Waar heb jij je vandaag aan geërgerd...? #16

Moderators: Essie73, NadjaNadja, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird, Polly

Toevoegen aan eigen berichten

Sterre98

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-01-26 13:36

Bellatrix schreef:
Geen paard van de manege?

Ja wellicht, maar niet voor as maandag al..

hahahatsjoe

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-01-26 13:54

Sjit, ik moet 60 pagina's bijlezen :j

Polarize

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-01-26 13:54

Nou ik heb het opgegeven met het OV, ben mij mijn docent in de auto gestapt en ga naar huis _O-

hahahatsjoe

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-01-26 13:56

Polarize schreef:
Nou ik heb het opgegeven met het OV, ben mij mijn docent in de auto gestapt en ga naar huis _O-

Friesland ? Hoop dat m'n vriend nog naar zijn werk is gekomen in Drachten, vanuit Bakkeveen.

Polarize

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-01-26 13:59

hahahatsjoe schreef:
Polarize schreef:

Friesland ? Hoop dat m'n vriend nog naar zijn werk is gekomen in Drachten, vanuit Bakkeveen.

Jep, heb er vanochtend 3 uur over gedaan om in Leeuwarden te komen en op het moment ligt het OV nog plat. We moeten wel vanuit Leeuwarden over Drachten naar heerenveen toe omdat de A32 afgesloten is/was, maar ik heb meer kans om thuis te komen dan als ik met de trein zou gaan :') ik moet nog iets verder na Heerenveen, maar kan daar bij een vriend crashen tot we meer inzicht hebben

taartjee

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-01-26 14:04

imaudy schreef:
taartjee schreef:
Gelukkig had ik al op de planning dat pony zou verhuizen en de nieuwe plek is ook al gevonden. Er moesten daar alleen nog wat aanpassingen gedaan worden voor mijn kleine draak, maar daar gaan we nu even wat vaart achter zetten dat pony voor het einde van de maand daar weg kan. Net al flink lang met de eigenaresse van de nieuwe plek gebeld en ze snapte volledig dat wij daar zo snel mogelijk weg moeten.

Oh die andere klinkt als een staleigenaar die beledigd is dat je weggaat :') Vreselijk!

Het is vooral dat de eigenaar naar de verkeerde mensen toe een ruggengraat laat zien en door de mensen die niets doen, niet betalen of wat dan ook om ver wordt gelopen en dat ook laat gebeuren. Eigenlijk al sinds ik eigenaar ben geworden van de pony (heb hem hiervoor ruim 8 jaar verzorgd) is het alleen maar gezeik en nog meer gezeik met loze beloftes en extra verplichtingen. Ik hoop oprecht voor de paarden en eigenaren die er nu staan dat ik als voorbeeld kan dienen hoe je het als stal eigenaar niet moet aanpakken.

Want hoe scheef is het dat je iemand om 30 euro gaat weg sturen terwijl je al grofweg 10.000 euro bent misgelopen door een niet betalende klant en die klant ook niet gaat betalen. Maar goed. Helemaal prima. Ik ga daar weg, mn pony gaat naar een fantastische plek waar het een echte "doe-het-samen" plek is, waar pony met een speelmaatje komt te staan en 2 grotere merrie's, waar het wel mogelijk is om dingen op een normale manier aan te geven en je echt samen naar een oplossing kijkt, waar er niet zonder overleg dingen in mijn pony gestopt worden waar ik niet vanaf weet en het niet mee eens ben.

Maar het is echt een doe het samen stal waar 4 paardeneigenaren het samen doen en de rest van de mensen een hand boven het hoofd gehouden wordt.

Heel blij dat ik die plek achter mij kan laten en enorm jammer dat het op deze manier moet, want ik ben echt niet moeilijk te benaderen en probeer altijd alle standpunten te zien. Maar wanneer je mij als staleigenaar gaat appen terwijl we allebei op hetzelfde moment op stal rondlopen, zegt ook genoeg.

Zo. Dat was alle frustratie eruit, en weer door.

Lieser

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-01-26 14:08

Britta31 schreef:
Even de koffie met slagroom alleen gelaten en de hond heeft de slagroom eraf gelikt.

