Duinbranden in Noord Holland

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

NathalietjeB

Re: Duinbranden in Noord Holland

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-05-11 16:43

haha ja dat is idd waar arabesk...is de wind nu niet aan t draaien?? of staat t nou nog steeds richting zee??

me ma zegt ook iedereen uit egmond is bang dat t straks weer in t duin of bos is waar er weer brand is.

Arabesk

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-05-11 16:52

Wind waait nog steeds uit oost noordoost, maar het is wel een straffe wind zeg %). Helpt allemaal niet erg bij het blussen -O-
En als het geblust is, voor hoeveel dagen hebben we dan weer rust?

Cayenne
Crazy Bird Lady en onze Berichtenkampioen!

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-05-11 16:52

Burgerwacht lijkt me juist een heel strak plan.
En dan ook op die kleine afgelegen paadjes controleren.
wij hebben hier in Obdam ook een soort van burgerwacht (maar dan tegen vandalisme en hangjeugd :+ ) en effectief is het zeker.

Ladybird
Moderator Algemeen

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-05-11 16:54

*komt binnenvallen,

hoe is het met de branden? zijn er nieuwe of zijn dei van gister nog niet uit??? :o heb even geen tijd om bij te lezen,, wie doet even samenvattig?

AnneOmie

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-05-11 16:54

Mij lijkt burgerwacht ook een strak plan! Ik denk ook zo maar dat er een heleboel vrijwilligers zullen zijn die graag een steentje willen bijdragen. Zouden camera's op belangrijke toegangswegen/paden naar het duin misschien geen idee zijn?

Arabesk

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-05-11 16:55

Kunnen ze dat nationaal terrorisme bestrijdingsgeval niet laten opereren in deze zaak? Weten we meteen of dat geen toko is die ons belastinggeld verspild :+. Pyromaantje pakken moet voor hun toch een eitje zijn 8-)

Vind wel dat Bergen een beetje in de kou blijft staan, behalve de politie ondersteund niemand de gemeente in het oplossen van deze zaak.

AnneOmie

Ja lekker makkelijk trekpaard :D

AmyII

Ik vind het zoooo zonde van dat gebied he... Als ik dan nu bedenk dat ik zowat opgegroeid ben in die duinen dan schieten de tranen me in de ogen ;( echt heel erg vind ik dit.
Ik denk dat heel Alkmaar, Bergen, Schoorl en Egmond het liefst die randdebiel wil lynchen...

e_horse

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-05-11 16:56

Brandweer Noord-Holland vraagt om hulp.

De brandweer Limburg-Noord heeft het verzoek gekregen paraat te staan om te komen nablussen bij de duinbrand in Schoorl.

Dat komt omdat het korps ervaring heeft bij het bestrijden van natuurbranden. Het is nog niet duidelijk of Noord-Limburgse brandweerlieden daadwerkelijk in Noord-Holland gaan helpen blussen. De grote brand die zondagavond uitbrak in het duingebied bij Schoorl is onder controle, maar nog niet geblust. Het gebied is zo'n 300 hectare groot. Bij het blussen worden allerlei brandweerkorpsen ingezet, bijvoorbeeld uit Utrecht, Gelderland en Brabant.

Tekst: L1.nl

Arabesk

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-05-11 16:56

AnneOmie schreef:
Mij lijkt burgerwacht ook een strak plan! Ik denk ook zo maar dat er een heleboel vrijwilligers zullen zijn die graag een steentje willen bijdragen. Zouden camera's op belangrijke toegangswegen/paden naar het duin misschien geen idee zijn?

hebben ze al gedaan, maar ja, hij gaat makkelijk op in de massa he, als ie al de hoofduitgang neemt.. Camera's hebben gewoon weinig nut op 7000 ha. Het zichtsveld van een camera is in bebost heuvelachtig terrein veel te beperkt.

Cayenne
Crazy Bird Lady en onze Berichtenkampioen!

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-05-11 16:57

Wie weet blijkt het na al die tijd toch een vrouw te zijn :=
Iedereen kijkt natuurlijk in eerste instantie uit naar een man (ook vreemd trouwens)

fransje23

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-05-11 16:57

Arabesk schreef:
Maar hij is zó geraffineerd> Gistermiddag, zondag, hartstikke druk, vlakbij het drukste afsfalt pad weet ie terwijl er nog honderden mensen voorbij fietsen en wandelen de boel aan te steken en NIET gesnapt te worden.

