jouw reactie ook niet heel netjes. Het lijkt erop dat deze persoon dyslectisch is, aan de manier van spellen te zien. Daarbij komt dat het helemaal niet van essentieel belang is of deze persoon wel of niet correcte spelling gebruikt, ze wil iets verkopen en dat je het niet met haar prijzen eens bent is vervelend, maar ik vind het persoonlijk nogal zwak om dan af te geven op iemands spelling. Besides, áls je iemand al op zijn/haar spelling wijst, doe dit dan ook fatsoenlijk en niet 'fatsoendelijk', want dat is geen woord.
romyloverrr
Geplaatst: 14-04-13 12:55
ik heb zelf ook dyslexie het is ook niet per definitie slecht bedoelt , maar als ik de spullen niet op kon komen halen had ik ze nooit willen kopen omdat de advertentie's er gewoon hierdoor heel onverzorgd uitzien.
en ze blijft zeggen dat de spullen nieuw zijn , maar dit is helemaal niet zo ! ( gebruikerssporen , en pony's die de spullen aan hebben )
kijk , mijn reactie van ook niet oké ja , maar haar reactie vind ik al helemaal niet oké
Dat is heel vervelend voor je, dat je er samen niet uitkomt. Maar dan nog vind ik dat geen reden om de verkoopster te wijzen op haar spelling. En zeker niet als je zelf ook moeite hebt met je spelling. De pot verwijt de ketel dat die zwart ziet. Komt bij mij wat flauw over moet ik zeggen en ik zou als verkoper dan wellicht ook zo reageren. Niet met diezelfde woorden, maar als ik een dergelijke reactie van een koper zou krijgen, dan zou ik ook zeggen 'koop je spullen lekker bij iemand anders'.
Anoniem
Geplaatst: 14-04-13 12:57
Je maakt zelf ook fouten (fatsoendelijk) Daarnaast wil je ruilen, misschien wil zij dit niet, en al zou je €55 bieden dan is zij niet verplicht akkoord te gaan. Je zit hier dus zelf fout met je reactie, ik zou hier ook niet van gediend zijn
romyloverrr
Geplaatst: 14-04-13 13:01
kijk , zoals jij het zou zeggen zou ik het ook niet erg vinden en ook een logische reactie vinden , omdat mijn reactie ook ( zacht gezegd ) niet netjes was , maar wel niet stom bedoelt was ( komt wel zo over als ik het teruglees )
ze wilde wel ruilen , dat heeft ze gezegt dus daar zit het probleem niet lijkt mij
Ghostattack
Geplaatst: 14-04-13 13:02
Dinsdag krijg ik mijn schoenen binnen, heb net de T&T code gekregen En ik heb weer wat cd's op marktplaats gezet, ben benieuwd wat voor onzin erop geboden wordt. Het zijn collector items, dus die gaan alleen weg voor een goed bod
Brainless
Geplaatst: 14-04-13 13:03
@Romylover Het komt bij mij raar over dat je het eerst hebt over: "Hier wil ik X voor betalen", maar dat je later met ruilen komt. Je bent dus eigenlijk niet bereidt (geld) te betalen.
Jolien87
Geplaatst door de TopicStarter: 14-04-13 13:05
Dan weet je dus ook hoe de reactie op haar is overgekomen. Ik wil je geen woorden in de mond leggen, maar wellicht is het wel zo netjes om nog even een berichtje te sturen waarin je laat weten niet bewust zo bot over te willen komen. Maar dat moet je zelf bepalen. Ik zou het tenminste als verkoper wel waarderen.
Het is niet aan jou om te beslissen wat een verkoper voor haar spullen moet vragen. Je kan het hooguit niet met haar eens zijn, maar dat kan je ook op een andere manier laten weten.