Rare mensen op marktplaats deel 9!

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

beert

Re: Rare mensen op marktplaats deel 9!

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-12-24 18:25

Bij honden ofzo is dat ook om broodfok uit te sluiten, dat mensen willen zien hoe een pup leeft. Maar dat zal bij garnalen niet zo zijn? Al kan dat ook van een foto natuurlijk

mvdende

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-12-24 20:37

Zucht.....Waarom zetten mensen iets te koop onder de noemer "nieuw" maar is dat het duidelijk niet meer....

En dan ook niet als je weet dat de koper het op een bepaalde tijd komt ophalen, even zorgen dat het klaar staat en enigzins schoon is....

Ik kreeg een bbq in m'n handen gedrukt die weleens waar niet gebruikt was, maar wél behoorlijk verroest ipv de foto nieuw... en met een enorme laag stof erop, ik was direct helemaal smerig! Bah! Even alvast uit de garage halen en afstoffen was kennelijk te veel.....

Ik heb hem wel meegenomen, nadat ik met een doekje het ergste stof eraf had kunnen vegen, maar helemaal happy ben ik niet met een "nieuw" product wat eigenlijk al behoorlijk wat roest heeft. T zit gelukkig voornamelijk aan de buitenkant dus cosmetische schade, maar helemaal netjes vind ik het niet. T was een behoorlijk stuk rijden trouwens.

Onali

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-12-24 20:41

Als je je overal zo aan ergert vraag ik me oprecht af wat jij nog op MP doet.

purny

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-12-24 21:09

Doen jullie aan rechtstreeks overmaken aan verkoper?
Iemand wil 2 broeken kopen van mij maar niet via Ideal betalen maar rechtstreeks op mijn rekening storten.

Alja

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-12-24 21:12

purny schreef:
Iemand wil 2 broeken kopen van mij maar niet via Ideal betalen maar rechtstreeks op mijn rekening storten.

Tot een paar jaar geleden deden we het toch allemaal zo?

purny

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-12-24 21:34

Das waar, maar met de huidige dingen nu... En zo vaak verkoop ik niet via MP

Dabo

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-12-24 22:04

purny schreef:

Ik doe het het liefste zo. Dus geld op mijn rekening, en dan verstuur ik het direct. :-)

mvdende

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-12-24 22:25

Onali schreef:
Als je je overal zo aan ergert vraag ik me oprecht af wat jij nog op MP doet.

Is het zo raar dan dat als je iets "nieuw" koopt dat je dan teleurgesteld bent als het onder de roest plekken zit?

En heel m'n jas en broek onder de stof en spinnenrag vond ik niet echt tof....en als ik niet nog een servet in het dashboardkastje had liggen, dan zat nu heel de achterbank onder dezelfde vieze stof en spinnenrag...het ding was gewoon echt smerig.

Als de verkoper dat nou van te voren meld...

DuoPenotti

Woonplaats: Tussen de Limburgse velden met uitzicht op de Brabantse.

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-12-24 22:26

Dan had ik het niet overgenomen

Artimes

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-12-24 22:59

Dan had ik de bbq ook laten staan, was ie zo goedkoop dan?

Onali

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-12-24 23:26

Ten eerste zijn (de meeste) mensen op MP geen retailers maar gewoon mensen die iets te koop zetten.
Je zal dus dingen tegenkomen die tegen zullen vallen of anders zijn dan je dacht.
Ten tweede had je de bbq kunnen laten staan en daar ter plekke tegen die mensen moeten zeggen dat de advertentie en het product niet overeenkomen.

Zeker als je de conditie zag. Je bent nergens toe verplicht als je afspreekt.

flintstones

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-12-24 23:47

Iemand die ergens interesse in heeft en vraagt of ik wil verzenden via vinted
Nou oke geen probleem ik maak een vinted advertentie aan en stuur haar de link
Een week later en niets meer van haar gehoord...

fohadie

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-12-24 01:43

mvdende schreef:
Zucht.....Waarom zetten mensen iets te koop onder de noemer "nieuw" maar is dat het duidelijk niet meer....

En dan ook niet als je weet dat de koper het op een bepaalde tijd komt ophalen, even zorgen dat het klaar staat en enigzins schoon is....