Ik heb weleens een loslopend paard gezocht in de duinen en het is echt bijna onbegonnen werk om daar iets te zoeken. Kan mij dus heel goed voorstellen dat het heel makkelijk is om is in het geniep te doen. Je gaat even achter een wat hoger duintje staan en viola.

Ik wil best af en toe patrouilleren te paard mocht dat nodig zijn trouwens. Was na de eerste keer al extra alert.

Arabesk

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-05-11 16:58

Jaren terug is er toch iemand van z'n paard gegooid en dat beest was drie dagen 'zoek' in dat gebied... 't is dat ie er toen zelf weer uit kwam lopen geloof ik.

fransje23

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-05-11 17:00

Arabesk schreef:
Jaren terug is er toch iemand van z'n paard gegooid en dat beest was drie dagen 'zoek' in dat gebied... 't is dat ie er toen zelf weer uit kwam lopen geloof ik.

Ja, dat paard bedoel ik :j Hij liep uiteindelijk valkbij een uitgang en werd toen pas opgemerkt.

Arabesk

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-05-11 17:01

heeft volgens mij toen ook op bokt gestaan *gaat ff zoeken*

edit, kan het niet vinden :n

Ik hoor nog steeds de helikopters dreunen en ik zit toch zo'n 5 km er vanaf.
Laatst bijgewerkt door Arabesk op 02-05-11 17:03, in het totaal 1 keer bewerkt

ardech

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-05-11 17:02

Ik hoop dat er nog een boom overblijft om die persoon aan op te hangen
200 hectare = 400 voetbalvelden

mbkaatje

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-05-11 17:03

Cayenne schreef:
Iedereen kijkt natuurlijk in eerste instantie uit naar een man (ook vreemd trouwens)

Nou, wie weet is het inderdaad een vrouw. Maar omdat het eigenlijk altijd mannen zijn die deze rare neigingen hebben, gaat iedereen er hier ook vanuit dat het een man is.

e_horse

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-05-11 17:05

Arabesk

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-05-11 17:06

omgekeerd betekent dat dus ook dat als er daar wat zou gebeuren het vaste land ook niet kan overkomen :\

fransje23

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-05-11 17:07

Arabesk schreef:
heeft volgens mij toen ook op bokt gestaan *gaat ff zoeken*

edit, kan het niet vinden :n

Ik was destijds nauw betrokken bij de zoektocht en mijn geheugen is best goed. :j
Paard was trouwens kwijt tussen Bakkum en Egmond aan Zee. Maar om even aan te geven hoe onoverzichtelijk het duin kan zijn.

Smallheal

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-05-11 17:15

was dat niet een draver? of bedoelen juli weer n ander paard?

Pff krijg steeds kippenvel als ik weer hoor dat er een brand is in de duinen. Hopen dat het nu eindelijk eens minder word nu er 2 zijn opgepakt (of loop ik achter? :=)

Mizsz_Kitty

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-05-11 17:17

jupwas een draver toen!

Siers83

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-05-11 17:20

e_horse schreef:
Brandweer vanuit Texel kan niet komen, omdat ze niet met de veerdienst meekunnen.. http://www.rtvnh.nl/nieuws/56404/Veerdi ... g+aan+brug

We kunnen ons hier goed redden hoor, zijn zelfvoorzienend. Zolang er maar niet zon brand uitbreekt als in Bergen/ Schoorl. Maar die boot gaat straks gewoon weer varen, dus als ze onze brandweer nodig hebben komen ze zo snel mogelijk. Waarom ze er al niet zijn snap ik niet zo goed. We hebben hier een omgebouwde melktankauto vol met water. Is toch erg handig met blussen zou ej zeggen.

AnneOmie

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-05-11 17:28

Cayenne schreef:

Ja hahaha dat is ook zo, zou heel goed een vrouw kunnen zijn.

Siers83

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-05-11 17:29

Meestal zijn pyromanen mannen, zou een uitzondering zijn als dit een vrouw zou zijn.