Captain schreef:Kom even binnen vallen..
Mijn vriend en ik zijn op vakantie, nu een week weg. We zijn 1 dag in Duitsland geweest, 4 dagen in Oostenrijk, nu in Italie en gaan maandag naar Zwitserland. Maar nu zijn er nieuwe maatregelen..Citaat:De Zwitserse overheid heeft besloten per 28 september opnieuw reisbeperkingen in te stellen voor reizigers uit Nederland omdat het aantal besmettingen in Nederland is toegenomen. Bij aankomst in Zwitserland geldt voor reizigers uit Nederland de verplichting 10 dagen in thuisquarantaine te gaan. De kleurcode van het land wordt op 28 september daarom aangepast van ‘geel’ (let op: veiligheidsrisico’s) naar ‘oranje’ (alleen noodzakelijke reizen). In Zwitserland is in de kantons Genève, Friburg en Vaud het aantal besmettingen met het coronavirus ernstig gestegen. Na een verblijf in deze kantons gaat u bij terugkeer in Nederland 10 dagen in thuisquarantaine.
Wij zullen maar 2 dagen in Zwitserland zijn, dus die 10 dagen quarantaine kunnen dan helemaal niet.
En geldt dit ook voor Nederlanders die uit andere landen op doorreis zijn en niet direct uit Nederland komen? Weet iemand hoe dit zit? Ik heb het hotel ook al een berichtje gestuurd maar nog geen reactie. Overigens gaan wij niet naar een van kantons benoemd in bovenstaand bericht..
Zwitserland overslaan en terug naar Nederland rijden? Hotel annuleren, vragen om een voucher?
Proberen toch de grens over te komen en die 2 dagen de vakantie afmaken? Als jullie nog welkom zijn in het hotel.