Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird
Electra63 schreef:Ik zag Spanjaarden met geiten aan een riem
Shae schreef:Electra63 schreef:Ik ga uit van de deskundigheid van de medici in Nederland.
Daar heb ik het volste vertrouwen in
Dat lijkt me sowieso beter dan in je vrije tijd hobby viroloog worden en vingertje wijzen naar mensen die zelf even buiten gaan wandelen op een rustig plekje.
De gevolgen van de vorige maatregelen zijn nog nieteens duidelijk, want dat is nog te kort geleden.
sureido schreef:Suzanne F. schreef:Soms denk ik weleens; had maar gewoon niets gedaan. Gewoon alles open gelaten en door laten gaan. Dan hadden we nu heel Nederland besmet gehad, (tien)duizenden doden maar waren we er wel vanaf geweest. Maar ja, dat is weer zo onethisch natuurlijk. Want je had massa crematies gehad en heel veel zieken die niet naar de ziekenhuizen hadden gekund. Maar dan waren we er wel veel sneller doorheen. Ik begrijp best dat de overheden voor helse dilemma’s staan. Wat is nou wijsheid? Wat is ethisch verantwoord en wat niet. De zwakkeren opofferen voor de sterke? De economie boven de ethiek? Je moet toch ergens offers brengen. Mensen brengen ze zelf niet, dat blijkt maar weer. Ik vraag me af hoe het er nu uit had gezien als we niks hadden gedaan.
Soms heb ik hier ook al over nagedacht.
Loretta schreef:Huertecilla schreef:Weet NL het beter dan de WHO?
Daar erger ik mij ook zo aan. Nederland probeert het op zijn eigen manier.
Shadow0 schreef:Dat vacuum tussen 'ik vertrouw op de autoriteiten' en van de kant van de autoriteiten 'we geven mensen eigen verantwoordelijkheid' heeft al heel wat problemen op z'n naam staan.
Nou geef ik zonder meer toe dat de communicatie niet optimaal is. Maar daar komt de eigen verantwoordelijkheid kijken: er is meer dan genoeg informatie, binnen en buiten Nederland, om tot de conclusie te komen dat de regels die Nederland heeft ingesteld niet genoeg zijn maar hooguit een basis waarbovenop we zelf behoorlijk terughoudend moeten zijn in alles wat je buiten de deur doet.
Citaat:Ja, het is inderdaad uitstel.
Echter niet ´alleen maar´. De gevolgen van niet genoeg vertragen, niet geneg uitstellen kan je zien in Italie en daar is het ergste nog niet bereikt.
Vertragen/uitstellen is verder conform wat de WHO stelt als op praktijkbewijs gebaseerde beste aanpak. Weet NL het beter dan de WHO?
Hier inmiddels bijna 400.000 tests uitgevoerd.
De positief getesten gaan in in principe in hotels in quarantaine.
Shae schreef:Electra63 schreef:Ik ga zo misschien ook even een half uurtje wandelen. Op doktersadvies.
Hier is het zonnetje heerlijk en staat er een fris windje. Dat helpt echt even tegen muren die op je af dreigen te komen.![]()
En blije vogeltjes die je laten horen dat moeder aarde best wel zonder ons kan.
Shae schreef:Dat lijkt me sowieso beter dan in je vrije tijd hobby viroloog worden en vingertje wijzen naar mensen die zelf even buiten gaan wandelen op een rustig plekje.
De gevolgen van de vorige maatregelen zijn nog nieteens duidelijk, want dat is nog te kort geleden.
brokjes schreef:Ik lees op de NOS app dat er vandaag geen nieuwe maatregelen vanuit het kabinet worden verwacht.
Babootje schreef:Dit is dus wat men doet met de richtlijnen van het RIVM
https://www.telegraaf.nl/nieuws/3725877 ... -mondkapje
bigone schreef:In Italië zien correspondenten die verslag doen van de situatie elke dag nog overvol openbaar vervoer omdat er wel gewerkt moet worden . Nu pas sluiten ze ook fabrieken die niet nodig zijn voor een aantal dagen.
Huertecilla schreef:Weet NL het beter dan de WHO?
Loretta schreef:Daar erger ik mij ook zo aan. Nederland probeert het op zijn eigen manier.
Sunnda schreef:En terecht.
Want de ideale lockdown krijg je niet en zolang dat het geval is blijft het zich verspreiden+je hebt er aan 1 genoeg om het hele proces weer opnieuw te beginnen.
Cer schreef:Babootje schreef:Dit is dus wat men doet met de richtlijnen van het RIVM
https://www.telegraaf.nl/nieuws/3725877 ... -mondkapje
Waar staat dat de who het gebruik van mondkapjes verplicht ??
Heeft iemand die hier zegt dat NL afwijkt van de regels van de WHO zelf de website van de who gelezen?? Of is het nu cool om NL te bashen oid ? Doe gewoon je best, vermijd mensen en laten we niet verzanden in negatief doomdenken...
Electra63 schreef:Dat is JOUW conclusie en jij bent geen medicus of expert toch?
Citaat:En je hebt niet de verantwoordelijkheid voor de economie. Nu is dat voor sommigen een vies woord. Maar als je bedrijven en mensen financieel deze tijd door wil helpen, moet een deel van de economie gewoon doordraaien.
Loretta schreef:Zodra je berichten en artikleen deelt over kritische virologen uit binnen en buitenland word je gelijk neergezet als hobby viroloog is mijn ervaring. Of er wordt van alles bij gehaald waarom de viroloog in kwestie niet deugt.
verootjoo schreef:Jullie zijn toch niet serieus? En hoe denk je dat ons land er dan uit had gezien daarna
Huertecilla schreef:verootjoo schreef:Jullie zijn toch niet serieus? En hoe denk je dat ons land er dan uit had gezien daarna
Het gaat ook volledig voorbij aan:
- dat aan covid-19 sterven heel langzaam stikken is
- dat het medisch personeel ook ´uitgedund´wordt
- dat bij een instort gezondheidssysteem geen énkele patient goed geholpen kan worden, mensen massaal sterven aan andere dingen, een beenbreuk ook niet geholpen kan worden
Ondertussen leeft NL twee weken in het verleden van deze pandemie door alleen mensen met symptomen te testen.