Ervaring met vinted

Moderators: Essie73, NadjaNadja, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird, Polly

Toevoegen aan eigen berichten

_Lorette_

Re: Ervaring met vinted

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-06-22 18:51

Ik denk dat je het dan in het algemeen aan moet zetten en na de verkoop van dat bepaalde artikel Mondial Relay weer moet uitvinken... Een andere manier weet ik zo niet.

tengeltje11

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-06-22 20:15

Staat mondial aan bij jou als verzendoptie?
Zo ja, dan moet zij dat kiezen, kan jij weinig aan doen.

Ladygiroc

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-06-22 21:11

Ik had alle opties open. Maar heb zelf bij het kopen ook nooit specifiek een vervoerder gekozen? Waar kun je dat als koper doen ?

tengeltje11

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-06-22 21:15

Als je iets koopt krijg je een overzicht en het punt waar het geleverd wordt, als je daarop klikt(op het punt), kan je dit veranderen.

verootjoo

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-06-22 21:25

Ladygiroc schreef:
Ik had alle opties open. Maar heb zelf bij het kopen ook nooit specifiek een vervoerder gekozen? Waar kun je dat als koper doen ?

Bij het scherm als je op kopen hebt geklikt, dan kan je de vervoerder kiezen. Maar dat kan alleen de koper en niet de verkoper. (Als je ze allemaal wel aan hebt staan)

Wel de moeite waard om ff te kijken, want soms scheelt het ook wel een paar euro per vervoerder. En homerrr doe ik nooit want die is me echt te traag.

Ladygiroc

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-06-22 21:36

Oh joh dat wist ik echt niet! Ga dat eens proberen!!

HorsePassion

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-06-22 22:16

DPD kan ook traag zijn. Ik zit al een week op een pakket te wachten en die blijft steeds onderweg.

Needje

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-06-22 09:37

Iets wat ik verkocht had is 9e als bezorgd gemeld. Dus ik vraag haar net of alles ok is.
Zegt ze dat ze het niet gehad heeft en dat ze met DHL bezig is.
Dan vraag ik me af waarom ze mij niet meteen bericht de 9e.
Voor zover ik weet moet ik als verzender achter een kwijtgeraakt pakket aan gaan toch?!

Needje

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-06-22 09:40

HorsePassion schreef:
DPD kan ook traag zijn. Ik zit al een week op een pakket te wachten en die blijft steeds onderweg.

Ik had ook een pakket die bleef staan op het afgiftepunt. En toen zowel ik als de verzender gingen klagen werd het ineens gevonden in het systeem en dat later bezorgd :roll:

Earth

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-06-22 13:24

Toch gek, sommige van jullie worden geblokt omdat Vinted denkt dat jullie er geld aan verdienen. Maar ik kom net een verkoper tegen met bijna 600 items te koop en bijv spijkerjassen van hetzelfde merk in allerlei maten verkoopt. Dan is dat toch iemand die niet op Vinted thuis hoort?

Urona447

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-06-22 13:25

Ik snap dat hele blokkeren van vinted niet want zij verdienen er alleen maar aan als jij wat verkoopt. Voor mij ook de reden om minder met vinted te doen.

leeslampje

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-06-22 13:37

Pff ik wacht op een spijkerjasje uit het buitenland dat al op 21 mei verzonden is (Mondial Relay) en op 1 juni is overhandigd aan Homerr in Nederland.

Zouden jullie afwachten of erachteraan gaan? Duurt wel erg lang zo.

Vinted zegt nu dat het uiterlijk 17 juni bezorgd wordt en anders kan ik binnen 2 dagen mijn geld terug krijgen. Ik moet het nog maar zien...

