Algemeen Coronatopic #8

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

MarlindeRooz

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-12-21 21:01

Ik wandel elke dag en ga denk ik ook bijna elke dag even zonder koptelefoon naar de supermarkt om prikkels te snuiven.

Maar dat is wel even anders dan naar musea, winkels, drukke collegezalen, treinen etc. :D

Zebrastreep

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-12-21 21:06

We moeten er inderdaad maar mee dealen...

het is wat het is zeg ik maar altijd.

Nou als onze generatie straks niet goed om kan gaan met teleurstellingen weet ik het ook niet meer :')

Needje

Re: Algemeen Coronatopic #8

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-12-21 21:07

Nou dat mochten ze dan wel weer leren in de huidige tijd met al die curling ouders.

-Namiro-

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-12-21 21:09

Dit is mij niet duidelijk..
In de persconferentie werd gesproken over ‘vanaf groep 1’.. maar vorige keer ging de kinderopvang ook dicht. Ik zie de kinderopvang ook nergens expliciet genoemd..[/quote]
Hij zei letterlijk kinderopvang gaat dicht, alleen noodopvang voor probleemkinderen en/of ouders met een cruciaal beroep.[/quote]

Dat heb ik dan volledig gemist…

djinnie

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-12-21 21:09

MarlindeRooz schreef:
-Namiro- schreef:

Dit is mij niet duidelijk..
In de persconferentie werd gesproken over ‘vanaf groep 1’.. maar vorige keer ging de kinderopvang ook dicht. Ik zie de kinderopvang ook nergens expliciet genoemd..

Hij zei letterlijk kinderopvang gaat dicht, alleen noodopvang voor probleemkinderen en/of ouders met een cruciaal beroep.

Echwel deelde het al, maar op rijksoverheid.nl staat dat kinderdagopvang (0-4 jaar) open blijft. De bso wordt wel voor alleen noodopvang.

Zebrastreep

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-12-21 21:11

Needje schreef:
Nou dat mochten ze dan wel weer leren in de huidige tijd met al die curling ouders.

Ik moest toch curling ouders eens opzoeken :')

Het is ook wel goed hoor dat iedereen goed leert om daarmee om te gaan. Ik heb het zelf ook op de harde manier moeten leren , maar alles wordt er wel veel gemakkelijker van. Ik kan gelukkig ( ben ik ook heel blij mee) goed omgaan met de corona tijd. Een lock-down of veel dicht vindt ik eigenlijk geen probleem. Maar ik heb dan wel geluk met mijn werk in de zorg dat dat doorgaat. Ik denk dat ik mij rotter had gevoeld als mijn werk niet door kon gaan.

Zorg heeft voor en nadelen , maar dat het altijd doorgaat wat er ook gebeurd vindt ik toch wel een voordeel.

MarlindeRooz

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-12-21 21:13

Maar niet iedere jongere woont bij zijn ouders met veel ruimte om het huis, eigen paarden etc. :=

Winged

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-12-21 21:18

Ik ben wel heel blij dat ik dit haar van een appartement naar een rijtjeswoning ben gegaan. En ik heb dit jaar als doel 1200km te hardlopen en ik 'moet' nog 60. Dus dat scheelt wel veel.

(Oke, single, thuiswerken, sport ook graag op de club, klein wereldje zo...)

Zebrastreep

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-12-21 21:19

MarlindeRooz schreef:
Maar niet iedere jongere woont bij zijn ouders met veel ruimte om het huis, eigen paarden etc. :=

Ik zou super graag uit huis willen , maar helaas door bezuinigen op werk verdien ik nu tijdelijk even heel weinig. Ik kan net mijn vaste lasten betalen en dan houdt het wel op zeg maar. Dus een huurhuis is voor mij nu even onmogelijk. Ik werk er nu ergens bij , maar ik ga waarschijnlijk ook op zoek naar ander werk hoor zodat ik wel uit huis kan en een vast contract heb , maar wil goed nadenken om de knoop door te hakken.

Kijk paardjes bij huis en veel ruimte wordt lastig in een woonwijk. Maar ik kan heel goed dealen met alleen zijn ( stiekem geniet ik er juist meer van). Ik woon wel thuis maar zit meer op mijn kamer dan beneden bij mijn ouders. Helemaal nu mijn moeder is erg chagrijnig omdat ze weer dicht moet

verootjoo

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-12-21 21:20

OleJon schreef:
Werkelijk dat jullie die poppenkast nog geloven, ze banketstaaf maar wat. Polarisatie tot en met. Zoals ik eerder al zei. Ze zijn de agenda aan het uitrollen. Om mensen maar aan het prikken te krijgen. En gelukkig worden steeds meer mensen wakker, die al 2 prikken hebben gehad. Geen 3de nemen. Anderhalve meter word hier geen rekening mee gehouden. En steeds meer mensen zonder mondkapjes.En als de mensen echt zo bang voor corona waren, dan was het vandaag ook niet zo druk in de winkels.

Welke agenda? En wat aan het uitrollen?

Het lijkt me van het grootste belang dat ze mensen aan het prikken krijgen.

Pinacolada

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-12-21 21:28

Denk je echt dat die booster alles op lost?

Popstra

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-12-21 21:31

Nou nee...evenals de vaccinaties niks oplossen blijkt wel

Zebrastreep

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-12-21 21:34

Maar had je dan echt verwacht dat twee vaccinaties het op gingen lossen?

