Algemeen coronatopic #6

Moderators: Essie73, ynskek, Ladybird, Polly, Muiz, Telpeva, NadjaNadja

Toevoegen aan eigen berichten

Vayo

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-03-21 11:29

secricible schreef:
Maar vayo, pretendeer je nu echt dat de formatie wel via een skypeverbinding had kunnen gaan?

Ik ben pro thuiswerken, maar er zijn grenzen...

Het is meer een vraag die ik me hardop stel. Dit moet toch mogelijk zijn via extra beveiligde verbindingen om bepaalde overleggen vanuit huis te kunnen doen?

En zo niet ... werk dan met grote plexi schermen en aparte afzuigingen. Mondkapjes ophouden. Als je heel veel mensen op een dag ziet, moet je daar wel goed naar kijken hoe je dit heel veilig kunt doen. Want als ik in mijn nieuwbouwhuis met mechanische afzuiging meer dan 1 persoon per dag ontvang, ondanks de 1.5 meter afstand en het daarnaast ook kunnen luchten van het huis, wordt dit gezien als onverstandig en een risico. Waarom vinden ze het dan wel acceptabel dat zij alle lijsttrekkers en het halve kabinet heeft gezien op zo´n korte tijd?

En sowieso buiten dit, vond ik het afwachten van de verkiezingsuitslag tenenkrommend. Dat had echt prima vanuit huis gekund! Ivm de avondklok en ook zeer zeker ivm meerdere mensen uit verschillende huishoudens in één ruimte. Daar hebben ze naar mijn idee echt geen goed voorbeeld mee gegeven.

lenaa_tje

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-03-21 11:29

mag schreef:
Ik vind het ook wel bijzonder dat de premier getest is maar niet thuis bleef in afwachting van de test. Geen goed voorbeeld...
Hij zou niet in quarantaine hoeven omdat hij niet binnen 1,5 m is geweest. Als dat de regel is zouden er ook geen hele klassen naar huis worden gestuurd.

Dit is op middelbare scholen ook zo.
Dat scholen daar toch voor kiezen (om ze naar huis te sturen) omdat kinderen in pauzes nauwelijks afstand houden is een keuze en heeft de ggd zelfs liever niet..
basisschool is die 1,5 meter verplichting er niet

purny

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-03-21 11:30

@mywishmax: ik werk achter de receptie, dus mijn werk is cruciaal

MarlindeRooz

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-03-21 11:30

In de zorg, horeca etc wordt ook niet goed afstand gehouden hoor. En in het onderwijs al helemaal niet. Ook allemaal sluiten dan?

lenaa_tje

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-03-21 11:31

Vayo schreef:
MarlindeRooz schreef:
Nee ze zijn toch niet binnen 1,5 meter geweest. Dus ze hoeven eigenlijk geen test te doen. Dat ze het wel doen is juist extra verstandig.

Ik vraag me af of wij gewone burgers dat tegenwoordig ook kunnen. Een test laten inplannen zonder dat je klachten hebt en zonder dat je een nauw contact bent geweest.

Zoals ik eerder schreef op vo scholen die mee doen aan een experiment gebeurt dit dus ook.

lenaa_tje

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-03-21 11:32

purny schreef:

Omdat er mensen persé op kantoor moeten werken voornamelijk

secricible

Vayo schreef:
secricible schreef:
Maar vayo, pretendeer je nu echt dat de formatie wel via een skypeverbinding had kunnen gaan?

Ik ben pro thuiswerken, maar er zijn grenzen...

Het is meer een vraag die ik me hardop stel. Dit moet toch mogelijk zijn via extra beveiligde verbindingen om bepaalde overleggen vanuit huis te kunnen doen?

En zo niet ... werk dan met grote plexi schermen en aparte afzuigingen. Mondkapjes ophouden. Als je heel veel mensen op een dag ziet, moet je daar wel goed naar kijken hoe je dit heel veilig kunt doen. Want als ik in mijn nieuwbouwhuis met mechanische afzuiging meer dan 1 persoon per dag ontvang, ondanks de 1.5 meter afstand en het daarnaast ook kunnen luchten van het huis, wordt dit gezien als onverstandig en een risico. Waarom vinden ze het dan wel acceptabel dat zij alle lijsttrekkers en het halve kabinet heeft gezien op zo´n korte tijd?

En sowieso buiten dit, vond ik het afwachten van de verkiezingsuitslag tenenkrommend. Dat had echt prima vanuit huis gekund! Ivm de avondklok en ook zeer zeker ivm meerdere mensen uit verschillende huishoudens in één ruimte. Daar hebben ze naar mijn idee echt geen goed voorbeeld mee gegeven.

Maar de regels voor thuis zijn niet de regels voor op het werk.
Ik snap wat je zegt en ontken niet dat de zaal wellicht optimale had kunnen zijn. Maar je vergelijking met thuis is niet goed.
Ik zag op mijn werk soms ook tig mensen per dag. En thuis mag ik er 1 zien.

purny schreef:

Ja een receptioniste is echt zoveel crucialer dan een regering :j

Bloodymary

lenaa_tje schreef:
purny schreef:

Omdat er mensen persé op kantoor moeten werken voornamelijk

Niet alleen kantoren hebben een receptie he..

Popstra

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-03-21 11:33

Ann schreef:
Popstra schreef:
En dan vinden ze het gek steeds meer mensen zich niet meer aan de maatregels houden!? 8)7

Jaaa, daar is hij weer! :') Zo voorspelbaar sommige reacties.

Ja dus?

MyWishMax

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-03-21 11:33

Purny, en het formeren van het kabinet is minder cruciaal?

