Algemeen Coronatopic #7

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-09-21 15:06

Spenk schreef:
Cer schreef:
Ik zie op twitter de beelden uit zandvoort...
het is echt om te huilen... als daar over twee weken geen mega super spread event uit blijkt, is dat echt een middelvinger naar de festivals..

Die mensen zijn allemaal gevaccineerd en/of getest... Uit andere F1 evenementen in europa kwam ook amper besmettingen voort omdat de F1 zelf er hele strenge (strenger dan overheid) regels aan verbindt.

Wat zijn de strengere regels dan tov overheid? Collega gaat morgen heen en hij hoeft alleen de checkapp te laten zien, is volledig gevaccineerd :)

Ik vind de beelden fantastisch om te zien, maar ik gun het de festivals ook zo..

verootjoo

Re: Algemeen Coronatopic #7

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-09-21 15:07

Ook zonder corona hoeft dat hele F1 gebeuren van mij niet per se in NL plaats te vinden :=
Zo streng is het niet. In Spa vorig weekend totaal niet iig.

Cer

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-09-21 15:07

Ja dag hoor.. dat kan met een festival net zo goed..
Alle argumenten waarom het bij F1 wel kan en bij een festival niet, gaan volgens mij niet meer op...

De overheid adviseert nog steeds 1,5 meter, dat zie ik op de beelden echt niet hoor... 'strenger dan de overheid.. ' :')

Ik hoop dat een aantal mensen die normaal op festivals zouden werken, nu geld verdienen aan de F1... dan heeft iemand er nog wat aan.
Voor het milieu en covid is het nl geen enkel excuus om het doorgang te laten hebben anders dan commercieel...

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-09-21 15:09

Mondkapjes binnen sowieso :) nou zullen veel mensen niet binnen te vinden zijn natuurlijk maar alle personeelsleden, pers etc dragen ze ook buiten omdat dat van de F1 moet.

Maar mensen kunnen ook eens blij zijn dat sommige dingen wel mogen ipv alleen maar zeuren dat het niet eerlijk is wie weet dat dit evenement juist een bijdrage levert aan dat het wel mogelijk is.

verootjoo

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-09-21 15:10

De overheid adviseert ook geen festivals, dus tot zover de veel strengere regels dan onze overheid :+

In Spa zaten alle mensen gewoon naast elkaar zoals voor corona. Was dan wel buiten, maar door de regen zat iedereen alsnog onder paraplu’s, zo goed ventileren die ook niet.
Vaccin + test werd geadviseerd en niet gecontroleerd.

Maar goed, buiten corona vind ik het milieutechnisch ook absurd dat dit gewoon kan.
Laatst bijgewerkt door verootjoo op 03-09-21 15:11, in het totaal 1 keer bewerkt

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-09-21 15:10

Spenk schreef:
Mondkapjes binnen sowieso :) nou zullen veel mensen niet binnen te vinden zijn natuurlijk maar alle personeelsleden, pers etc dragen ze ook buiten omdat dat van de F1 moet.

Maar mensen kunnen ook eens blij zijn dat sommige dingen wel mogen ipv alleen maar zeuren dat het niet eerlijk is wie weet dat dit evenement juist een bijdrage levert aan dat het wel mogelijk is.

Vind je het heel gek dat de evenementenbranche 'zeurt'? :roll:

Cer

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-09-21 15:11

Dat ZOU toch een keer tijd worden inderdaad..
maar het gaat niet alleen om het zeuren, het gaat erom dat een hele sector al bijna 2 jaar aan de geelhonger ligt, en ze dit gewoon lachend door laten gaan onder het mom van allemaal kul argumenten...
Het is toch ook gewoon niet eerlijk... Hoe is dit eerlijk dan?

De voetbal geeft toch ook al een heel poosje aan dat dingen gewoon doorgang kunnen vinden... komen toch ook geen extra besmettingen van? En zolang mensen niet in het ziekenhuis terecht komen (of andersinds ziek worden, is een besmetting ook niet erg, gezien de vaccins prima hun werk doen)

Huertecilla

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-09-21 15:13

Cer schreef:

....

Voor het milieu en covid is het nl geen enkel excuus om het doorgang te laten hebben anders dan commercieel...

Twee keer goed.
Ga je voor de hoofdprijs?

Hint; het milieu-argument is ook voor en bovenal een melkkoe.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-09-21 15:14

Joh HC, vertel eens iets nieuws :roll:

Cer

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-09-21 15:15

Relaxed schreef:

Hij heeft toch gewoon gelijk?

Popstra

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-09-21 15:17

Ik vind F1 geweldig.

En of het nu banketstaaf is voor andere evenementen, ik had er graag tussen gezeten om irl te aanschouwen. De power en de herrie. Geweldig!

Jildau

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-09-21 15:19

Ik vind concerten geweldig maar goed dat kan helaas écht niet vanwege de veiligheid. :roll:

Waardeloos dit met de F1.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-09-21 15:19

Cer schreef:
Relaxed schreef:

Dat zeg ik toch ook... Hij valt alleen zo verschrikkelijk in herhaling :z

Cer

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-09-21 15:26

Relaxed schreef:

Ach, ik schrijf ook ongetwijfeld 100x hetzelfde... En er zijn er wel meer met een plaat die blijft hangen.. :j

Qua F1... ik vind het gewoon echt onbegrijpelijk... van mij mogen die mensen daarheen hoor, superleuk. Qua milieu en overlast vind ik het echt wel een ding. Er mag milieutechnisch bijna niks meer, maar benzinedampen, aggregratoren, stank, vuilnis en de hele bende mag wel voor dit weekend.
Qua Covid snap ik er geen ene reet van...