Afbeelding

pmarena

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-06-22 13:59

Ik zit ook al eeuwen op 3 Homerr pakjes te wachten. Die verkopers hadden helaas geen andere optie. Nu net ein-de-lijk bericht dat 2 pakjes aangekomen zijn op het afhaalpunt....

leeslampje

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-06-22 14:02

Dat geeft hoop pmarena :j

Wachten vind ik niet zo erg (weet dat Homerr lang duurt). Ik wil vooral graag mijn pakketje hebben, en niet dat de transactie geannuleerd wordt omdat Homerr niet (te laat) levert. Ik heb hiervoor al 2 andere spijkerjasjes bij Vinted besteld, die beiden ook geannuleerd zijn omdat de verkopers ze niet verstuurden :')

pmarena

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-06-22 14:06

Oh balen is dat zeg.... en dan is straks de spijkerjasjes tijd over voordat je eindelijk wat hebt :=

leeslampje

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-06-22 14:10

Nou dat hoop ik niet, maar ik vrees dat je gelijk krijgt :=

Pantykous

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-06-22 15:09

Urona447 schreef:
Ik snap dat hele blokkeren van vinted niet want zij verdienen er alleen maar aan als jij wat verkoopt. Voor mij ook de reden om minder met vinted te doen.

Ik hoef al die professionele verkopers niet. Als ik door rijen en rijen advertenties van bedrijven heen wil bladeren ga ik wel naar marktplaats.

Needje

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-06-22 15:27

Irritant zeg.

Ik had een linnen pak verkocht en deze is volgens DHL afgeleverd. Maar de koopster zegt dat ze het niet gehad heeft.
Ze zei dat DHL had gevraagd om nog even een dag af te wachten. Maar dat heeft ze over het weekend getild.
(donderdag 9 juni zou ie bezorgd zijn volgens de DHL app. En het was ook gewoon huisadres en het lag niet bij de buren zei ze)
En na 2 dagen de status "bezorgd" denkt Vinted dat alles OK is dus ik heb m'n geld en zij zegt nog steeds dat ze niets heeft.
Lastig zulke dingen.

Earth

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-06-22 15:37

Ja dat is dan denk ik haar probleem en niet de jouwe. Dat moet ze met DHL oplossen.

Alja

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-06-22 15:40

Verzender moet dat soort dingen toch altijd oplossen?

Needje

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-06-22 15:42

Nu ik had DHL gesproken ook en die zei dat het via Vinted moet gaan.
En dat het onderzoek wat ze geopend hebben voor de koopster (die had ook DHL gebeld) zullen sluiten als ze zien dat het een Vinted pakket is.
Komt omdat Vinted de verzendlabels koopt.
Dus ze heeft Vinted nu zelf ook gecontact. Geen idee wat daar uit komt.
Maar het klinkt misschien banketstaaf. Maar ik heb aan m'n plicht voldaan en DHL zegt dat het bezorgd is dus ik vind dat ik het geld gewoon moet kunnen houden. :o
Maar geen zin in negatieve review oid. Want ik ben zelf aantal keer opgelicht geweest en heb daar zo de schurft aan. Ik zou dat dus nooit doen.

MyWishMax

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-06-22 18:03

Ik had dus vorige keer dat er al stond dat het bij pakketpunt geleverd was. Maar dat was dus niet zo, bezorger had alles gescand en getekend, maar niet bezorgd. Uiteindelijk heeft het een paar dagen geduurd voordat alle pakketten bij het punt waren, maar de track en trace stond dus al die dagen op bezorgd...

Ook thuis wel eens gehad dat het zogenaamd bezorgd zou zijn, maar pas dagen later kwam. Dus het zou kunnen?

MuSLi

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-06-22 20:34

Ik heb volgens mij al eerder gelezen dat mensen niet konden kiezen voor DHL, terwijl de verkoper (ik in dit geval) wel DHL heeft aanstaan. Is daar een oplossing voor?

Needje

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-06-22 20:46

Misschien hebben ze zelf DHL niet aanstaan? Geen idee.

Floko

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-06-22 21:51

MuSLi schreef:
Ik heb volgens mij al eerder gelezen dat mensen niet konden kiezen voor DHL, terwijl de verkoper (ik in dit geval) wel DHL heeft aanstaan. Is daar een oplossing voor?

Een paar uur wachten