Corona en vakantie

Moderators: Essie73, NadjaNadja, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird, Polly

Toevoegen aan eigen berichten

Sheran

Re: Corona en vakantie

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-07-20 22:43

Heb inderdaad wel van vrienden gehoord die in Nederland op vakantie zijn dat het heel erg druk is op sommige plekken, maar dat er ook nog steeds veel plaatsen zijn waar je rustig kunt wandelen en lopen :)

Ik ben de bokkers overigens zo dankbaar! <3 <3 <3 Wat een geweldige groep zijn jullie ook. Na mijn 'mislukte' vakantie kwamen er meteen een paar superlieve aanbiedingen dat ik wel eens mocht komen rijden. Vandaag met Janneke en haar twee prachtige Friezen de Betuwe verkend. Geweldig!

Shadow0

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-07-20 12:40

Wat leuk!

BloemBloem

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-07-20 12:43

Sheran schreef:
Heb inderdaad wel van vrienden gehoord die in Nederland op vakantie zijn dat het heel erg druk is op sommige plekken, maar dat er ook nog steeds veel plaatsen zijn waar je rustig kunt wandelen en lopen :)

Ik ben de bokkers overigens zo dankbaar! <3 <3 <3 Wat een geweldige groep zijn jullie ook. Na mijn 'mislukte' vakantie kwamen er meteen een paar superlieve aanbiedingen dat ik wel eens mocht komen rijden. Vandaag met Janneke en haar twee prachtige Friezen de Betuwe verkend. Geweldig!

Wat enorm leuk!

BloemBloem

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-07-20 12:44

Zelf heb ik momenteel het gevoel dat ik bijna bij
de eindstreep ben, maar ik durf er nog steeds niet vanuit te gaan
dat ik het ga halen :+

Over 7 dagen vertrekken wij naar Spanje, echt zou het liefste vandaag de auto
nog instappen.

purny

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-07-20 20:37

Buitenlandse Zaken scherpt reisadvies aan voor Barcelona
Het ministerie heeft het reisadvies voor Barcelona en randgemeenten aangepast van kleurcode geel naar oranje: alleen noodzakelijke reizen. "Het aantal covid-besmettingen is gestegen in de stad Barcelona en haar randgemeenten. Het is risico op besmetting in dit gebied is hierdoor toegenomen", schrijft het ministerie.

Buitenlandse Zaken raadt toeristische reizen dringend af. "Als u nu in dit gebied bent, bedenk dan of u uw verblijf vroegtijdig wilt beëindigen."

Ook voor het gewest Segrià - de stad Lleida en omgeving - geldt code oranje. Reizigers die naar Nederland terugkeren vanuit deze code oranje-gebieden, wordt dringend geadviseerd om na terugkomst veertien dagen in thuisquarantaine te gaan.

Voor de rest van Spanje geldt code geel (let op: veiligheidsrisico's).

Bron: nos.nl

Ineke2

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-07-20 20:38

Een dringend advies zal door velen helaas niet opgevolgd worden vrees ik :=

Christiene

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-07-20 21:12

Ik was weggegaan. Ben op vakantie maar heb het in de gaten gehouden.

Met de auto. Overmorgen naar huis. Maar gok dat ik net op tijd ben geweest. IK zit net over de grens naast Duitsland bewust makkelijker terug rijden

Tancreda4

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-07-20 21:28

Ik twijfelde om toch mee naar Italië te gaan. Met de auto dan mee rijden met anderen. Wilde eerst niet maar begon aan het idee te wennen en dacht, we zitten voornamelijk in een villa weg van de rest en programma was gaaf. Maar nu ben ik vrijdag geopereerd, ik wist niet dat ik zo snel terecht kon! Dus werd de uiteindelijke knoop definitief doorgehakt om niet te gaan.andere optie was operatie september. Maar ik wilde niet wachten want had al paar maanden moeten wachten door corona. Stel dat het weer oplaait had ik nog langer ermee moeten lopen.

Christiene

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-07-20 21:47

Tancreda4 schreef:
Ik twijfelde om toch mee naar Italië te gaan. Met de auto dan mee rijden met anderen. Wilde eerst niet maar begon aan het idee te wennen en dacht, we zitten voornamelijk in een villa weg van de rest en programma was gaaf. Maar nu ben ik vrijdag geopereerd, ik wist niet dat ik zo snel terecht kon! Dus werd de uiteindelijke knoop definitief doorgehakt om niet te gaan.andere optie was operatie september. Maar ik wilde niet wachten want had al paar maanden moeten wachten door corona. Stel dat het weer oplaait had ik nog langer ermee moeten lopen.

Verstandig denk ik hoor.. en ook beter je gezondheid

Tancreda4

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-07-20 21:53

Ja idd. En nu plekken ook oranje en rood staan blijft het trikky.
Maar dan had ik nu wel met zon en 28 graden gezeten ipv in grijs NL op de bank haha (zouden dan gisteren vertrokken zijn) .
Maar ben blij dat de operatie opeens zo snel kon!! Was wel even schrikken, hoorde het woensdag 15 uur dat ik vrijdag kon komen :=

sureido

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-07-20 22:38

Vind het echt nog een wonder dat de taferelen die al 2 weken aan de gang zijn in chersonissos nog niet op het nieuws zijn geweest. Krijg nu van iemand ook snapchats die daar gewoon bij starbeach helemaal los gaat tussen tig anderen. Tja. :+

Christiene

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-07-20 22:47

Ben bang dat het zo nog lang niet over is.

chanicha

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-07-20 07:21

Ik snap ook echt niet dat hoppaaa de grenzen allemaal weer opengegooid zijn en dat er serieus mensen zijn die zulke drukke gebieden opzoeken 8)7
Ikke ikke ikke en de rest .......