DuoPenotti

Woonplaats: Tussen de Limburgse velden met uitzicht op de Brabantse.

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-09-21 15:27

Popstra schreef:
Ik vind F1 geweldig.

En of het nu banketstaaf is voor andere evenementen, ik had er graag tussen gezeten om irl te aanschouwen. De power en de herrie. Geweldig!

Ik heb het nooit live gezien, maar zou het best een keer willen hoor.
TT wel meerdere keren gezeten, die sfeer, prachtig.

En ja het klopt niet in vergelijk met festivals.
Maar misschien toch omdat mensen meer op dezelfde plek zitten, wel schreeuwen, maar niet dansen en dan schreeuwen?
Maar van alle andere landen waar het door is gegaan hoor je weinig? Hoe komt dat verschil dan?

En het klimaat, echt ik word klimaat moe. Niet populair op bokt....
Het enige wat zoden aan de dijk zet ik mensen minderen, nou dat proberen we nu met corona zo hard mogelijk wereldwijd te voorkomen.
Ondertussen bouwen ze in andere landen kolencentrales, gaan ze juist op gas en hier...hou op hou op
Over alles moet gezeken worden tot het belachelijke af....

Dus laat ze daar maar lekker het klimaat om zeep helpen en lol hebben.
De meeste die het hardste roepen vliegen zelf 3 keer per jaar, of reizen half Europa door met de auto om hun uitgevlogen kinderen te bezoeken, of de kleinkinderen...maar hey, die race is belachelijk.

Huertecilla

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-09-21 15:29

Cer schreef:
Relaxed schreef:

Cer, je mag alleen hardop doemdenken over Covid19.
Niet positief zijn dat het OVER is.
´Over´ in de zin van zoals het zal BIJVEN: We hebben er een ziekte bíj. Klaar. Verder leven.

Dat geld altijd belangrijker is dan wat ook en dat het volk daar de bron voor is, voor geëxploiteerd wordt eveneens.
Het enige wat varieert zijn de argumenten welke ons verkocht worden.

Niets waar we wat aan kunnen veranderen doch het helder op je netvlies helpt bij de persoonlijk beslissingen.
Ook dit is wellicht een positieve kant van Covid19; wat meer :)* bij ons sheeple.

Wat betreft F1 op Zandvoort is het voor iedere NLer die de afgelopen vier decennia geraced heeft een schop in de onderbuik: Voor geld en met politiek draagvlak door Max-gekte kan ineens véél meer dan de afgelopen veertig jaar door racend NL gevraagd werd.
Illustreert wederom hetzelfde :)*

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-09-21 15:31

Goed lezen HC :roll:

Huertecilla

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-09-21 15:31

DuoPenotti schreef:
Dus laat ze daar maar lekker het klimaat om zeep helpen en lol hebben.
De meeste die het hardste roepen vliegen zelf 3 keer per jaar, of reizen half Europa door met de auto om hun uitgevlogen kinderen te bezoeken, of de kleinkinderen...maar hey, die race is belachelijk.

Inderdaad.

Cer

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-09-21 15:32

Huertecilla schreef:
Wat betreft F1 op Zandvoort is het voor iedere NLer die de afgelopen vier decennia geraced heeft een schop in de onderbuik: Voor geld en met politiek draagvlak door Max-gekte kan ineens véél meer dan de afgelopen veertig jaar door racend NL gevraagd werd.
Illustreert wederom hetzelfde :)*

Maar dat snap ik dan weer wel.. door Max is er meer draagvlak en door Bernard is er meer geld. Dat het doorgaat maakt me niet uit, maar de false arguments vind ik zo raar...

En even tussendoor... moeten die 'rollende oogjes' nu steeds... ? Ik vind dat zo kinderachtig :roll: Laat het dan gewoon?

Huertecilla

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-09-21 15:33

Relaxed schreef:

Niet meer dan de ´voorzichtige´ meerderheid.
Ben gewoon een volhardend tegengeluid :D

Anoniem

Klimaat is gewoon geneuzel, begreep dat ze met prinsjesdag bekend willen maken dat de kinderopvang gratis gaat worden, naast de al bestaande fokpremies een goede reden om nóg meer mensen op de wereld te zetten.. :n

Bloodymary

Cer schreef:
Alle argumenten waarom het bij F1 wel kan en bij een festival niet, gaan volgens mij niet meer op...

De overheid adviseert nog steeds 1,5 meter, dat zie ik op de beelden echt niet hoor... 'strenger dan de overheid.. ' :')

Ik hoop dat een aantal mensen die normaal op festivals zouden werken, nu geld verdienen aan de F1... dan heeft iemand er nog wat aan.

Daarom is het ook vreemd dat hier geen festivals of normale concerten mogen. In België is dat al weer wel een paar weken en dat werkt prima. Snap goed dat de evenementenbranche hier zich erg kwaad over maakt.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-09-21 15:34

Cer schreef:
En even tussendoor... moeten die 'rollende oogjes' nu steeds... ? Ik vind dat zo kinderachtig :roll: Laat het dan gewoon?

Euh nee? Jij vindt het toch ook nodig om steeds te reageren? :')

Josien_

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-09-21 15:35

Relaxed schreef:
Klimaat is gewoon geneuzel, begreep dat ze met prinsjesdag bekend willen maken dat de kinderopvang gratis gaat worden, naast de al bestaande fokpremies een goede reden om nóg meer mensen op de wereld te zetten.. :n

Fokpremies _O-

Cer

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-09-21 15:35

Relaxed schreef:

Whuut?? neee joh... -O-
Mag ik zeker niets zeggen over wie moet dat betalen dan? Want de kinderen zijn er voor onze toekomst.. zoiets toch?