_/-\o_

hahahatsjoe

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-01-26 14:13

Polarize schreef:
Jep, heb er vanochtend 3 uur over gedaan om in Leeuwarden te komen en op het moment ligt het OV nog plat. We moeten wel vanuit Leeuwarden over Drachten naar heerenveen toe omdat de A32 afgesloten is/was, maar ik heb meer kans om thuis te komen dan als ik met de trein zou gaan :') ik moet nog iets verder na Heerenveen, maar kan daar bij een vriend crashen tot we meer inzicht hebben

Jeetje, succes en sterkte, niet grappig.

Mando

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-01-26 14:23

hahahatsjoe schreef:
Polarize schreef:

Ja joh, bij ons was het vanochtend best te doen.
Ik ben 7.20 vertrokken en was 8.30 in Heerenveen en pas na Drachten begon de sneeuwstorm.

Collega van mij kwam uit Franeker en stond achter de geschaarde vrachtwagens en wagens die niet omhoog bij het aquaduct konden komen die heeft er 4 uur over gedaan.

Mijn andere collega reed er gelukkig net voor en die was er om 9 uur.
Maar die had last van een vrachtwagen die op de rotonde stond en niet voor of achteruit kon.

denisesilver

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-01-26 14:28

Lieser schreef:
Josien_ schreef:
Maar zo erg is het nu toch ook weer niet?
Ja er is hier veel sneeuw gevallen, het is wat glad dus je moet wel uitkijken maar het leven houdt toch niet ineens op?
Ik ben dit weekend gewoon met de auto naar stal geweest, naar de stad geweest en vanochtend naar werk gefietst. Ja het gaat allemaal wat langzamer, maar verder?

Het is ook niet erg. Zelfs wel mooi. Maar laten we niet doen alsof mensen vroeger (in 1978) massaal in zeehondenbont op de slee stapten om naar ons werk te gaan en nu niks meer kunnen hebben. Vroeger lag het tempo bij sneeuw ook een stuk lager dan normaal.

Ik denk dat vroeger het tempo in het algemeen lager lag. Niet dat er minder hard gewerkt werd, maar wel minder gehaast.

Fysio afgebeld, stroboer afgebeld. Ik pak wel het losse stro in het strohok. Kijk morgen wel of ik bij de pet's place ingepakt stro kan halen, dat scheelt een half uur rijden op een goede dag. De wegen zijn niet te doen zei mijn zus. En dan is het leuk dat je het allemaal prima te rijden valt met je zware motor in je dikke bak, maar mijn kia picanto is daar niet tegen opgewassen.

Ik vind het verder heerlijk hoor, daar niet van, het komt gewoon een beetje slecht uit.

En het is koud. Ik heb vier lagen kleding en een sjaal aan :+

MarlindeRooz

Re: Waar heb jij je vandaag aan geërgerd...? #16

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-01-26 14:31

Ik moet zo naar huis rijden om 16:00 en het staat hier in de buurt nu al helemaal vast. Niks gaat zoals ik wil. De software waar we mee werken heeft een storing. De andere taken die ik moet doen lukken ook niet door stomme software oliebol. En ik heb niet de headspace om nu grote creatieve taken op te pakken. Mijn hoofd ontploft door alle veranderingen en onverwachtse dingen vandaag. :n

Echt nu al zin om slippend naar huis te gaan terwijl ik al kapot ben.

karuna
Drukke kabouter

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-01-26 14:44

Ik erger me aan de dwaze stuntpiloten die zeker weten dat de gladheid niet voor hun geldt. -:(- veel te veel gas geven met je te dikke dure bak en dan dwars komen te staan en bijna voetgangers en een fiets overhoop slippen. Dan je auto rechttrekken en met veel te veel gas geven alweer door slingeren. _-:( Stukje verder een andere te dikke bak met teveel gasgeven de bocht doorwillen. Rechtdoor de struiken in komen met zijn auto. Met te lomp teveel gas achteruit slippen en dan ook alweer te hard weg rijden en al slippend bijna tegen een geparkeerde auto aankomen. Dat soort idioten -:(- gister ook een paar dwazen op de snelweg, nou ja kruipweg en het eerste bord weg afgesloten wegens te glad volgende afrit eraf dan toch vol gas inhalen al glijdend.

hahahatsjoe

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-01-26 14:55

Mando schreef:
hahahatsjoe schreef:

Ja joh, bij ons was het vanochtend best te doen.
Ik ben 7.20 vertrokken en was 8.30 in Heerenveen en pas na Drachten begon de sneeuwstorm.

