Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird
Urbanus schreef:Ik heb wel het idee dat het de afgelopen 10 jaar enorm verbetert. 10 jaar geleden was het nog bijzonder om een arts te zien met tatoeages maar 3 jaar terug was dat al veel meer. Weliswaar andere afdeling, dat wel, maar beide keren i.c.
M_D_H schreef:Suliko schreef:Ik vind het altijd zo'n dooddoener als mensen vinden dat piercings of tattoeages bij bepaalde banen niet passend zijn. Het belangrijkste vind ik toch echt dat je er verzorgd uitziet. Ik heb zichtbare piercings en tattoeages (oh en mijn haar is gedread en inmiddels tot mijn kort gegroeid), maar werk gewoon als persoonlijk begeleider met kinderen met psychosociale problematiek. Nog nooit een ouder of baas gehad die hier raar van op keek. Je hoeft niet alles aan iemand mooi te vinden of te begrijpen.
Misschien vind jij het een dooddoener, maar dat is het dus echt niet.
In bepaalde beroepen is uitstraling heel belangrijk en wat je uitstraalt misschien nog wel belangrijker.
Er zijn enorm veel wetenschappelijke studies geweest over uitstraling en associaties en daaruit is gebleken dat het juist enorm belangrijk is hoe jij je kleed.
Om een voorbeeld te geven: Zou jij ooit je geld geven aan iemand die onbetrouwbaar is?
Maar hoe weet je dat iemand betrouwbaar is als je diegene niet kent? Dat kan je dan alleen bereiken door middel van kleding etc.
Iemand die een pak draagt ziet er uit als betrouwbaar, stabiel, slim, vermogend, en straalt zelfvertrouwen uit.
Terwijl iemand die in een leren hesje, vol met tatoeages, piercings en een rode bandana om zijn hoofd er eerder uit ziet als een crimineel en een lid van hels angels.
Het is bewezen, dat mensen hun geld eerder aan diegene in het pak geven dan aan diegene die er uit ziet als een motor muis...
Om diezelfde reden, zijn er ook verschillende studies geweest naar kleuren en het gevoel wat die kleuren bij een persoon afgeven...
De reden waarom zoveel politica een blauw pak dragen, want blauw geeft je het gevoel van betrouwbaarheid...
Disclaimer: Ik zeg niet dat de omschreven personen naar mijn mening ook een crimineel en een betrouwbaar persoon zijn, ik zeg dat dit door ons onderbewust zijn vaak zo wordt geïnterpreteerd en dat dit wetenschappelijk bewezen is, het is dus niet mijn mening...
oomens schreef:Urbanus schreef:Ik heb wel het idee dat het de afgelopen 10 jaar enorm verbetert. 10 jaar geleden was het nog bijzonder om een arts te zien met tatoeages maar 3 jaar terug was dat al veel meer. Weliswaar andere afdeling, dat wel, maar beide keren i.c.
Verbetert of verandert?
Vroeger was het in ieder geval duidelijk dat eigenlijk alleen zeelui en leden van (motor)bendes met tatoeages rondliepen. Daar zijn later ook tokkies bijgekomen, maar de laatste jaren zie je het zelfs bij verder ogenschijnlijk nette mensen.
M_D_H schreef:En dus? Dat maakt mijn punt niet minder valide, het was slechts een voorbeeld. Als mensen daar de functie al niet meer snappen in hun communicatie, damn.Maar we zijn in Nederland en niet in de UK![]()
Er zijn echt meer dan genoeg onderzoeken naar gedaan dat het echt op deze manier werkt.
Dus beperkingen en kledingvoorschriften lijken wellicht ouderwets, maar er zit dus echt wel een hele theorie en wetenschap achter.
Waarbij ik nog steeds niet zeg dat ik het er mee eens ben...
Maar zeggen dat het een dooddoener is, is dus gewoon simpelweg niet correct
Mkango schreef:M_D_H schreef:En dus? Dat maakt mijn punt niet minder valide, het was slechts een voorbeeld. Als mensen daar de functie al niet meer snappen in hun communicatie, damn.Maar we zijn in Nederland en niet in de UK![]()
Er zijn echt meer dan genoeg onderzoeken naar gedaan dat het echt op deze manier werkt.