Ik kreeg een bbq in m'n handen gedrukt die weleens waar niet gebruikt was, maar wél behoorlijk verroest ipv de foto nieuw... en met een enorme laag stof erop, ik was direct helemaal smerig! Bah! Even alvast uit de garage halen en afstoffen was kennelijk te veel.....

Ik heb hem wel meegenomen, nadat ik met een doekje het ergste stof eraf had kunnen vegen, maar helemaal happy ben ik niet met een "nieuw" product wat eigenlijk al behoorlijk wat roest heeft. T zit gelukkig voornamelijk aan de buitenkant dus cosmetische schade, maar helemaal netjes vind ik het niet. T was een behoorlijk stuk rijden trouwens.

Vraagje: wat waren de kosten? Ik weet dat jij graag voor een eurocent op de eerste rij wilt zitten. Waren de kosten misschien zo laag dat je eigenlijk wel wist dat het niet nieuw was? Dan nog is het wel zo netjes om het niet als nieuw aan te bieden als dat duidelijk niet zo is, maar soms kan je het aan de prijs al zien.

Alja

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-12-24 08:30

Als mensen veel bij mij afdingen neem ik ook niet meer de moeite om iets schoon te maken of nog te wassen voor het weg gaat….

Minimaal bod = minimale service

mvdende

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-12-24 08:41

fohadie schreef:
mvdende schreef:

Vraagje: wat waren de kosten? Ik weet dat jij graag voor een eurocent op de eerste rij wilt zitten. Waren de kosten misschien zo laag dat je eigenlijk wel wist dat het niet nieuw was? Dan nog is het wel zo netjes om het niet als nieuw aan te bieden als dat duidelijk niet zo is, maar soms kan je het aan de prijs al zien.

Nieuw rond de €100 maar worden er behoorlijk wat aangeboden op marktplaats voor rond de €40- €50 gloednieuw. Waar natuurlijk lager op geboden wordt. nu natuurlijk ook géén bbq seizoen, dat zal meespelen. Deze stond te koop voor €50, ik had een bod gedaan voor €20, zodat er nog wat onderhandel ruimte zou zijn (mijn max budget is €30) maar bod van €20 werd geaccepteerd. Ja, lage prijs, maar ik heb bijvoorbeeld óók al eens een Snobbs hondenmand twv €149 nieuw in absolute nieuwstaat (echt niet gebruikt!) voor €35 over kunnen nemen, dus mijn tactiek blijft: laag bieden en zien of verkoper akkoord gaat of niet.

Verkoper bbq had een Screenshot van bol.com gebruikt als foto in de advertentie, dus ik had echt een hele nieuwe verwacht, niet één die al een half jaar in een garage heeft liggen roesten.

Charaz

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-12-24 08:43

Waarom neem je hem toch mee ?

Artimes

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-12-24 08:49

Charaz schreef:
Waarom neem je hem toch mee ?

Ja dat snap ik dan ook echt niet, ik vraag wel altijd ook eigen fotos als er alleen fotos van internet staan. Had je een tripje kunnen besparen, of niet aangezien je hem gewoon gekocht hebt

sasja0705

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-12-24 09:36

Als mensen adverteren met foto's of screenshots van winkel of webshop en dan geen eigen foto's erbij dan haak ik zo of zo af.
Ook al is het nog in de verpakking en staat in de gatage/op zolder of waar ook ever... eigen foto is toch echt een must, en anders erna vragen.

Wat anders : heeft al iemand ervaring met de nieuwe optie "brenger" ?

Ik heb eindelijk een naaitafeltje/kastje gevonden met de juiste afmetingen van en features die ik al lang zocht... alleen staat die in Amsterdam en moet naar de Veluwe
Normaliter zou ik zo in de auto stappen en ophalen maar dat lukt nu de volgende 3 weken niet (behalve ik rijd snachts,haha) qua werk ( ook weekeinden)...
Nu adverteren ze voor "al vanaf" 53 euri... maar als ik bereken ben ik minimaal bij 80 en de uiteindelijk, definitieve prijs (waarschijnlijk nog duurder) kan ik pas zien als ik boek, grrrr

Vjestagirl

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-12-24 12:29

sasja0705 schreef:

Ik heb eindelijk een naaitafeltje/kastje gevonden met de juiste afmetingen van en features die ik al lang zocht... alleen staat die in Amsterdam en moet naar de Veluwe
Normaliter zou ik zo in de auto stappen en ophalen maar dat lukt nu de volgende 3 weken niet (behalve ik rijd 's nachts,haha) qua werk ( ook weekeinden)...
Nu adverteren ze voor "al vanaf" 53 euri... maar als ik bereken ben ik minimaal bij 80 en de uiteindelijk, definitieve prijs (waarschijnlijk nog duurder) kan ik pas zien als ik boek, grrrr

Geen ervaring mee, maar dit soort services vind ik meestal vrij duur. Logisch ook, als je alle daadwerkelijke kosten van heen en weer rijden gaat optellen (benzine, onderhoud auto, afschrijving auto, uurloon etc.), maar ik kom er eigenlijk altijd op uit dat ik het zijn geld niet waard vind. Zeker als je pas een prijs krijgt op het moment dat je al hebt vastgelegd dat je gaat betalen, zou dat voor mij een reden zijn om niet met deze partij in zee te gaan

Misschien wil de verkoper het nachtkastje voor je vasthouden als je het vast (aan)betaald?

maralyn

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-12-24 12:33

Ik heb weer meubilair op marktplaats staan. En via facebook.

"Is het nog beschikbaar?"
"Ja."
"Ik heb het momenteel druk met werk, dus... Dpd."

Ik droog.
"Dpd is nee. Zelf halen en anders, helaas pindakaas."

Shiloh

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-12-24 13:10

Sorry hoor. Maar iets dat nieuw 100 euro is, voor 50 er op staat en dan ene bod van 20 geaccepteerd wordt, hoef je echt geen nieuw te verwachten. Je bent dan ook zelf nalatig geweest om door te vragen en je had het inderdaad ook niet hoeven meenemen.

Dat het je al eens eerder is gelukt om spotgoedkoop iets gloednieuws op te kunnen halen, wil niet zeggen dat dat normaal is.

sasja0705

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-12-24 13:11

@Vjestagirl: ik vind het echt irritant.
Omdat ik dus de volgende weken niet in gelegenheid ben zelf te rijden wil ik best voor brengen betalen (dat is het kastje echt voor mij waard) - alleen wil ik dan graag vooraf weten , waar ik aan toe ben.
Jammer is, dat ik ook niemand ken in die hoek .

In iedergeval het kastje zelf inmiddels betaald - dus die is van mij *\o/*

dierenfan

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-12-24 17:21

sasja0705 schreef:
@Vjestagirl: ik vind het echt irritant.
Omdat ik dus de volgende weken niet in gelegenheid ben zelf te rijden wil ik best voor brengen betalen (dat is het kastje echt voor mij waard) - alleen wil ik dan graag vooraf weten , waar ik aan toe ben.
Jammer is, dat ik ook niemand ken in die hoek .

In iedergeval het kastje zelf inmiddels betaald - dus die is van mij *\o/*

Ach een kastje eet niets en 3 weken is niets...mogelijk kunnen ze de 3 weken wachten? Onlangs zelf ook 2 weken langer een menwagen gehouden omdat de mensen niet eerder konden. Vond het wel spannend omdat ik op dat moment 3 serieus geïnteresseerde mensen had en vond het best een risico maar is prima gegaan zelfs zonder aanbetaling

Kimberley_

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-12-24 18:09

2 nieuwe paardendekens erop staan.. alleen gepast op schoon paard maar heb echt teveel dekens.. dus deze twee te koop. (Bucas en Horze). Beide voor de helft van het nieuw bedrag (zelfs met BF) waren die van mij goedkoper en toch bieden mensen een kwart van de nieuwprijs. Ben er klaar mee :j

petra8

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-12-24 18:52

sasja0705 schreef:

Ik heb alleen als verkoper ervaring met brenger. Was een dame uit Amsterdam die een antiek nachtkastje van mij (net over de Belgische grens) kocht. Ging allemaal keurig netjes, ik kreeg netjes van te voren bericht hoe laat ze het kastje kwamen halen. Ze doen er helemaal niets mee, ze zetten het in de bus en rijden weg, dus ik had het zelf van te voren al in bubbeltjesplastic gewikkeld. Was wel een prettige ervaring voor mij als verkoper, maar waarschijnlijk een dure ervaring voor de koopster,