Karin

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-07-20 08:08

Dit zegt de WHO over het al dan niet sluiten van grenzen: https://www.brusselstimes.com/all-news/ ... -who-says/

Citaat:
“Continuing to keep international borders sealed is not necessarily a sustainable strategy for the world’s economy, for the world’s poor, or for anybody else,” Ryan said.

It is very difficult to have a “global one size fits all policy,” Ryan acknowledged, as outbreaks develop differently depending on where they occur.

Travel restrictions should be taken in conjunction with other measures, Ryan stressed, clarifying that such restrictions are not effective in limiting the movement of the virus on their own.

Waar je ook bent, het lijkt mij een kwestie van logisch nadenken en verantwoord handelen. Thuis geen drukke plekken opzoeken, in het buitenland ook niet. In Frankrijk zul je op een rustig stuk strand of op een rustig moment in een supermarkt vast niet meer risico lopen dan in Nederland.

mvdende

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-07-20 08:45

Oef, ik wist niet dat de provincie Antwerpen zo groot was! Ik zit er straks precies net naast, maar veel uitjes en leuke dingen liggen wel in provincie Antwerpen.

Vind ook wel dat de maatregelen héél snel achter elkaar opgevolgd worden, want na het invoeren van één maatregel, is pas 15 dagen later het resultaat daarvan te zien.

Nu komen er bijna dagelijks nieuwe maatregelen, zonder eerst 15 dagen af te wachten of de eerste maatregel misschien niet al gewoon voldoende was.

Het weerbericht ziet er best prima uit voor de komende 2 weken, mam komt gezellig een weekend mee, ik heb helemaal zin in mn vakantie komende vrijdag. (Alleen in 30°c een tent opzetten is een wat minder fijn vooruitzicht :+ maar goed, ik wilde zo graag goed weer...)

lenaa_tje

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-07-20 08:47

Dat vind ik niet heel raar. De besmettingen reizen daar echt de pan uit en als daardoor de rest van België niet zo op slot hoeft.

Veel plezier op vakantie!

Oscar
Forumcoördinator

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-07-20 08:50

Je kunt er van vinden wat je wilt, maar je verandert er toch niks aan. Probeer er dan maar gewoon het beste van te maken en te genieten van de dingen die wel kunnen. Fijne vakantie alvast!

Pandora2

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-07-20 08:56

Karin

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-07-20 08:57

Lokale en regionale lockdowns lijken mij persoonlijk ook een veel betere oplossing dan hele landen op slot zetten.

Maar goed, ik ben geen deskundige. ;-)

lenaa_tje

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-07-20 09:01

Karin schreef:
Lokale en regionale lockdowns lijken mij persoonlijk ook een veel betere oplossing dan hele landen op slot zetten.

Maar goed, ik ben geen deskundige. ;-)

Ben ik met je eens, maar ook geen deskundige :')

mvdende

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-07-20 10:14

Pandora2 schreef:
De gouverneur van de provincie Antwerpen vraagt heel duidelijk om echt weg te blijven de komende weken

https://www.msn.com/nl-be/nieuws/nation ... d=msedgdhp

Daar is een hele goede reden voor.

Jep -:(-

Maar waarschijnlijk bedoeld hij daar meer Stad Antwerpen mee dan echt de hele provincie.

Als ik nu de camping ga bellen met dat artikel erbij, ga ik heel hard uitgelachen worden. Want één de camping ligt tussen Mol en Hasselt en (net) niet in de provincie Antwerpen en 2, ik ga dan nooit mn geld terug krijgen.

4 weken geleden toen ik boekte, was er nog helemaal niets aan de hand...

Ik neem een doos mondkapjes mee, en zal me er op moeten voorbereiden dat als ik naar Mol ga oid, dat ik waarschijnlijk vaak dat mondkapje op moet.

verootjoo

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-07-20 10:16

Hoezo 4 weken geleden nog niks aan de hand? Die pandemie zitten we al mee vanaf maart, die is niet zo *poef* verdwenen...
De hele wereld staat nog onder druk en alles kan zomaar weer anders worden.

Pandora2

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-07-20 10:18

Nee, de gouverneur spreekt voor de hele provincie, niet enkel voor de stad.

4 weken geleden nog niks aan de hand ? Nee, dat is eigen aan virussen. Die verwittigen niet vooraf wanneer het op welke plaats weer dikke ellende wordt :')

Maar 4 weken geleden waren er wel al mensen ook hier in het topic die je de goede raad gaven om al die vakanties maar een paar maanden uit je hoofd te zetten....
Met een pandemie is het echt niet zo dat je gewoon altijd maar je eigen zin kan doen wanneer je wil en waar je maar wil.

Tancreda4

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-07-20 10:23

Het virus is idd nog maar paar dagen in de wereld idd.... Had je 4 weken geleden niet voor mogelijk gehouden.

*we wish...... *

miccamaaike

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-07-20 10:28

Heb je onder een steen gelegen Mvdende? :+ Je hebt zelf geboekt met t risico dat er weer meer besmettingen zouden komen en dus strengere maatregelen. T is vervelend maar zolang je nog op vakantie kunt gaan, vergaat de wereld geloof ik niet.

Sheran, wat leuk dat je zo wat ritjes kunt maken! Ik had je zo meegenomen, maar ja t ontbreekt aan paarden :+
Laatst bijgewerkt door miccamaaike op 28-07-20 10:29, in het totaal 1 keer bewerkt