Kijk het is eigen keus he die booster , niet verplicht. Neem je hem niet meer kans om toch weer erger ziek te worden. En dan risico kun je nemen.

Na bijna 12 maanden de eerste vaccinatie te hebben ontvangen heb ik er goed vertrouwen in gekregen. Niks gebeurd , geen gekke klachten gekregen ook niet in de tijd erna.

Ik wou het boosteren afhankelijk houden van de situatie die nu speelt. En die situatie is nu gewoon niet goed om met geen vaccinaties door te lopen althans voor mijzelf.

Mungbean

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-12-21 21:34

Ik lees net over de lockdown. Een mening heb ik er niet over maar ik wil wel iedereen die er flink door beperkt wordt of mentaal weer een klap krijgt de komende donkere tijd heel veel sterkte wensen.
Hopelijk blijven de cijfers mooi dalen en is het snel weer over :(:)

Loretta

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-12-21 21:36

Alle vaccins zijn eennstuk minder effectief tegen Omikron. Nu moeten we eerst een matige effectieve booster halen en daarna aeker weer opnieuw eentje die aangepast is aan Omikron

purny

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-12-21 21:36

Ik ben maar kerstliedjes gaan luisteren. Is tenminste nog een beetje gezellig

purny

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-12-21 21:39

Winged schreef:
Ik ben wel heel blij dat ik dit haar van een appartement naar een rijtjeswoning ben gegaan. En ik heb dit jaar als doel 1200km te hardlopen en ik 'moet' nog 60. Dus dat scheelt wel veel.

Ik ben heel blij dat ik niet meer vlakbij de supermarkt woon... er zaten vorig jaar allemaal taartjes op magische wijze in mijn koelkast :+

Zebrastreep

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-12-21 21:40

Sizzle schreef:
Ik lees net over de lockdown. Een mening heb ik er niet over maar ik wil wel iedereen die er flink door beperkt wordt of mentaal weer een klap krijgt de komende donkere tijd heel veel sterkte wensen.
Hopelijk blijven de cijfers mooi dalen en is het snel weer over :(:)

dit vindt ik wel een hele mooie! Ik krijg ook allemaal appjes met ik ben het zo niet eens dan is gewoon simpel zeggen ik heb er geen mening over wel een fijn antwoord.

Winged

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-12-21 21:47

purny schreef:
Winged schreef:

Ik ben heel blij dat ik niet meer vlakbij de supermarkt woon... er zaten vorig jaar allemaal taartjes op magische wijze in mijn koelkast :+

Hahah de supermarkt is hier ook nu wat verder weg.

En ik heb maar een 1000 stukjes legpuzzel in de bestelling gegooid. Het zal wel weer loslopen.

Over de booster: ik hoop dat de effectiviteit ervan duidelijker gaat worden. Tis toch weer een naald en 1 van mijn grootste angsten... :')

raket

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-12-21 22:02

Soms lijk ik in 2 werelden te leven. Die van de ellende van het ziekenhuis/zorg en de wereld die het er niet mee eens is.

Ik weet niet hoe het beter kan. Ik weet niet wat het beste is. Maar lelijk doen tegen elkaar is nooit het antwoord.

Ik hoop dat iedereen zijn weg weer vindt.
Dat het allemaal reuze mee valt.

__Sannne

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-12-21 22:07

Ohh ik baal er zo van. Ik heb er al het begrip voor, begrip voor de zorg en dat de maatregelen helaas weer nodig zijn. Het lijkt echt een gebed zonder eind zo. Ik baal er gigantisch van dat de sportschool dicht moet, tegelijk ben ik me er helemaal van bewust van wat een 'first world problem' dat is. Ik heb zo te doen met de horeca, de kappers, en alle andere ondernemers die hun omzet zien wegvallen. Daarnaast ook met de zorg, wat een ellende moet dit ook voor hen zijn. Alleen maar verliezers hier.

Huertecilla

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-12-21 22:23

Loretta schreef:
Alle vaccins zijn eennstuk minder effectief tegen Omikron. Nu moeten we eerst een matige effectieve booster halen en daarna aeker weer opnieuw eentje die aangepast is aan Omikron

Inderdaad.
April, mei, als door het voorjaar de besmettingen toch al afnemen. Na de zomer echter... Terug naar start; u ontvangt.... opnieuw een achterhaalde booster.
Copy, paste voor 2023.

Ík blijf inzetten op natuurlijk weerstand met welk niveau van bescherming de booster van de week ook geeft.

pien_2010

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-12-21 22:24

Heel veel sterkte voor iedereen die te maken krijgt met deze lockdown cq geraakt wordt!

xxxmh

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-12-21 22:30

djinnie schreef:
Kinderopvang blijft open. Ik vond het opvallend, maar zelf wel fijn dat ik gewoon door kan werken.

Ja ben blij dat we gewoon kunnen werken maar ik denk dat ze zich vergissen hoeveel kinderen corona hebben in die leeftijd omdat heel veel ouders hun kinderen niet laat testen. Op mijn groep die vol zit met 12 kinderen is er geen een die niet verkouden is.

djinnie

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-12-21 22:34

xxxmh; das bij ons precies zo. Alles snottert. Soms een kuch. Soms moeten we een kind naar huis sturen met koorts, soms hebben ze slechts verhoging. 3 collega's met covid in de laatste 2 maanden en 1 van onze kinderen ook, maar er wordt inderdaad veel minder getest dan bij de basisschool.