Dus beperkingen en kledingvoorschriften lijken wellicht ouderwets, maar er zit dus echt wel een hele theorie en wetenschap achter.
Waarbij ik nog steeds niet zeg dat ik het er mee eens ben...
Maar zeggen dat het een dooddoener is, is dus gewoon simpelweg niet correct
Firefly289 schreef:Ik sluit me aan bij urbanus, de wereld is op dat vlak zeker verbetert. Tatoeages en piercings horen geen big deal te zijn. Maakt het mij een minder mens? Niet netjes? Asociaal? Slecht in mijn werk? Mwa, ik vind van niet.
MoniqueT schreef:Mijn ouders denken er ook zo over hoor. Ik denk dat het voor een deel toch een generatiedingetje is, en dat is prima. Als ik in een half dronken bui een of ander gedrocht had laten zetten, hadden ze ook héél anders gereageerd dan nu.Firefly289 schreef:Ik sluit me aan bij urbanus, de wereld is op dat vlak zeker verbetert. Tatoeages en piercings horen geen big deal te zijn. Maakt het mij een minder mens? Niet netjes? Asociaal? Slecht in mijn werk? Mwa, ik vind van niet.
Even nuanceren hoor. Ik ben sowieso misschien wel van de generatie van jouw ouders, als 57-jarige. Ik hou niet van tattoo´s en piercings. Gewoon omdat ik ik ben of vanwege mijn leeftijd? Ik ken genoeg mensen van mijn leeftijd die ze geweldig vinden.
Dat ik blij ben dat mijn kinderen geen versieringen hebben, net als jouw ouders, wil niet zeggen dat ik je maatschappelijk een minder mens vind. Of asociaal, slecht in je werk. Helemaal niet! Mijn ouders zouden dat wel gehad hebben. In een tijd waarin alleen zeelieden of kampers met tattouages liepen inderdaad. Inmiddels is het veel gewoner en dus ook maatschappelijk geen groot probleem meer.
Mooi? Nee, maar ik vind bepaalde auto´s ook spuuglelijk, maar snap wel dat mensen ze prachtig vinden. Of huizen, of wat dan ook. Ik zou ze alleen zelf niet kopen.
En mensen veroordelen om wat ze doen of wat ze dragen? Ik kijk wel link uit. Ik ben veel te dik, mijn hele leven al en weet maar al te goed hoe pijn die wijzende vingertjes kunnen doen. Mijn uitlating was dus wel een echt biecht, want eigenlijk hoor ik niet eens blij te zijn met mijn kinderen ´zonder versieringen´ en die oorlel is nou eenmaal al honderd of meer jaar geaccepteerd.
Tot slot: wat triest, dat je dat familiegevoel zo mist. Ik ben zo ontzettend gelukkig met ons samengestelde gezin, totaal met 14 zijn we inmiddels en ik zit als moederkloek echt te glunderen als we allemaal samen zijn. Ik ben enig kind, het had zo anders kunnen zijn. Maar ik werd jong weduwe, twee kleine kinderen, mijn man idem, maar grotere kinderen en samen hebben we dus nu die grote familie. Dus wie weet ... maak je ooit je eigen ´clan´!
Shenavallie schreef:Juist de 'nette' mensen hebben tattoos, alleen verborgen onder kleding. Ken er een heleboel, althans. Degene waar je het niet van verwacht...
Firefly289 schreef:Biecht voor vandaag. Ik heb amper familie en ik doe eigenlijk altijd voor alsof ik het niet mis, alsof het mij niks doet. Dit is niet zo. Ik wil ook een leuke familie die leuke dagen heeft samen, waarbij ik terecht kan. Ik zal het niet gauw toegeven, maar ik ben echt jaloers op de mensen die dit wel hebben.
Moestuin schreef:Shenavallie schreef:Juist de 'nette' mensen hebben tattoos, alleen verborgen onder kleding. Ken er een heleboel, althans. Degene waar je het niet van verwacht...
Ik heb nog gepoetst bij een klant die regelmatig commentaar gaf op mensen met tattoo’s en piercings. Dat was onbetrouwbaar volk. Dat wou ze niet in huis. Was je niets mee. Marginaal. Na meer dan een jaar heb ik mijn broekspijp opgetrokken en mijn kuit getoond. Ik kon ze nog net niet oprapen van de grond van het verschieten.