MarlindeRooz

Re: Algemeen coronatopic #6

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-03-21 11:35

Mensen kunnen zich gewoon lastig voorstellen dat kantoorberoepen ook cruciaal kunnen zijn. :+

Maar is toch zo, bijvoorbeeld directeuren van belangrijke bedrijven. Of een kabinet. :=

SusanH
Lid Bezwaarcommissie

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-03-21 11:35

Met hoe de overheid met ict om gaat is het maar beter dat ze live dingen bespreken. En ook dat is niet safe, want lekt geregeld wat uit :+ .Dat alle belangrijke gesprekken in het bedrijfsleven ook live zijn is absoluut niet waar. Mijn man heeft een belangrijke functie in de ict, alles gaat via schermen. Ze werken allemaal thuis. Als je de beveiliging maar op orde hebt kan dat prima.

Cer

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-03-21 11:37

secricible schreef:
Maar de regels voor thuis zijn niet de regels voor op het werk.
Ik snap wat je zegt en ontken niet dat de zaal wellicht optimale had kunnen zijn. Maar je vergelijking met thuis is niet goed.
Ik zag op mijn werk soms ook tig mensen per dag. En thuis mag ik er 1 zien.

Maar ja, dat is dan wel een beetje gek...
Maar goed, er zijn dus inderdaad clusteruitbraken op werkplekken... :j

lenaa_tje

SusanH schreef:
Met hoe de overheid met ict om gaat is het maar beter dat ze live dingen bespreken. En ook dat is niet safe, want lekt geregeld wat uit :+ .Dat alle belangrijke gesprekken in het bedrijfsleven ook live zijn is absoluut niet waar. Mijn man heeft een belangrijke functie in de ict, alles gaat via schermen. Ze werken allemaal thuis. Als je de beveiliging maar op orde hebt kan dat prima.

Dit verschilt gewoon enorm per werkgever.

MarlindeRooz

SusanH schreef:

Er zijn meer bedrijven dan alleen waar jouw man werkt. En mag hopen dat ICT bedrijven de boel op orde hebben. :=

purny

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-03-21 11:38

Er komen bij ons heel weinig mensen en het is goed geregeld. Er zou toch ook iemand de telefoon op moeten nemen en andere mensen moeten ontvangen.
Bovendien is het bij ons heel strikt. Je mag alleen naar kantoor als het echt niet gaat. Op bepaalde vlakken.
Het gaat mij erom dat het kabinet een voorbeeldfunctie heeft. En dat zij wederom hiermee de plank mis hebben geslagen.

Ik werk in een pand waar normaal gesproken 550 man werken en ik zie er nu 30 als ik geluk heb

mag

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-03-21 11:38

MarlindeRooz schreef:
Ik vind het storender dat mensen hun kinderen meenemen naar de supermarkt dan dat zij zo doen tijdens de formatie. Dat is ook iets wat niet mag. :=

Die mensen worden beter getest en in de gaten gehouden dan de gemiddelde burger hoor.

Rutte was laatst bij koffietijd en was daar pas voor het eerst (preventief) getest. Dus dat ze beter in de gaten en vaker getest worden klopt niet.

MarlindeRooz

Re: Algemeen coronatopic #6

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-03-21 11:40

Want Rutte is natuurlijk het hele kabinet. :+

secricible

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-03-21 11:41

purny schreef:
Er komen bij ons heel weinig mensen en het is goed geregeld. Er zou toch ook iemand de telefoon op moeten nemen en andere mensen moeten ontvangen.
Bovendien is het bij ons heel strikt. Je mag alleen naar kantoor als het echt niet gaat. Op bepaalde vlakken.
Het gaat mij erom dat het kabinet een voorbeeldfunctie heeft. En dat zij wederom hiermee de plank mis hebben geslagen.

Ik werk in een pand waar normaal gesproken 550 man werken en ik zie er nu 30 als ik geluk heb

Jij vind dat ze de plank hebben misgeslagen. Ik vind vooral dat jij een bijzondere kijk hebt op wanneer een beroep cruciaal is en wat op afstand kan en wat niet.

purny

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-03-21 11:42

MarlindeRooz schreef:

Rutte had zelf een keer aangegeven dat hij zich nog nooit had laten testen. Maar nu heeft ie toch echt moeten laten testen.

mag

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-03-21 11:42

Wel een van de belangrijkste toch? Als dat bij hem al zo gaat geeft dat weinig vertrouwen voor de rest.

Ann

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-03-21 11:43

MarlindeRooz schreef:

Nee, maar alles is natuurlijk wel zijn schuld. :')
Verder helemaal met secricible eens.

purny

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-03-21 11:43

secricible schreef:
purny schreef:

Jij vind dat ze de plank hebben misgeslagen. Ik vind vooral dat jij een bijzondere kijk hebt op wanneer een beroep cruciaal is en wat op afstand kan en wat niet.

Ja. Ik vind dat wanneer je getest bent en je wacht op de uitslag je wel uit huis gaat een fout.

lenaa_tje

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-03-21 11:44

purny schreef:

Ook telefoons kunnen gewoon doorgeschakeld worden hoor.
Als jij zo n duidelijke opvatting hebt over het kabinet vraag ik mij af wie jij moet ontvangen op kantoor.

Het is trouwens al weer een halve week geleden dat ze dus in eerste instantie getest zijn. Je test uitslag heb je ook echt wel binnen een dag.
Laatst bijgewerkt door lenaa_tje op 25-03-21 11:46, in het totaal 1 keer bewerkt

Vayo

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-03-21 11:46

De formatiegesprekken oké, maar het afwachten van de verkiezingsuitslag had echt prima vanuit huis gekund. Met het oog op werk zoveel mogelijk vanuit huis, beperk contacten én de avondklok ... hadden ze daarmee echt een goed signaal kunnen afgeven vind ik. Daar vind ik persoonlijk echt dat ze de plank misgeslagen hebben.