Collega van mij kwam uit Franeker en stond achter de geschaarde vrachtwagens en wagens die niet omhoog bij het aquaduct konden komen die heeft er 4 uur over gedaan.

Mijn andere collega reed er gelukkig net voor en die was er om 9 uur.
Maar die had last van een vrachtwagen die op de rotonde stond en niet voor of achteruit kon.

Mijn vriend moet met het OV, dus vandaar. Op de weg is het wel te doen al gaat het niet snel. Ik werk vandaag thuis want naar Rhenen rijden met dit soort weer doe ik gewoon echt niet, vergaderen kan prima digitaal.

hahahatsjoe

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-01-26 14:56

NIet best Karuna, toen ik vanmorgen uit het raam keek ook zo'n malloot in een BMW slippend de bocht door, halve garen zijn het.

Zonnehoed

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-01-26 15:13

Ben nog wel redelijk oké met het OV op mijn werk in Amsterdam aangekomen, maar het treinverkeer ligt daar nu plat. Ze verwachten tot tenminste 20:00. -O-

pjer

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-01-26 15:20

Afbeelding
de zelfgemaakte slee is net te laag :(

nee hoor hij doet het best leuk, vanmiddag of morgen maar eens een paard overtuigen dat hij mag trekken.

Britta31

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-01-26 15:24

Paarden zijn leuk, paarden zijn leuk :(

Froukje_J

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-01-26 15:27

Hier al mail...
Morgen geen leerlingenvervoer dus dochter nog een dag vrij

Marcella

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-01-26 15:29

Kapot aan het gaan van de buikpijn, maar mag gewoon afspraak volgende week afwachten.

Polarize

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-01-26 15:35

Zonnehoed schreef:
Ben nog wel redelijk oké met het OV op mijn werk in Amsterdam aangekomen, maar het treinverkeer ligt daar nu plat. Ze verwachten tot tenminste 20:00. -O-

Jemig ja..

Ik heb nu gefixed dat mijn vader mij bij mn vriend op komt halen als hij uit werk komt, dus ik ben set voor vervoer vandaag
Morgen is een nieuwe uitdaging :+ maar het lijkt droog te blijven

Mo_86

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-01-26 15:51

Alle reisplanners liggen plat dus nu op goed geluk richting huis vertrokken en maar hopen dat t rijdt allemaal. Gelukkig kon ik eerder weg. Wish me luck :')

De grootste ergernis is het tuig met hun kinderbrommers voor het station die een zwaar explosief afstaken net. Een arme hond die er vlakbij stond was helemaal aan het trillen en bevroor compleet van angst. Jammer dat het niet in een hand oid is ontploft. Daar komt dus nooit iets van terecht. Wilde ze er op aanspreken maar ze waren met veel en de algehele ervaring is dat ze zich zo tegen je keren. Ik sta nog te trillen, van woede.

Zonnehoed

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-01-26 16:16

Polarize schreef:
Zonnehoed schreef:

Jemig ja..

Ik heb nu gefixed dat mijn vader mij bij mn vriend op komt halen als hij uit werk komt, dus ik ben set voor vervoer vandaag
Morgen is een nieuwe uitdaging :+ maar het lijkt droog te blijven

Ik heb mijn manager al bericht dat ik morgen thuiswerk, dat "mag niet" maar ze zoeken het maar uit! :+ Ik heb toch een andere baan en ben mijn laatste werkdagen aan het tellen.

Polarize

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-01-26 16:25

Veiligheid voor alles hoor, ik heb mijn groepsgenoot nu ook een beetje laten stikken, maar dan had ik zekerheid om thuis te komen en begreep ze gelukkig ook wel

denisesilver

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-01-26 16:31

Ik kan voor de verandering weer eens geen verbinding maken met de VPN. Ik moet mails uit doen, en hotspot krijg ik ook niet aan. Echt fantastisch weer.

Ineke2

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-01-26 16:34

Normaal gezien mag ik op dinsdag ook niet thuiswerken, maar ik kan mijn werk heel goed ( zelfs beter ) thuis doen. Met dit weer ga ik de trein echt niet in als het niet heel dringend nodig is.